Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
bij de dealer gaan is altijd duur, zoek eens een kleinere ford garage.
verzekering hangt af van maatschappij, bonus malus en hetgeen die premie allemaal dekt (bv glasbreuk enzo).
toen ik begon te rijden betaalde ik 36000fr voor een opel 1.6 (21j)
paar jaar later nog 24 000Fr voor diezelfde auto. iets later wel een ongeluk gehad.
het jaar erop betaalde ik 40 000fr (1000€) voor een capri 2.0 en daarna ff geen persoonlijke auto gehad (altijd firmawagens).
jaren later heb ik mijn dodge 5.2V8 op persoonlijke naam ingeschreven. ik moest ook doorgeven of ik al ongelukken had gehad de laatste 5jaar. is dat toeval dat ik in die periode geenenkele had met de firmawagens (7jaar lang). kostprijs dodge 300€ (bonus malus 2 of zoiets kreeg ik)
jaar of 2-3later heb ik men golf 1.6D ingeschreven en kwam de dodge als 2de wagen. kostprijs golf 350€, kostprijs dodge 209€ (ondertussen al 34j oud)
ewald: dit is dus één van de voordelen van oud worden (verzekeringen worden goedkoper, en er zijn alsmaar meer vrouwen jonger dan u)
Is da geen nadeel, meer vrouwen jonger dan u :p.
Van wat hangt de prijs van u verzekering eigenlijk af? Natuurlijk de catalogusprijs voor te beginnen, maar wat nog?
een honda civic met 150pk in de handen van een 20jarige zal meer kosten dan een opel omega met 150pk (sportautoke VS grote gezinswagen).
als je al kijkt, mijn VW golf 1.5Diesel met 55pk betaald 350€ verzekering terwijl ik ervoor maar 300€ betaalde voor mijn dodge 5.8V8 met 150pk. de ene is een kleine wagen dat nogal gewild is bij jongeren, de andere is een zware licht vracht. zelfde persoon, zelfde bonus malus
beide hebben ongeveer dezelfde topsnelheid en idem acceleratie.
een ford capri staat bij de verzekering als sport coupé/ risicowagen. naar schijnt schuiven ze nogal snel weg, zijn ze licht, trekken enorm hard op en hebben hoge topsnelheden.
Groot dilemma, ben 41 jaar en heb 23 jaar rij-ervaring. Bij negen maatschappijen prijs gevraagd voor een gewone BA, kleine omnium en grote omnium, prijs zijn gemiddeld 500, 1500 en 3000 euro. Ik heb nog nooit een omnium gehad en wil dit eigenlijk ook niet maar mijn auto is helemaal aangepast en hij moest maar eens gestolen of uitbranden. Iemand ervaring met een kleine omnium en hier al goed gebruik van kunnen maken ?
Dat zijn 3 verzekeringen op je auto.
Als je een offerte vraagt voor een omnium, zeg dan steeds mijn brand en familiale verzekering zet ik ook over en je zal de prijs wel zien zakken.
Net is via autoverzekering.be wat berekenen gedaan.
Ik heb nogal interesse voor de nieuwe Mazda 3.
Berekening bij Assurax (beetje het gemiddelde):
Ford Focus 1.8 90 PK uit 2000: 682.17 euro
Mazda 3 2.2D Sense: 827 euro
Seat Leon 2.0D: 827 euro
Peugeot 308 1.6HDi Allure: 756 euro
Omniums zaten voor de Mazda 3 boven de 2000 euro :s. Beetje ridicuul.
Ik durf al niet meer kijken naar Volvo of BMW onder mijn naam.
Verzekering opgesteld als 26 jarige, 6 jaar rijbewijs, geen accindenten maar "1ste" verzekering mits mijn moeder altijd hoofdbestuurder was. Als ik dat zo zie ga ik het nog een paar jaartjes op mijn moeder haar naam laten :p.
*Edit: ik weet al waarom ik zo duur uitkom. Berekend op m'n huidige leeftijd (25 jaar) i.p.v. de geboortedatum aan te passen. De berekening opnieuw gedaan en ik kom 900 euro goedkoper uit met full omnium Mazda 3.
1994 BMW E36 320i cabrio 150pk 110kw 430€ per jaar
2003 Mercedes Sprinter 316cdi 162pk 115kw 720€ per jaar...
Ik ben over 2 weken 25, heb 7j mijn rijbewijs zonder ongevallen in fout, BM 0... En 1 joker heb ik al op zak!
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
U moeder was dan wel hoofdbestuur, maar je hebt jezelf toch bij laten vermelden op die polis, of niet?
Als je dat wel gedaan hebt, dan kan je die jaren perfect overnemen, waardoor je al in een lagere BM terecht komt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Verzekering opgesteld als 26 jarige, 6 jaar rijbewijs, geen accindenten maar "1ste" verzekering mits mijn moeder altijd hoofdbestuurder was. Als ik dat zo zie ga ik het nog een paar jaartjes op mijn moeder haar naam laten :p.
Ma moet meegaan naar assurax en je kan dan eventueel starten aan bm5 en als je eens persoonlijk binnen gaat bij assurax bekom je nog veel grotere kortingen hoor maaar da ma zal wel met haar verzekeringen ook mee moeten.
Groot dilemma, ben 41 jaar en heb 23 jaar rij-ervaring. Bij negen maatschappijen prijs gevraagd voor een gewone BA, kleine omnium en grote omnium, prijs zijn gemiddeld 500, 1500 en 3000 euro. Ik heb nog nooit een omnium gehad en wil dit eigenlijk ook niet maar mijn auto is helemaal aangepast en hij moest maar eens gestolen of uitbranden. Iemand ervaring met een kleine omnium en hier al goed gebruik van kunnen maken ?
waarde van die niet-originele aanpassingen krijg je toch niet terug van verzekering, of wel?
Mijn C4, 110 pk van 2007
Ik betaal nu 591,43 euro voor een Mini-omnium met kilometerbeperking tot 24.000 km.
En dat met een BM van -05!
Ik heb hier gelezen dat het bedrag van een verzekering niet zou zakken met de jaren, bij mij doet die dat anders wel!
Toen ik de auto pas had in 2010 had ik een verzekering met kilometerbeperking tot 10.000 km en koste dat mij 605,59 euro.
Deze zomer voor de aanpassing van de kilometers was dat nog 549,01
Dat is toch wel een serieuze daling op 3 jaar.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Net is via autoverzekering.be wat berekenen gedaan.
Ik heb nogal interesse voor de nieuwe Mazda 3.
Ik denk niet dat die vergelijkingssites echt up-to-date zijn. Zo kwam ik op zo'n site op de goedkoopste verzekering van 1100 euro, heb nu een verzekering van 650 euro... Bij klopte deze sites helemaal niet.
Ma moet meegaan naar assurax en je kan dan eventueel starten aan bm5 en als je eens persoonlijk binnen gaat bij assurax bekom je nog veel grotere kortingen hoor maaar da ma zal wel met haar verzekeringen ook mee moeten.
Wa bedoelde? Meegaan naar Assurax met m'n moeder? Om te getuigen dat ik 2 jaar op haar naam gereden heb? :p
Ne verzekeraar kiezen is op zijn eigen al irritant ... Ik kan moeilijk 10 verzekeraars afgaan met m'n moeder.
Wa bedoelde? Meegaan naar Assurax met m'n moeder? Om te getuigen dat ik 2 jaar op haar naam gereden heb? :p
Ne verzekeraar kiezen is op zijn eigen al irritant ... Ik kan moeilijk 10 verzekeraars afgaan met m'n moeder.
wat ik bedoel...als uw moeder met HAAR verzekeringen ook overstap naar bv assurax zal jij een veel goedkoper tarief krijgen. (ze moet er alleen bijzijn om polissen te tekenen)
wat ik bedoel...als uw moeder met HAAR verzekeringen ook overstap naar bv assurax zal jij een veel goedkoper tarief krijgen. (ze moet er alleen bijzijn om polissen te tekenen)
Aja azo. Ik vrees er wa voor dat ze da gaat doen ... Ik kan misschien wel extra korting krijgen in omgekeerde volgorde, bij haar huidige verzekeraar.
waarde van die niet-originele aanpassingen krijg je toch niet terug van verzekering, of wel?
Ik denk dat in het geval van Danny er geen probleem zal zijn om de aanpassingen mee te laten verzekeren, de prijs van de aanpassingen zal gewoon bij de cataloguswaarde geteld worden zodat hij wel meer zal betalen, maar indien nodig ook een hoger bedrag van de verzekering zal kunnen krijgen.
Comment