Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betaal jij aan autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    gewoon uit interesse
    wat is er gemakkelijk aan maandelijks te betalen?
    Zo lijkt het minder pijnlijk, al heb je zo minder een idee over de stijgingen elk jaar. (valt minder op). Bij de nieuwe hobbywagen dan ook overgestapt naar corona met alles.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Stijgingen?
      Sinds ik de C4 heb is dat bij mij enkel gedaald, dan heb ik een aanpassing aan de kilometers moeten laten doen (kleine stijging), en nu al 3 jaar gelijk.

Wat je wel hebt bij de meeste maatschappijen is dat je nog een korting krijgt wanneer je jaarlijks betaald ipv maandelijks.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
        Even weer wat nieuw leven inblazen.

Net even puur informatief prijs gaan vragen bij andere verzekeraar:

Moto (KTM Superduke R 1000CC 98KW): 670 BA + RB
        Auto (BMW E30 316i, 1600CC 75 KW): 900 BA + RB

Ik heb 7 jaar mijn rijbewijs in november, nooit een ongeval.
        Ongeloofelijk veel toch???

Iemand een goedkopere in de buurt van zuid west vlaanderen?
        Damn, da's idd veel geld. Ik heb nooit zoveel moeten betalen voor m'n 318is, 100kW. Denk dat het hoogste rond de €800 was BA + RB (als daily). Momenteel verzekerd als oldie met 50% korting (wegens geen ongevallen in fout, sinds 2008 ) op de BA, voor €140. Wat ik ergens wel nog veel vind voor 5000 km per jaar. Maar het is dan ook Belfius. Heb eens gevraagd of zij ook bij meerdere oldtimers de 2de, 3de etc. aan verminderd tarief rekenen.. Maar dat is dus niet zo. Ze kijken enkel naar de kiloWatts.

Voor m'n Benz (60kW) betaal ik nu denk ik iets van €570 BA + RB, normale verzekering.

Denk dat ik vanaf m'n 26 eens ga rondkijken voor een andere verzekeraar/makelaar. Hoewel Belfius in beide accidentjes die ik gehad heb (niet in fout) wel correct en vlot was. Misschien ook interessant om lid te worden van een oldtimerclub, voor een goedkope verzekering. 2-tal jaar terug eens geïnformeerd bij Erard, maar ze hadden hun minimum leeftijd net verhoogd naar 30 jaar.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Ik ben ook bij Belfius, ben tot op heden nog geen enkele andere tegen gekomen die mij een betere prijs bied.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• € 2.300 voor het 2e jaar omnium voor een 110pk diesel
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
              € 2.300 voor het 2e jaar omnium voor een 110pk diesel
              Is meer dan je afschrijving...

Comment

€ 2.300 voor het 2e jaar omnium voor een 110pk diesel
                ik veronderstel dat je nog jong bent dan? maar dan is het nog redelijk ziek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  ik veronderstel dat je nog jong bent dan? maar dan is het nog redelijk ziek
                  In september word ik 25 en ik heb mijn rijbewijs sinds 2009 (en geen enkel schadegeval). Nadelen zijn vrij beroep + veel km's. Ik was ook bijverzekerd bij mijn ouders gedurende die andere jaren en dan wouden ze die niet in aanmerking nemen als verzekerde jaren.

Veel verzekeringen wouden me zelfs helemaal niet verzekeren. Tweede laagste was iets in de € 4.000.

Juli 2014 was niet zo'n leuke maand toen ik die offertes allemaal ging vragen

Triestig als je bedenkt dat ik om de 4-5 jaar een andere wagen koop en daar dan 1-2 jaar omnium op zal pakken, dat ze zoiets niet zien...
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• ik betaal per kilometer. Goedkoop maar ik krijg er wel serieus last van in mijne nek...
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• 1500 betaald voor 2de jaar omnium en wss ook het laatste jaar. Vanaf volgend jaar mss mini/halve omnium of hoelang zouden jullie een volledige betalen?
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

In september word ik 25 en ik heb mijn rijbewijs sinds 2009 (en geen enkel schadegeval). Nadelen zijn vrij beroep + veel km's. Ik was ook bijverzekerd bij mijn ouders gedurende die andere jaren en dan wouden ze die niet in aanmerking nemen als verzekerde jaren.

...
                        Triestig als je bedenkt dat ik om de 4-5 jaar een andere wagen koop en daar dan 1-2 jaar omnium op zal pakken, dat ze zoiets niet zien...
                        voila, al een groot nadeel voor jongeren die via de ouders hun verzekering rijden. na al die jaren gaan ze eindelijk op hun naam verzekeren en beginnen ze nog op een hoog tarief.
                        altijd een nieuwe auto op omnium is ook een risico. dwz dat ze in 50% van de gevallen u een volledige auto mogen uitbetalen door de omnium, als er eens schade is. daarom zijn die omniums ook zo duur

Comment

• Als het op papier staat dat jij ook bestuurder bent bij de wagen van je ouders, dan tellen de meeste maatschappijen die jaren wel degelijk mee.
                          Ik heb zelfs gewoon de BM van mijne pa overgenomen toen ik mijn auto op mijn naam verzekerde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            ik betaal per kilometer. Goedkoop maar ik krijg er wel serieus last van in mijne nek...
                            Heb ik ook al voor gezien, en zelfs die zijn niet goedkoper dan de verzekering die ik nu heb.

Comment

• Bedragen zeggen niet alles. Veel hangt af van de voorwaarden van de verzekering, zeker bij een omnium. Zo zal een verzekering die rekening houdt met de cataloogwaarde duurder zijn dan wanneer er uitbetaald wordt op basis van de factuurwaarde. Daarnaast bepaalt de afschrijving bij een een omnium ook de hoogte van een omnium. Sommige verzekeringen betalen nog maar 80% van de waarde na 6 maand. Bij onze omnium zakt de waarde pas na 2jaar. Daarnaast speelt woonplaats een grote rol. Iemand die in Molenbeek woont zal een duurdere verzkering hebben dan iemand die vb in diksmuide woont.

hier twee wagens:
                              skoda superb 2.0td 140pk: 1100€ full omnium
                              Skoda octavia 1.2tsi 105pk: 950€ full omnium

Comment

• Als ik een vergelijking maak hou ik er wel altijd rekening mee dat het bij beide verzekeringen onder dezelfde voorwaarden is, anders klopt de vergelijking natuurlijk niet.

Comment

• KBC : RB +BA+gedeeltelijke omnium, klasse C, graad 0, + joker

Audi 88 kW : 61.56 euro/maand = 738.72/jaar
                                  Nissan 86 kW : 47.17 euro/maand = 566.04/jaar

Comment

• BA: €1990
                                    Kleine omnium: €1150
                                    230 kW, 6j rijbewijs.

Comment

Veel verzekeringen wouden me zelfs helemaal niet verzekeren. Tweede laagste was iets in de € 4.000.
                                      Ik vind het toch overdreven veel.

Vrij beroep is ongeveer + 15 %, tel daar wat bij voor hoge km.aantal.
                                      Uw autoverleden is dik in orde, ondanks tijdelijk bij uw ouders ingeschreven.

Staat een GTC, ondanks slechts 110 pk, bij de verzekeringen op een zwarte lijst?

Comment

• Ik betaald voor 28 jaar te zijn (vrij beroep) bij AXA voor Mijn Mercedes 1630 EUR full omnium met 0 EUR franchise indien schade +750 (maar dat is bij Mercedes niet zo moeilijk :p )
                                        sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          gewoon uit interesse
                                          wat is er gemakkelijk aan maandelijks te betalen?
                                          Wij doen dat ook, maandelijkse betaling voor alle verzekeringen samen, kreeg daarvoor paar € korting, nooit geen rekeng meer van +500€ in een maand, ...

Comment

Working...
                                          X