Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betaal jij aan autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is wel veel dat er het derde jaar bij komt voor die jonge bestuurder.
    Mijne pa heeft in der tijd nooit iets moeten bij betalen toen ik er bij geplaats ben als jonge bestuurder. (Dexia car)
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En was dat ook als courante bestuurder in een omnium? Al wie onder hetzelfde dak woont is verzekerd en dan kost het mij ook niets meer het is enkel bij een ongeval dat ik dan een francice heb van 500€ als de jonge bestuurder het ongeval veroorzaakt.
      Soms met de wagen rijden of continue maakt het verschil in premie.

Het derde jaar zal ik mijn dochter waarschijnlijk niet als courante bestuurder meer in de verzekering plaatsen, op voorwaarde natuurlijk dat zij maar af en toe met de wagen rijdt (in ons geval zal dit zo zijn). Alhoewel zolang ik omnium rij is het misschien beter om dit wel te doen.

Als de jonge bestuurder veel met de wagen rijdt kan dit aanzien worden als een courante bestuurder en dan is de extra premie wel nodig bij een omnium verzekering.
      www.skodaforum.eu

Comment

• Was ook als courante bestuurder ja, maar geen omnium (wat natuurlijk wel een verschil maakt).
        Maar ik hoor dat van bijna iedereen dat ze moeten bijbetalen als ze een van de kinderen als courante bestuurder bij laten zetten (omnium of niet), en dat zijn meestal toch wel een paar 100 euro.
        En na twee jaar kon ik een voertuig op mijn eigen naam verzekeren aan dezelfde voorwaarden als mijne pa had. (BM -02)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mijn jongste zoon staat als medebestuurder bij mijn vrouw en daar betalen we nog geen 30 euro per jaar voor bij.

Comment

• Ondertussen overgestapt van optimco naar argenta. Mijn bonus males staat op 4.

BA + RB + bestuurder = 490 euro
            Kleine omnium = 380 euro

150 pk laguna diesel catalogus +-32000euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
              Mijn jongste zoon staat als medebestuurder bij mijn vrouw en daar betalen we nog geen 30 euro per jaar voor bij.
              Een omnium verzekering ?
              www.skodaforum.eu

Comment

• Ik zou bij ING 2600 betalen voor een full omnium ( 1000 euro vrijstelling ) voor een auto van 85k catalogus. Op zich vind ik die 2600 wel ok maar niet die 1000 vrijstelling. Iemand een idee welke omniums geen of slechts een 250 vrijstelling hebben aan goede prijs ? Mijn bm is 0
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                  Een omnium verzekering ?
                  Neenee, BA+rechtsbijstand

Comment

• Wel daar betaal ik ook zo een 30€ meer voor, het is als men een omnium neemt dat de prijs naar omhoog gaat.
                    www.skodaforum.eu

Comment

• Ik vraag men eigen af waarom verzekeraars gelijk ING, touring en ethias enz letterlijke honderden euro's goedkoper zijn. Mijn huidige wagen (a6 177pk) verzekert ING voor iets meer dan 600€ half omnium, terwijl ik nu bij vivium 1100€ betaal zoiet. Een audi S3 van 2015, mijn agent kan die verzekeren half omnium voor 1280€, maar ING kan dat voor 820€...

Dat prijsverschil is gewoon marginaal en ik vraag mij af waarom al die online verzekeraars zoveel goedkoper zijn. Als ge daar iets voor hebt is het altijd zever zeker? Allé dat is mijn eerste gedacht. Het is niet dat het over 100€ ofzo gaat. Ze zijn echt honderden euro's goedkoper.... ??

Comment

• Als je verzekeringsmaatschappijen wil vergelijken, kijk dan vooral naar welk segment zij zich richten.
                        Sommigen werken vooral in het segment ' minste risico ' en kunnen zo hun premies laag houden.

Dit heeft wel consequenties natuurlijk, brokkenpiloten komen niet binnen of vliegen onmiddellijk buiten.
                        Bij ongeval gaan premies in het algemeen ook sneller omhoog. Administratie bij afhandeling geeft ook meestal duidelijke verschillen.

Belangrijk is hun visie naar jongeren, bij sommige maatschappijen duidelijk minder welkom.
                        Alles heeft z'n prijs.
                        Last edited by taiko; 21/11/2015, 12:25.

Comment

• ik vind het verschil niet marginaal maar eerder groot...

Ik ben nu ook aan het kijken om te veranderen van maatschappij, de premie zal van 180 euro per kwartaal naar 80 euro per kwartaal zakken...

Het hangt ook sterk af van de interesse van de verzekering, het is een markt van vraag en aanbod, dus als ze weinig polissen hebben zullen ze agressiever de markt opgaan.

Comment

• Deze week overgeschakeld van Baloise naar Vivium,bij deze maatschappij is het blijkbaar wel nog mogelijk om een kleine omnium te krijgen voor de M5 van bijna 16 jaar oud aan een voor mij aanvaardbare jaarlijkse premie,weliswaar na foto's van de wagen en mijn ongevallen verleden op te sturen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
                              Ik vraag men eigen af waarom verzekeraars gelijk ING, touring en ethias enz letterlijke honderden euro's goedkoper zijn. Mijn huidige wagen (a6 177pk) verzekert ING voor iets meer dan 600€ half omnium, terwijl ik nu bij vivium 1100€ betaal zoiet. Een audi S3 van 2015, mijn agent kan die verzekeren half omnium voor 1280€, maar ING kan dat voor 820€...

Dat prijsverschil is gewoon marginaal en ik vraag mij af waarom al die online verzekeraars zoveel goedkoper zijn. Als ge daar iets voor hebt is het altijd zever zeker? Allé dat is mijn eerste gedacht. Het is niet dat het over 100€ ofzo gaat. Ze zijn echt honderden euro's goedkoper.... ??
                              ING valt in geen enkel opzicht te vergelijken met ethias en ik mag het ook hopen voor touring.

ING allemaal goed en wel tot je iets voorhebt dan trekken ze hun handjes terug en dat is ook de reden dat ING zo goedkoop is.

Mij zien ze daar niet meer terug hoewel ze 500 euro goedkoper zijn dan ethias en geen vrijstelling hebben in mijn geval.
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

• Niet alleen de maatschappij verschilt in prijs.
                                De ene agent tov de andere heeft ook zijn veerschil en dat zowel in prijs als in service.
                                Trouwens een autoverzekering hangt ook af van het aantal andere polissen op uw naam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                  Deze week overgeschakeld van Baloise naar Vivium,bij deze maatschappij is het blijkbaar wel nog mogelijk om een kleine omnium te krijgen voor de M5 van bijna 16 jaar oud aan een voor mij aanvaardbare jaarlijkse premie,weliswaar na foto's van de wagen en mijn ongevallen verleden op te sturen
                                  Jij was beter eens gaan horen bij erard.

Nog even een update van mij
                                  Polo 100pk 440euro
                                  Polo 60pk 505euro
                                  Audi 300pk 480euro

Niet echt logisch vind ik maar bon...baloise.
                                  Nog even op de tanden bijten en eenmaal 25 hoop ik op youngtimerverzekeringen. dikke 200 Ba + 3% van de waarde voor een omnium ofzo.
                                  Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Jij was beter eens gaan horen bij erard.

Nog even een update van mij
                                    Polo 100pk 440euro
                                    Polo 60pk 505euro
                                    Audi 300pk 480euro

Niet echt logisch vind ik maar bon...baloise.
                                    Nog even op de tanden bijten en eenmaal 25 hoop ik op youngtimerverzekeringen. dikke 200 Ba + 3% van de waarde voor een omnium ofzo.
                                    Erard wou niet verzekeren ..

Comment

• Iemand een idee wat een 1985 audi 90 2.2 136pk kost in verzekering als 20 jarige? (liefst met rechtsbijstand)
                                      Kan deze auto overpakken van mijn opa en zou er graag dagelijks mee rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                        er zijn toch genoeg van die programmas op websites van verzekeringen die dat berekenen voor jou?
                                        Als ge nog maar 1 jaar rijbewijs hebt,rekenen die websites niks uit. Kom het nu ook tegen met jongste zoon.Dus naar verzekeringen zelf gaan en vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jongdriver Bekijk Berichten
                                          Iemand een idee wat een 1985 audi 90 2.2 136pk kost in verzekering als 20 jarige? (liefst met rechtsbijstand)
                                          Kan deze auto overpakken van mijn opa en zou er graag dagelijks mee rijden
                                          zalige kado van opa

Comment

Working...
                                          X