Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Exclusieve auto gezien? Foto getrokken? Zet ze hier! Deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk BerichtenDamn zalig het was trouwens aan de VW/Audi garage dat ik hem gespot heb.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
2012-04-12 09.42.33.jpg
Niet meteen de meest extreme ride, maar zoiets kom ik toch niet alle dagen tegen
S400 hybrid
Net hiervoor sjeesde een MB AMG break voorbij (zilver,zag er nieuwuit) maar ik was te traag om een fotooke te nemen (en mn scirocco'ke verslikte zich en aarzeldeom de achtervolging in te zetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDaarnet nog een mooie witte 1M zien staan in Rooi. Met zwarte wielen. Zeer knap.
Gast zat er nog in ben dus maar doorgefietst zonder foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDaarnet nog een mooie witte 1M zien staan in Rooi. Met zwarte wielen. Zeer knap.
Gast zat er nog in ben dus maar doorgefietst zonder foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefL Bekijk BerichtenIk vraag het altijd als ik foto's mag maken. Zo raar is dat toch niet?
Je mag geen foto's nemen van het privé eigendom van iemand zonder zijn toestemming, ook dus niet van een auto zelf als die op straat staat of op het openbaarweg rijdt. (de nummerplaat onzichtbaar maken veranderd niets aan dit verbod)
En ook niet van de gevel van een huis bvb.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Kan je me de norm/wet tonen die zoiets stelt? Zo'n gebod zegt mij absoluut niks. Uiteraard moet de privacy in het algemeen gerespecteerd worden, maar wie zich in een openbare omgeving bevindt of verplaatst, weet dat hij gefotografeerd kan worden... Wat doe je anders met Google Street View? Uiteindelijk is dat niet anders dan één grote verzameling van gevels van huizen - en wagens, zij het dan met gewiste nummerplaten. Of met allerlei autospot-websites?
Wat me wel iets anders lijkt, is het nadien professioneel gebruiken van dergelijke foto's - als het specifiek om één of meerdere wagens gaat dan, niet zomaar een foto van vb. een drukke ring of autosnelweg zonder bepaalde auto's in het bijzonder. Als je als fotograaf van bijvoorbeeld een magazine ergens foto's gaat nemen van één bepaalde wagen en die worden later zonder toestemming van de eigenaar van de wagen in dat magazine gezet, dan heb je waarschijnlijk wel een punt.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk BerichtenDamn zalig het was trouwens aan de VW/Audi garage dat ik hem gespot heb.Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008
Comment
-
Het klopt inderdaad in grondbeginsel dat men van niets een foto mag nemen zonder diens toestemming.
Maar dat is het grondbeginsel, de wet stelt ook dat er zeker verdraagzaamheid/toelaatbaarheid moet zijn.
Zo zul je je gelijk niet halen in een rechtszaak omdat je auto ergens op internet staat, zonder dat je toestemming gegeven hebt daarvoor.
Het zou anders nog wat zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk BerichtenKan je me de norm/wet tonen die zoiets stelt? Zo'n gebod zegt mij absoluut niks. Uiteraard moet de privacy in het algemeen gerespecteerd worden, maar wie zich in een openbare omgeving bevindt of verplaatst, weet dat hij gefotografeerd kan worden... Wat doe je anders met Google Street View? Uiteindelijk is dat niet anders dan één grote verzameling van gevels van huizen - en wagens, zij het dan met gewiste nummerplaten. Of met allerlei autospot-websites?
Wat me wel iets anders lijkt, is het nadien professioneel gebruiken van dergelijke foto's - als het specifiek om één of meerdere wagens gaat dan, niet zomaar een foto van vb. een drukke ring of autosnelweg zonder bepaalde auto's in het bijzonder. Als je als fotograaf van bijvoorbeeld een magazine ergens foto's gaat nemen van één bepaalde wagen en die worden later zonder toestemming van de eigenaar van de wagen in dat magazine gezet, dan heb je waarschijnlijk wel een punt.
Je neemt het best voorbeel... Google View.
Lees daar de wettelijk bepaling en je zal zien dat je alle rechten behoud van de beelden van jouw gevel en auto.
Ik heb de mijne laten bluren, je ziet mijn wagen en gevels niet meer.
Je mag niemand fotografieren zonder zijn toestemming ook als die zich gewoon op straat bevindt en dus in het openbaar.
Lees hier : http://www.privacycommission.be/nl/i...op-afbeelding/
Maar het is wel waar de je een 'zwijgende toestemming geeft' als je in het openbaar verschijnt. MAAR je mag deze beelden niet publiceren.
Dus je mag een foto van mij nemen, in het achtergrond van jouw foto bvb, maar je mag deze foto van mij niet op facebook zetten zonder mijn toestemming.
Hetzelfde geldt voor mijn eigendom.
Je mag dus wel met mijn 'zwijgende toestemming' mijn voertuig fotografieren , MAAR je mag deze beelden niet publiceren dus ook niet op het internet zetten ZONDER mijn toestemming (schriftelijk om wettelijk te zijn).
Ik weet niet als je het weet, maar je mag geen foto's nemen van winkels want daar is er auteurrecht van de designer mee gemoied.