Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Exclusieve auto gezien? Foto getrokken? Zet ze hier! Deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
    Ik studeer mediarecht op school. Er is geen kwaad opzet daarbij gemoeid hé met het publiceren van die foto. Als je ergens op een foto staat die in een of andere krant staat...

Als er kwaad opzet mee gemoeid is en dit kan bewezen worden, dan is't andere koek.

Er moet 'redelijk belang' zijn om de foto te verbieden, wat daarmee bedoeld wordt, is echter niet in detail beschreven.
    Mijn opmerking gaat over mijn voertuig die je op het internet zet, niet over achtergrond beelden hé !
    Als je bewust een foto van mijn voertuig op het internet zet is er kwaad opzet hé

Als je aan de hand van de foto mijn identiteit kan vaststallen (bvb door nummerplaat, atypische auto, beschrijving van plaats en datum, enz) is er een duidelijk van mijn schending van privacy. Zou je bvb een foto nemen van mijn auto in kortijk en dan men kan vaststellen door deductie welke dag het is, waar het is en dat het mijn voertuig is dan heb je mijn privacy geschonden.
    Dit gedt ook voor een woning en dat is de wet die Google embeteert en het mogelijk maakt om jouw woning te bluren op Google View

Kijk eens gewoon hierboven... men zegt waar het is, wanneer en jullie zoeken soms zelf wie de eigenaar is !!
    Dat is puur en rechtreeks schending van de privacy van die mensen

nb:
    Er werd eens een foto gebruikt voor een reklame voor een reisbureau waar mijn ouders 'per toeval' in het achtergrond stonden
    In feit zaten ze op strand en de fotograaf nam een foto van de golfbreker, mijn ouders daarop bewust of niet??
    Dit aan de reisburo gemeld en ze hebben een gratis reis gekregen als tegenprestatie.
    Last edited by blue8300; 17/04/2012, 07:20.
    2014 Porsche Boxster 981
    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
      Mijn opmerking gaat over mijn voertuig die je op het internet zet, niet over achtergrond beelden hé !
      Als je bewust een foto van mijn voertuig op het internet zet is er kwaad opzet hé

Als je aan de hand van de foto mijn identiteit kan vaststallen (bvb door nummerplaat, atypische auto, beschrijving van plaats en datum, enz) is er een duidelijk van mijn schending van privacy. Zou je bvb een foto nemen van mijn auto in kortijk en dan men kan vaststellen door deductie welke dag het is, waar het is en dat het mijn voertuig is dan heb je mijn privacy geschonden.
      Dit gedt ook voor een woning en dat is de wet die Google embeteert en het mogelijk maakt om jouw woning te bluren op Google View

Kijk eens gewoon hierboven... men zegt waar het is, wanneer en jullie zoeken soms zelf wie de eigenaar is !!

nb:
      Er werd eens een foto gebruikt voor een reklame voor een reisbureau waar mijn ouders 'per toeval' in het achtergrond stonden
      In feit zaten ze op strand en de fotograaf nam een foto van de golfbreker, mijn ouders daarop bewust of niet??
      Dit aan de reisburo gemeld en ze hebben een gratis reis gekregen als tegenprestatie.
      Klopt, klopt, maar louter de foto kan volgens mij geen kwaad, inderdaad moet men ook niet gaan zeggen van wie die is, enz...

Nuja, back on topic, wil vette bakken zien

Comment

nb:
        Wil je nu duidelijk maken dat er geen foto's op Internet geplaatst mogen worden zonder toestemming, of zeg je dat de mensen die dat niet willen achteraf maar moeten vragen om de foto's te verwijderen (principe van Google blurren)?

Je hebt bovendien toch geen foto's op Internet nodig om iemand zijn privacy te achterhalen? Gewoon op straat rondlopen & nummerplaat noteren. Als iemand je identiteit wil achterhalen dan slagen ze daar toch sowieso in, op welke manier ook. Al begrijp ik wel dat foto's op Internet meer aandacht trekken, maar aandacht dwing je een beetje zelf af denk ik.

Hopelijk verwijst de 8300 in je forumnaam niet naar de postcode van Knokke want dan geef je zelf een voorzetje.

Als privacy & foto's zo'n probleem (en strafbaar?) zijn dan had de media er al lang 'opgesprongen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten

Hopelijk verwijst de 8300 in je forumnaam niet naar de postcode van Knokke want dan geef je zelf een voorzetje.
          en bij profiel : 'location =- kust'

Comment

ook dus niet van een auto zelf als die op straat staat of op het openbaarweg rijdt.
            daar denken de flikken nochtans anders over, die hebben al veel te veel foto'kes gemaakt naar mijn goesting

Comment

• Rapide bij Bang&Olufson Aalst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                en bij profiel : 'location =- kust'
                Misschien verhuizen wel mensen in hun leven hé
                Dus ... 8300 is het niet meer ! Dat dateert van mijn eerste email adress, dus 1997 denk ik.
                En nu klink je dwaas hé !

Last edited by blue8300; 17/04/2012, 17:41.
                2014 Porsche Boxster 981
                2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Ik heb de indruk dat jij aan achtervolgingswaanzin lijdt. Bouw een hoge muur rond je huis en kom vooral nooit meer buiten dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Moeilijke keuze, ik zou precies toch voor de grijze gaan

PS: je hebt je eigen privacy geschonden.

Comment

• Is dat aan de Supra Bazar in Gullegem ?
                      '92 BMW 320i Coupe
                      '92 BMW 750i Glanzschwarz
                      '94 BMW 850i Diamantschwarz
                      '04 Jaguar S-Type 3.0L Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                        ...

Als privacy & foto's zo'n probleem (en strafbaar?) zijn dan had ...

... internet bestaan zonder foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Moeilijke keuze, ik zou precies toch voor de grijze gaan

PS: je hebt je eigen privacy geschonden.
                          Haha

Oorspronkelijk geplaatst door GoldenEye Bekijk Berichten
                          Is dat aan de Supra Bazar in Gullegem ?
                          Ja , ik woon daar !!!

Comment

• http://www.flickr.com/photos/4872062...in/photostream

schone combo op spa francorschamps gran turismo event zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichten
                              http://www.flickr.com/photos/4872062...in/photostream

schone combo op spa francorschamps gran turismo event zalig
                              Voor mij de achterste graag!

Comment

• ik ben content met dat blauwe geweld.
                                wimoptiek.be op

Comment

• Allez, 'k zal 'k ik de roden dan pakken.
                                  BMW F10 535d
                                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Ja kan er niet aan doen : ik was niet graag een auto
                                    Ik wil hem wel een keertje wassen met de hand en wax-beurtje geven als ik em een weekendje mag gebruiken!!! LOL

Comment

• Voor de moment nog exclusief

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartlibre Bekijk Berichten
                                        [ATTACH=CONFIG]89054[/ATTACH]
                                        Foto 's zijn wel van paar jaar terug.
                                        Als ik zie dat mij dit lukt plaats ik de rest ;-)
                                        Kadett GSI

Comment

• Comment

Working...
                                          X