Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als de meerkost niet gecompenseerd wordt door jou liefde voor een wagen zonder schade whatsoever en mogelijke kosten die je aan reparaties moet doen.
M.a.w. dat moete zelf weten.
Maar we kunnen misschien helpen beslissen moest je zeggen wat voor auto, leeftijd, km-stand, mogelijke schade, prijsverschil, etc.
Wij doen 3 jaar full omnium, daarna kleine omnium..
Veel hangt af van wat je moet betalen natuurlijk, hier BM 0 en betaal "slechts" €1400/jaar voor full omnium voor een kar van 62k.
Dat doe je niet voor niets, kennelijk wil of kan je die kans op schade niet zelf dragen.
Kortom, vanaf welk punt komt jouw financieel omslagpunt in zicht? Vanaf welk moment doet het je te weinig pijn om de prijs al op voorhand gedeeltelijk te betalen middels een omnium?
Voor mij persoonlijk is die grens zo rond de 10 a 12K (meer wil ik niet van de ene op de andere dag 'kwijt raken', zou ik ziek van zijn, wel nog nooit betrokken geweest bij een ongeval)
Voor mijn vrouw ligt die grens zo rond de 6 a 7K
We hebben eenzelfde hoeveelheid geld (gezamenlijke rekening) maar het risico is statistisch gezien bij haar gewoon veel groter, dus een andere afweging
Er zijn er genoeg die een wagen van 30K niet meer omnium verzekeren. Is dat omdat ze eigenlijk een te dure wagen gekocht hebben en die omnium er niet meer vanaf kan? Of omdat ze de wagen bij perte total gewoon kunnen vervangen zonder daar lange tijd ziek van te zijn?
Ik neem op al mijn wagens 4 jaar , is natuurlijk veel geld ,indien je geen ongeval doet .
Maar de dag dat je ene plooit en ze betalen u mooi 80k uit zonder te morren , dan ben je te vreden dat je omnium hebt .De wagen hoeft zelfs niet pertotal verklaard te zijn , het minste ongeval dat je hebt kost je gauw 2500 euro.
Ik kijk altijd naar wat de auto nog waard is ( volgens de verzekering ) om een omnium te nemen of niet .
Bv op een auto die maar max 10k meer waard is zou ik toch geen omnium meer betalen , als hij nog 20k of meer waard is wel .
in Nederland hebben ze nu een "halve omnium", dan krijg je de helft van de waarde uitgekeerd bij schade. Dat lijkt ook nog interessant en zou ik zeker zelf overwegen..
Wij doen 3 jaar full omnium, daarna kleine omnium..
Veel hangt af van wat je moet betalen natuurlijk, hier BM 0 en betaal "slechts" €1400/jaar voor full omnium voor een kar van 62k.
Stuur mij het adres eens door van uw verzekeringsmakelaar.
Elke omnium die ik heb (3) zijn biv inclusief.
Eerste 12 maand geen waarde verlies en denk maar ben niet zeker vanaf de 13de maand 1.25 prcocent vermindering.
De mijne is 5 jaar, ik betaalde nieuw 780€ BA + omnium, en betaal nu voor hetzelfde nog steeds 750€. De nieuwwaarde was 20.000.
Als ik tegen een paaltje rijdt zijn de kosten eruit, heb ooit een perte total gehad een WEEK!!! nadat mijn omnium verliep... Dat wil je dus niet meemaken he.
Een kleine omnium is naar mijn gevoel niet echt een aanrader. Wat zit daar in? Glasbreuk, aanrijding met wilde dieren, wat verder nog?
De mijne is 5 jaar, ik betaalde nieuw 780€ BA + omnium, en betaal nu voor hetzelfde nog steeds 750€. De nieuwwaarde was 20.000.
Als ik tegen een paaltje rijdt zijn de kosten eruit, heb ooit een perte total gehad een WEEK!!! nadat mijn omnium verliep... Dat wil je dus niet meemaken he.
Een kleine omnium is naar mijn gevoel niet echt een aanrader. Wat zit daar in? Glasbreuk, aanrijding met wilde dieren, wat verder nog?
De afgelopen jaren:
2 * nieuwe voorruit (1500 euro facturen)
Bij allebei onze auto's hagelschade (4000 euro facturen)
Comment