Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Milieusticker / Umweltplakette voor Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wordt dit nu nog steeds door de vingers gezien?
    Of kan ik me best nog een sticker gaan halen?
    We gaan donderdag naar Keulen en zouden de wagen in een parkeergarage zetten.
    Andere optie is natuurlijk de Park & Ride, maar ik vind dan weer geen info over de buslijnen enzo dus dat lijkt me ook al weer veel moeite voor niets...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
      Wordt dit nu nog steeds door de vingers gezien?
      Of kan ik me best nog een sticker gaan halen?
      We gaan donderdag naar Keulen en zouden de wagen in een parkeergarage zetten.
      Andere optie is natuurlijk de Park & Ride, maar ik vind dan weer geen info over de buslijnen enzo dus dat lijkt me ook al weer veel moeite voor niets...
      Bij mijn weten wordt er in een stadscentrum niks door de vingers gezien, meestal kan je geluk hebben.
      Voor hetgeen dit kost zou ik mij er toch eentje aanschaffen, sticker blijft goed zolang je de wagen hebt, natuurlijk als het een 1 keer reisje is kan je het riskeren...
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Ik heb vorig jaar ook enkele dagen rond Stuttgart rondgereden en daar zeiden ze in het hotel dat het de moeite niet was voor die enkele dagen, en effectief, geen last van gehad. Wel op eigen risico natuurlijk
        Enkele maanden geleden reden we ook een viertal dagen rond in Heidelberg zonder dergelijke sticker, gewoon omdat we er geen idee van hadden dat dat verplicht was. Uiteindelijk ook nagevraagd bij de receptie van het hotel en daar zeiden ze dat we blijkbaar geluk hadden gehad, want dat in het stadscentrum toch vrij intensief gecontroleerd wordt... Ze vertelden ons ook nog dat er geen boetes werden uitgeschreven op basis van camerabeelden of dergelijke, maar dat ze u daarbij persoonlijk zouden aanspreken.
        BMW F10 535d
        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Waarvoor staan de kleurtjes en nummers op die umweltplakete ? Iets van euronorm ofzoiets...

Comment

http://www.vab.be/nl/actueel/dossier...er.aspx?Id=270 boete 40 EUR blijkbaar, als je maar een enkele keer gaat, kan je het al evengoed riskeren. Voor de classificatie http://www.tuv-nord.nl/milieusticker...ges.php?id=1#8

Comment

Wat ik mij afvraag, zit er één of andere veiligheid in zo een sticker? Want anders zijn die dingen toch heel makkelijk na te maken
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Wat ik mij afvraag, zit er één of andere veiligheid in zo een sticker? Want anders zijn die dingen toch heel makkelijk na te maken
                Er zit een attest bij op chassisnr. Kan dan makkelijk opgevraagd worden in een database denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                  Waarvoor staan de kleurtjes en nummers op die umweltplakete ? Iets van euronorm ofzoiets...
                  Stond ook al op de vorige pagina,

Beknopte uitleg
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik rij al 2 jaar regelmatig rond in duitsland zonder sticker.

Flitsen of via camera's doen ze nooit.
                    Meestal parkeer ik in de stad in een parkeergebouw of op de hotelparking, en dan controleren ze dat niet.

Ik heb wel ooit een boete gekregen van 40€ toen mijn auto een nachtje op straat door bracht.
                    Ik had de keuze: ofwel ter plaatste gaan betalen in één of ander inningsbureau, of wachten tot ik iets thuis kreeg...
                    Nooit iets van gehoord, en dat is al minstens 6 maand geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                      Er zit een attest bij op chassisnr. Kan dan makkelijk opgevraagd worden in een database denk ik.
                      Hoor je bij je sticker ook nog een attest te krijgen? Ik kreeg een paar weken geleden alleen de sticker zelf (en de rekening ).

Comment

hier had ik nog nooit van gehoord,
                        kga volgende week net naar keulen, maar met de moto dus het gaan geen probleem zijn.

wel benieuwd, die agenten in duitsland moeten dus vanbuiten weten als de sticker op de auto ook klopt?
                        pak dat je euro 1 of 2 hebt maar je koopt gewoon de groene aan, hoe weet die flik dat? dat zijn toch niet allemaal autofreaks die modeljaren en euro normen vanbuiten kennen?
                        of komt op de sticker het chassisnummer of nummerplaats van de auto te staan in kwestie die je als bewijs moet geven bij aankoop?

Comment

Om de sticker te kopen moet je het inschrijvingsbewijs tonen en ze schrijven de nummerplaat op de sticker.
                          Je zou een groene kunnen namaken maar je kan geen groene kopen voor een auto die niet in die categorie valt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                            Hoor je bij je sticker ook nog een attest te krijgen? Ik kreeg een paar weken geleden alleen de sticker zelf (en de rekening ).
                            Klopt, dit soort attest hoort er altijd bij, anders is de sticker ongeldig.

Comment

Ik heb zo toch geen attest meegekregen hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                                Ik heb zo toch geen attest meegekregen hoor...
                                Ik heb online zo direct ook niet gevonden dat dit attest meegeven wordt/verplicht is. Het enige wat ik over attesten heb kunnen vinden is dat je bij sommige organisaties blijkbaar eenmalig gratis een nieuwe sticker krijgt als je zo'n attest hebt:

Oorspronkelijk geplaatst door http://www.nkc-advies.nl/basisautotechniek/milieu/milieusticker/
                                Direct af te halen bij TÜV NORD Nederland in Best. TÜV Nord levert inclusief een attest, bij verlies wordt eenmalig een gratis sticker verstrekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Klopt, dit soort attest hoort er altijd bij, anders is de sticker ongeldig.

maar de politie beboet volgens mij zoals ik hier kan lezne gewoon als je in de regio rijdt zonder sticker?
                                  maar ze controleren toch nooit het attest of doen ze dat ook? ik bedoel.. attest moet je toch niet erbij hangen langs de sticker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    maar de politie beboet volgens mij zoals ik hier kan lezne gewoon als je in de regio rijdt zonder sticker?
                                    maar ze controleren toch nooit het attest of doen ze dat ook? ik bedoel.. attest moet je toch niet erbij hangen langs de sticker?
                                    Nee, niet langs de sticker, maar je moet het attest wel ten alle tijden kunnen tonen, het staat er toch ook op gedrukt, "U dient dit attest goed bij uw autopapieren te bewaren....."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Nee, niet langs de sticker, maar je moet het attest wel ten alle tijden kunnen tonen, het staat er toch ook op gedrukt, "U dient dit attest goed bij uw autopapieren te bewaren....."
                                      Heb jij, buiten wat op dit attest gedrukt staat, nog andere (online) officiele verwijzingen naar dit verplichte attest? Ik heb ze zo snel niet gevonden.

Comment

Ze zullen alleen het attest vragen als de relatie voertuig sticker verdacht is zoals bijvb. een BMW E32 750i van 88 met groene sticker ....
                                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Het attest is niet verplicht, maar de uitgever van de sticker (bvb. DEKRA) moet wel een kopie van het inschrijvingsbewijs bijhouden ter staving.
                                          De sticker kan je ook kopen in alle Belgische kantoren van DEKRA te Gent, Brussel, Roeselare, Herk De Stad en La Louvière. Je kan hem ook via mail bestellen en bij ontvangst van betaling wordt de sticker opgestuurd.

Voor vragen over de milieusticker kan je altijd terecht op gent.automotive.be@dekra.com op of www.dekra.be.

Comment

Working...
                                          X