Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bullbars

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bullbars

hey ik heb vandaag vernomen dat bullbars niet meer mogen geplaseerd worden (harde) :@

nu dit vindt ik bullshit waarom mogen harde niet meer en "zachte" wel als je iemand zou aanrijden blijft dit het zelfde effect hebben! en waarom om dat het voor het verkeer te gevaarlijk zou zijn nu wil ik niemands auto, auto passie beledigen maar de "johnny bakskes" die tot op 5mm van de grond staan en met moeite over de spoorweg en drempels geraken zouden dan wel mogen die zijn trouwens veel gevaarlijker en een bullbar kan je leven misschien wel redden als er zo'n johnnyke tegen u rijd

1. vind ik
    2. extreem verlagen mag niet, maar wordt wel gedaan.
    3. johnies halen max 90kmph

Comment

idem hierboven: Die jhonnybakskes rijden "illegaal" rond, als ze naar de keuring moeten hebben sommigen een week werk om alle aanpassingen er tijdelijk weer af te halen... zot zijn doet niet zeer zeker hé.

Die bullbar: Dat is gemaakt om in geval je een dier aanrijdt, de schade aan de wagen te beperken. De energie die je wagen niet incasseert, zal het aangereden "voorwerp" incasseren hé. Eveneens hebben echte bullbars een hoop plaatwerk om te zorgen dat aangereden spullen onder de wagen getrokken worden ipv erover te vliegen.

2x levensgevaarlijk dus!

Om de mensen die dit stoer vinden op hun jeep niet tegen de borst te stoten mag je wel van die plastic prullen plaatsen die er echt uitzien, maar bij een aanrijding de energie opvangen.

Reden = simpel: constructeurs moeten pakken moeite doen om aanrijdingen met voetgangers minder schadelijk te maken (slappe motorkappen, bufferzone tussen metalen motordelen en kap etc.) Zo wordt bij een aanrijding de energie deels geabsorbeerd door de wagen waardoor de voetganger zelf meer overlevingskans heeft. Wordt flagrant teniet gedaan door een stalen bull-bar uiteraard.

Je kan als de johnnies doen: plaatsen en voor de controle demonteren...

Maar ik weet wel: indien ik een aanrijding heb met een wagen die onreglementair aangepast is (bull-bar, andere verstevigingen of tuningsbrol) dan laat ik dat noteren op het formulier, neem ik foto's en laat ik het desnoods vaststellen door de politie.
      Immers zal daardoor de schade bij mij groter zijn, en in geval van tuningrommel zal ik zeker aangeven dat ik vermoed dat die onreglementaire prullen mee aan de oorzaak van het ongeval liggen In zulk geval kan de politie die wagen laten voorrijden bij de keuring en als die afgekeurd is op diverse zaken heeft die eigenaar een fameus probleem...
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
        idem hierboven: Die jhonnybakskes rijden "illegaal" rond, als ze naar de keuring moeten hebben sommigen een week werk om alle aanpassingen er tijdelijk weer af te halen... zot zijn doet niet zeer zeker hé.

Die bullbar: Dat is gemaakt om in geval je een dier aanrijdt, de schade aan de wagen te beperken. De energie die je wagen niet incasseert, zal het aangereden "voorwerp" incasseren hé. Eveneens hebben echte bullbars een hoop plaatwerk om te zorgen dat aangereden spullen onder de wagen getrokken worden ipv erover te vliegen.

2x levensgevaarlijk dus!

Om de mensen die dit stoer vinden op hun jeep niet tegen de borst te stoten mag je wel van die plastic prullen plaatsen die er echt uitzien, maar bij een aanrijding de energie opvangen.

Reden = simpel: constructeurs moeten pakken moeite doen om aanrijdingen met voetgangers minder schadelijk te maken (slappe motorkappen, bufferzone tussen metalen motordelen en kap etc.) Zo wordt bij een aanrijding de energie deels geabsorbeerd door de wagen waardoor de voetganger zelf meer overlevingskans heeft. Wordt flagrant teniet gedaan door een stalen bull-bar uiteraard.

Maar ik weet wel: indien ik een aanrijding heb met een wagen die onreglementair aangepast is (bull-bar, andere verstevigingen of tuningsbrol) dan laat ik dat noteren op het formulier, neem ik foto's en laat ik het desnoods vaststellen door de politie.
        Immers zal daardoor de schade bij mij groter zijn, en in geval van tuningrommel zal ik zeker aangeven dat ik vermoed dat die onreglementaire prullen mee aan de oorzaak van het ongeval liggen In zulk geval kan de politie die wagen laten voorrijden bij de keuring en als die afgekeurd is op diverse zaken heeft die eigenaar een fameus probleem...
        MAW< indien je beullens tegenkomt en je kan hem niet meer ontwijken, gas bij geven zodat hij zeker niet meer rechtstaat en fotokes kan pakken

ik denk dat die dingen eigenlijk best handig zijn, zeker in tijdens het wielerterroristen seizoen.
        leert de fietser terug zijn plaats op de baan kennen

Comment

De bullbars op de oudere 4X4´s mogen blijven staan, heb onlangs nog een jeep met echte bullbar verkocht, op de keuring geen enkel probleem.
          Die bullbar heeft trouwens enkel voordelen, toen iemand mij aanreed zat die zijn wagen half ineen, ik heb er een klein kreukje in de in de bullbar aan overgehouden, en de sukkels die niet goed kunnen parkeren brengen enkel schade aan hun eigen troep toe als ze de bullbar aantikken.

Comment

Voordelen voor jezelf bedoel je dan? Je zal zelf maar in je flank aangereden worden door een wagen met bullbar...
            Hierboven maak je meteen duidelijk dat de bullbar niks van de impact verwerkt en alle energie doorgeeft aan de andere (zwakkere) wagen. Of moet die zijn auto dan maar pantseren? (waarop jij weer de zwakkere auto hebt, die alles incasseert)
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

ben het hier toch eerder een met magnum hoor.
              als je gewoon met bullbar houd aan de verkeersregels houd zie ik er geen probleem in.
              en als er 1 of andere eikel zonnodig jou auto een kusje wilt geven, tja,......jou auto is mijn kreukelzone zou ik dan zeggen

Comment

tot ge ene dood rijd terwijl die persoon het zou overleefd hebben als ge die bullbar niet had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichten
                  tot ge ene dood rijd terwijl die persoon het zou overleefd hebben als ge die bullbar niet had.
                  Hangt er van af of het de schuld is van van de jeeprijder of niet, indien iemand zich doodrijd
                  tegen mijn jeep vind ik dat erg maar niet erger dan indien die kerel (of madam) zich tegen een boom zou te pletter rijden, heb een probleem om medelijden te hebben met hersenloze idioten die zich onsterfelijk wanen door in piepkleine snelle wagentjes rond te scheuren als gekken.

Comment

indien er morgen ene oversteekt door het rood, te voet, met de fiets of met den auto.
                    en ik rij die van zijn sokken.
                    mja dan hoop ik alleen dat hem geen kraskes heeft achtergelaten in mijnen bullbar.
                    het spijt me zeer ma ik heb al teveel idioten op de weg gezien die denken omdat ze zwakke weggebruiker zijn ze alles mogen.

te voet snelweg oversteken, ineens van links naar rechts zonder te kijken oversteken met de fiets.

in konvooi door het rode licht rijden

er zuller er nog wel een paar zijn. in zoon gevallen vraag ik me soms zelfs af of ge
                    "indien ze ge toch aanrijd, ge nog moet stoppen ofda ge ze thuis ff vantussen u gril moogt halen"
                    als een egel, konijn of een kat nog oversteekt zonder te kijken kan ik nog begrijpen, maar jah die beesten ken het verkeersreglement NOG niet. en voor deze beesten zal ik altijd stoppen.

Comment

Ik denk niet dat bij een gewone moderne wagen een bullbar veel bijdraagt tot je veiligheid bij een aanrijding. Die bullbar wordt ook gewoon bevestigd op de kreukelzone/ bumperkokers vooraan, en heeft dus niet veel nut bij een aanrijding door een ander voertuig, denk ik.

Comment

Beetje belachelijk om alle mensen die verlagen weer onder het woord 'johnny's' te zetten he.
                        Omdat ge u bulbar ni moogt zetten moet ge zitten zagen dat johnny's die verlagen 1 week werk hebben ().. Doet da dan ook e, simpel als da

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Die bullbar heeft trouwens enkel voordelen, toen iemand mij aanreed zat die zijn wagen half ineen, ik heb er een klein kreukje in de in de bullbar aan overgehouden, en de sukkels die niet goed kunnen parkeren brengen enkel schade aan hun eigen troep toe als ze de bullbar aantikken.
                          Enkel voordelen voor de auto waar ze op staan bedoel je dus...
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            indien er morgen ene oversteekt door het rood, te voet, met de fiets of met den auto.
                            mja dan hoop ik alleen dat hem geen kraskes heeft achtergelaten in mijnen bullbar.
                            het spijt me zeer ma ik heb al teveel idioten op de weg gezien die denken omdat ze zwakke weggebruiker zijn ze alles mogen.
                            Tot het effectief gebeurt... Als je dan nog zo zou praten, ben je een koele .... (vul zelf maar in )
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

@Magnum en Timmie:

Nogal een asociale gedachte lijkt mij

Als een ander er tegen rijdt, is het idd zijn eigen schuld. Normaal neemt die dan zijn/haar verantwoordelijkheid en vergoed hij jou schade, maar goed, dat gebeurt dus niet altijd.

Maar wat met die egotrippers die zichzelf niet onder controle kunnen houden en rijden naar gelang dat past met de status van hun wagen? Dit wil zeggen; "ik heb de grootste en stevigste, gaat opzij of ik rij u in kreukels!" Dat betreft toch een ruim percentage van de SUV en 4x4 rijders die graag een hoop chrome buizen rond hun spel hangen.

Ik heb zo nog een kerel gekend, die had een Nevada met bull-bars gekocht voor zijn 18-jarige dochter want "als ze dan een keer ergens oprijdt dan heeft ze zelf allicht niks". Tot ik de opmerking gaf "fysiek misschien minder, alhoewel, als het een boom is zal ze eerder meer hebben. Maar tis dan te hopen dat ze kan leven met het feit dat ze andere mensen doodgereden heeft, en zelf geen schrammetje heeft. Of hoe denk je dat een meiske van 18 gaat rijden in zo'n kar, zeker als ze weet dat het met de bedoeling is gekocht dat ze niks zou hebben bij aanrijdingen" Toen bleef het toch verdacht stil aan de overkant.

Om maar te zwijgen van de miserie als dat kieke gaat parkeren aan de GB in smalle parkings... ik zou er niet naast willen staan...

Wat als jullie zelf een fout begaan of niet goed opletten en een aanrijding veroorzaken, met ongetwijfeld veel zwaardere gevolgen voor het "slachtoffer"? Maar dat gebeurt niet allicht...

Ik blijf erbij: als ik in een aanrijding betrokken ben met zo'n gemodificeerd voertuig van eender welke aard, laat ik dat vaststellen of noteren om minstens de meerschade te verhalen. Als jij met een oververstevigde jeep tegen mijn deur rijdt, ook al ben ik "in fout", dan ga ik niet opdraaien voor een nagenoeg perd totale tegenover een bluts van die wagen in "normale" uitvoering.

Als dat wel mag, dan denk ik dat ik aan de slag ga met stalen I profielen en spikes
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

Comment

te voet snelweg oversteken, ineens van links naar rechts zonder te kijken oversteken met de fiets.

in konvooi door het rode licht rijden

er zuller er nog wel een paar zijn. in zoon gevallen vraag ik me soms zelfs af of ge
                                "indien ze ge toch aanrijd, ge nog moet stoppen ofda ge ze thuis ff vantussen u gril moogt halen"
                                als een egel, konijn of een kat nog oversteekt zonder te kijken kan ik nog begrijpen, maar jah die beesten ken het verkeersreglement NOG niet. en voor deze beesten zal ik altijd stoppen.

Zeer stoer.

Comment

2x levensgevaarlijk dus!

Maar ik weet wel: indien ik een aanrijding heb met een wagen die onreglementair aangepast is (bull-bar, andere verstevigingen of tuningsbrol) dan laat ik dat noteren op het formulier, neem ik foto's en laat ik het desnoods vaststellen door de politie. ¨
                                  noch jij noch de politie kunnen vaststellen dat enige verandering al dan niet reglementair is of denk je dat zowel jij als de politieman die de vaststellingen doet de wet volledig van buiten kent
                                  noch jij noch de politie noch de keuring zijn in staat om een eventuele verandering aan een wagen te gebruiken als argument voor de door jouw geleden schade , daar zijn heel andere instanties voor nodig . De eigenaar van een aangepaste wagen heeft pas een probleem vanaf het moment er kan bewezen worden dat de aanpassingen een rechtstreekse oorzaak zijn van het ongeval en da´s quasi onbegonnen werk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichten
                                    snap wel wa ge wilt zegge. Ma toch: of ge nu wordt aangereden door een auto met of zonder b-bar. De kans da ge er levend vanaf komt is zowieso al heel klein.

Maar wat met die egotrippers die zichzelf niet onder controle kunnen houden en rijden naar gelang dat past met de status van hun wagen? Dit wil zeggen; "ik heb de grootste en stevigste, gaat opzij of ik rij u in kreukels!" Dat betreft toch een ruim percentage van de SUV en 4x4 rijders die graag een hoop chrome buizen rond hun spel hangen.
                                    Laten we lekker veralgemenen. Der zijn er genoeg die zo rijden met "normale" auto's
                                    Ik blijf erbij: als ik in een aanrijding betrokken ben met zo'n gemodificeerd voertuig van eender welke aard, laat ik dat vaststellen of noteren om minstens de meerschade te verhalen. Als jij met een oververstevigde jeep tegen mijn deur rijdt, ook al ben ik "in fout", dan ga ik niet opdraaien voor een nagenoeg perd totale tegenover een bluts van die wagen in "normale" uitvoering.

Als dat wel mag, dan denk ik dat ik aan de slag ga met stalen I profielen en spikes
                                    Als ge een bull-bar steekt, krijgt ge gewoon een boete. Spikes etc monteren valt ni meer in de categorie overtreding, want als ge dat doet is da bewust. dus wilt ge opzettelijk iemand verwonden.

Comment

ik denk dat die dingen eigenlijk best handig zijn, zeker in tijdens het wielerterroristen seizoen.
                                      leert de fietser terug zijn plaats op de baan kennen

Zwakke weggebruiker : fiets en voetganger
                                      Zwakzinnige weggebruiker = timmie
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Zwakke weggebruiker : fiets en voetganger
                                        Zwakzinnige weggebruiker = timmie

Comment

Working...
                                        X