Carlito, die Renault Zoë ging een in 2012 een richtprijs meekrijgen van rond de 16-18.000 euro. Als dat de prijzen van nieuwe generatie elektrische wagens worden: bring it on.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenAls ze de jaarlijkse wegentax ook gaan "vergroenen" hoop ik wel dat ze met het aantal gereden kilometers rekening houden...+ YouTube Video Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenAls ze de jaarlijkse wegentax ook gaan "vergroenen" hoop ik wel dat ze met het aantal gereden kilometers rekening houden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat is de prijs van de benzineturbo.
Is inderdaad veel lager dan gewoon voor een elektrische wagen, maar als ze die gaan verkopen aan de prijs van normale elektrische wagens gaat echt niemand die kopen denk ik.
Smart verkoopt nu al niet goed, en als je gaat proberen een overdekte elektrische tandem te verkopen voor meer dan 20.000 euro gaan er niet veel dat kopen.
Brabus Exclusive kost 23.500 euro. Voor 26.000 euro is die aangekleed met alles wat je maar wilt. Als ze een elektrische duurder gaan maken verkoop je er in belgie volgens mij 5 per jaar
En als ik zoveel aan een Smart zou uit moeten geven denk ik er niet aan om een elektrische te nemen. De Brabus is in alle opzichten dikker
Comment
-
Het laatste is nog niet gezegd en geschreven over de nieuwe belasting:
Comment
-
Toch wel een beetje een tendentieus artikel:
Oorspronkelijk geplaatst door Netto.beIn de nieuwe regeling bent u daar beter af met een Golf diesel uit 2001 (97 euro), dan met een – minder vervuilende versie – uit 2006 (311 euro).Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Wacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?
Dus, wat zitten we eigenlijk te zagen dat we onze oude vervuilende karren niet meer betaald krijgen? Ze worden gewoon het goedkoopst in aankoop! Het gaat anders wel compleet in tegen de overheid hun idee van milieuvriendelijkheid promoten.
Dit werpt een heel nieuw licht op de zaak.
Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenWacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?
Dus, wat zitten we eigenlijk te zagen dat we onze oude vervuilende karren niet meer betaald krijgen? Ze worden gewoon het goedkoopst in aankoop! Het gaat anders wel compleet in tegen de overheid hun idee van milieuvriendelijkheid promoten.
Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan
Eerst zagen dat ge ne nieuwe moet kopen en nu zagen dat ge nen oude moet kopen!
Als dat niet goedkoper zou worden voor een ouder voertuig dan zou de tweedehandsmarkt pas helemaal in elkaar stuiken. Dan betaalt ge meer BIV dan dat uwen auto kost.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenAls dat niet goedkoper zou worden voor een ouder voertuig dan zou de tweedehandsmarkt pas helemaal in elkaar stuiken. Dan betaalt ge meer BIV dan dat uwen auto kost.
De enige die jammer genoeg nog benadeeld blijft is de moderne benzinemotor. Iets wat zeer jammer is, want de moderne benzinemotor is nog steeds veel schoner dan de moderne diesel. En nee, CO2 is verre van de belangrijkste factor, toch zeker niet op vlak van auto's.
Een veel grotere vervuiler hiervan is overigens centrale verwarming, maar dat is een ander verhaal.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenWacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?
Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan
Ik betaal voor mijn mazda 61.5 euro biv maar wel jaarlijks 350 euro (of iets in die grootorde) taks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenco² doet aarde dood, al de rest is plaatselijke vuiligheid
Fijn stof en al die ellende daarentegen...2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenco² doet aarde dood, al de rest is plaatselijke vuiligheidBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenFormule van enkele pagina's terug (Minaraad) is obsolete.
Het valt allemaal nog mee voor Jan Klak.
Leeftijdscorrectie is jaarlijks 10%. Dus vanaf jaar 9 nog maar 10% van oorspronkelijke BIV.
Correctiefactor LPG = 0,88
Dus 100-90-80-70-60-50-40-30-20-10
Of 10% van het vorige jaar?
100-90-81-73-66-...
Comment
-
Aan al diegene die nu al druk aan het uittellen zijn of ze dit jaar nog een bepaalde auto moeten gaan aankopen, geen stress:
Vanaf wanneer?
De BIV wijzigt dit jaar niet meer.
De nieuwe BIV zal ingaan vanaf 1 januari 2012 voor nieuwe auto’s.
Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar.
Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige voor 67%. Het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuw berekening en 33% volgens de huidige en vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenAan al diegene die nu al druk aan het uittellen zijn of ze dit jaar nog een bepaalde auto moeten gaan aankopen, geen stress:
Volgend jaar zal er dus niet zoveel negatiefs (of positiefs) veranderen. Het is pas vanaf 2014 dat je hier serieus voor of nadeel van gaat kunnen ondervinden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten10% van het oorspronkelijke?
Dus 100-90-80-70-60-50-40-30-20-10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenFormule van enkele pagina's terug (Minaraad) is obsolete.
Het valt allemaal nog mee voor Jan Klak.
Leeftijdscorrectie is jaarlijks 10%. Dus vanaf jaar 9 nog maar 10% van oorspronkelijke BIV.
Correctiefactor LPG = 0,88
Comment
Comment