Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Carlito, die Renault Zoë ging een in 2012 een richtprijs meekrijgen van rond de 16-18.000 euro. Als dat de prijzen van nieuwe generatie elektrische wagens worden: bring it on.
    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
      Als ze de jaarlijkse wegentax ook gaan "vergroenen" hoop ik wel dat ze met het aantal gereden kilometers rekening houden...
      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

      Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
        Als ze de jaarlijkse wegentax ook gaan "vergroenen" hoop ik wel dat ze met het aantal gereden kilometers rekening houden...
        Dit doen ze nu al via de brandstof... Wie wil er nu nog een verhoging via de brandstoffen ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Dat is de prijs van de benzineturbo.

          Is inderdaad veel lager dan gewoon voor een elektrische wagen, maar als ze die gaan verkopen aan de prijs van normale elektrische wagens gaat echt niemand die kopen denk ik.

          Smart verkoopt nu al niet goed, en als je gaat proberen een overdekte elektrische tandem te verkopen voor meer dan 20.000 euro gaan er niet veel dat kopen.

          Brabus Exclusive kost 23.500 euro. Voor 26.000 euro is die aangekleed met alles wat je maar wilt. Als ze een elektrische duurder gaan maken verkoop je er in belgie volgens mij 5 per jaar
          En als ik zoveel aan een Smart zou uit moeten geven denk ik er niet aan om een elektrische te nemen. De Brabus is in alle opzichten dikker
          35000 - 9000 subsidies = 26000

          Comment


          • Het laatste is nog niet gezegd en geschreven over de nieuwe belasting:

            Comment


            • Toch wel een beetje een tendentieus artikel:
              Oorspronkelijk geplaatst door Netto.be
              In de nieuwe regeling bent u daar beter af met een Golf diesel uit 2001 (97 euro), dan met een – minder vervuilende versie – uit 2006 (311 euro).
              BIV is nu toch ook degressief volgens de leeftijd van een voertuig?
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Wacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?

                Dus, wat zitten we eigenlijk te zagen dat we onze oude vervuilende karren niet meer betaald krijgen? Ze worden gewoon het goedkoopst in aankoop! Het gaat anders wel compleet in tegen de overheid hun idee van milieuvriendelijkheid promoten.

                Dit werpt een heel nieuw licht op de zaak.
                Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan
                2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                Comment


                • Goed systeem, nog een beetje schaafwerk naar gesubsidieerd autorijden en we zijn er.
                  truth is in the eye of the beholder

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                    Wacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?

                    Dus, wat zitten we eigenlijk te zagen dat we onze oude vervuilende karren niet meer betaald krijgen? Ze worden gewoon het goedkoopst in aankoop! Het gaat anders wel compleet in tegen de overheid hun idee van milieuvriendelijkheid promoten.

                    Dit werpt een heel nieuw licht op de zaak.
                    Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan
                    Jamaar, ge moet weten wat ge wilt he
                    Eerst zagen dat ge ne nieuwe moet kopen en nu zagen dat ge nen oude moet kopen!
                    Als dat niet goedkoper zou worden voor een ouder voertuig dan zou de tweedehandsmarkt pas helemaal in elkaar stuiken. Dan betaalt ge meer BIV dan dat uwen auto kost.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Als dat niet goedkoper zou worden voor een ouder voertuig dan zou de tweedehandsmarkt pas helemaal in elkaar stuiken. Dan betaalt ge meer BIV dan dat uwen auto kost.
                      Dat was voor velen een grote zorg, blijkbaar, maar als ik dat zo zie een beetje onterecht. Als de Netto tabel klopt, uiteraard.

                      De enige die jammer genoeg nog benadeeld blijft is de moderne benzinemotor. Iets wat zeer jammer is, want de moderne benzinemotor is nog steeds veel schoner dan de moderne diesel. En nee, CO2 is verre van de belangrijkste factor, toch zeker niet op vlak van auto's.

                      Een veel grotere vervuiler hiervan is overigens centrale verwarming, maar dat is een ander verhaal.
                      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                      Comment


                      • co² doet aarde dood, al de rest is plaatselijke vuiligheid

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                          Wacht eens even, wacht eens even, als ik de tabel van Netto erbij neem, dan betalen we het minst voor héél oude benzines en diesels? Die Golf van 10 jaar zit zelfs op de benedengrens?

                          Dus, wat zitten we eigenlijk te zagen dat we onze oude vervuilende karren niet meer betaald krijgen? Ze worden gewoon het goedkoopst in aankoop! Het gaat anders wel compleet in tegen de overheid hun idee van milieuvriendelijkheid promoten.

                          Dit werpt een heel nieuw licht op de zaak.
                          Als er iemand een V6 naft wilt kopen, moet hij maar zorgen dat het een oudje is dan
                          Dat is altijd al zo geweest he, biv is niks voor een oude zware motor, 't is de taks die blijft doorwegen.

                          Ik betaal voor mijn mazda 61.5 euro biv maar wel jaarlijks 350 euro (of iets in die grootorde) taks.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            co² doet aarde dood, al de rest is plaatselijke vuiligheid
                            Het aandeel van de personenwagen in heel dat co² verhaal is echt marginaal klein. De transportsector en de centrale verwarmingen hebben hier een véél groter effect op.
                            Fijn stof en al die ellende daarentegen...
                            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              co² doet aarde dood, al de rest is plaatselijke vuiligheid
                              is 100% waar,maar fijnstof dood de wel de mensen op die plaatsen hé terwijl C02 an sich de mens niet schaadt
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Formule van enkele pagina's terug (Minaraad) is obsolete.
                                Het valt allemaal nog mee voor Jan Klak.

                                Leeftijdscorrectie is jaarlijks 10%. Dus vanaf jaar 9 nog maar 10% van oorspronkelijke BIV.
                                Correctiefactor LPG = 0,88

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  Formule van enkele pagina's terug (Minaraad) is obsolete.
                                  Het valt allemaal nog mee voor Jan Klak.

                                  Leeftijdscorrectie is jaarlijks 10%. Dus vanaf jaar 9 nog maar 10% van oorspronkelijke BIV.
                                  Correctiefactor LPG = 0,88
                                  10% van het oorspronkelijke?

                                  Dus 100-90-80-70-60-50-40-30-20-10

                                  Of 10% van het vorige jaar?

                                  100-90-81-73-66-...

                                  Comment


                                  • Aan al diegene die nu al druk aan het uittellen zijn of ze dit jaar nog een bepaalde auto moeten gaan aankopen, geen stress:

                                    Vanaf wanneer?

                                    De BIV wijzigt dit jaar niet meer.
                                    De nieuwe BIV zal ingaan vanaf 1 januari 2012 voor nieuwe auto’s.

                                    Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar.
                                    Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige voor 67%. Het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuw berekening en 33% volgens de huidige en vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.
                                    Volgend jaar zal er dus niet zoveel negatiefs (of positiefs) veranderen. Het is pas vanaf 2014 dat je hier serieus voor of nadeel van gaat kunnen ondervinden!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                      Aan al diegene die nu al druk aan het uittellen zijn of ze dit jaar nog een bepaalde auto moeten gaan aankopen, geen stress:



                                      Volgend jaar zal er dus niet zoveel negatiefs (of positiefs) veranderen. Het is pas vanaf 2014 dat je hier serieus voor of nadeel van gaat kunnen ondervinden!
                                      Er zijn mensen die nieuwe auto's kopen ook he

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        10% van het oorspronkelijke?

                                        Dus 100-90-80-70-60-50-40-30-20-10
                                        Ja345

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                          Formule van enkele pagina's terug (Minaraad) is obsolete.
                                          Het valt allemaal nog mee voor Jan Klak.

                                          Leeftijdscorrectie is jaarlijks 10%. Dus vanaf jaar 9 nog maar 10% van oorspronkelijke BIV.
                                          Correctiefactor LPG = 0,88
                                          Wat is uw bron?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X