wat gaat een E30 318is en 325i binnenkort dan kosten? :o
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'
Collapse
X
-
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
-
De youngtimer liefhebbers onder ons moeten niet panikeren !! Zelfs als nieuw de BIV 10.000 Eur is ( CO2 > 290 gr) , is die voor een minstens 10 jaar oude auto nog 1000 Eur. Wat wel interessant is, dat nieuwe 3 liter 6 cylinders bij Mercedes, Audi en BMW weer enorm aantrekkelijk worden met een BIV van rond 1000 Eur ipv de 5000 Eur. Iedereen heeft recht op vervoer en uitstoot van CO2 dus 150 g voor een Merc. of 150g voor een Berlingo moet volgens mij evenveel kosten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenDe youngtimer liefhebbers onder ons moeten niet panikeren !! Zelfs als nieuw de BIV 10.000 Eur is ( CO2 > 290 gr) , is die voor een minstens 10 jaar oude auto nog 1000 Eur. Wat wel interessant is, dat nieuwe 3 liter 6 cylinders bij Mercedes, Audi en BMW weer enorm aantrekkelijk worden met een BIV van rond 1000 Eur ipv de 5000 Eur. Iedereen heeft recht op vervoer en uitstoot van CO2 dus 150 g voor een Merc. of 150g voor een Berlingo moet volgens mij evenveel kosten !
Niet iedereen kan zich zo'n super milieuvriendelijke (hum hum) nieuwe 3 liter zescilinder van BMW, Merc en Audi permitteren.
Sommigen zijn "youngtimer" liefhebber niet uit vrije keuze maar uit noodzaak!MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenGeen zin om dit topic helemaal door te pluizen , maar hoe zit het met de dikke benzine's naar BIV toe ? ( vb de E90 M3 )
Comment
-
En hier ook van dat.
Als ik binnen dit en 2 jaar mijn e46 M3 aanschaf waar ik al jaren van droom, gaan ze me dan €10k extra aan mijn been lappen?
Ik zou het wel voor het einde van het jaar willen weten dat ik er nog eentje kan kopen en inschrijven dit jaar moest het nodig zijn.
Edit: en die Cooper S geraak ik ook van zijn leven niet meer vanaf dan. (207gr co2)
Comment
-
BIV is dat eenmalig per eigenaar? Of moet je dat iedere keer betalen als je het voertuig opnieuw inschrijft.
Ik was van plan de Jag enkel tijdens de maanden Juni/Juli/Augustus in te schrijven, en daarna uit te schrijven.
Ben het even kwijt, ik denk als je je wagen terug inschrijft en de eigenaar blijft hetzelfde dat je dan niet opnieuw BIV moet betalen...
Anders moet ik zorgen dat die dit jaar nog eens ingeschreven raakt denk ik (wat sowieso wel de bedoeling is)
Staat sinds vandaag op punt en draait als een zonnetje (ondanks de plensregen)1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk BerichtenEn hier ook van dat.
Als ik binnen dit en 2 jaar mijn e46 M3 aanschaf waar ik al jaren van droom, gaan ze me dan €10k extra aan mijn been lappen?
Ik zou het wel voor het einde van het jaar willen weten dat ik er nog eentje kan kopen en inschrijven dit jaar moest het nodig zijn.
Edit: en die Cooper S geraak ik ook van zijn leven niet meer vanaf dan. (207gr co2)
Vraag is natuurlijk hoe degressief de biv zakt met de jaren ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk BerichtenBIV 2012 :
Hybridewagens worden beloond, ... maar staat men wel eens stil, dat bij de elektrische hybride wagens, een volledige batterijset (die na zo'n 5 jaar aan vervanging toe is) veel schadelijker is voor het milieu?
BTW : tractiebatterijset V Toyota Prius gaat blijkbaar langer mee hoor , van de vorige Prius zijn er die al 400 000km op teller hebben en nog steeds met originele tractiebatterijset rondrijden .
Zou met het battermanagement te maken hebben dat ervoor zorgt dat ze nooit lager dan bepaald percentage ontladen kunnen worden en ook beschermd zijn tegen overlading .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk BerichtenEn hier ook van dat.
Voor E46 M3 met zelfde leeftijd .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenForummeeting aan Joke haar huis? Burnoutje op de inrit zetten en wat tomaatjes op haar gevel smijten?
Denk dat je bij Phille aan 't juiste addres bent , want het komt vhem :
Comment
-
bedrijfswagens ftw2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
--> De nieuwe regeling geldt voor voertuigen die worden ingeschreven op naam van een natuurlijk personon. Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar.
dit wil dus zeggen dat ze ook de zelfstandigen met een éénmanszaak gaan viseren -> nog meer oprichtingen van vennootschappen -> minder inkomsten in de personenbelasting. Ze hebben er goe over nagedacht, de sossen zullen lachen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenBIV is dat eenmalig per eigenaar? Of moet je dat iedere keer betalen als je het voertuig opnieuw inschrijft.
Ik was van plan de Jag enkel tijdens de maanden Juni/Juli/Augustus in te schrijven, en daarna uit te schrijven.
Ben het even kwijt, ik denk als je je wagen terug inschrijft en de eigenaar blijft hetzelfde dat je dan niet opnieuw BIV moet betalen...
Anders moet ik zorgen dat die dit jaar nog eens ingeschreven raakt denk ik (wat sowieso wel de bedoeling is)
Staat sinds vandaag op punt en draait als een zonnetje (ondanks de plensregen)
Gelet op de nieuwe BIV voor particulieren wel best dit jaar inschrijven.
@bobo: voor 2012 pakt de Vlaamse regering de 'groene' BIV aan, de bedoeling is om de jaarlijkse verkeersbelasting ook te 'vergroenen' met ingang van januari 2013 (met dezelfde formule CO2+emissieklasse?). Er is al overleg geweest met de BFOV met consensus bij een hervorming de minimum leeftijd voor een oldie op 30 jaar te brengen.
Comment
-
wil dit nu zeggen dat chiptuning ineens legaal wordt voor de overheid?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenwil dit nu zeggen dat chiptuning ineens legaal wordt voor de overheid?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk BerichtenEénmalig idd. Als je de platen terugstuurt, kan je hem later terug inschrijven (herinschrijven) op dezelfde naam zonder opnieuw BIV te moeten betalen. Je betaalt dan enkel de nieuwe plaat. Als de keuring in tussentijd vervallen is, kan je zelfs eerst herinschrijven en daarna onmiddellijk naar de (gewone) keuring.
Gelet op de nieuwe BIV voor particulieren wel best dit jaar inschrijven.
Zou wel graag eens een deftige tabel zien om te kunnen weten wat het verschil gaat zijn.
De Jag is een 3200cc met 199pk, co2 uitstoot 279g(?)1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
Comment