Mededeling

Collapse
No announcement yet.

807 verlies vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 807 verlies vermogen

    Hallo,
    Iemand ervaring met vermogenverlies bij een peugeot 807? Af en toe hebben we last van vermogen verlies bij onze 807 (2.0HDI). Er zit geen regelmaat in maar als het voorkomt, duurt het meestal een dag of twee. Je rijdt dan echt in horten en stoten niettegenstaande je het gaspedaal niet meer of minder indrukt. Op de boordcomputer is geen foutmelding terug te vinden. In de garage werken ze door eliminatie maar wij zijn het een beetje beu om kosten te moeten doen zonder dat er een oplossing komt.

    Alavst bedankt voor de eventuele reacties.
    Last edited by ; 31/08/2011, 20:06.

  • #2
    Heeft het iets te maken met de temperatuur?
    Wij hadden ook zo'n probleem met een Land Cruiser waarbij de motor draaide als die van een traktor van 15 ton als het koud was. Het bleek aan de injectoren te liggen.

    Comment


    • #3
      Gooi je er altijd hetzelfde merk van brandstof in?
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        Luchtmassameter, brandstofpomp of eventueel gewoon 1 van je turboslangen waar een scheurtje inzit (dan hoor je normaal de turbo wel beter "fluiten")

        merk brandstof gaat zoiets niet vooroorzaken. Enkel meer of minder verbruik.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
          Luchtmassameter, brandstofpomp of eventueel gewoon 1 van je turboslangen waar een scheurtje inzit (dan hoor je normaal de turbo wel beter "fluiten")

          merk brandstof gaat zoiets niet vooroorzaken. Enkel meer of minder verbruik.
          Bij Peugeot hoor je dit nochtans wel vaker als ze met Total rijden.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #6
            dan zouden andere auto's daar ook last moeten van hebben hé ;-)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
              dan zouden andere auto's daar ook last moeten van hebben hé ;-)
              Da hebben ze ook. Ge moet er de niet werkende zoekfunctie maar eens op naslaan. Staat hier al meer dan 1 topic over.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #8
                ik geef toe, ik rij bijna altij met hetzelfde merk. Maar da is gewoon voor de prijs :-D Zelf heb ik ook 1x last gehad nada ik bij Total (diesel) getankt had, of het specifiek aan het merk lag, betwijfel ik echter wel. Want heb later nog total getankt (op andere plaats) en geen problemen gehad.

                Denk dus da het eerder specifiek aan het station ligt, dan aan het merk. Als ge juist gaat tanken en de reservoirs zijn bijna leeg, kunt ge mss juist ne hoop vuiligheid in uw auto krijgen.

                En ne benzine die gaat eerder last krijgen van een te laag octaan dan van het merk.

                Comment


                • #9
                  Ik gok op een scheurtje in één van de turboslangen of een lek in één van de vacuumleidingen.

                  Wat heeft de garage al vervangen of uitgelezen ?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                    ik geef toe, ik rij bijna altij met hetzelfde merk. Maar da is gewoon voor de prijs :-D Zelf heb ik ook 1x last gehad nada ik bij Total (diesel) getankt had, of het specifiek aan het merk lag, betwijfel ik echter wel. Want heb later nog total getankt (op andere plaats) en geen problemen gehad.

                    Denk dus da het eerder specifiek aan het station ligt, dan aan het merk. Als ge juist gaat tanken en de reservoirs zijn bijna leeg, kunt ge mss juist ne hoop vuiligheid in uw auto krijgen.

                    En ne benzine die gaat eerder last krijgen van een te laag octaan dan van het merk.
                    Slechte brandstof kan, maar heeft inderdaad niks met een bepaald merk te maken.

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt. Voor de reacties.
                      We tanken inderdaad geregeld bij Total voor de reisbijstandsverzekering. Dus gaan we zeker eens een tijdje op een ander gaan.
                      Garage heeft de boordcomputer gecontroleerd en niks gevonden voor de rest niks speciaals uitgemeten tot nu toe.
                      Kan een scheurtje in een leiding wel? Soms doet hij het niet gedurende een tweetal weken en dan weer twee dagen wel. Ik denk eerder dat het met het aantal km te maken heeft.
                      In het begin dacht ik ook dat het eerder te maken had met de temperatuur maar intussen hebben we het ook voor gehad bij warmer weer.
                      Volgende stap in de garage zou brandstoftank wegnemen zijn omdat ze denken aan brandstofpomp of knik in de brandstofleiding.
                      Onlangs was er een collega mee in de wagen toen het opnieuw gebeurde. Hij zei dat het hem deed denken aan een haperende turbo (hij was ooit een fervent rallyliefhebber) maar ik vind niet dat het geluid op een fluittoon geleek meer iets "doorgleed". Het geluid kwam volgens mij van vooraan linksonder (kant chauffeur).

                      Comment


                      • #12
                        kijk dan is waar uw turbo staat hé

                        Comment


                        • #13
                          Heb dit probleem ook al 4 jaar.

                          'k rij een 80.000km per jaar, en tank altijd bij Total, met firma Total tankkaart.

                          M'n vorige auto Audi a4 (2.0tdi 170pk) had merkbaar last van vermogen verlies vanaf 30.000km. Bij Audi (auto terug naar D'Ieteren invoerder) werd bevestigd dat de oorzaak lag bij verstopte injectoren als gevolg van slecht verbrande diesel die aan de injectoren bleef kleven...
                          Na ultrasoon reinigen van de injectoren had de auto geen last meer van vermogen verlies.
                          Het opgemeten vermogen bij Audi en de VAB in Zwijndrecht bedroeg na 30.000km 104pk aan de krukas (ipv 170).

                          Probleem kwam telkens voelbaar terug na een 25.000km gereden te hebben.


                          Nu, sinds een jaar met een Mercedes C220 cdi aan t rijden (en 83.0000km op de teller), nog altijd Total aan het tanken > is een lease-bak van t werk, en die trekken zich niks aan van de miserie < en 2 weken geleden zijn de injectoren uit de motor gehaald voor reiniging...
                          Bij m'n uitleg aan de garage (zeer slecht starten, en duidelijk vermindert vermogen) wisten ze al hoe laat het was..

                          Troubles, troubles...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                            Heb dit probleem ook al 4 jaar.

                            'k rij een 80.000km per jaar, en tank altijd bij Total, met firma Total tankkaart.

                            M'n vorige auto Audi a4 (2.0tdi 170pk) had merkbaar last van vermogen verlies vanaf 30.000km. Bij Audi (auto terug naar D'Ieteren invoerder) werd bevestigd dat de oorzaak lag bij verstopte injectoren als gevolg van slecht verbrande diesel die aan de injectoren bleef kleven...
                            Na ultrasoon reinigen van de injectoren had de auto geen last meer van vermogen verlies.
                            Het opgemeten vermogen bij Audi en de VAB in Zwijndrecht bedroeg na 30.000km 104pk aan de krukas (ipv 170).

                            Probleem kwam telkens voelbaar terug na een 25.000km gereden te hebben.


                            Nu, sinds een jaar met een Mercedes C220 cdi aan t rijden (en 83.0000km op de teller), nog altijd Total aan het tanken > is een lease-bak van t werk, en die trekken zich niks aan van de miserie < en 2 weken geleden zijn de injectoren uit de motor gehaald voor reiniging...
                            Bij m'n uitleg aan de garage (zeer slecht starten, en duidelijk vermindert vermogen) wisten ze al hoe laat het was..

                            Troubles, troubles...
                            Was dit een continu vermogenverlies of zoals bij ons van tijd tot tijd rijden in horten en stoten? Het lijkt er sterk op maar die van ons start goed alleen valt het vermogen soms op 0 en dan herpakt het waardoor je echt rijdt als iemand die niet zal slagen in zijn rijexamen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                              Heb dit probleem ook al 4 jaar.

                              'k rij een 80.000km per jaar, en tank altijd bij Total, met firma Total tankkaart.

                              M'n vorige auto Audi a4 (2.0tdi 170pk) had merkbaar last van vermogen verlies vanaf 30.000km. Bij Audi (auto terug naar D'Ieteren invoerder) werd bevestigd dat de oorzaak lag bij verstopte injectoren als gevolg van slecht verbrande diesel die aan de injectoren bleef kleven...
                              Na ultrasoon reinigen van de injectoren had de auto geen last meer van vermogen verlies.
                              Het opgemeten vermogen bij Audi en de VAB in Zwijndrecht bedroeg na 30.000km 104pk aan de krukas (ipv 170).

                              Probleem kwam telkens voelbaar terug na een 25.000km gereden te hebben.


                              Nu, sinds een jaar met een Mercedes C220 cdi aan t rijden (en 83.0000km op de teller), nog altijd Total aan het tanken > is een lease-bak van t werk, en die trekken zich niks aan van de miserie < en 2 weken geleden zijn de injectoren uit de motor gehaald voor reiniging...
                              Bij m'n uitleg aan de garage (zeer slecht starten, en duidelijk vermindert vermogen) wisten ze al hoe laat het was..

                              Troubles, troubles...
                              Nieuwe 220 en 250 cdi motoren van MB zijn heel gevoelig voor injectoren in het begin van deze E mocht je 220 of 250 zelfs inruilen op een 200 of 350.......
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door 4kids Bekijk Berichten
                                Was dit een continu vermogenverlies of zoals bij ons van tijd tot tijd rijden in horten en stoten? Het lijkt er sterk op maar die van ons start goed alleen valt het vermogen soms op 0 en dan herpakt het waardoor je echt rijdt als iemand die niet zal slagen in zijn rijexamen.
                                neen, bij mij is het een continu vermogenverlies. (denkelijk) het gevoel zoals je zou rijden met een geopende parachute achteraan de auto.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Nieuwe 220 en 250 cdi motoren van MB zijn heel gevoelig voor injectoren in het begin van deze E mocht je 220 of 250 zelfs inruilen op een 200 of 350.......
                                  het eigenaardige is : in 't bedrijf bij ons rijden 4 mercedessen, 6 BMW's, 10 Renault's, 1 Volvo en nog een paar Opel's. We tanken allemaal Total-diesel verspreidt over Belgie, F, D, UK NL,CH, en Polen, en ben de enige met dit probleem

                                  Comment


                                  • #18
                                    vermogenverlies is ook typisch van variabele turbo's na enige tijd (zeker met weinig gesolliciteerde wagens/korte ritten) Even goed doortrekken (als de motor opgewarmd is...) kan het aangeslagen vuil doen loskomen en de bewegende delen weer vrij(er) maken; als dat niet helpt (en het niet aan verstopte injektoren ligt) is een reiniging van de turbo de meest waarschijnlijke oplossing

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      vermogenverlies is ook typisch van variabele turbo's na enige tijd (zeker met weinig gesolliciteerde wagens/korte ritten) Even goed doortrekken (als de motor opgewarmd is...) kan het aangeslagen vuil doen loskomen en de bewegende delen weer vrij(er) maken; als dat niet helpt (en het niet aan verstopte injektoren ligt) is een reiniging van de turbo de meest waarschijnlijke oplossing
                                      Ons probleem is dat de wagen goed rijdt gedurende een tweetal weken en dan plots een paar dagen in horten en stoten waarna opnieuw normaal. Precies lucht of brokjes die er door moeten. Alleen het probleem herhaalt zich geregeld en is toch al een aantal maanden aan de gang. We gaan nu efkes proberen om een logboek aan te leggen om te zien of er een bepaald patroon te herkennen valt. Bv. gerelateerd aan tankinhoud of zo?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door 4kids Bekijk Berichten
                                        Ons probleem is dat de wagen goed rijdt gedurende een tweetal weken en dan plots een paar dagen in horten en stoten waarna opnieuw normaal. Precies lucht of brokjes die er door moeten. Alleen het probleem herhaalt zich geregeld en is toch al een aantal maanden aan de gang. We gaan nu efkes proberen om een logboek aan te leggen om te zien of er een bepaald patroon te herkennen valt. Bv. gerelateerd aan tankinhoud of zo?
                                        Succes met jullie zoektocht

                                        Comment

                                        Working...
                                        X