Mededeling

Collapse
No announcement yet.

krakend geluid in bochten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• krakend geluid in bochten

Hey iedereen,

Al geruime tijd heb ik last van een "krakend" geluid bij het nemen van een scherpe bocht (90 graden).
    Wanneer ik deze tegen aanzienlijke snelheid (of soms ook bij mindere snelheid) neem, hoor ik een soort "krakend geluid", tok tok tok. Dit geluid komt van ergens achteraan, links of rechts is moeilijk thuis te brengen, dat durf ik niet met zekerheid zeggen.
    Sinds kort zijn de schokdempers vervangen dus dit was het probleem niet.

Iemand enige suggesties wat dit geluid zou kunnen veroorzaken? Wat is een kostenraming om dit probleempje te voorkomen?

MVG,

Ben je zeker dat het geluid van achter komt?
    Is de auto FWD, dan zou het het gewricht van uw cardan wel is kunnen zijn.

Comment

controleer ook je bandenspanning eens...

Comment

Meestal komt dat geluid van de "soufflet' vooraan die versleten zijn bij een voorwielaandrijving...
        Maar het is dan bizaar da thet geluid van achter te horen is
        2014 Porsche Boxster 981
        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Ja dit komt effectief van ergens achteraan, een derde partij heeft het ook vastgesteld dus het ligt niet aan mijn slecht gehoor ;-)
          Que bandenspanning is dit in orde, ik heb deze kortelings nog op de druk gezet die in de handleiding weergegeven staat.

zouden dit dure kosten kunnen zijn?

Comment

Bij nader inzien zou het toch eens kunnen dat het niet echt van achteraan komt, maar eerder van ergens onder mijn bestuurderszetel. Ik heb er even echt op geconcentreerd en ben tot die constatie gekomen.
            Is dit logischer dan? Wat is een mogelijke oorzaak? dure herstelling?

Groetjes,

Comment

ga naar een garage als je wil weten wat het is en hoeveel jhet zal kosten !!
              2014 Porsche Boxster 981
              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joriskee Bekijk Berichten
                Bij nader inzien zou het toch eens kunnen dat het niet echt van achteraan komt, maar eerder van ergens onder mijn bestuurderszetel. Ik heb er even echt op geconcentreerd en ben tot die constatie gekomen.
                Is dit logischer dan? Wat is een mogelijke oorzaak? dure herstelling?

Groetjes,
                Er ligt waarschijnlijk een blikje chocomel onder je stoel.

Comment

Een schokdemper die niet volledig vast zit.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Remmen die versleten zijn en raken?

Comment

heb je je camberplates en veerpootbrug al nagekeken?

Comment

Geen scherpe bochten meer nemen ?

Trouwens welke auto is het ?
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

renault clio, BJ 2003

Comment

ik heb het gehad met men twingo vroeger.
                            De veer was helemaal bovenaan doorgebarsten. Enkel als ik een heel scherpe bocht nam, kon je een het geluid horen van de 2 stukken die over mekaar sprongen en vreven.
                            Zonder problemen door de keuring geraakt nochtans... Heeft lang geduurd voordat we het gevonden hadden want je kon het enkel zien als de wielen volledig van de grond waren, en dan moest je nog heel goed kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                              heb je je camberplates en veerpootbrug al nagekeken?
                              Ik gok op versleten bushings van de stabilisatorstang
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                dan hebt ge da toch constant en ni enkel in bochten? (bij mij was het toch zo )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                  Is dat een dure herstelling?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Is dat een dure herstelling?
                                    valt goe mee. Als het dat is, komt ge met 150 toe. Waarsch iets minder, want bij mij hebbe ze nog ne afgebroke wielbout moete verwijdere
                                    Was bij men V40 en late doen bij ne off. dealer

Comment

Kogellagers lijkt me. Cardans (L/R) al nagekeken?
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                        valt goe mee. Als het dat is, komt ge met 150 toe. Waarsch iets minder, want bij mij hebbe ze nog ne afgebroke wielbout moete verwijdere
                                        Was bij men V40 en late doen bij ne off. dealer
                                        Afhankelijk van de dealer. Officiële toyota-dealer vroeg voor mijn Corolla 230 euro voor die vervanging (achteraan). Al was het geluid er permanent en niet enkel in de bochten. In de bochten denk ik meer aan cardan. Eens kijken naar de stofhoes rond de cardan. Is die niet gescheurd. Dan moet die snel vervangen worden.

Comment

Working...
                                        X