Mededeling

Collapse
No announcement yet.

semi slicks verboden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Met semi slicks op de baan rijden is ook niet echt slim. Dat spel raakt niet op temp zonder meerdere overtredingen.
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Als ze koud zijn wel geen grip wat je met gewone baanbanden wel hebt. Droogweer zal nog meevallen maar als het nat is zou ik hem mooi in de garage laten staan.
    Mijn koude semi's (versleten Toyo R888's) hebben zoals iemand anders al zei bakken meer grip dan warme zomerbanden.

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
    Ik dacht dat semi-slicks in alle gevallen verboden waren, gegeven het feit dat ze waardeloos zijn bij regen
    Zijn ze dus niet, zoals iemand anders hier ook al opmerkte. Als je wat kan rijden en je verstand gebruikt bij regen vind ik semi's zelfs meer grip hebben. Remafstand is wel wat langer, maar dat kan aan het gebrek aan profiel liggen op de mijne

Zou het nogal jammer vinden moesten ze semi's helemaal verbieden, lijkt mij een overdreven maatregel. Verplichte winterbanden zoals in Duitsland, dat zou nu nog eens wat file verminderen tijdens de winter
    Honda S2000 2002
    BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

+1 Alexis.

Enkel bij extreme aquaplaning+spoorvorming vind ik ze niet goed (waarschijnlijk eender welke semislick), zoals ik onlangs heb mogen ervaren. Chance dat ik bijna thuis was, kreeg er een zweetreet en okselvijvers van.

Bij mij liggen die R888'en er altijd op omdat ik te lui ben om ze te wisselen met mijn PS2's. De oprit van de autosnelweg oprijden (als 't nen bocht is toch) krijgt in elk geval een heel andere dimensie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bort Bekijk Berichten
        +1 Alexis.

Enkel bij extreme aquaplaning+spoorvorming vind ik ze niet goed (waarschijnlijk eender welke semislick), zoals ik onlangs heb mogen ervaren. Chance dat ik bijna thuis was, kreeg er een zweetreet en okselvijvers van.

Bij mij liggen die R888'en er altijd op omdat ik te lui ben om ze te wisselen met mijn PS2's. De oprit van de autosnelweg oprijden (als 't nen bocht is toch) krijgt in elk geval een heel andere dimensie
        Semislicks zijn ook veel 'vierkanter' waardoor ze zich sneller in een spoor trekken.. Met mijn ma haar Astra aan 160 spoorvorming tegenkomen met 1 hand op het stuur is geen probleem. Met de mijne moet ik dat niet proberen

Echt zalig om de verkeerswisselaar E40 - E17 komende van Oostende al die slakken die op het tweede vak blijven hangen buitenom in te halen.. Semislicks
        Honda S2000 2002
        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Working...
        X