Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ouderen en hun winkelpatroon, ik zal het nooit begrijpen
zoals iedere zaterdag (of zondag) ochtend alss moegewerkte (jonge) vaders of moeders bij bakker staan om verse koeken, ... te halen
en dan 7 gepensioneerden voor u die brood komen halen voor een hele week?!?!
dit kan je ook doen op dinsdag, donderdag, ... als wij aan het werken zijn !!!!!
idem voor boodschapen in grootwarenhuis op zaterdag, ...
zoals iedere zaterdag (of zondag) ochtend alss moegewerkte (jonge) vaders of moeders bij bakker staan om verse koeken, ... te halen
en dan 7 gepensioneerden voor u die brood komen halen voor een hele week?!?!
dit kan je ook doen op dinsdag, donderdag, ... als wij aan het werken zijn !!!!!
idem voor boodschapen in grootwarenhuis op zaterdag, ...
Of de bus nemen tijdens de spits en dan zagen dat er geen plaats is..
Opstel: Paa is weg!
door Jefke, 7 jaar, 1e leerjaar
Mijne paa is tafgebolt en volges maa, met een jonk dinkske.
Mijn maa schijt nu van em. Ons huis moet nu verkogt worde.
Delft is voor paa ; dandere elft voor maa. Teminste, van tgeen dat er ooverschied nadat de leening aan de bank is trug gegeve.
Maa staat aan den dop. Ze zegt dat ze moet beiklusse.
Vorige week is ze daarmee begonne.
Sindsdien komt ier elk uur van den dag nen andere vent tuis. Maa zegt dat die de slaapkamer elp schoon make.
Da moet eel zwaar werk zijn, want er wort veel bij gekreunt en gekermt. Ja, mijn maa en ik make ook veel vuil hè.
De meeste van die manne roepe alteid : Ik kom, ik kom. Maar ksnap da nie. Ze zijn tog al daar.
Waarom moete ze dan nog kome hè ?
Die grote dikke slungel van gisteren riep zelfs : en nu langs agter.
Maar ze zijn elemaal nie naar agter geweest want kep den trap naar agter nie ore krake.
Maa zegt da ze nu veel gelt verdient op aare rug. Maar ik hep daar nog geen briefkes op zien ange.
Mesgien plukt ze ze die daar af voor ze naar beneeje komt.
Volgende week kreig ik e krosbrommerke me echte naf.
Da ons maa nog maar veel opruimt en onze kamers eel schoon maak
dan ep ik eel rap ne schoonen auto. Oeps, daar belt weer iemand, wa is da tog wel amelaal ?
Comment