Tip: lees op Sean Connory stemmetje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
't Zoveelste Humor-topic 3
Collapse
X
-
meanwhile in Belgium.
Dinsdagavond kruisten twee concurrerende ijsjesverkopers elkaar op vijandig terrein in Niel. Al snel vlogen de verwensingen en wafels met slagroom over en weer. De politie moest tussenbeide komen om de heethoofden af te koelen. Twee jaar geleden overgoten dezelfde rivalen elkaars ijskarretje al met kersen- en chocoladesaus.
NIEL - Dinsdagavond kruisten twee concurrerende ijsjesverkopers elkaar op vijandig terrein in Niel. Al snel vlogen de verwensingen en wafels met slagroom over en weer. De politie moest tussenbeide komen om de heethoofden af te koelen. Twee jaar geleden overgoten dezelfde rivalen elkaars ijskarretje al met kersen- en chocoladesaus.
De eerste prille zomerprikken volstonden om het broze bestand in de oorlog tussen twee ijsventers op te blazen.
Dinsdagavond werd de politie van de zone Rupel opgeroepen door Frankie Bauwen (42) van Tropic IJs uit Beerse. 'Hij zei dat een man in Niel ijsjes aan het verkopen was zonder dat hij daar een vergunning voor had', zegt zonechef Gwen Merckx. 'Vooraf was er al een discussie tussen de twee geweest en er werd ook melding gemaakt van het gooien van galettenmet slagroom. We hebben de man zonder vergunning gevraagd andere oorden op te zoeken.'
'Ik heb me laten uitdagen', zegt Wim Driesen (49), venter bij de concurrerende firma Joris IJs, ook uit Beerse. 'Die kerel was eerst op het privéterrein gekomen van het bedrijf Sanoma in Berchem, waar ik een vaste plek heb om ijsjes aan het personeel te verkopen. Hij liet me verstaan dat ik mijn werk niet goed deed. Ik ben hem dan gevolgd op zijn ronde in Niel. Ik wou hem weleens tonen wie de meeste ijsjes kan verkopen. Man tegen man, in dezelfde straat. De vrije concurrentie laten spelen. Maar hij vond het nodig om de politie te bellen.'
Zijn aartsrivaal ontkent dat hij dinsdagavond in Berchem is geweest. 'Dat zal een collega van mij geweest zijn.'
Koude oorlog
De koude oorlog tussen beide venters sleept al een viertal jaren aan. Af en toe komt het tot uitbarsting zoals in juni 2010. Toen gingen ze elkaar in Berchem met getrokken ijsscheppen te lijf toen de ene een bestelling van honderd klanten voor de neus van de andere had afgesnoept. Twee maanden later kwam het in het Nachtegalenpark in Wilrijk zelfs tot een heuse veldslag in slapstickstijl waarbij ze potten kersen- en chocoladesaus over elkaars ijscowagens uitkieperden.
De bazen van de ijsventers kunnen niet lachen om de al te ijverige concurrentiestrijd. 'Dit is slechte reclame voor beide firma's', zegt een vrouwelijke zaakvoerder van Joris IJs. 'Wim weet dat hij daar niet mocht zijn in Niel. Wij hebben na het vorige incident met de baas van Tropic IJs afgesproken om ze uit elkaars vaarwater weg te houden, maar ze blijven elkaar blijkbaar opzoeken.'
Of zich harde maatregelen opdringen? 'Och mijnheer, je moest eens weten hoe moeilijk het is om geschikte ijsverkopers te vinden.'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
Comment
-
Een leraar latijn komt de klas binnen en ziet tot zijn verbazing achterin een 85-jarige man zitten. Hij gaat naar hem toe en vraagt wat hij in zijn klas komt doen waarop de oude man zegt : wel ik ben nu zo oud en als ik sterf en voor de hemelpoort sta wil ik Sinte Pieter in het latijn toch kunnen toespreken. Waarop de leraar zegt : dat is een goed idee, maar bent u zeker dat u naar de hemel gaat, wat als u naar de hel moet. Da's geen probleem zegt de bejaarde, mijn duits is heel goed.
Comment
-
Eerste EK-mopje van een Duitse kennis.
Een man staat voor de rechter en aanhoort zijn straf. Beschuldigde, ik heb slecht nieuws en goed nieuws voor u. Het slechte nieuws is dat ik u veroordeel tot de doodstraf, het goede nieuws is dat Arjen Robben uw executie zal uitvoeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
Comment