Den dikke en den dunne. Zalig.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
't Zoveelste Humor-topic 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWat me wel deed glimlachen waren de beelden van de begrafenis van de Iraanse generaal Soleimani. Daar zitten die allemaal 'death to the USA' te roepen en hoe vervoeren ze de doodskist? In een dikke vette Chevy pick-up.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
De Brugse correctionele rechtbank heeft een negentienjarige Roemeense veroordeeld tot acht maanden gevangenisstraf met uitstel voor diefstal van een horloge. Idoia G. verborg de buit in haar vagina, maar viel door de mand bij een botscan. Het openbaar ministerie had zes maanden effectieve celstraf gevorderd.
de buit werd terugebezorgd aan de eigenaar
Comment
-
Een gesprek rond de tafel tussen vijf chirurgen ..
De eerste zegt: "Ik heb het liefste boekhouders op mijn snijtafel,
want als je die opent, vind je alle organen genummerd, en dat is heel gemakkelijk".
De tweede antwoordt: "Ja, maar je moet eens elektriciteitsmannen op je snijtafel leggen,
alles in hun lichaam is geordend volgens de kleurcode".
De derde zegt daarop: "Nee, de bibliothecarissen, die zijn het beste om te opereren,
alles in hun lichaam ligt op alfabetische volgorde".
De vierde zegt hierop: "Weten jullie, ik heb het liefste de constructiebouwers,
die mannen hebben er begrip voor als je reserveonderdelen over hebt".
De vijfde zegt uiteindelijk: "Jullie hebben het allemaal goed mis. De politici zijn 't gemakkelijkste: geen ruggengraat, geen hart, geen ballen, geen hersenen, en je kunt het achterwerk met het hoofd verwisselen!".
Comment
-
Trump, Boris Johnson en Sophie Wilmes komen op een dag alle drie te overlijden en ontmoeten elkaar in de hel. Trump wil graag weten hoe het met de V.S. gaat sinds hij dood is.
Hij vraagt aan de duivel of hij even de rode telefoon mag gebruiken.
Na een gesprek van zo'n 3 minuten zegt de duivel tegen Trump: "Dat is dan 3 miljoen dollar."
En Trump schrijft gelijk een cheque uit.
Boris wil ook even bellen naar Engeland.
Na een gesprek van een minuutje of 5 zegt de duivel:
"Dat is dan 2 miljoen pond."
Ook Boris schrijft een cheque uit.
Wilmes is natuurlijk ook benieuwd of alles goed gaat in Brussel en vraagt of zij ook even de rode telefoon mag gebruiken.
"Jij wel." zegt de duivel met een knipoog.
Sophie hangt vervolgens 3 uur aan de telefoon. Als zij klaar is met bellen vraagt ze:
"Wat zijn de kosten?"
"75 cent" zegt de duivel.
Sophie glimlacht bij zoveel voortrekkerij, maar wil het toch even expliciet horen, zodat Trump en Boris het weten.
"Waarom is het voor Trump en Boris zo schrikbarend duur en voor mij zo goedkoop?"
"Kijk eens hier meiske," zegt de duivel,
"- met dat verrekte België van jullie;
- dat eeuwige gebrek aan slagvaardigheid;
- politici zonder ruggengraat;
- het altijd kiezen van de gulden middenweg;
- te weinig personeel in de gezondheidszorg
- de hebzucht van de middenstand sinds de invoering van de Euro;
- het tekort aan blauw op straat;
- de hebzucht van grote bedrijven zoals AB Inbev, Solvay en Colruyt;
-de slechte kwaliteit van het onderwijs;
-het belastingstelsel;
-de veel te ver gaande bureaucratie;
-gevangenen die gewoon hun gang kunnen gaan;
-het begrotingstekort;
-en het eeuwige gezever als er een nieuwe regering moet gevormd worden;
is België een hel om in te leven. Dus bel jij tegen lokaal tarief !!!"
Comment
-
Het was natuurlijk weer 'fake news' van de Simpsons maar dit is wel echt en moet ook leuk geweest zijn
ZO GING DAT IN ZWEDEN
H-DAG: TERUG NAAR HONDERD
Volgende week wordt de maximumsnelheid in Nederland teruggebracht naar 100 km/h. Het is een operatie waarvoor Rijkswaterstaat alle zeilen moet bijzetten om te zorgen dat de bebording overal klopt. Toch zal het een makkie zijn vergeleken bij 3 september 1967, de dag dat Zweden overstapte van links naar rechts rijden.
Högertrafikomläggningen: Zweedse scrabbelaars moeten hoogtijdagen hebben beleefd rond 3 september 1967, de dag dat Zweden overstapte van links naar rechts rijden. Het woord betekent rechtsverkeersomlegging en kreeg de roepnaam Dagen H (H-Dag). Toegegeven, het complete verkeersbeeld spiegelen vergt net wat meer van de mens dan de maximumsnelheid verlagen, maar er zijn zeker overeenkomsten met de operatie waar Nederland volgend weekend voor staat.
Het opmerkelijke was dat de meeste auto's in Zweden die jaren al linksgestuurd waren en dat, samen met het feit dat alle omringende landen al rechts reden, kwam de verkeersveiligheid bepaald niet ten goede. De auto's mochten er dan klaar voor zijn, dat gold niet voor bijna al het andere. Zo moesten bijna alle 360.000 verkeersborden oversteken of worden vervangen, wegbelijning worden veranderd, kruispunten heringericht, bushaltes naar de overkant worden verlegd en - jawel - alle 8.000 stadsbussen worden verbouwd of vervangen. Bovendien moest het natuurlijk tussen de oren van alle Zweden komen en eenieder die wel eens in een linksrijdend land de weg op is gegaan, zal beamen dat dit echt even wennen is.
Zweden was daarom in de aanloop naar H-Dag volledig in de ban van deze verandering. Dagen H kreeg een eigen logo, dat in die dagen werkelijk overal opdook; van billboards tot pakken melk. Talloze gemeentewerkers, geholpen door militairen, waren er een lange nacht mee bezig voordat de Zweedse radio naar 5.00 uur in de zondagochtend kon aftellen; het startschot voor het nieuwe, rechtse tijdperk. De totale operatie kostte ongeveer 628 miljoen kronen (waarvan 43 miljoen voor de publiciteitscampagne), omgerekend naar het huidige prijspeil 275 miljoen euro.
"Dit is een enorme verandering in ons dagelijkse leven. Natuurlijk was er veel scepsis, maar onze innerlijke weerstand tegen deze fundamentele wijziging in ons dagelijkse verkeer heeft moeten wijken voor internationaal rationalisme en we hebben er vertrouwen in dat onze verkeersveiligheid de vruchten zal plukken van deze verandering. Ik durf te zeggen dat nooit eerder een land zoveel menskracht en geld heeft geïnvesteerd in uniforme, internationale verkeersregels." Aldus Olof Palme na de radio-countdown, destijds minister van transport en communicatie, later premier en slachtoffer van een nooit opgeloste moord.
Wellicht kwam het ook doordat de verandering bestuurders extra alert maakte, maar feit is dat de ommekeer tot een onmiddellijke daling van het aantal verkeersslachtoffers leidde. De eerste 'rechtse' maandag viel er in Zweden niet één verkeersdode te betreuren. Dat effect bleek helaas tijdelijk, want na drie jaar was dat zwarte cijfer weer op het niveau van voor 3 september 1967 (ruim 1.300 verkeersdoden en 21.000 gewonden per jaar), al zal dat mede komen doordat eind jaren zestig het autobezit in Zweden flink toenam.
Er is in elk geval één Zweedse die wél blijvend vruchten heeft geplukt van Dagen H. Een zeventienjarig, ietwat verlegen en vrij onbekend zangeresje zong die avond op televisie haar zelfgeschreven liedje 'Jag var så kär' en omdat vrijwel iedereen aan huis was gekluisterd en aan de buis hing, met keuze uit slechts één zender, betekende Dagen H de definitieve doorbraak voor Agnetha Fältskog. Over vruchten gesproken: er zullen vast een boel Zweden rondlopen die begin juni 1968 zijn geboren; zelfs Agnetha kon niet iedereen boeien.
Ruim een halve eeuw na dato durven we het begrip Dagen H wel te kapen en het woord Högertrafikomläggningen te vervangen door Honderd (sorry scrabbelaars), en spreken we de verwachting uit dat het gewenningsproces van onze H-Dag minstens zo soepel zal verlopen. Plus de stille hoop dat het ons ook een grande dame als Agnetha Fältskog zal opleveren. Een geboortegolf halverwege komende december verwachten we echter niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenwat een leuk stukje historie, wist niet dat Agneta zo bekend geworden was
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Even een UBER nemen...Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment