Mededeling

Collapse
No announcement yet.

't Zoveelste Humor-topic 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Joa jung, waat dachs dich?
    Limburg, Limburg allein
    Dao geit niks boave
    Zo is t'r mer ein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Limburg, Limburg allein
      Dao geit niks boave
      Zo is t'r mer ein.
      Wat een geluk! Stel u voor dat er zo meer waren.

Comment

• David67 Jocar jullie zijn geen grenslanders dacht ik, maar is de grens belgisch limburg/nl limburg ook een taalgrens, of is de taal-overgang aan de grensgemeentes minimaal...nl limburgs is ontegensprekelijk ook limburgs

ja ben kurjeus naar zo'n dingen, ook al omdat ikzelf ongeveer grensbewoner ben...hier is de overgang putte-antwerps/putte-brabants wel degelijk goed te horen
        Last edited by bobo; 31/07/2021, 09:40.

Comment

• Binnen het Limburgs zijn er ook nog nuances. Ik woon aan de maaskant en dat dialect is quasi gelijk van Maastricht tot Roermond.

Comment

• Zoals David zegt, aan de Maaskant in de grensstreek kan je moeilijk horen of het een Hollander of een Belg is

Mijn vader komt uit het Hasseltse en mijn moeder is van Beringen. Ik heb zelf wel enkele dialecten onder de knie. In Hasselt en deelgemeenten alleen al zijn zeker 5 verschillende dialecten.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• hetzelfde heb je hier in het noorden ook wel, bijna per dorp zandvliet's en essen's zijn heel andere klanken en woorden zelfs, maar dat zijn extremen (die eruit gaan, omdat veel apenaars naar de rand gaan)

daarmee dat ik in het geval putte het wel vreemd vind, das 1 dorp op de grens, maar toch 2 talen antwerps en brabants

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Wat een geluk! Stel u voor dat er zo meer waren.
                Staan de bordjes einde beschaving er nog bij het binnenrijden van de provincie?

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  hetzelfde heb je hier in het noorden ook wel, bijna per dorp zandvliet's en essen's zijn heel andere klanken en woorden zelfs, maar dat zijn extremen (die eruit gaan, omdat veel apenaars naar de rand gaan)

daarmee dat ik in het geval putte het wel vreemd vind, das 1 dorp op de grens, maar toch 2 talen antwerps en brabants
                  Toch wel eigen aan onze taal die vele dialecten. Hier in Polen heb je dat praktisch niet. Alles samen slechts een 7 tal waar je een beetje verschil hoort. De streek in het zuiden waar wij nu zitten heeft wel een zwaar accent, dat hoor ik zelfs met mijn beperkte kennis van het Pools.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Binnen het Limburgs zijn er ook nog nuances. Ik woon aan de maaskant en dat dialect is quasi gelijk van Maastricht tot Roermond.
                      Mijn moeder was van Elen (Dilsen), dus ik versta het maaskants perfect. Maar toch was er al een behoorlijk verschil tussen plat Elers en Maaseiks. Dat gaat dan vooral om woorden.
                      Heel veel duitse invloeden, ze varen daar met de auto en rieen met de boot...

Comment

• Het zou allemaal veel eenvoudiger zijn als iedereen ABA (Algemeen Beschaafd Aantwaarps) zou spreken.
                        Ik vraag me dan ook af wat er zou gebeuren als de grote burgervader van ’t Stad zijn natte droom bewaarheid wordt en Vlaanderen verenigt met Nederland. Wordt de voertaal dan Aantwaarps of Hollands?

Comment

• hollands overheerst

genoeg nl-kinderen die in apen wonen en nl blijven spreken, en genoeg apenaars in nl wiens kinderen nl praten, als ze beide van jongsaf school lopen in hun nieuw land

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            hollands overheerst

genoeg nl-kinderen die in apen wonen en nl blijven spreken, en genoeg apenaars in nl wiens kinderen nl praten, als ze beide van jongsaf school lopen in hun nieuw land
                            Da’s normaal. Hollanders hebben een spraakgebrek, die praten van nature zo en daar helpt niks tegen.

Comment

• Een kleine jongen vraagt aan zijn vader: "Papa, als je met mama de liefde bedrijft, wat is ze dan voor jou?"

Verrast zegt de vader: "Ze is de deur van het paradijs".

Dan vraagt de zoon: "En jij, wat ben jij voor haar?"

Zegt de vader: "Ik ben de sleutel van haar paradijs!"

Dan fluistert de zoon in vaders oor:

"Pas maar op voor de buurman, want ik geloof dat hij een reservesleutel heeft....!!!"

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Op vakantie bij onze Zuiderburen: België!

Comment

• Smart Dog Drives Smart Car

Comment

• Comment

• Comment

• Osama bin Laden once warned al Qaeda not to target Joe Biden because he believed that his inheriting the presidency if something were to happen to Barack Obama would “lead the US into a crisi…

enfin, tis eigenlijk niet om te lachen
                                          Last edited by bobo; 22/08/2021, 08:18.

Comment

Working...
                                          X