Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling versleten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Weer typisch garage doen ze er een additief in de v.b. en dan zal 't wel opgelost zijn . Ik denk dat je ware probleem niet opgelost gaat zijn, misschien gaat hij door dat additief wat soepeler schakelen en dat is dan meegenomen. Maar als hij koud niet in versnelling geraakt gaat dat morgen volgens mij nog niet gaan. Waarschijnlijk gaat je koppeling niet ver genoeg open waardoor hij niet in versnelling te zetten is, dus mogelijk iets mis met de bediening of de koppelingsschijf blijft kleven of....
    Helpt het niet als je de koppeling enkele keren fiks intrapt en terug lost voor je de versnelling inschakeld?
    Dat geluid is moeilijk te zeggen, maar vermoedelijk komen er via de kabels van de bakbediening wat motortrillingen terug en die verdwijnen dan natuurlijk als je die kabels wat spant of lost via de pook. Ik vermoed dat er geen verband is met je eerste probleem, maar zeker ben je nooit hé.
    Veel succes .

    Comment


    • #42
      Additief heeft niet geholpen.

      Onafhankelijke garage zegt: afwachten en als het niet erger wordt gewoon zo laten

      Peugeot garage zegt: koppeling vervangen = 650 euro
      Terwijl de onafhankelijke garage zegt dat het sowieso de koppeling niet is ...

      Wat zouden jullie doen ?

      Alle tips zijn welkom !

      Comment


      • #43
        Ik zou de koppeling laten vervangen. Een merkgarage zou je toch een beetje moeten kunnen vertrouwen. Met zoiets blijven rijden en hopen dat het niet erger wordt zou ik persoonlijk niet kunnen. Niet voor de mechaniek en zeker niet voor de frustratie
        Ik neem ook aan dat dit je laatste peugeot is?

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
          Additief heeft niet geholpen.

          Onafhankelijke garage zegt: afwachten en als het niet erger wordt gewoon zo laten

          Peugeot garage zegt: koppeling vervangen = 650 euro
          Terwijl de onafhankelijke garage zegt dat het sowieso de koppeling niet is ...

          Wat zouden jullie doen ?

          Alle tips zijn welkom !
          Dat zeg ik dus ook van in het begin hé, dat het niet de koppeling is. 'T kan wel iets met de koppeling zijn, maar de koppeling zelf zal niet kapot zijn. Dat zijn verkeerde symptomen die je opsomt.

          Vraag die onafhankelijke garage eens om je schakelstangen af te regelen?
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Ik zou de koppeling laten vervangen. Een merkgarage zou je toch een beetje moeten kunnen vertrouwen. Met zoiets blijven rijden en hopen dat het niet erger wordt zou ik persoonlijk niet kunnen. Niet voor de mechaniek en zeker niet voor de frustratie
            Ik neem ook aan dat dit je laatste peugeot is?
            Ah, dus omdat je een probleem hebt met een Peugeot, nooit meer een Peugeot kopen? Ooit gehoord van pech? Maandagwagen?

            Als iedereen redeneert zoals jij, blijft er op je zestige geen wagen meer over om te kopen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #46
              Check de smiley achter mijn zin.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                Check de smiley achter mijn zin.
                'T was ook helemaal niet aanvallend bedoeld hoor ieder zijn ding, maar ik ken effectief mensen die zo redeneren, vandaar
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #48
                  Een merkgarage vertrouwen

                  Comment


                  • #49
                    Is het eigenlijk beter om 70 in vierde te rijden tegen 2000 rpm
                    Of is het beter om 70 in vijfde te rijden tegen 1500 rpm ??


                    Als je nu 50 rijdt in 3de. Je snelheid zakt tot 20.
                    Je rpm zakt tot 1000. En je blijft in 3de en geeft weer gas tot 50.
                    Is dat slecht voor je koppeling ? Of kan dit geen kwaad en is dit juist goed ?
                    Want je voelt dan zo dat die wel extra moeite moet doen precies..

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
                      Als je nu 50 rijdt in 3de. Je snelheid zakt tot 20.
                      Je rpm zakt tot 1000. En je blijft in 3de en geeft weer gas tot 50.
                      Is dat slecht voor je koppeling ? Of kan dit geen kwaad en is dit juist goed ?
                      Want je voelt dan zo dat die wel extra moeite moet doen precies..
                      Hangt er vanaf hoeveel (hoe weinig) koppel je hebt op 1000 toeren he

                      Als je hem moeite hoort en voelt doen, dan is dat uw wagen die tegen u zegt : zeg manneke, laat mij eens wat deftige toeren draaien. Voorbeeld 1400 toeren ofzo.

                      1000 toeren, dat is vlak boven ralenti ... daar is meestal niet veel te zoeken, tenzij je een V10 TDI hebt ofzo

                      Comment


                      • #51
                        een koppeling die versleten heeft heeft niet echt met km te maken. 60000km kan veel zijn, maar ook weinig.
                        Als je van hier 1000km weg rijdt vie de snelweg, heeft de koppeling weinig werk, bij een postbode die 100km doet, veel meer.

                        Het is eerder de vraag, hoe vaak (al dan niet foutief) stoppen en vertrekken, en hoe vaak (al dan niet foutief) schakelen.

                        Comment


                        • #52
                          Een versleten koppeling gaat altijd slecht werken, zowel bij koude als warme motor. Ik denk dat het hier eerder om een plakkende koppeling gaat. Koppeling vervangen en de as waar deze op schuift goed smeren. En high performance versnellingsbak olie gebruiken

                          Comment

                          Working...
                          X