Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling versleten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    is de koppeling volgens mij, niet met blijven rijden want dan krijg je nog meer kosten ...

en ja die dingen kunnen snel stuk gaan en de manier van schakelen/ontkoppelen heeft er ook een invloed op

mijn vrouw heeft er op die manier 2 versleten, nu maar een automaat gekocht
    Ik kan wel zeggen dat het bij mij niet zal komen door slecht gebruik van de koppeling.

Vermoed eerder slecht gemonteerd vroeger of gewoon pech ...

Comment

MIsschien een fabrieksfout.
      Is dat spel gechipt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        MIsschien een fabrieksfout.
        Is dat spel gechipt?
        Nee niet gechipt.

Maar wat denken jullie ? Denken jullie ook dat he de koppeling is ?

Want ja de garage kan veel zeggen natuurlijk ...
        En wil echt geen onnodige kosten doen !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
          Ik ben al eens naar een andere garage geweest. Daar hebben ze de versnellingsbak volledig nagekeken en die was in orde. Uiterlijk dan toch alleszins.

Slecht schakelen kan volgens mij toch alleen maar aan de koppeling of de versnellingsbak liggen.
          En aangezien de versnellingsbak volgens 2 garages in orde is.

Zie ik niets anders de koppeling dat het probleem kan zijn ?

Of zie ik dit verkeerd ?
          Het zou uiteraard KUNNEN hé , ik ben er alleen niet van overtuigd en ik ben ook geen fan van de huidige manier van werken (vervang er maar op los, dan zal het wel opgelost raken...).

Als jij me hier kan zeggen dat zaken zoals schakelstangen, synchromechen, bakolie, ... nagekeken zijn zoals je zegt, dan kan je altijd eens proberen met een nieuwe koppeling. Hou ons alleszins op de hoogte!
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Het zou uiteraard KUNNEN hé , ik ben er alleen niet van overtuigd en ik ben ook geen fan van de huidige manier van werken (vervang er maar op los, dan zal het wel opgelost raken...).

Als jij me hier kan zeggen dat zaken zoals schakelstangen, synchromechen, bakolie, ... nagekeken zijn zoals je zegt, dan kan je altijd eens proberen met een nieuwe koppeling. Hou ons alleszins op de hoogte!
            Ja dat zeggen ze toch in de garage. Er is ook al nieuwe olie in gegooid. Niets geholpen.
            Afspraak voor nieuwe koppeling is op 29/11.
            Zal een paar dagen later zeker iets laten weten !

Comment

Ja dat zeggen ze toch in de garage. Er is ook al nieuwe olie in gegooid. Niets geholpen.
              Afspraak voor nieuwe koppeling is op 29/11.
              Zal een paar dagen later zeker iets laten weten !
              Ik ben benieuwd, en hoop voor jou dat het hiermee volledig opgelost is!

Langs de andere kant moet ik zeggen, dat een koppeling + drukgroep (want dat zei je toch, dat ze mee vervangen gaat worden?) + werkuren voor €650 zeker niet gestolen is... Eerlijke prijs, lijkt me, daar men al snel enkele manuren bezig is met demontage/montage.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Koppeling om zeep na 60K Kms in een moderne wagen is 1 van volgende 2 dingen:
                - Verkeerd gebruik
                - Fabrieksfout

Als het een fabrieksfout is, dan zouden ze in principe kunnen tussenkomen, ook na aflopen garantie.
                Als het echter een verkeerd gebruik is, dan heb je binnen 60K kms opnieuw van Jan...

Ik zou toch eens naar een andere garage rijden, en daar een second opinion vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                  - Verkeerd gebruik
                  - Fabrieksfout

Als het een fabrieksfout is, dan zouden ze in principe kunnen tussenkomen, ook na aflopen garantie.
                  Als het echter een verkeerd gebruik is, dan heb je binnen 60K kms opnieuw van Jan...

Ik zou toch eens naar een andere garage rijden, en daar een second opinion vragen.
                  Verkeerd gebruik is het niet, dat weet ik wel zkr

Maar dat het een fabrieksfout is kan ik natuurlijk ook niet aantonen hé ...

Second opinion is moeilijk omdat de wagen koud moet staan en ik de wagen elke dag nodig heb ...
                  Kan hem dus niet een nacht bij de garage gaan zetten ofzo ...

Comment

Verkeerd gebruik is het niet, dat weet ik wel zkr
                    Hoe ben jij hier zo zeker van?
                    Hoe vertrek je bvb?
                    Hoe schakel je terug?
                    Hoe rij je achteruit?
                    Ben jij de enige chauffeur?

Comment

welke motorisatie juist in de 206+?

heb nl. een 207 hdi gehad met kapotte koppeling, drukgroep en vliegwiel op 38.000km en dan nog een 308 hdi met een kapotte koppeling op 25.000km.
                      bij mijn andere wagens nooit voorgehad

de leasing citroens picasso ong. 75% nieuwe koppeling op 60.000km

begin stilaan te denken dat die koppelingen bij peugeot/citroen (psa) niet echt goed spul zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Is dat spel gechipt?
                        Een Peugeot 206 ? Wa denkte zelf ?

Comment

Deze vragen omdat volgens de garage mijn koppeling vervangen moet worden bij 60 000 km.
                          Da's euhm, hoe zullen we het zeggen, geen top kwaliteit.

Comment

Het komt nog voor hoor defecte koppelingen en al zeker bij wagens met een dual massa vliegwiel, al zal er vermoed ik zo geen vliegwiel zit in de peugeot die jij hebt.
                            Bij mijn C5 slipte de koppeling al op 12000 km, ze hebben alles moeten vervangen, en met zo'n klotevliegwiel loopt de rekening héél erg op (ong. 1500 euro! ). het was gelukkig onder waarborg, ze passen die bij PSA toe tot 40000kms. Na 40000 kms komen ze nog gedeeltelijk tussen maar kan je een deel zelf ophoesten.
                            Mijn vorige wagen had 100000 kms nooit probleem gehad met de koppeling en mijn Xantia Activa V6 die toch bijna 194 pk heeft rijdt op zijn 175000 kms nog met zijn eerste koppeling rond!
                            Veel hangt af van het gebruik, sportief rijden, veel file, enz...
                            Kan je bij koude als de motor nog stilstaat de versnellingen bedienen en bij draaiende motor niet dan is de kans groot dat het idd aan de koppeling gaat liggen.
                            En helpt het soms niet als je de koppeling enkele malen na elkaar intrapt en lost?
                            Anders is er misschien iets mis aan de bediening maar ik weet ook niet of deze met een kabel of hydraulisch is bij je Peugeot.
                            De prijs lijkt mij wel fair hoor want behoorlijk wat werk aan, hopelijk raakt je probleem snel en goed opgelost zonder extra kosten.
                            Succes .
                            Last edited by V-zesserke; 20/11/2011, 20:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              - Verkeerd gebruik
                              - Fabrieksfout

Bij mij hebben ze nu de koppeling vervangen na 26 000km. Pompje ofzo was kapot gegaan. Ik kan al zeker zeggen dat het niet door verkeerd gebruik is, zeker toch niet van mij. Wagen is al uit garantie maar renault ga er in tussen komen. Weet alleen nog niet voor hoeveel.
                              Last edited by deten; 20/11/2011, 10:57.

Comment

Ik wacht af in spanning.
                                Afspraak in garage op 29/11.

Hopelijk is het dan opgelost !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                  is de koppeling volgens mij, niet met blijven rijden want dan krijg je nog meer kosten ...

en ja die dingen kunnen snel stuk gaan en de manier van schakelen/ontkoppelen heeft er ook een invloed op

mijn vrouw heeft er op die manier 2 versleten, nu maar een automaat gekocht
                                  Hoezo? Als koppeling en drukgroep vervangen moeten worden; wat kan er nog meer kapot gaan met slechte koppeling? Lijkt me dat je in slechtste geval in panne valt?

Comment

bij mij het vliegwiel

Comment

Ik kocht m'n Pug 306 met 90.000km op teller dus ik kan niet oordelen over de vorige eigenaar, maar na 95000km moest de koppeling ook vervangen worden. De persoon voor mij was een gepensioneerd onderwijzer dus ik vermoedt niet dat die er zot mee gedaan heeft.

De versnellingsbakken van Peugeot lijken me ook niet hun sterkste punt te zijn, zowel bij de Partner als bij de 306 gaat schakelen niet echt "boterzacht" om het eufemistisch uit te drukken.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

60k is wel erg vroeg.
                                        Heb gemerkt (aan de wagens die wij aankochten) dat bij een benzine een koppeling tussen de 150-200k versleten is bij gewoon gebruik..
                                        Onze dieselstoof heeft nu wel bijna 300k op originele koppeling & boite.

Comment

Ben vandaag naar een onafhankelijke garage geweest voor een second opinion.

Volgens die garage is het absoluut niet de koppeling. Omdat hij het alleen doet als hij koud staat.

Ze hebben een additief bij in de versnellingsbakolie gegooid. Omdat er geen dunnere olie in mag dan er al in zit zou dit het misschien kunnen oplossen..

Een bijkomend probleem is ook dat als ik in neutraal voor de lichten sta ik een trillend geluid hoor..
                                          Als ik dan even aan de versnellings pook kom en beweeg daar wat mee dan is dit gedaan (bewegen zonder in vitess te gaan)

Volgens mij gaan deze 2 problemen samen ...

Wat zou dit kunnen zijn ?

Comment

Working...
                                          X