Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het punt is en blijft: wat gaat er weer gedaan worden met die extra belastingen. Als dat is om de staatsschuld af te betalen dan is het enigzins te verantwoorden. Echter iedereen weet dat dit andermaal niet het geval zal zijn en zal dienen om bepaalde verspillingen in stand te kunnen houden. Het is al jaren duidelijk dat een particulier z'n geld beter besteedt dan de overheid... En met deze aanpassingen gaat mijn consumptie gewoon dalen, punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
      Volgens mijn boekhouder is het VAA op een LV te verwaarlozen...
      We zullen zien wat het geeft als het erdoor is.
      En waar haalt hij zijn gegevens/vermoedens?

Comment

• Er is nog geen idee uitgewerkt voor tweedehands wagens. Staat niet in het regeerakkoord, en moet nog bedacht en in een wet worden gegooid.

Het is dus niet bepaald dat het VAA constant blijft doorheen de tijd of wordt afgebouwd.

Zo verteld op een seminarie voor accountants door de overheid ingericht vorige week.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Net om bovenstaande ben ik net zelfstandige geworden... De dekking van verzekeringen hangt af van HR als werknemer en dat duft wel eens wisselen naargelang de economische situatie van de werkgever...
          Daar is wel verbetering in gekomen bij sommige bedrijven, noemt het CAFE plan of zoiets, kan je zelf aangeven welke verdeling je wil in je verzekeringen. Maar de vrijheid die een zelfstandige heeft spreekt mij ook aan hoor, ook in zaken zoals scholing, verlof en zo. Veel meer dan het financiële, dat schrikt eerder af
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Daar is wel verbetering in gekomen bij sommige bedrijven, noemt het CAFE plan of zoiets, kan je zelf aangeven welke verdeling je wil in je verzekeringen. Maar de vrijheid die een zelfstandige heeft spreekt mij ook aan hoor, ook in zaken zoals scholing, verlof en zo. Veel meer dan het financiële, dat schrikt eerder af
            het financiele mag NOOIT de drijfveer zijn om zelfstandige te worden, ik denk zelfs dat ik beter af was toen ik tot 1997 als loontrekkende werkte ...

Comment

• slecht gelezen, pardon, nutteloze bijdrijge
              Last edited by ; 06/12/2011, 12:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                in t zwart betalen
                tiens!
                haha, even je uit jouw droom halen: niet alle ondernemers hebben bakken zwart geld. Ik verdien welgeteld 0 euro in het zwart per jaar, en ben ook van plan om dat zo te houden

Comment

• Ja, soms heb je particulieren die vrolijk vragen of ik hen iets kan verkopen zonder BTW etc... Ja, tuurlijk, meneer de particulier... Ik betaal mijn leveranciers ook in het zwart van al het zwarte geld dat ik van de paar particulieren die een zwaailamp willen hebben krijg... Not.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                    haha, even je uit jouw droom halen: niet alle ondernemers hebben bakken zwart geld. Ik verdien welgeteld 0 euro in het zwart per jaar, en ben ook van plan om dat zo te houden
                    mijn droom?
                    hoeveel % denk je is zwart bij mij?

Wat ik wou aantonen is dat iemand die het kan vlug naar zwartwerk grijpt

Comment

• Geldt dat ook voor een bvba ?
                      Mijne pa heeft wel geen btw-nummer en ik ken niks van economie...
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• En ik wil ook wel geen BTW betalen voor een oliewisseltje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                          Geldt dat ook voor een bvba ?
                          Mijne pa heeft wel geen btw-nummer en ik ken niks van economie...
                          Ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            En waar haalt hij zijn gegevens/vermoedens?
                            Geen idee,niet gevraagd,ik zie het wel even aan want betalen moe je toch hoe hard je ook blaat op een forum...
                            2008 Mercedes Viano
                            2012 Citroen DS3

Comment

• Wat met Financial Renting?

Hoe zit dit eigenlijk met een wagen die je huurt?

Ne Financial Renting maw, stel BMW 520d bj 2011 Automaat. Volgens de berekening met opties 52500 all in, dus 4300 VAA volgens de berekeningen. Nu, op die 52500 krijgen we 19% korting, dus nog 42500 te financieren. Hiervan moet je ook niet alles renten en we zetten de wagen op naam van BMW Financial Services. We renten bv 27500 over 3jaar.
                              Op papier huren we dus voor 27500euro aan auto en geen 42500 of 52500eur.
                              Als ik dan de berekening doe is het 2100VAA ipv 4300VAA.
                              Ze kunnen ons toch niet laten betalen voor iets waar we niet voor getekend hebben?
                              Of zie ik dat nu verkeerd?

Comment

• Ach, het VAA zal nog wel moeten aangepast worden. "Ze" kunnen zomaar niet de fleetkorting die de meeste bedrijven krijgen bij hun leasingsmaatschappij ongedaan maken door de VAA te baseren op de cataloguswaarde. M.a.w. "ze" proberen op de gegeven fleetkorting hun graantje mee te pikken en nog wat extra graaien er bovenover. Dit kan dus niet aangezien een particulier ook een mooie korting kan bekomen en daar niet voor "gestraft" wordt. De fiscalisten hier ten landen gaan het nog druk krijgen...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b1098s Bekijk Berichten
                                  Hoe zit dit eigenlijk met een wagen die je huurt?

Ne Financial Renting maw, stel BMW 520d bj 2011 Automaat. Volgens de berekening met opties 52500 all in, dus 4300 VAA volgens de berekeningen. Nu, op die 52500 krijgen we 19% korting, dus nog 42500 te financieren. Hiervan moet je ook niet alles renten en we zetten de wagen op naam van BMW Financial Services. We renten bv 27500 over 3jaar.
                                  Op papier huren we dus voor 27500euro aan auto en geen 42500 of 52500eur.
                                  Als ik dan de berekening doe is het 2100VAA ipv 4300VAA.
                                  Ze kunnen ons toch niet laten betalen voor iets waar we niet voor getekend hebben?
                                  Of zie ik dat nu verkeerd?

wil ik ook weten want de onze is ook op deze manier gefinancierd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    Hang gewoon reclame op alle firmawagens. Het privé gegeven bestaat dan niet meer.

Kijk maar naar ING, Coca Cola en andere, hoe die dat hebben opgelost...
                                    Dus iemand met reclame op zijn bedrijfswagen (die hij, voor alle duidelijkheid, ook privé mag gebruiken) betaalt hiervoor geen cent belasting op VAA?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                      wil ik ook weten want de onze is ook op deze manier gefinancierd
                                      +1 ik ook wel.

maar ik vrees net hetzelfde want het is op zich een verschil on/off balance maar het voordeel in natura dat uiteindelijk belast wordt op dezelfde manier berekend wordt ...
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                                        Dus iemand met reclame op zijn bedrijfswagen (die hij, voor alle duidelijkheid, ook privé mag gebruiken) betaalt hiervoor geen cent belasting op VAA?
                                        Volgens mij wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                                          ik geloof nooit dat dat een verschil uit maakt, dus vergeet het maar.

Comment

Working...
                                          X