Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenEen land dat al een te hoge belastingdruk heeft, moet niet extra-belasten, want dat levert averechtse resultaten op. Zo'n land moet bezuinigen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHey, dat is raar, dat zeggen de specialisten van de EU ook. Maar onze politici zeggen dat het niet waar is en doen hun zin ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk denk dat het met de dikke bakken in de vennootschappen helemaal gedaan zal zijn. De echte liefhebbers zullen die buiten hun vennootschap houden, en de mensen die dat kochten "om kosten te maken" zullen dat simpelweg niet meer doen. Dat gaat dus flink in de fiscale opbrengsten schelen. En bij de werknemers met bedrijfsauto (die sowieso al naar eco-bakjes geduwd werden de laatste jaren) zal den Elio ook niet veel extra halen. Die gaan in de toekomst nog veel meer ecodinges krijgen, en wellicht ook een maatje kleiner moeten nemen (dat of zelf zwaarder dokken, waardoor er geen VAA meer is en geen extra-VU voor de werkgever).
Tel daar de dalende BTW-ontvangsten bij (de autoverkoop gaat hier een flinke terugval tegemoet, dat is onvermijdelijk), en den Elio zal wellicht nog voor de zomer van 2012 de belastingdruk op het VAA moeten opdrijven naar het niveau dat hij oorspronkelijk voorstelde.
Een land dat al een te hoge belastingdruk heeft, moet niet extra-belasten, want dat levert averechtse resultaten op. Zo'n land moet bezuinigen.
We zijn het punt deze keer echt wel voorbij dat we extre belast willen worden.. alles dat ze nu proberen doen zal een averecht effect hebben.
/Edit
België bevriest uitgaven
ze hebben het door denk ik ... toch 1 slimme beslissing ...Last edited by fblade; 06/01/2012, 16:18.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe moet kappen op diegene die jouw stem hebben gekregen en er niet mee doen wat jij van hen verwacht. Je kan niet kappen op partijen die doen waar ze voor staan in mijn ogen, uiteindelijk zijn de PS, CDH, NVA en Groen! heel rechtlijnig geweest in heel deze kwestie. MR, CD&V, SPa en Open VLD zijn hun verkiezingsbeloften niet nagekomen en zetten op die manier hun kiezers in de wind.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten.
Een land dat al een te hoge belastingdruk heeft, moet niet extra-belasten, want dat levert averechtse resultaten op. Zo'n land moet bezuinigen.
Bezuinigen zal vooraal gaan om bepaalde verworven rechten en foute toestanden aan te pakken. Maar, corrigeer me als ik fout ben, het zijn die mensen die het land ook zullen en kunnen stil leggen.
Waarom geen heel simpele aanpak?
- Trek de pensioenen gelijker (waarom zo een immense verschillen op het moment dat je niet meer bijdraagt tot de economie?) voor mij is iedereen op dat moment een gelijk persoon, of je nu bandarbeider of minister bent geweest
- Migratie positief aanpakken (groene kaart zoals in de US, fair deal)
- In vele landen bestaat geen rsz, zijn er mistoestanden met lage kosten met als gevolg en delocalisatie). Hef een soort kleine compensatie aan de europese grens en gebruik die voor ontwikkelingshulp aan het land van herkomst, zo bespaar je zonder ontwikkelingshulp in te trekken en stimuleer je toch wat onze economie
- Gezondheidszorg voor officieel in het land verblijvende personen en dringende gevallen (auto ongeluk, vakantie ongeluk).
- Schaf senaat af inclusief het personeel er rond. Laat de politiek een voorbeeld stellen. Wat met een A8 kan ook met een A6, wat met een BMW7 kan, kan ook met een BMW5, als leider moet je VOORGAAN.
- De beschamende aanpak van de werkloosheiduitkeringen degressief aan te pakken (vooruitgeschoven naar de volgende regering, met name 2015/2017).
- Een belastingsverhoging, doe je %, waardoor de sterke schouders meer moeten dragen dan de zwakkeren. Als dat dan toch nodig is. Bovendien moet het een crisisbelasting zijn die in de tijd MOET herbekeken worden en HERSTEMD. Zodat het geen "verworven" recht is tov de bevolking.
- enz.......
Simpel dingen waar bij de massa van de bevolking een zeker consensus over bestaat en die gebaseerd zijn op gezond verstand. Enfin ik had dit al eens aangehaald, maar kan het niet laten het nog eens te onderstrepen.
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk BerichtenEigenlijk moeten we hier niet kappen op de socialisten want die doen voor wat ze al lang gekend zijn. Het halen bij de zelfstandigen. Het zijn de liberalen en de tsjeven die al jaren met hen scheep gaan die gans de boel om zeep geholpen hebben. En die zijn de schuldigen van al dat onheil..
Yep "zij" hebben ons verraden. Niet meer, niet minder.
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenWe zijn het punt deze keer echt wel voorbij dat we extre belast willen worden.. alles dat ze nu proberen doen zal een averecht effect hebben.
/Edit
België bevriest uitgaven
ze hebben het door denk ik ... toch 1 slimme beslissing ...
Nog iets: waarom worden MILJAARDENONDEDJU de werknemers tegen de werkgevers uitgespeeld? Omdat de politiek en de zuilen (ja ja ook Voka, Unizo en VBO) het zo willen?
Ikke ni begrijp.
Vandaag zouden we toch wat slimmer moeten zijn. Ze komen bij de bedrijven roven en bij de werknemers. De taksen worden verspreid over de twee maar komen uiteindelijk altijd terecht op het INDIVIDU dat (voornamelijk) in de privé werkt. Dat individu kan een arbeider, bediende, werkgever of zelfstandige zijn.
De echte kloof ligt tussen de WERKENDE mens en de NIET WERKENDE mens. Zolang dat dit niet doordringt ben je gejost.
Wat je onder werkende mens en niet werkende mens verstaat is wel wat verschillend. Je hebt er nog die tussen die twee in zwevenLast edited by Jokke_vlo; 06/01/2012, 17:48.
Comment
-
Een beetje toogpraat maar er steekt veel waarheid in :
België was al 30 jaar terug ten dode opgeschreven met zijn zes regeringen, de tientallen politiekepartijen (die allemaal aan den pot lekken), de veel te machtige regionale beleidsmensen waaronder gouverneurs, burgemeesters, e.d en uiteindelijk de miljoenen ambtenaren. Zo'n apparaat is goed voor landen als Rusland, Amerika, China maar ... toch niet godverdomme voor een voddelandje als België zeker.
Soit, de klok kunnen wij niet meer terugdraaien. Er zijn honderden koninkskes (lees: politiekers) op dit lapgrondje en ze zullen hun macht nooit afstaan of ... we moeten de hulp inroepen van de Amerikanen om hen te vervolgen zoals Saddam en/of Kadaffi.
De Porschen, ed zijn verleden tijd. De goede tijden zijn voorbij ... Dit moeten wij ons realiseren ... België zal niet meer kunnen lenen om de levenstandaard van zijn burgers een beetje op pijl te houden.
De survivors zijn diegene die hun uitgaven en inkomsten goed kunnen beheren en de talrijke gaten van de Belgische wetgeving kennen. Die (jonge) survivors zullen uiteindelijk de enigen zijn die op pensioenleeftijd zich kunnen permiteren om eens regelmatig op restaurant te gaan of kortom "te leven". De zelfs intellectuelen die uit desinteresse of naïviteit zich laten meedrijven op de golven, gaan vroeg of laat zinken.
Het beeld dat wij als Westerlingen hadden over de Russen anno jaren 60-70-80 is de toekomst van alle industrielanden op uitzondering dat iedereen zich wel een computer zal kunnen permiteren en eveneens aan China-gadjets zal er geen tekort zijn.
Lada's gaan we hier hoogst waarschijnlijk niet zien maar wel (met alle respekt) Dacia's, goedkope Koreanen en/of Chinese wagens met technologie van 10 jaar terug zijn aan de orde ! De burger met een Mercedes en/of een bolide met een 3 liter motor is terug de rijkeman van de maatschappij !
Eén voordeel hebben we:
Vergeet niet dat internet een machtig informatief wapen is waardoor je veel problemen (lees belastingen) kunt oplossen.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Ik ben niet pro deze maatregel 'Di Rupo'. Wat moet, dat moet. Als besparingen zich opdringen dan mogen ook zelfstandigen wat mij betreft hun duit in de zak doen.
Mijn ouders zijn allebei zelfstandig geweest, zowat de helft van hun carriere. Ik vind dus zeker en vast dat een zelfstandige mag beloond worden voor hard werken.
Ik begrijp niet dat hier wordt gereageerd alsof de dood voor de deur staat. Een zelfstandige heeft, ondanks zijn noeste werk, wat mij betreft geen Q7 of Cayenne nodig. Een degelijke Audi of BMW kunnen toch ook perfect? Of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk ben niet pro deze maatregel 'Di Rupo'. Wat moet, dat moet. Als besparingen zich opdringen dan mogen ook zelfstandigen wat mij betreft hun duit in de zak doen.
Mijn ouders zijn allebei zelfstandig geweest, zowat de helft van hun carriere. Ik vind dus zeker en vast dat een zelfstandige mag beloond worden voor hard werken.
Ik begrijp niet dat hier wordt gereageerd alsof de dood voor de deur staat. Een zelfstandige heeft, ondanks zijn noeste werk, wat mij betreft geen Q7 of Cayenne nodig. Een degelijke Audi of BMW kunnen toch ook perfect? Of niet?
Heel kenmerkend aan "sos-praat is: " Mensen het kan toch met wat minder ... waarom hebben jullie dat (lees: genot) nu nodig "
NATUURLIJK KUNNEN WE MET WAT MINDER !!!! In de OERTIJD leefden ze ook met wat minder !!!!
En wanneer we binnenkort in een tijd zijn dat de zogenaamde rijken met een BMW 5- rijden, zeggen die débiele arme rode kltzakken: " heb je dat nu nodig ... waarom geen VW PASSAT of VW-GOLF of een stoere GEELY !!!!!
Sorry, ik word ziek van mensen die deugd hebben dat luxegoederen zwaar worden afgestraft. Zo'n mensen (loopvolk) haat ik met heel mijn ziel ... die stelletje communisten ... oei, ik val in de herhaling.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenMet alle respekt Stefanus maar u spreekt als een echte sos (of je bent er waarschijnlijk één) ...
Heel kenmerkend aan "sos-praat is: " Mensen het kan toch met wat minder ... waarom hebben jullie dat (lees: genot) nu nodig "
NATUURLIJK KUNNEN WE MET WAT MINDER !!!! In de OERTIJD leefden ze ook met wat minder !!!!
En wanneer we binnenkort in een tijd zijn dat de zogenaamde rijken met een BMW 5- rijden, zeggen die débiele arme rode kltzakken: " heb je dat nu nodig ... waarom geen VW PASSAT of VW-GOLF of een stoere GEELY !!!!!
Sorry, ik word ziek van mensen die deugd hebben dat luxegoederen zwaar worden afgestraft. Zo'n mensen (loopvolk) haat ik met heel mijn ziel ... die stelletje communisten ... oei, ik val in de herhaling.
Zoals ik reeds vertelde kom ik uit een nest van zelfstandigen. Ik weet dus als werknemer zeer goed welke verantwoordelijkheid er op een zelfstandige z'n rug rust. Ik ben van mening dat die verantwoordelijkheid mag vergoed worden, met geld, met auto's, wat kan het mij schelen.
Ik vind echter wél dat in tijden van crisis iedereen zijn steen moet bijdragen. Dit is de reden waarom ik géén sos of fan van Di Rupo ben. De steen wordt nogal sterk door slechts een bepaalde doelgroep bijgedragen.
En ik blijf bij mijn mening, hoe hard een zelfstandige ook mag werken...ook hij mag bijdragen. Jammer van de BMW 7 of Mercedes S.
Comment
-
Akkoord, mijn ouders werken allebei in de dienstensector en 3 kinderen thuis. Altijd voltijds gewerkt, nooit ziek, nooit afwezig en altijd beschikbaar of werkend na de uren. Een folieken hier was een 318d met wat opties.
Als ge met zo'n zwaar belast préken dan ne keer tegenslag hebt door overmacht, dan zit ge met de gebakken peren. Plannen om iets extra te studeren zijn hierdoor de prullenbak in gegooid.
Mijn generatiegenoten kijken aan tegen een financiële put bij de staat, vroeg of laat een olie crisis (afhankelijk van het blufpokker tss Iran en Vs kan dat al eens vroeg zijn), voedselcrisis en een energie crisis omdat een aantal mongolen liever een kerncentrale dicht doet en stroom in het buitenland koopt, geproduceerd met verouderde steenkoolcentrales. Verder gaan we mogen werken tot we dood neervallen om familie te kunnen ondersteunen aangezien de welvaartstaat op zijn einde loopt.
Ondertussen blijft de middenklasse zich verzuipen in hun levensstijl, niet beseffende dat de spaarcentjes steeds belangrijker worden.
De komende 50 jaar gaan we serieus op ons kin kunnen kloppen, toerkes draaien met een V8, laat staan een boxer zes zal alleen nog virtueel te doen zijn in Forza 15. The Dark Ages part 2 zeg maar.
Tis tof een site op te richten, een facebookpagina, whatever.
Actie zal er pas komen wanneer dat de middenstander en niet alleen de ondernemer zwaar in de portemenee gepakt wordt en geen dag vroeger. Ne mens is pas daadkrachtig als hij/zij bedreigd wordt in zijn/haar bestaan. Gelukkig durft ne mens dan ne keer iets drastisch te doen en misschien wordt de toekomst dan terug wat rooskleuriger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenBMW 7 of Mercedes S.
Voor het zwartverdienende hoertje is het de Porsche of Ferrari wel
Ik schakel zo goed als zeker van een dikke "zelfstandigen bak" naar een Megane, net wat je wil, geen probleem, ik leg er me wel bij neer.
Mijn hobby doe ik niet meer op nummerplaat maar met een uitgeschreven wagen op remork.
Ik tank minder (minder taks), ik betaal minder verzekeringen, koop minder banden, heb goedkopere herstellingen bij de garage en de regering haalt geen extra geld op, in tegendeel.
De economie doe ik niet beter draaien (waardoor jij straks misschien je job kan verliezen), de crisis help ik niet oplossen en waarom zou ik nog zo hard werken en een bedrijf hebben. Ik werk wat minder, verkoop 1 bedrijf aan het buitenland en heb minder stress.
Om te lachen? Nee realiteit.
Als je over een bepaalde grens gaat, gaan de maatregelen een omgekeerd effect hebben. Ik wil dus gerust meer betalen maar geen aanslag op mijn inkomen.
Door mijn inspanningen een aanpassingen aan jouw en Di Ripoff zijn verwachtingen, verwacht ik wel dat mijn werknemers dan van hunne Passat, of Audi A5 naar een VW Polo gaan, fair deal mag ik denken. Akkoord?
Gaat dit lukken denk je?
Ik zeg het nog wat openbaar, er zijn er velen die dit stilzwijgend doen...........Last edited by Jokke_vlo; 06/01/2012, 18:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenBeste Antonio, neen ik ben geen sos. Ik heb er zelfs in de verste verte geen banden mee, laat staan sympathie voor. Hun maatregelen zullen ervoor zorgen dat ook ik en mijn gezien het in de portemonnee zullen voelen.
Zoals ik reeds vertelde kom ik uit een nest van zelfstandigen. Ik weet dus als werknemer zeer goed welke verantwoordelijkheid er op een zelfstandige z'n rug rust. Ik ben van mening dat die verantwoordelijkheid mag vergoed worden, met geld, met auto's, wat kan het mij schelen.
Ik vind echter wél dat in tijden van crisis iedereen zijn steen moet bijdragen. Dit is de reden waarom ik géén sos of fan van Di Rupo ben. De steen wordt nogal sterk door slechts een bepaalde doelgroep bijgedragen.
En ik blijf bij mijn mening, hoe hard een zelfstandige ook mag werken...ook hij mag bijdragen. Jammer van de BMW 7 of Mercedes S.
Ik ben het volledig met jou eens dat in tijden van zware regering-holdups iedereen moet betalen (of zeg maar in het mooi vlaams ... bijdragen).
Maar, de LIMIET is bereikt !!! Nog een regeringsholdup erbij en er is een volksopstand !
Nu al zijn er "werknemers" die vanwege hun bedrijfswagen, hun vakantie voor 2012 hebben geannuleerd.
Er begint zich een voedingsbodem te vormen voor een vorm van "mafia".
Inderdaad, binnenkort gaan we meer Cadillacs in het straatbeeld zien.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk ben niet pro deze maatregel 'Di Rupo'. Wat moet, dat moet. Als besparingen zich opdringen dan mogen ook zelfstandigen wat mij betreft hun duit in de zak doen.
Mijn ouders zijn allebei zelfstandig geweest, zowat de helft van hun carriere. Ik vind dus zeker en vast dat een zelfstandige mag beloond worden voor hard werken.
Ik begrijp niet dat hier wordt gereageerd alsof de dood voor de deur staat. Een zelfstandige heeft, ondanks zijn noeste werk, wat mij betreft geen Q7 of Cayenne nodig. Een degelijke Audi of BMW kunnen toch ook perfect? Of niet?
Persoonlijk heb ik er als zelfstandige al een carriére van 40jaar opzitten. Mijn eerste wagen uit de hogere kategorie heb ik mij aangeschaft in 1999, Z3 Coupe en er 10 jaar mee gereden. Nu is het sedert 2009 een goed uitgeruste 135i. Ik heb altijd al mijn wagens pas aangekocht als het kapitaal voor handen was en als ik er mij financieel niks tekort hoefde voor te doen. Maar ik ben dan wel een vrije beroeper en dat is een ander statuut als dit waarover de meesten het hier hebben. En voor de goeie gans van zaken :ik benijdt niemand en kan goed leven met het feit dat mijn buur met een dikke Porsche rijdt. Hoe beter hij het heeft, hoe gelukkiger hij zich allicht zal voelen.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Dat we moeten bijdragen daar ben ik akkoord mee. Maar ons (actieve bevolking) nog verder gaan melken is echt wel niet de oplossing. Het is hoog tijd dat de tering naar de nering wordt gezet.
Namelijk afslanken van dat idioot groot overheidsapparaat.
Een rechtvaardig sociaal zekerheidssysteem dat niet tot het einde der tijden Sinterklaas speelt.
...U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Laat dit duidelijk wezen: ik benijd ook niemand. Iemand die zich een dikke bak kan permiteren mag dat zeker doen. Iedereen doet immers met zijn centen wat hij of zij wil.
Ik vraag mij enkel af waarom hier moord en brand wordt geschreeuwd, in Nederland is soortgelijk systeem al enkel jaren ingevoerd. Zo slecht lijkt de gemiddelde Nederlander het niet te hebben, zelf de zelfstandige kees niet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk schakel zo goed als zeker van een dikke "zelfstandigen bak" naar een Megane, net wat je wil, geen probleem, ik leg er me wel bij neer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenLaat dit duidelijk wezen: ik benijd ook niemand. Iemand die zich een dikke bak kan permiteren mag dat zeker doen. Iedereen doet immers met zijn centen wat hij of zij wil.
Ik vraag mij enkel af waarom hier moord en brand wordt geschreeuwd, in Nederland is soortgelijk systeem al enkel jaren ingevoerd. Zo slecht lijkt de gemiddelde Nederlander het niet te hebben, zelf de zelfstandige kees niet!
Maar goed, welke keuze hebben ze. Wonen in kleine huizen/appartementen, rijden in nog kleinere auto's en het lot ondergaan ...
Ik ben niet jaloers op de Nederlanders, integendeel.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenIk heb veel contacten in Nederland. Een Nederlander verdient ongeveer 10% meer dan een Belg (bron: mijn zakenrelaties) maar ze worden onmenselijk belast op materieelgebied en ook op onroerend goederen. Als je dat allemaal hoor dan word je er van.
Comment
-
Waarom dat? Ik heb altijd met een kleine wagen gereden en hard gewerkt. Na 15 jaar opbouwen mijn droom gekocht en veel plezier gehad. Het motiveerde me ook om hard te blijven werken. Ik hou van auto rijden en een Megane (RS) geef me meer plezier dan een (duurdere) A4 diesel of iets gelijkaardigs. Ik koop geen auto voor de luxe maar vooral om te genieten tijdens de verplaatsing.. Dat kan dus ook met minder maar als je de baas of zelfstandige doet inleveren omdat het "minder" kan dan kan dat ook voor de medewerkers. Ik neem risico investeer draag verantwoordelijkheid en moet zwaar inleveren. In verhouding moet dat dan ook op andere vlakken. Behalve voor medewerkers die even veel uren kloppen, met de glimlach krijgen ze dezelfde wagen als de mijne
Comment
Comment