Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door b1098s Bekijk Berichten
    Hoe zit dit eigenlijk met een wagen die je huurt?

Ne Financial Renting maw, stel BMW 520d bj 2011 Automaat. Volgens de berekening met opties 52500 all in, dus 4300 VAA volgens de berekeningen. Nu, op die 52500 krijgen we 19% korting, dus nog 42500 te financieren. Hiervan moet je ook niet alles renten en we zetten de wagen op naam van BMW Financial Services. We renten bv 27500 over 3jaar.
    Op papier huren we dus voor 27500euro aan auto en geen 42500 of 52500eur.
    Als ik dan de berekening doe is het 2100VAA ipv 4300VAA.
    Ze kunnen ons toch niet laten betalen voor iets waar we niet voor getekend hebben?
    Of zie ik dat nu verkeerd?
    Volgens het HUIDIGE plan, berekening op cataloog, niet op aankoopprijs

Wat voor iemand die occasie gekocht heeft een ramp kan zijn...
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
      Dus iemand met reclame op zijn bedrijfswagen (die hij, voor alle duidelijkheid, ook privé mag gebruiken) betaalt hiervoor geen cent belasting op VAA?
      inderdaad: iemand meer info hieromtrent?

Comment

• Hier een manier voor meer ruchtbaarheid aan het verhaal
        Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk Berichten
          inderdaad: iemand meer info hieromtrent?
          Daar geloof ik geen foor van. Dan zou elke eigenaar van een firmawagen een klein stickertje op zijn auto kleven en daarmee geen VAA moeten betalen. Volgens mij van de pot gerukte stelling

Comment

• Reclame maakt niks verschil, als je de wagen privé gebruikt moet je ervoor betalen. En onder privé gebruik verstaat men woon-werkverkeer en echt persoonlijk verkeer.

Comment

• Dat dacht ik idd ook.
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                Volgens het HUIDIGE plan, berekening op cataloog, niet op aankoopprijs

Wat voor iemand die occasie gekocht heeft een ramp kan zijn...
                Persoonlijk geloof ik hier geen snars van, kan toch totaal niet.
                Ik heb mijn handtekening gezet voor 2/3 van de prijs van die wagen, niet het totale bedrag. Hoe kan men mij nu verplichten VAA te gaan betalen op iets wat ik niet eens heb aangekocht (die resterende 1/3 van de wagen). Dit raakt kant noch wal!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b1098s Bekijk Berichten
                  Persoonlijk geloof ik hier geen snars van, kan toch totaal niet.
                  Ik heb mijn handtekening gezet voor 2/3 van de prijs van die wagen, niet het totale bedrag. Hoe kan men mij nu verplichten VAA te gaan betalen op iets wat ik niet eens heb aangekocht (die resterende 1/3 van de wagen). Dit raakt kant noch wal!
                  nog altijd niet door dat deze regels in de buurlanden reeds in voege waren???????
                  alleen is de belastingsgraad daar lager, dat vergeten onze linkse leiders steeds weer

Comment

• Is er eigenlijk al een concrete berekeningsmethode bekend???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanotus Bekijk Berichten
                      Is er eigenlijk al een concrete berekeningsmethode bekend???
                      Content voor professionals uit de tax en finance sector. Verkrijg nieuwe inzichten met onze expertanalyses, video’s, en meer.

Comment

• Deloitte heeft vandaag een tool online gezet.

https://tasc.deloitte.be/WebClient/W...alculator.aspx

Ik adviseer mijn klanten om dure wagens terug uit de vennootschap te trekken en privé te rijden en km-vergoeding aan te rekenen. Sommige wagens zitten dik +10K VAA per jaar...
                        sigpic

Comment

• Wat ik mij afvraag: is het zeker dat dit ook al gaat gelden voor wagens die in het verleden zijn aangekocht/ingeschreven? Misschien komt er een nog een overgangsmaatregel ofzo?

Mijn boekhouder wist zelf de exacte bepalingen nog niet, dus hij adviseerde mij om nog even de kat uit te boom te kijken tot alles definitief is goedgekeurd en ook alle randmodaliteiten beslist en bekend zijn..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                            Ik adviseer mijn klanten om dure wagens terug uit de vennootschap te trekken en privé te rijden en km-vergoeding aan te rekenen. Sommige wagens zitten dik +10K VAA per jaar...
                            Dat zal inderdaad de beste optie zijn. Ik ben bezig met een gedetailleerd berekenings spreadsheet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                              Dat zal inderdaad de beste optie zijn. Ik ben bezig met een gedetailleerd berekenings spreadsheet.

Die sheet ligt hier al 2 dagen klaar. T zal mij (of de BVBA) geen 1000 euro meer kosten. Better luck next time Elio

Comment

Heb die gisteren via mail nog ontvangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                  hoe reken jij de volledige kost, voor de bvba, van je wagen uit? Ik neem zelf in rekening:
                                  - waardevermindering (restwaarde na 5j 1/3 van nieuwprijs)
                                  - verzekering
                                  - verkeersbelasting
                                  - brandstof
                                  - niet-aftrekbare deel brandstof
                                  - niet-aftrekbare deel afschrijving+verzekering (wordt ook met 17% verhoogd in 2012)
                                  - voordeel alle aard (dat tel ik op bij de kosten voor de bvba, aangezien dat ongeveer is wat de bvba zou moeten bijbetalen om het nettoloon gelijk te houden).

volgens wat ik uitreken voor 2012 zou dan de afschrijving minder dan 1/3 zijn van de totale kost...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw
                                    http://www.flickr.com/groups/1703457@N25/

iedereen is welkom best lambo shots groupe
                                    invite friends
                                    Zeg grapjas doe die "rommel" hier eens weg, al de tweede keer dat je in het verkeerde topic zit.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Sja dat voordeel op de wagens is allemaal nog niks... Het VAA voor gratis woonst is iets minder van de poes. Als je net in de bvba gebouwd hebt...
                                      sigpic

Comment

Het VAA voor gratis woonst is iets minder van de poes. Als je net in de bvba gebouwd hebt...

Moet er daar ook iets extra voor betaald worden misschien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Moet er daar ook iets extra voor betaald worden misschien ?
                                          Dat is bijna maal 2 bij een KI boven de 745 EUR.

Om het simpel uit te leggen: vroeger stond er in de berekening (KI +745 EUR) ergens x2 ==> Elio 1 heeft dit gewijzigd naar x3,8!

Ik heb een cliënt die nu enkel VAA op zijn twee wagens en woning toekomt voor de 36000 grens

Bedrijfsleiders worden door Elio bikkelhard aangepakt.
                                          sigpic

Comment

Working...
                                          X