Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
    Tuurlijk kan dat en bevestigd door fiscalist ! VAA is een voordeel prive dat onmogelijk kan benut worden zonder ingeschreven te zijn.
    De wagen behoort toe aan de vennootschap. Zonder ingeschreven te zijn is die wagen een goed waar ze vanaf wil. Heb ik als bestuurder/zaakvoerder geen voordeel aan, dus geen VAA. De wagen mag ook verder fiscaal afgeschreven worden mits dit geen maanden duurt. Andere goederen (overstock) mogen ook afgeschreven worden. Is gelijkaardig.

En hij is te koop he, laat dat duidelijk zijn, er zijn alleen nu geen kopers.
    Bij deze nog maar is : mooie AUDI S5 cabrio te koop met 22.000km van 2009 , 45000 euro btw in
    Hoeveel CO2 heeft deze wagen?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Hoeveel CO2 heeft deze wagen?
      230 co2, t'is een full option met zelfs geventileerde stoelen met nekverwarming.

Comment

Ik geloof dit niet.
        Als we naar de minder dure wagens kijken zullen mensen eerder zoeken naar een wagen met lagere CO2, maar de aankoopprijs zal niet dalen omdat niemand graag met minder auto rijdt. Hier zal de BTW dus op peil blijven.
        In de duurdere klasse zal er ook wel gekeken worden naar de priijs en zullen er wel wat minder BTW-inkomsten zijn, maar er zal dan ook minder fiscaal afgeschreven worden. Dit betekent meer winst, dus ook weer meer belastingen. Ik praat hier met veel mensen over, en velen doen hun auto niet weg omdat ze minder dan € 100 per maand belastingen moeten bijbetalen. Ikzelf overweeg om mijn M3 weg te doen voor wat anders, maar die andere wagen zal nog steeds meer kosten dan onze M3.

Ik denk het niet. Ik heb zelf een paar maanden geleden, voor de Di Rupo-zotternijen, een 520d gekocht. Ik hang nu voor een paar jaar vast. Maar de volgende is hoogstens een Peugeot 508, met de helft van de cataloguswaarde. Qua binnenruimte zou ik er dan niets op achteruitgaan (integendeel zelfs), maar de staat gaat héél wat minder BTW ontvangen, en dat wordt niet volledig gecompenseerd door de lagere afschrijvingen.

Een collega van mij stond op het punt zijn 5 jaar oude A6 te vervangen. Hij gaat dat nu niet meer doen. Hij zal zijn A6 oprijden. Er zijn dan weliswaar geen afschrijvingen meer op die wagen, maar de staat heeft exact 0 euro BTW geïncasseerd, vermits de aankoop van een nieuwe auto niet doorgaat.

En over bedrijfswagens voor werknemers hoor ik dat het allemaal véél minder zal zijn, als er nog iets zal zijn.

Ze hadden bij de staat een melkkoe, maar ze hebben haar geslacht om er biefstukken van te maken. Die zijn na één maaltijd (lees: de eerstkomende begrotingsjaren, tot iedereen zich aangepast heeft/zijn leasingcontract heeft uitgediend) wel op, natuurlijk, terwijl een levende koe melk had kunnen blijven geven.

Comment

• @ 993S: Aan een zaakvoerder van een vennootschap zal je die S5 in elk geval niet verkocht krijgen, en voor een particulier is de prijs nogal hoog.

BMW heeft inderdaad business edition modellen, met beperkte opties, en de enige optie die je kan nemen is automaat. Wel met een vaste prijs waar ongetwijfeld de korting al in zit, en uiteraard enkel voor de meest "ecologische" modellen.

@ Peba: Het niet vervangen van je auto is een reflex die ik ook heb, maar het VAA van de oude auto blijft natuurlijk jaarlijks te betalen, en een nieuwe A6 heeft in principe een lagere CO2, en dus lagere VAA.
          Last edited by charlesvdw; 11/01/2012, 13:55. Reden: clarificatie
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Geen zin om het topic weer helemaal door te nemen ( alhoewel het antwoord hier waarschijlijk al tussen staat )
            stel nu : ik koop een occasie M3 , gaat de VAA nu berekent worden op het factuur bedrag of op catalogus waarde ?

Comment

• Factuurbedrag.
              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                230 co2, t'is een full option met zelfs geventileerde stoelen met nekverwarming.
                Heb je 'm niet geleased? Dan kan je misschien de wagen afkopen van de leasing.
                OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  @ 993S: Aan een zaakvoerder van een vennootschap zal je die S5 in elk geval niet verkocht krijgen
                  Ik denk net van wel. Iemand die zo'n auto wil kan deze beter tweedehands kopen. Aangezien de VAA wordt berekend op het factuurbedrag zal dit steeds veel goedkoper zijn bij een nieuwe. Deze is nog maar net gerodeerd.
                  OO 00 OO

Comment

Factuurbedrag.

Thx ,

en oef

Comment

• Heeft Toere eentje op het oog?
                      OO 00 OO

Comment

Heb je 'm niet geleased? Dan kan je misschien de wagen afkopen van de leasing.
                        Neen, cash betaald. Maar ik maak me geen zorgen om die wagen aan die prijs te verkopen.
                        Met 45000 btw in zit ik goed. Dat komt in het voorjaar in orde.

@ Charles, prijs is juist laag gezet om hem echt te verkopen. Was vast van plan 50K te vragen maar dan zit ik ongeveer waar al de rest ook zit. Met 5000 onder de prijs denk ik hem, zoals gezegd, te kunnen verkopen in het voorjaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                          Als ik maar 100 euro bruto moest bijbetalen zou ik em ook niet weg doen. Maar ik moet er meer als 600 gaan bijbetalen. Collega met een nieuwe 525d met redelijk wat opties gaat van 180 naar 480. Das toch al de moeite maar het is gelijk ze zeggen, prive kost em nog meer.
                          Als ik dan kijk op lange termijn (4 jaar) wat die M3 mij nu nog eens extra kost tov de regeling vorig jaar dan is voor mij de kous af. Als ik dan terug een zuinige diesel neem (320) ga ik veel meer centjes zowel prive als in de bvba over houden die extra taks prive is de druppel die...

Je kan er natuurlijk over blijven discussieren waarom je in een bvba een M3 nodig hebt en dat je er dan maar extra voor moet betalen. Correct ik klaag er niet over. Weg ermee. After all it's just a car. Life goes on.

Voorlopig kunnen we nog wel met de scirocco voort van madam. Als de nieuwe biv echt in voege treed zal ik dan wel zien welke 2de wagen ik terug aanschaf.
                          De extra centen die je over houdt in je bvba gaan uiteindelijk de overheid ook geld opleveren, dus op het einde van de rit gaan diegene die gaan downsizen ook bijdragen.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

Ondertussen is de weg vrijgemaakt om de echte taksen aan te brengen in een tweede fase.

- wegenvignet (waarom dan nog rijtaks heffen?) (op langere termijn moet je datdan nog kopen voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel )
                            - rijtaks.
                            En nog geen beetje!

Geruchten in de wandelgangen zijn dat de rijtaks vanaf 2013 berekend zal worden adh van de CO2 waardes van een auto.

Edit:

Even nuanceren, het wegenvignet is reeds goedgekeurd. Voor Belgen zou dit via de verkeersbelasting ( rijtaks ) geregeld worden met een variabel deel op basis van emmissie. Hier zal dus ook de man in de straat zijn steentje mogen bijdragen aan onze welvaartstaat.
                            Last edited by ; 11/01/2012, 15:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                              Inderdaad .. en dat is dan nog een curve voor lineaire belastingsschaal op 1 parameter
                              Hier 2 niet onafhankelijke parameters want duurdere wagens hebben meestal ook meer CO2 -> exponentieel effect -> nog hardere gevolgen.

Een bende prutsers, laat ons hopen dat ze eindelijk inzien dat de formule fundamenteel fout is en nooit het beoogde doel kan halen. Dat ze beter de oude formule hadden herbruikt met verhoogde CO2 coefficienten.

Gelukkig beginnen de kranten (HLN/Standaard/Tijd) nu ook allemaal door te hebben wat wij hier al een maand zitten te zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                Ze hadden bij de staat een melkkoe, maar ze hebben haar geslacht om er biefstukken van te maken. Die zijn na één maaltijd (lees: de eerstkomende begrotingsjaren, tot iedereen zich aangepast heeft/zijn leasingcontract heeft uitgediend) wel op, natuurlijk, terwijl een levende koe melk had kunnen blijven geven.
                                Goed gezegd... niet iedereen kan vandaag actie ondernemen, maar lang zal het niet duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                  Een bende prutsers, laat ons hopen dat ze eindelijk inzien dat de formule fundamenteel fout is en nooit het beoogde doel kan halen. Dat ze beter de oude formule hadden herbruikt met verhoogde CO2 coefficienten.
                                  Ja dan had iedereen hier een vreugdedansje gedaan Zeker geen heel der pagina's vol dat er niks groen aan is en dat het allemaal geldgewin is van de regering
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Toevallig of niet, indicator mailt vandaag in zijn tips mail een artikel getiteld:
                                    "Fiscale gevolgen van een total loss of van een diefstal"

Haha - wie echt geen zin heeft en een paar malafide individuen kent kan zo wel iets regelen.

Misschien zijn er wel mensen die zo ver gaan dat ze hun Cayenne gaan parkeren in Anderlecht met een koevoet op de motorkap en/of de sleutels in het slot.

Comment

• Misschien tijd voor een poll, wat doet u om de belastingverhoging te omzeilen?

- niks, gewoon doorrijden
                                      - auto prive overnemen
                                      - auto verkopen en vervangen door goedkoop blik
                                      - auto verkopen en vervangen door iets leuk met een redelijk VAA
                                      ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Misschien tijd voor een poll, wat doet u om de belastingverhoging te omzeilen?

- niks, gewoon doorrijden
                                        - auto prive overnemen
                                        - auto verkopen en vervangen door goedkoop blik
                                        - auto verkopen en vervangen door iets leuk met een redelijk VAA
                                        ...
                                        Moet nog een optie bij, ik kan niks doen buiten van werkgever veranderen
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• en de opties "total loss rijden" / "laten pikken"

ik vind een poll in een apart topic of op facebook een goed idee.. creeert veel meer visibiliteit voor het probleem

Comment

Working...
                                          X