Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De extra centen die je over houdt in je bvba gaan uiteindelijk de overheid ook geld opleveren, dus op het einde van de rit gaan diegene die gaan downsizen ook bijdragen.
Euh... mijn M3 was slechts 50% aftrekbaar. Als ik een andere wagen koop zal die minstens 80% aftrekbaar zijn. Op het niet aftrekbare deel betaal ik nu ook al belasting. Dus als de staat rijker zal worden doordat ik mijn M3 omruil voor een 2de handse 520D uit duitsland betwijfel ik.
En VAA op een 520D... dan mag ik al een leuke kiezen om boven het VAA van 2011 van mijn M3 te komen
is het mogelijk een goedkope auto (occasie) te kopen op de firma, die niet veel kost aan tax etc.. , en daarnaast op de firma ook een dure wagen te kopen. De goedkope auto is dan de "bedrijfswagen", maar je bolt met de dure wagen rond ,
of is dit een beetje er over ?
Euh... mijn M3 was slechts 50% aftrekbaar. Als ik een andere wagen koop zal die minstens 80% aftrekbaar zijn. Op het niet aftrekbare deel betaal ik nu ook al belasting. Dus als de staat rijker zal worden doordat ik mijn M3 omruil voor een 2de handse 520D uit duitsland betwijfel ik.
En VAA op een 520D... dan mag ik al een leuke kiezen om boven het VAA van 2011 van mijn M3 te komen
Je gaat toch iets moeten doen met het kapitaal dat je gaat overhouden in je BVBA door die goedkopere wagen ook ?
Misschien zijn er wel mensen die zo ver gaan dat ze hun Cayenne gaan parkeren in Anderlecht met een koevoet op de motorkap en/of de sleutels in het slot.
Was vast van plan 50K te vragen maar dan zit ik ongeveer waar al de rest ook zit. Met 5000 onder de prijs denk ik hem, zoals gezegd, te kunnen verkopen in het voorjaar.
De extra centen die je over houdt in je bvba gaan uiteindelijk de overheid ook geld opleveren, dus op het einde van de rit gaan diegene die gaan downsizen ook bijdragen.
Niet noodzakelijk, om er één voorbeeldje uit te pikken... een managementvennootschap kan relatief gemakkelijk kosten verschuiven naar een andere aftrekpost die fiscaal interessanter is. In dat geval is de eindbalans van de bijkomende VAA taks zelfs negatief.
in die poll mag inderdaad van werkgever veranderen ook bij staan... sommigen onder ons hebbe niet de keuze of de wagen zou toevallig "total loss" of "gestolen " worden inderdaad
Ik kan hier geen poll aanmaken in dit forum (enkel bij "die of dat", denk ik). Kan iemand anders dat hier wel aanmaken? Of moet hij toch onder die of dat?
Niet noodzakelijk, om er één voorbeeldje uit te pikken... een managementvennootschap kan relatief gemakkelijk kosten verschuiven naar een andere aftrekpost die fiscaal interessanter is. In dat geval is de eindbalans van de bijkomende VAA taks zelfs negatief.
Zou wel kunnen, ben niet zo thuis in de Audi-modellen
Ik vind die 230g nog wel meevallen dan hoewel het vooral de hoge aankoopprijs is die je nekt.
Aan 45k zal dit vaa al een stuk beter meevallen.
Zal toch niet nog meer zijn dan wat het nu is voor bepaalde auto's zeker?
bv taks M3 , 20 fiscale Pk = 1900€
BIV is ook voor wagens vanaf 240gr van 5000 euro naar 10000 euro gestegen in de nieuwe regelgeving. Kan me wel ergens voorstellen dat ze helaas hetzelfde gaan doen met de wegentaks binnen x aantal jaar.
Je gaat toch iets moeten doen met het kapitaal dat je gaat overhouden in je BVBA door die goedkopere wagen ook ?
Kijk belasting betalen moeten we allemaal. Maar een M3 kost 6k per jaar aan naft, bijna 2k aan jaarlijkse wegentaks, 2k insurance en dan lappen ze er nu nog 8k VAA bruto bovenop de vorige 2.6k bruto... --> 20k kosten per jaar (running costs)
Een 320 of 520 kost 1.5k per jaar aan naft, 400 euro aan jaarlijkse wegentaks en 1.4k aan insurance en "slechts" 2.5k VAA per jaar. --> 4.5k kosten per jaar (running costs)
Dat is al 15k dat ik uitspaar aan running costs. Dan nog wat extra aan 80% aftrekbaar ipv 50% aftrekbaar. Idd zonder extra kosten te doen dat de bvba meer winst zal hebben en dus meer zal moeten afdragen. Maar als ik dat zo tel zal die extra belasting een stukje minder zijn dan de VAA mij gaat kosten als ik de wagen zou houden. En nogmaals het gaat mij niet over niet kunnen betalen. Maar zoals voor velen staat deze wagen in de week in de garage en komt hij alleen in het weekend buiten. En dan zijn het dure kilometers. Iets te duur naar mijn goesting :-)
Hoe dan ook blijft er op het einde van de rit nog een leuke cent over voor mij :-)
biv is ook voor wagens vanaf 240gr van 5000 euro naar 10000 euro gestegen in de nieuwe regelgeving. Kan me wel ergens voorstellen dat ze helaas hetzelfde gaan doen met de wegentaks binnen x aantal jaar.
Zou wel kunnen, ben niet zo thuis in de Audi-modellen
Ik vind die 230g nog wel meevallen dan hoewel het vooral de hoge aankoopprijs is die je nekt.
Aan 45k zal dit vaa al een stuk beter meevallen.
Een S5 cabrio bestaat idd alleen als 3.0, de V8 heeft een hogere Co2 waarde, net de reden waarom die verdwenen is, nu ook in de coupé.
Comment