Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
    Een S5 cabrio bestaat idd alleen als 3.0, de V8 heeft een hogere Co2 waarde, net de reden waarom die verdwenen is, nu ook in de coupé.
    heb ook zo ene, juist dezelfde met 17dk van 2010 we kunnen hem aan elkaar verkopen voor 30k .

    ga je er geen spijt van hebben deze zomer, als hem weg is? ik vind het vaa op deze nog wel meevallen , (natuurlijk alles wat ge moet betalen is te veel)

    Comment


    • VAA op mijn S5 cabrio gaat van 2500 naar 10200 op jaarbasis. Vindt dat toch echt teveel hoor. Heb hem nieuw gekocht he.
      En nee, geen spijt, heb er een tijdje van genoten en ik verander sowieso graag van auto. Alleen wordt die nieuwe auto nu een pak goedkoper. Ik heb prive ook nog wat plezants dus is in orde.
      Last edited by TT-911; 11/01/2012, 21:51.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Als ik een nieuwe koop is het een pak minder dure. Waarom? Omdat ik van een sportieve snelle wagen hou. Een grote bak met matige motor en veel luxe zegt me niets. Dan ga ik liever voor iets lichter dat met een relatief kleine motor plezant en vinnig rijdt . Zo iets dat vis noch vlees is, is dat niet. Ik zie persoonlijk al die mensen met die dikke bakken niet plots even veel geld uitgeven voor een minder leuk rijdende wagen. Een aantal zullen jouw redenering wel volgen maar er zullen er ook zijn zoals ik aanhaal. Veel geld voor iets dat vis noch vlees is, nee merci. Btw ken nu toch persoonlijk redelijk wat lensen, ook van hier op het forum , die budgettair enorm downsizen.........
        En vergeet niet dat in het VAA de cataloguswaarde ook een grote rol speelt!
        Ik heb hier nog iets relatief klein staan dat vinnig is en weg moet, wel enkel leasing die kan worden overgegeven
        2014 Bmw 118d Estorill //M
        2000 Bmw 320d
        2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
        2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
        https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
        Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
          BIV is ook voor wagens vanaf 240gr van 5000 euro naar 10000 euro gestegen in de nieuwe regelgeving. Kan me wel ergens voorstellen dat ze helaas hetzelfde gaan doen met de wegentaks binnen x aantal jaar.
          Ik heb zo het gevoel dat het stillaan tijd wordt om mij te domicilieren in een tuinhuizeke int buitenland ofzo

          Comment


          • Hebben ze in Brussel geld nodig dan zien ze de zelfstandige en hardwerkende mens als koe met liters melk die ze kunnen aftappen.Maar deze maatregel gaat toch wel iets te ver en ik kijk angstig toe tot wat ze nog in staat zijn.
            Ik verkoop de X5 en stap over naar een ''groene'' 3 reeks......en hou mijn melk zelf.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
              Kijk belasting betalen moeten we allemaal. Maar een M3 kost 6k per jaar aan naft, bijna 2k aan jaarlijkse wegentaks, 2k insurance en dan lappen ze er nu nog 8k VAA bruto bovenop de vorige 2.6k bruto... --> 20k kosten per jaar (running costs)
              Een 320 of 520 kost 1.5k per jaar aan naft, 400 euro aan jaarlijkse wegentaks en 1.4k aan insurance en "slechts" 2.5k VAA per jaar. --> 4.5k kosten per jaar (running costs)
              VAA is bruto he, moet je niet integraal dokken. Er mag dus al 5000 zeker van die running cost van de M3.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Je gaat toch iets moeten doen met het kapitaal dat je gaat overhouden in je BVBA door die goedkopere wagen ook ?

                Je kan ook minder omzet gaan draaien (lees: minder werken). Als een regering een beleid voert dat er in essentie in bestaat dat ieder teken van succes platgebombardeerd wordt met belastingen, is het zinloos om succes na te streven door hard te blijven werken, tenminste in dit land.

                Comment


                • Quote Philippe Decrock via LinkedIn (director legal department and spokesman FEDERAUTO):

                  "De vragen in de verschillende reacties werden door FEDERAUTO ook voorgelegd aan het kabinet en de administratie. Er wordt gekeken om een praktische concrete omzendbrief of circulaire te hebben om de berekening correct te kunnen maken en wat door controleurs niet aanvaard zal worden ( doorfacturen naar dochter- of zusteronderneming, buy en leaseback operaties) Hoe omgaan met referentieprijs, nettoprijzen, businessprijzen) Als we over cataloguswaarde spreken ( hoe deze prijs opnieuw samenstellen, wat met de btw ( met of zonder rekening te houden met korting) Tweedehandswagens , taksatiebasis ( factuurprijs normaal, hoe en hoever kan hier discussie zijn door de controleur) stuk voor stuk vragen waar de administratie tegen 20 januari duidelijkheid wil. Als sector pleiten wij om zoveel mogelijk het forfaitair karakter van VAA te behouden en eventueel te werken met één referentieprijs voor nieuw en occasie maar dan wel met een degressief systeem ( vb. min 10 % per jaar ouderdom van voertuig) wij proberen dit vooralsnog te bekomen en wachten op een antwoord van het kabinet en de administratie. Zodra meer duidelijkheid koen wij hierop terug. Wij pleiten voorts ook voor een aanpassing ( korting) voor elektrische, plug-in en hybride wagens omdat ze door de nieuwe formule ( met cataloguswaarde) sterk benadeeld worden als firmawagen. De sector wil een distortie in de markt tussen verkoop nieuw en occasies vermijden, dit heeft macro-economisch negatieve gevolgen ( en geeft minder inkomsten aan de staat ook, vb. meer import dan export van jonge tweedehandse voertuigen) ( zal worden vervolgd)"

                  Ik zal zijn verdere reacties ook hier posten, of volg verder hier: http://www.linkedin.com/e/dxrkhx-gxa...3dU9A076zDil41

                  Voorlopig wachten tot 20/1

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                    VAA is bruto he, moet je niet integraal dokken. Er mag dus al 5000 zeker van die running cost van de M3.
                    Het ging over kosten in de firma... die 10k wordt door de firma betaald he... dus die moet er niet uit. Trouwens dan heb ik het er nog niet eens over dat ik achter 3 jaar nog eens extra sociale bijdrage prive op moet betalen... dus de kosten zijn eigenlijk nog eens hoger want die sociale bijdragen komen uiteindelijk ook weer uit de bvba.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                      VAA is bruto he, moet je niet integraal dokken. Er mag dus al 5000 zeker van die running cost van de M3.
                      Als je rekening houdt met ook nog eens 22% extra sociale bijdragen kom je uit op ca 53% of 62% of 75% uit dat je effectief zal betalen

                      53%: Als je VAA betaalt, en tegelijk je loon verlaagt zodat oud loon + VAA gelijk is aan nieuw loon + VAA. Je hebt dan elke maand netto 0,53*(2*VAAnieuw-VAAoud) minder maar uw sociale bijdragen gaan niet omhoog.
                      62% Als je VAA betaalt en je loon niet aanpast zal je door sociale zekerheidsbijdragen die 3 jaar later omhoog gaan maar wel aftrekbaar zijn uiteindelijk 62% van VAA netto dokken
                      75% Als je VAA betaalt en het verlies aan nettoloon compenseert door je loon constant te houden

                      In alle gevallen moet daar nog de 34% bij van de verhoging van de vennootschapsbelasting ten gevolge van de nieuwe 17% VAA verworpen uitgave.
                      Uiteindelijk mag je rekenen op 60-80% van VAA netto dat je mag dokken .. 60% als je nettoloon genoeg heb en jaren kan wachten om het er via dividend uit te halen ... ca 80% als je nettoloon constant wil houden. ca 70% als je geen actie onderneemt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Fiscoloog
                        'Bedrijfswagens : nieuwe regeling in verschillende bedjes ziek'....

                        M.b.t. de tweedehands wagens wordt verwezen naar het antwoord van de Minister n.a.v. de bespreking in de Kamercommissie Financiën.

                        In het artikel wordt letterlijk gesteld dat de vraag rijst of de nieuwe regeling op dit punt wel in overeenstemming is met het grondwettelijk gewaarborgd gelijkheidsbeginsel.

                        Een procedure bij het Grondwettelijk Hof en een daaruitvolgende eventuele vernietiging van art. 36 van de wet valt aldus zeker en vast niet uit te sluiten.
                        Zoals ik dus al voorspelde, het zal niet lang duren alvorens deze regels aan serieuze contestatie onderworpen worden.
                        Ik zou in ieder geval mijn eieren niet te fel te week leggen op het idee om VAA te sparen door een occasievoertuig te kopen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • De enige veilige methode lijkt me om een tweedehandsvoertuig te kopen dat ook qua nieuwwaarde, opties en CO² laag scoort.

                          Comment


                          • weet niet of het aan bod gekomen is, maar kan je 'gewoon' de leasing prive overnemen ipv zakelijk (dus maandelijke afbetalingen ipv aankoopoptie)? Dan zijn er geen aankoopopties uit te voeren en je factureert de onkosten aan je bvba, zoals zovele keren aangehaald. Je kan namelijk toch ook een % van de kosten van de auto prive inbrengen aangezien je ze gemaakt hebt voor het het werk? gewoon zorgen dat he afbetalingsbedrag vn de leasing = prive onkosten die doorgefactureerd zijn

                            Kosten genoeg dat je al prive persoon op je zaak kan aanhalen toch ... onderhoud, kilometers, biv, wegentaks, verzekering, ...

                            das mss iets gemakkelijker dan direct de wagen over te kopen of lening aan te gaan?
                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

                            Comment


                            • Bij verkoop aan prive ben je wel 21% of 10.5% btw kwijt...
                              Afgezien van of het zal mogen... wachten op de omzendbrief!

                              Ik hoop op die 10% degressie per jaar, het zou een heel stuk eerlijker worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                Bij verkoop aan prive ben je wel 21% of 10.5% btw kwijt...
                                Afgezien van of het zal mogen... wachten op de omzendbrief!

                                Ik hoop op die 10% degressie per jaar, het zou een heel stuk eerlijker worden.
                                10% is ook niet echt eerlijk he... de wagen wordt op 5 jaar afgeschreven... dan moet er ook 20% degressie zijn op VAA...

                                Oh maar wacht het is belgie... nee we gaan 2de hands gewoon op nieuwprijs belasten...

                                Ik koop het komende half jaar niets... Ik wacht af tot alles duidelijk is :-)

                                Comment


                                • Degressief systeem gaan ze imo nooit toepassen, want dan gaat het VAA voor alle leasewagens in de bedrijven ook jaarlijks dalen. Dan verliezen ze eerder 200 miljoen ipv te winnen
                                  VAA op aankoopprijs voor 2e hands wagens gaat de verkoop van nieuwe luxewagens helemaal kelderen, dan zal de autosector nog eerder verkiezen om zowel nieuw als 2e hands de volle pot te belasten.
                                  Last edited by Gunter; 12/01/2012, 13:22.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                    Degressief systeem gaan ze imo nooit toepassen, want dan gaat het VAA voor alle leasewagens in de bedrijven ook jaarlijks dalen. Dan verliezen ze eerder 200 miljoen ipv te winnen
                                    VAA op aankoopprijs voor 2e hands wagens gaat de verkoop van nieuwe luxewagens helemaal kelderen, dan zal de autosector nog eerder verkiezen om zowel nieuw als 2e hands de volle pot te belasten.
                                    IDD zo zal het aflopen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                      10% is ook niet echt eerlijk he... de wagen wordt op 5 jaar afgeschreven... dan moet er ook 20% degressie zijn op VAA...
                                      VAA heeft niks te maken met afschrijving.
                                      VAA is privé, afschrijving vennootschap, twee verschillende vermogens die in principe elkaar niet (rechtstreeks) beïnvloeden.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • Ik voel de bui ook hangen. Dankzij Federauto (= officiele invoerders) gaat iedereen VAA betalen op nieuwwaarde.

                                        Want daar gaat het op neerkomen tussen onderhandelaars regering en lobby Federauto : kiezen tussen iedereen de volle pot of factuurwaarde. En dan kiest de lobby van Federauto voor iedereen volle pot.

                                        Maar dan rest ons alleen de mogelijkheid onze gebruikte auto's te verkopen aan particulier of in het buitenland, overname aan 2keer niks buiten beschouwing gelaten.
                                        Zal de verkoop van nieuwe wagens ook geen deugd doen vrees ik, een nieuwe kopen en de oude moeten 'dumpen' zal het budget hoe dan ook beinvloeden, niet ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                          Maar dan rest ons alleen de mogelijkheid onze gebruikte auto's te verkopen aan particulier of in het buitenland, overname aan 2keer niks buiten beschouwing gelaten.
                                          Waarom?
                                          Het VAA is toch slechts in beperkte mate (17%) een last voor de vennootschappen?
                                          Verder blijft een tweedehands toch steeds goedkoper dan een nieuwe?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X