Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk BerichtenDat is bijna maal 2 bij een KI boven de 745 EUR.
Om het simpel uit te leggen: vroeger stond er in de berekening (KI +745 EUR) ergens x2 ==> Elio 1 heeft dit gewijzigd naar x3,8!
Ik heb een cliënt die nu enkel VAA op zijn twee wagens en woning toekomt voor de 36000 grens
Bedrijfsleiders worden door Elio bikkelhard aangepakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVriend van mij is eigenlijk nog niet lang zelfstandig en heeft met zijn zaak een woning gekocht ( KI wel minder dan 745) zou er dus iets veranderen voor hem?
Het is maar hoe je het bekijkt: als je van een voordeel van 11K EUR naar 20k EUR gaat voor je woning en van 3k naar 11k voor je wagen...
Daar de PB+sociale bijdragen of VenB (bij terugbetaling) over... Toch niet mals...sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk BerichtenDat is bijna maal 2 bij een KI boven de 745 EUR.
Om het simpel uit te leggen: vroeger stond er in de berekening (KI +745 EUR) ergens x2 ==> Elio 1 heeft dit gewijzigd naar x3,8!
Ik heb een cliënt die nu enkel VAA op zijn twee wagens en woning toekomt voor de 36000 grens
Bedrijfsleiders worden door Elio bikkelhard aangepakt.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichtenis dat VAA dan per maand, of per jaar?? (bv 745x3,8 ? )
omdat
was *2
wordt *3,8
3,8/2=1,9
ha, marktkramerlogica
hopelijk niet juist
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenGe ziet nu al komen dat er in de 6 maand na de invoering van zo'n stunts het aantal ongevallen of diefstallen met totaal verlies met 300% gaat stijgen, verzekeringen hun polisprijzen verdubbelen, en er honderden zelfstandige autoverkopers op de fles gaan. Daarnaast nog honderden kleine zelfstandigen die gewoon de boeken toe doen, omdat er niks meer overblijft.
Voor grote firma's is zo'n extra belasting nog op te vangen, voor de kleine zelfstandige is dat gewoon moord.
Sociaal bloedbad, heel rood gekleurd... Schoon zenne...
Comment
-
Dus ze nemen de catalogusprijs? Als je dan voor 10.000-15000 euro opties neemt wordt daar geen rekening mee gehouden?2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment
-
als ik het goed begrijp krijgen we ook wat prijs betreft nederlandse toestanden:
een kale auto kopen (stalen 15 inch velgen, stoffen zetels, etc) en dan alle opties achteraf monteren. Valt het buiten de aankoopprijs en dus lagere bijtelling
in Nederland kijken ze trouwens naar de Nederlandse prijs, ook bij import
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk BerichtenDus ze nemen de catalogusprijs? Als je dan voor 10.000-15000 euro opties neemt wordt daar geen rekening mee gehouden?----------------------------------------------------------------------------------
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenals ik het goed begrijp krijgen we ook wat prijs betreft nederlandse toestanden:
een kale auto kopen (stalen 15 inch velgen, stoffen zetels, etc) en dan alle opties achteraf monteren. Valt het buiten de aankoopprijs en dus lagere bijtelling
in Nederland kijken ze trouwens naar de Nederlandse prijs, ook bij import----------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenBij import moet je daar BPM alsnog betalen, dus import of niet maakt niet uit...
weet eigenlijk niet hoe het zit met tweedehands in Nederland, maar ik vermoed dat het ook gewoon de nieuwprijs is. Komt daar sowieso bijna niet voor, iemand die een tweedehands bedrijfswagen heeft
meeste van mijn Nederlandse collega's rijden overigens met hun eigen auto
Comment
-
Ik geloof nooit dat ze 2dehandswagens aan catalogusprijs nieuw zullen gaan belasten. Wat als iemand een Porsche 964 uit 1990 aankoopt op zijn vennootschap ?
Correct systeem lijkt mij alles te bepalen op de aankoopwaarde, en misschien beter nog de boekwaarde.
Voor de duurste categorie die belast wordt aan 1% per jaar zit je na 5 jaar aan 90% van de nieuwprijs terwijl de vennootschap nochtans maar kosten kan aftrekken aan 50%. Privé kan je niet genieten van de restwaarde na afschrijving, dus die 18% per jaar is volkomen buiten proportie tov het werkelijke VAA.
Regeerakkoord bepaalt enkel dat men 200mio gaat ophalen : als men de formules die nu circuleren gaat toepassen haalt men in eerste instantie meer dan 1miljard op, en vervolgens niks meer omdat iedereen zijn dure wagen uit de vennootschap heeft gehaald.
Zover zal het dus niet komen, men zal wel een meer evenwichtige formule zoeken die net niet genoeg pijn doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk BerichtenIk adviseer mijn klanten om dure wagens terug uit de vennootschap te trekken en privé te rijden en km-vergoeding aan te rekenen. Sommige wagens zitten dik +10K VAA per jaar...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenhoeveel bedraagt de km vergoeding op die manier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten32 cent + je moet een rittenschema bijhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhoe reken jij de volledige kost, voor de bvba, van je wagen uit? Ik neem zelf in rekening:
- waardevermindering (restwaarde na 5j 1/3 van nieuwprijs)
- verzekering
- verkeersbelasting
- brandstof
- niet-aftrekbare deel brandstof
- niet-aftrekbare deel afschrijving+verzekering (wordt ook met 17% verhoogd in 2012)
- voordeel alle aard (dat tel ik op bij de kosten voor de bvba, aangezien dat ongeveer is wat de bvba zou moeten bijbetalen om het nettoloon gelijk te houden).
volgens wat ik uitreken voor 2012 zou dan de afschrijving minder dan 1/3 zijn van de totale kost...
- extra BTW kosten voor de zaak (Zie tax calculator Deloitte)
- extra verworpen uitgaven voor de zaak (Zie tax calculator Deloitte)
- kilometervergoeding aanrekenen aan de zaak
- sindskort moet een bedrijf bij verkoop auto aan particulier geen 100% BTW meer rekenen maar 50% ingevolge europese regelgeving (!)
Ik ben er nog aan bezig, het is eigenlijk heel complex.
Het zal afhangen van grootte auto en aantal km prive/zaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten32 cent + je moet een rittenschema bijhouden.
stel nu 25000km professioneel = 8000 euro vergoeding per jaar, wordt je daar integraal op belast in de personenbelasting als zijnde extra inkomst of mag je daar je kosten nog aftrekken van de wagen, onderhoud, verzekering, diesel2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment