Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
juist een Peugeot 508 sw full option van 16S pk'tjes besteld ....VAA valt hier best mee tegen over vorige wagen . Prijs kwaliteit best oké ...een tuning erbij naar 200pk en ben best tevreden .....betaal 1800 € minder VAA , met dank aan di rupo
er is momenteel weinig alternatief buiten een 4-cylinder mazout kachel, of 't nu van BMW is of van skoda.
Maar ook de zwaardere motorisaties van BMW vallen nog best mee qua CO2.
Sportief ! En mooi klinkend, zo een vierpoter mazoutkachel... Maar ze hebben toch nen BMW!
Arm vlaanderen. I rest my case.
Waar schrijven ze dat het om een sportieve versie gaat ? Het gaat om een fiscaal vriendelijke versie....edit
Wel leuk dat jij bmw koppelt aan sportief... wanneer ze niet geven wat de markt vraagt kunnen ze gewoon hun boeken dichtdoen.
Geachte heer , Om de impact van de nieuwe fiscale maatregelen op de bedrijfswagens te minimaliseren, presenteert BMW speciaal geconfigureerde wagens, de BMW Business Edition modellen. U heeft de keuze uit diverse BMW 1 Reeks, BMW 3 Reeks, BMW 5 Reeks en BMW X1 modellen, stuk voor stuk zeer scherp geprijsd én mooi uitgerust.
Dankzij de BMW EfficientDynamics technologieën wordt voor elke pk in een BMW zo weinig mogelijk CO2 uitgestoten, terwijl u toch geniet van een maximum aan rijdynamiek. Daarom zult u als bestuurder van een BMW Business Edition model minder betalen dan in 2011, of nauwelijks meer. Ga langs bij uw verdeler, zij vertellen er u graag alles over.
Met vriendelijke groeten, Christian Lambert Commercieel Directeur BMW Belux Peter Henrich Marketing Directeur BMW Belux
• Metaalkleur
• Auto Start Stop functie
• Brake Energy Regeneration
• Alu velgen styling 236 17”
• Fluwelen tapijten
• Neerklapbare achterzetels
• Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend
• ECO PRO modus
• Park Distance Control (PDC)
• Navigatiesysteem Business
• GSM-voorbereiding (Bluetooth)
• BMW TeleServices
• USB-aansluiting
Ze zijn wel relatief kaal, en de enige optie die je kan nemen is de automaat.
Deze 4cilinder is imho wel 1 van de beste op de markt, hij combineert kracht en zuinigheid.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Heb vandaag misschien iets tof gehoord voor de zelfstandigen onder ons!
Vroeg aan een advocaat-fiscalist hoe dat nu net zat met die VAA voor bedrijfsleiders/zaakvoerders en voor hun vennoten. Voor vennoten zou er geen VAA zijn ; hij ging dit nog eens checken en mij weten te vertellen
of dit werkelijk zo is ( mijn boekhouder wist ook niet echt de regeling voor vennoten en had dit al in december verteld)
Indien ja, effen naar de notaris, de vrouw zaakvoersters en mezelf als vennoot in de statuten van de nv .
Weet iemand anders als iets over hoe dat zit met vennoten?
Waar schrijven ze dat het om een sportieve versie gaat ? Het gaat om een fiscaal vriendelijke versie....edit
Wel leuk dat jij bmw koppelt aan sportief... wanneer ze niet geven wat de markt vraagt kunnen ze gewoon hun boeken dichtdoen.
Ik koppel BMW niet aan sportief. 3/4 van de BMW rijders hier, die stuk voor stuk allemaal met zo een vierpoter diesel rijden, claimen echter die sportiviteit... Of gaan we nu plots onze kar draaien ?
Zo een zescilinder, dat is toch ook altijd iets elitair
Die viercilinder dieseltjes van BMW zijn gewoon goed. Dat hun viercilinder benzines maar eens even goed waren.
En sportief... 1) je zit op de openbare weg, 2) je zit met je vatse lijf in een zetel. Er is niks sportiefs aan een berline.
Waarom dan zoveel meer opleggen om een BMW logo op uw auto te hebben? Een Skoda Superb 2.0TDi doet alles even goed als een 520d, is even goed in mekaar gevezen, waarschijnlijk zelfs betrouwbaarder en kost 2/3 van de 520d... En die viercilinders van Volkswagen zijn ook goed.
Bovendien, voor uw VAA, stukken voordeliger met de lagere aankoopprijs.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik koppel BMW niet aan sportief. 3/4 van de BMW rijders hier, die stuk voor stuk allemaal met zo een vierpoter diesel rijden, claimen echter die sportiviteit... Of gaan we nu plots onze kar draaien ?
Ik weet het niet. Ik draai geen kar. Ik heb een 120d en een Z4M en die 120d rijdt leuk maar komt helemaal niet in de buurt van de bruutheid van die Z4M. Maar ik vind "sportief" altijd grappig. Ik weeg nl. 115kg aan de haak, en het enige sportieve aan de Z4M is soms hard op het gaspedaal rammen.
Waarom dan zoveel meer opleggen om een BMW logo op uw auto te hebben? Een Skoda Superb 2.0TDi doet alles even goed als een 520d, is even goed in mekaar gevezen, waarschijnlijk zelfs betrouwbaarder en kost 2/3 van de 520d... En die viercilinders van Volkswagen zijn ook goed.
Ik ben niet akkoord met het evenwaardig stellen van die viercilinders van VAG. Een goed aangeklede Superb zal een kale 520d wel doen schamen, maar een kale BMW is ook maar niks. Als ik 30k aan opties aanvink, heb ik wel degelijk meer van die 520d dan een Superb. En die 30k aan opties zijn het niet waard, maar zijn ook niet te krijgen in de Superb.
Bovendien, voor uw VAA, stukken voordeliger met de lagere aankoopprijs.
Als je pauper wil rijden moet je natuurlijk geen BMW kopen. Daarom ook de massale interesse voor de Peugeot 508. Betere motoren dan die van VAG, en een completer pakket want minder elitist Duits.
Ik koppel BMW niet aan sportief. 3/4 van de BMW rijders hier, die stuk voor stuk allemaal met zo een vierpoter diesel rijden, claimen echter die sportiviteit... Of gaan we nu plots onze kar draaien ?
Die BMW vierpitter dieselkes zijn wel zuinige en krachtige (voor een 2liter diesel toch) diesels. Met achterwielaandrijving, een scherp sturende voortrein zonder irriterende aandrijfkrachten in die voorwielen (met een eventuele tractiecontrole die te pas en te onpas vervelend ingrijpt) en een puike wegligging.
Heeft iemand richtprijzen voor de Grand Prius+ ? Lijkt me een ruime gezinswagen die fiscaal voordelig is en die hopelijk betaalbaar is.
Ook naar gaan kijken, maar interieur is één grote plastieke kerstboom. Prijs ergens rond de 32.000 euro voor de topversie als ik me goed herinner van op het autosalon. Dan is Lexus stukken beter, alleen is de CT200h te klein en de RX te duur in VAA. (alhoewel RX Allure is redelijk van prijs)
Peugeot 508 RXH heeft me aangenaam verast, maar vanwege diesel iets minder interessant dan Lexus (formule VAA berekening voor benzine rekent met 105 CO2, voor diesel 95 CO2)
Die BMW vierpitter dieselkes zijn wel zuinige en krachtige (voor een 2liter diesel toch) diesels. Met achterwielaandrijving, een scherp sturende voortrein zonder irriterende aandrijfkrachten in die voorwielen (met een eventuele tractiecontrole die te pas en te onpas vervelend ingrijpt) en een puike wegligging.
Is dit een nieuwe beschrijving voor de termen "vaag" en "onderstuur" ?
Als je wil weten wat "scherp sturen" en "wegligging" is, dan moet je echt hoogdringend eens met een Franse wagen gaan rijden. De Duitsers kunnen er een punt aan zuigen.
Soit, weer on topic:
Hoe gaat dat met de opties en de accessoires zitten ? In bepaalde landen heb je regels waarbij de opties en de wagen serieus worden belast, maar accessoires niet. Het gevolg is dat de wagens meestal kaal worden vekocht en nadien wordt er vanalles opgegooid zogezegd "aftermarket".
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Heb vandaag misschien iets tof gehoord voor de zelfstandigen onder ons!
Vroeg aan een advocaat-fiscalist hoe dat nu net zat met die VAA voor bedrijfsleiders/zaakvoerders en voor hun vennoten. Voor vennoten zou er geen VAA zijn ; hij ging dit nog eens checken en mij weten te vertellen
of dit werkelijk zo is ( mijn boekhouder wist ook niet echt de regeling voor vennoten en had dit al in december verteld)
Indien ja, effen naar de notaris, de vrouw zaakvoersters en mezelf als vennoot in de statuten van de nv .
Weet iemand anders als iets over hoe dat zit met vennoten?
Hoe het zit met vennoten weet ik niet, maar vandaag gehoord dat syndicaten vrijgesteld zijn van VAA. Weet niet waarom in godsnaam, maar als het klopt is het wel schandalig. Nu is duidelijk waarom ze met een Audi A8 van stakerspost naar stakerspost rijden.
Ook naar gaan kijken, maar interieur is één grote plastieke kerstboom. Prijs ergens rond de 32.000 euro voor de topversie als ik me goed herinner van op het autosalon. Dan is Lexus stukken beter, alleen is de CT200h te klein en de RX te duur in VAA. (alhoewel RX Allure is redelijk van prijs)
Peugeot 508 RXH heeft me aangenaam verast, maar vanwege diesel iets minder interessant dan Lexus (formule VAA berekening voor benzine rekent met 105 CO2, voor diesel 95 CO2)
Citroen DS5 lijkt me ook interessant alternatief als je ruimte en lage Co2 wil.
Bovendien origineel concept.
Comment