Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Eenmaal je wat hebt bewezen ja , maar ik ken vertegenwoordigers die starten in een bepaald bedrijf en die al direkt een nieuwe 5 mogen configureren zonder dat ze al iets hebben bewezen , enkel en alleen omdat het een sterk groeiend bedrijf is ...
    bij mijn huidige werkgever is het simpel:
    beginnen met een wagen die 'over' is of een kilometervergoeding(indien geen wagen over is, zoals in mijn geval)
    na een bepaalde periode(9 maanden) moest ik een nieuwe 318d touring in ontvangst nemen(enkel kleur mogen kiezen)
    2 jaar later(en bewezen omzetstijging) terug een 318d met 3000€ excl btw aan opties vrij te kiezen
    toen de E60 op zijn einde liep, mocht ik een 520d touring kiezen als ik wou(vorige auto was einde contract), heb terug gekozen voor een 318d touring(en een kleine opslag)
    vorig jaar mocht ik een 320d touring kiezen, heb de 316d gekozen en 't verschil van 4800€ (allez 2/3 afgerond naar boven en gespreid over 2 jaar ) als opslag gekregen(wel serieus moeten onderhandelen,ze begrepen niet dat ik als autoliefhebber geen 'dure' wagen wou)
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
      bij mijn huidige werkgever is het simpel:
      beginnen met een wagen die 'over' is of een kilometervergoeding(indien geen wagen over is, zoals in mijn geval)
      na een bepaalde periode(9 maanden) moest ik een nieuwe 318d touring in ontvangst nemen(enkel kleur mogen kiezen)
      2 jaar later(en bewezen omzetstijging) terug een 318d met 3000€ excl btw aan opties vrij te kiezen
      toen de E60 op zijn einde liep, mocht ik een 520d touring kiezen als ik wou(vorige auto was einde contract), heb terug gekozen voor een 318d touring(en een kleine opslag)
      vorig jaar mocht ik een 320d touring kiezen, heb de 316d gekozen en 't verschil van 4800€ (allez 2/3 afgerond naar boven en gespreid over 2 jaar ) als opslag gekregen(wel serieus moeten onderhandelen,ze begrepen niet dat ik als autoliefhebber geen 'dure' wagen wou)
      Tja, netto € 400 loonsopslag/maand of een duurdere auto van € 400 extra. Voor u een groot verschil (pensioen, ea.) en ook voor het bedrijf (aftrekbaarheid)... In uw voordeel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Tja, netto € 400 loonsopslag/maand of een duurdere auto van € 400 extra. Voor u een groot verschil (pensioen, ea.) en ook voor het bedrijf (aftrekbaarheid)... In uw voordeel.

        Peins dat je ergens verkeerd gelezen hebt: 4800x2/3 over 2 jaar komt naar boven afgerond op 150€ bruto/maand
        400€ netto/maand zou +/-1000€ per maand kosten voor de werkgever,zo geire ziet hij me nu ook niet zenne
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
          Meen me te herinneren dat jij vroeger ook over een serieus budget beschikte om een firmawagen te kiezen of ben jij eigenaar van heel die boite ?
          Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
          Koop voor alle duidelijkheid ook mijn wagens altijd zelf als zaakvoerder maar toch logisch dat er in firmawagens een onderscheid kan gemaakt worden (maakt deel uit verloningspakket) volgens functie en verantwoordelijkheidsniveau. Waarom zou een algemeen directeur niet met een A6 of 5 mogen rijden. Inderdaad zo dat het soms wat overdreven werd en logisch dat iedereen een stapje terug zal moeten doen. Vergelijk de Belgische bedrijfswagens maar eens met deze in bv Frankrijk of Nederland. Hier is een passat of mondeo evident voor iedereen, in die landen is dat weggelegd voor mensen op managementsniveau.
          Heb gewoon probleem met the swede zijn opmerkingen terwijl hij zelf kan shoppen in budget rond 80.000 - 100.000 euro als ik me niet vergis.

          Touring, je maakt één GIGANTISCHE veronderstelling: dat ik ook geen belastingen betaal op dat ding.

          Bij ons bestaan al die bamboeregels rond belastingvoordelen en voordelen in natura niet.
          Mijn leasing kost XXXX GBP per maand. Op die XXXX GBP word ik EXACT hetzelfde belast als had ik dat in cash betaald gekregen. Simpel.

          Fiscaal voordeel : NUL.

          Een wagen die je least via het bedrijf wordt op net dezelfde manier behandeld alsof het je eigen wagen was (want uiteindelijk betaal je er zelf ook voor).
          Mijn collega die met zijn eigen wagen kilometers maalt voor het bedrijf krijgt dezelfde 40 pence per mijl als ik. Hij rijdt met een Polo BlueMotion (no kidding) en maakt winst. Ik kom niet toe om mijn kilometerkost te dekken, maar het is mijn keus als ik in een S63 wil rondrijden.

          De reden waarom mensen "firmawagens" nemen, is bvb omdat ze zelf geen risico lopen qua herverkoopwaarde, of omdat de leasevoorwaarden via het bedrijf een stuk interessanter zijn dan als men privé gaat shoppen.


          Voor mijn part mag een manager een Rolls Royce van het bedrijf krijgen ipv een VW Golf. Maar dan moet hij ook aanvaarden dat hij op dat "hogere inkomen" ook belast wordt.
          Dat daar weer progressieve regels worden toegepast en zo, steun ik wel niet. Als zijn lease 1500 per maand is en die van de Golf rijder 500 Euro, dan moet hij 3 keer meer belasting betalen, geen 10 keer.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Als mijn "simpele" slagersgast ervoor zorgt dat mijn omzet met 10% stijgt mag hij direkt een firmawagen hebben ... jammer genoeg doet hij dit niet
            Ooit een babe van een bedienster overwogen ipv een slagersgast met acne?
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Ik weet niet voor welke "grote consulting" jij hebt gewerkt, maar ik ben zelf bij PwC en bij E&Y geweest en heb ook ervaring met de twee andere "Big 4" en bij geen van hen moet je afkomen met dagvergoeding in Engeland, althans niet als UK belastingplichtige. Ze weten dat ze direct tegen de lamp vliegen.

              Of je fixed price of "time & expenses" gaat, is een topic waar we kunnen over uitwijden maar hier nogal naast de kwestie is.

              Om terug naar het topic te komen, deze uitwisseling van ideëen geeft mijns insziens duidelijk de kern van het VAA probleem aan: men heeft iets ingevoerd met een bepaalde bedoeling en het is zodanig als "achterdeur" gebruikt dat er plots heel veel protest is wanneer de deur wordt dichtgeklapt want de "achterdeur" wordt als een "verworven recht" beschouwd.

              De vraag is welke compensatie de regering gaat geven om de belasting gelijkmatig te houden. Belastingsreductie op andere dingen? De BIV gaat alvast naar beneden.

              blablabla

              volgens mij heb je zelf geen BTW nummer en heb je nooit één gehad en zit je hier gewoon wat de grote jan uit the hangen als loontrekker en ben je gewoon jaloers omdat je wat fakturen ziet passeren van freelancers. Ik zei juist dat mijn opdrachtgevers geen zaken hebben met mijn expenses en dat ik werk met een all in daily of hourly rate dus waarom jij nu weer af komt met die zever is onduidelijk. Hou je maar bezig met congé dagen invullen in uw excell file en te controleren of uw "consultants" de big mac of the big pepper menu besteld hebben terwijl ze rondrijden in hun Skoda Fabia

              over en out

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Eenmaal je wat hebt bewezen ja , maar ik ken vertegenwoordigers die starten in een bepaald bedrijf en die al direkt een nieuwe 5 mogen configureren zonder dat ze al iets hebben bewezen , enkel en alleen omdat het een sterk groeiend bedrijf is ...
                so what. Als die bedrijfsleider vind dat die persoon dat waard is, wie ben ik of jij om daar iets van te zeggen. Jij doet toch ook in uw beenhouwerij wat jij wil? Ik herinner mij half een topic over uwen M3 op de firma.

                Ik vind dat mensen zich moeten moeien met hun eigen zaken

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                  blablabla

                  volgens mij heb je zelf geen BTW nummer en heb je nooit één gehad en zit je hier gewoon wat de grote jan uit the hangen als loontrekker en ben je gewoon jaloers omdat je wat fakturen ziet passeren van freelancers. Ik zei juist dat mijn opdrachtgevers geen zaken hebben met mijn expenses en dat ik werk met een all in daily of hourly rate dus waarom jij nu weer af komt met die zever is onduidelijk. Hou je maar bezig met congé dagen invullen in uw excell file en te controleren of uw "consultants" de big mac of the big pepper menu besteld hebben terwijl ze rondrijden in hun Skoda Fabia

                  over en out
                  Als ik als loontrekkende aan de Azurenkust mag wonen en met AMG mag rijden, dan wil ik mijn gans leven in loondienst zitten.

                  Als jij elke avond voor 100 Euro moet dineren, dan doe je dat maar. Uiteindelijk komt het ook uit jouw dagelijkse fee. Als ik in Frankrijk naar een goed restaurantje ga, dan kom ik er met 30 Euro vanaf voor mijn avondeten. Ik hoef niet elke avond in een sterrenrestaurant, zelfs al betaalt de belastingsontvanger daar 50% van.

                  Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                  so what. Als die bedrijfsleider vind dat die persoon dat waard is, wie ben ik of jij om daar iets van te zeggen. Jij doet toch ook in uw beenhouwerij wat jij wil? Ik herinner mij half een topic over uwen M3 op de firma.

                  Ik vind dat mensen zich moeten moeien met hun eigen zaken
                  Je haalt dingen uit context. Toere had het niet over zich mensen met andermans zaken moeien. Dat de éne zich 5000 Euro per maand wil uitkeren en de andere 25000 Euro per maand, dat is elk zijn keuze en hangt af van het succes van uw activiteit. En dat de éne zich een M3 als bedrijfwagen cadeau doet en de andere een Golf diesel, is ook niet de vraag. De vraag zit of er echt een verschil in fiscaliteit moet zijn.

                  Wat scheef zit, is dat je als werkgever die goede werknemer enkel maar extra kan belonen door hem een dikkere bedrijfswagen te geven (of een ander extra legaal voordeel) want als je hem extra cash toestopt, dan wordt hij voor die keuze door de fiscus bestraft.

                  Reken daarbij dat de fiscus eerst voordelen in natura als een wagen toelaat... en dan die deur weer dichdoet.
                  De forfetaire dagvergoeding afschaffen, dan kan je oplossen door voortaan je uitgaven bij te houden. Degene die echter met een lease voor de volgende 4 jaar zit, die zit gevangen in zijn situatie en daar draait de polemiek nu rond.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Als ik als loontrekkende aan de Azurenkust mag wonen en met AMG mag rijden, dan wil ik mijn gans leven in loondienst zitten.

                    Als jij elke avond voor 100 Euro moet dineren, dan doe je dat maar. Uiteindelijk komt het ook uit jouw dagelijkse fee. Als ik in Frankrijk naar een goed restaurantje ga, dan kom ik er met 30 Euro vanaf voor mijn avondeten. Ik hoef niet elke avond in een sterrenrestaurant, zelfs al betaalt de belastingsontvanger daar 50% van.



                    Je haalt dingen uit context. Toere had het niet over zich mensen met andermans zaken moeien. Dat de éne zich 5000 Euro per maand wil uitkeren en de andere 25000 Euro per maand, dat is elk zijn keuze en hangt af van het succes van uw activiteit. En dat de éne zich een M3 als bedrijfwagen cadeau doet en de andere een Golf diesel, is ook niet de vraag. De vraag zit of er echt een verschil in fiscaliteit moet zijn.

                    Wat scheef zit, is dat je als werkgever die goede werknemer enkel maar extra kan belonen door hem een dikkere bedrijfswagen te geven (of een ander extra legaal voordeel) want als je hem extra cash toestopt, dan wordt hij voor die keuze door de fiscus bestraft.

                    Reken daarbij dat de fiscus eerst voordelen in natura als een wagen toelaat... en dan die deur weer dichdoet.
                    De forfetaire dagvergoeding afschaffen, dan kan je oplossen door voortaan je uitgaven bij te houden. Degene die echter met een lease voor de volgende 4 jaar zit, die zit gevangen in zijn situatie en daar draait de polemiek nu rond.
                    LOL ge zijt ne grappige gij, het ene moment zit je hier te toeteren dat iedereen maar in een Skoda moet rijden en nu zit ge te stoeven over uwen AMG. Je bent niet anders dan een Belgische politieker, eerst ronkende verklaringen afleggen over bedrijfswagens en dan in hun Audi A8 kruipen, 100% betaald door de Belgische belastingbetaler, de chauffeur die krijgen ze erbij.

                    En al die zever over bedrijfswagens op de kap van de belastingen. Als ik een vette kar koop op mijn vennootschap dan betaal ik om te beginnen een hoop BTW (want die is niet 100% aftrekbaar), dan mag ik nog 5000 euro BIV betalen + een hoop autotaks om die auto op de baan te krijgen. In mijn verzekering zit ook al een stukje "taksen" en als ik die van dealer buiten rij mag ik stoppen aan het eerste tankstation om wat accijnsen bij te tanken.

                    En ik ben akkoord dat de situatie hier volledig scheef zit, de bedrijfswagen was zowel voor werknemer als zelfstandigen één van de weinige dingen die we hier hadden als "beloning". Nu gaan ze daar ook nog eens langs de kassa passeren. Doen ze iets aan de loonkost en belastingen? Nope, nog steeds in de top 3 wereldwijd. Een apeland is het hier...
                    Last edited by freegeek; 22/01/2012, 02:01.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Wat scheef zit, is dat je als werkgever die goede werknemer enkel maar extra kan belonen door hem een dikkere bedrijfswagen te geven (of een ander extra legaal voordeel) want als je hem extra cash toestopt, dan wordt hij voor die keuze door de fiscus bestraft.
                      Kijk; dat is nu eens de nagel op z'n kop.
                      Het probleem is alleen dat je nu voor beiden gestraft wordt!!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                        Nope, nog steeds in de top 3 wereldwijd. Een apeland is het hier...
                        Indien belastingen rechtvaardig geïnd én vooral besteed worden, is er niets mis met een hoge belastingsvoet. Kijk naar het gros van de Scandinavische landen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Als mijn "simpele" slagersgast ervoor zorgt dat mijn omzet met 10% stijgt mag hij direkt een firmawagen hebben ... jammer genoeg doet hij dit niet
                          misschien die vertegenwoordiger wel, waarom dan die commentaar op zijn BMW 5 reeks?

                          als een collega, werknemer of zelfstandige een nieuwe kar heeft ga ik over de middag eens kijken en eventueel een ritje maken. Hij / zij krijgt een schouderklopje en ik zeg, goed gedaan zelfs als is het "maar" een Renault Clio

                          ik vraag mij niet af of die persoon die wagen wel waard is

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                            Indien belastingen rechtvaardig geïnd én vooral besteed worden, is er niets mis met een hoge belastingsvoet. Kijk naar het gros van de Scandinavische landen.
                            probleem is dat we niet Zweden, Noorwegen of Finland zijn

                            We hebben wel de belastingsvoet maar bijlange niet het economisch of sociaal systeem dat die mannen daar hebben. Daar in Brussel pretenderen ze vooral graag dat we dat hebben...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                              Kijk; dat is nu eens de nagel op z'n kop.
                              Het probleem is alleen dat je nu voor beiden gestraft wordt!!!
                              voila, maar blijkbaar mag je daar niet over klagen van Zweedsmans
                              Hier word je aan alle kanten genaaid

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                                Kijk; dat is nu eens de nagel op z'n kop.
                                Het probleem is alleen dat je nu voor beiden gestraft wordt!!!
                                Dat klopt.

                                De politieke vraag is of je eerst de achterpoortjes sluit en dan de belastingen verlaagt of omgekeerd.

                                Nu welke volgorde er ook wordt gebruikt (en de regering heeft duidelijk voor de eerst methode gekozen), degene die keuzes maakte voor de nieuwe maatregelen werden bekend gemaakt, die zit nu voor een overgangsperiode met de "twee straffen".
                                En dan gaan ze natuurlijk steeds een ongelijk belastingssysteem gaan gebruiken om de éne meer te straffen als de ander.

                                De enige "juiste" methode om een bedrijfswagen te taxeren is naar mening simpel:
                                Betaalt je bedrijf 1500 Euro per maand aan lease, dan word je daarop belast voor het gedeelte dat je privé rijdt (gebaseerd op echt verreden kilometers). Betaalt je bedrijf 600 Euro per maand voor je bedrijfswagen, dan is dat de belastbare basis.


                                Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                                Indien belastingen rechtvaardig geïnd én vooral besteed worden, is er niets mis met een hoge belastingsvoet. Kijk naar het gros van de Scandinavische landen.
                                Dat klopt. Ik ben geen fan van het Fins communisme wegens de bemoeizieke mentaliteit van de gemeenschap en het feit dat een succesvol ondernemer echt zwaar getaxeerd wordt.

                                Maar een goed betaald persoon, betaalt een 38% belastingen en de staat geeft echt goede diensten weer. De politie houdt er nog steeds de steden veilig, geneeskunde is goed en gratis, scholen en universiteit zijn gratis, vrouwen krijgen één jaar zwangersschapsverlof en dan zwijg ik nog over hun efficiëntie om met winterse omstandigheden om te gaan. Dan wil je wel belastingen betalen.

                                Idem in Zwitserland. Ik stond ooit paf toen een Zwitser me zei dat de overheid er gewoon van uitgaat dat iedereen zijn belastingen betaalt. Welja, redelijke belastingsvoet en goed georganiseerde overheidsdiensten...

                                Duidelijk slaagt België daar niet in. Dat is deels te wijten aan foute beslissingen uit het verleden, maar ook deels te wijten aan het feit dat geen enkele Belg iets wil toegeven.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                  probleem is dat we niet Zweden, Noorwegen of Finland zijn

                                  We hebben wel de belastingsvoet maar bijlange niet het economisch of sociaal systeem dat die mannen daar hebben. Daar in Brussel pretenderen ze vooral graag dat we dat hebben...
                                  Da's wel altijd lachwekkend als ze Finland als "groot voorbeeld" nemen. De Finnen zijn, laat het mij ERG zacht uitdrukken, iets minder "gastvrij" als België...

                                  'k Ben wel niet zeker of het Fins systeem hier in goeie aarde zou vallen. Ze hebben er geen BIV... maar wel een lichtelijk hoge BTW. Bij deze de prijslijst van BMW:

                                  Iemand een BMW 530d voor 65000 Euro basis of een X5 3.0d voor 83000 Euro?




                                  Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                  voila, maar blijkbaar mag je daar niet over klagen van Zweedsmans
                                  Hier word je aan alle kanten genaaid

                                  Je hebt duidelijk maar de helft van mijn standpunt gelezen.

                                  Ik ben er 300% mee akkoord dat de taksatie de spuigaten uitloopt in België. Het systeem helpt het gans land naar de knoppen.

                                  Wat ik wel stel is dat :

                                  1. Vast blijven houden aan een systeem gebaseerd op extralegale voordelen niet houdbaar is. Je kan eerder in dit topic trouwens lezen dat ik ook stel dat het gans systeem vereenvoudigen een besparing zou opleveren voor de staat (minder personeel nodig) en voor de bedrijven (minder fiscaal adviseurs etc).

                                  2. De fiscale vrijstelling op een bedrijfswagen moet je logisch slechts tot op een bepaald niveau kunnen aanvaarden. Dat iemand en Mondeo diesel of een C200/ E220 diesel gaat aangeven als "nodig voor de professionele verplaatsingen" en daar een fiscaal voordelige regeling voor wil, dat kan erdoor. Als iemand zich echter een Porsche Cayenne, BMW X5 4.0 of een M3 als bedrijfswagen cadeau doet, dan kan je niemand bij de belastingsdiensten ervan verwijten dat ze dit als een verdoken loon willen beschouwen en daar ook de belastingen op willen heffen.
                                  Dat neemt niet weg dat ik niet protesteer tegen het feit dat die succesvolle werknemer of zelfstandige te hoog wordt belast op die bovenste inkomstenschijf (of hij die nu uitbetaald krijgt als wagen of als cash salaris).
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Ooit een babe van een bedienster overwogen ipv een slagersgast met acne?
                                    Tuurlijk !!!

                                    Mijn vrouw vindt dit geen goed idee

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Daar heb ik geen probleem mee , maar dat een simpele vertegenwoordiger ( sorry voor de waarschijnlijk verkeerde woordkeuze) een nieuwe 5 kan configureren van 50k als firmawagen ...
                                      klopt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Duidelijk slaagt België daar niet in. Dat is deels te wijten aan foute beslissingen uit het verleden, maar ook deels te wijten aan het feit dat geen enkele Belg iets wil toegeven.
                                        Zou ik niet durven zeggen. Er zijn al genoeg mensen gepasseerd in dit topic die zeggen geen problemen te hebben met belastingen, maar er zijn grenzen! Dat we niet willen toegeven heeft niks met belgen te maken maar met het feit dat ze in belgië niet anders doen dan nemen nemen nemen.

                                        Persoonlijk ben ik al lang tegen die bedrijfswagens! Hadden ze nooit mogen doen. En nu dat iedereen het gewoon is, want een bedrijfswagen is nu echt het verschil in loon precies, gaan ze dat terug afschaffen.
                                        Maar zelf hebben de vakbonden of de politicy geen last van natuurlijk.

                                        Comment


                                        • [quote=Als zijn lease 1500 per maand is en die van de Golf rijder 500 Euro, dan moet hij 3 keer meer belasting betalen, geen 10 keer.[/quote]

                                          dat is net het probleem van nieuwe regeling

                                          Comment

                                          Working...
                                          X