ik ben het eens met slug. Maar ik heb vroeger al gezegd dat de wetgeving een verbetering is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten'k wil ni stoken ofzo hier... maar... 147 pagina's gehuil?
verkoopt die range rovers, touaregs, dikke audi's en bmw's...
Klaag er ni over, ge hebt het tenminste gehad, ik heb het ni gehad en zal het nooit kunnen hebben omda ik ni de kans heb te foefelen met de belastingen, ook al is dit legaal foefelen.
Wil ik een auto van 10.000€, moet ik 10.000€ sparen, en kan ik daar geen rotte cent van inbrengen, geen BAL! Sterker nog, 'k mag betalen om naar m'n werk te rijden, denk maar ni da ik ene frank zie van onderhoud en naft...
Ik betaal voor mijn auto om te kunnen komen werken, al jaren lang...
en mijn buurman, ne schilder me een peugeot partner van 300 jaar oud, die alle dagen om 4u30 opstaat en om 19u thuis komt, die hoor ik hier toch ni klagen...
'k weet een schone ford Ka te koop ergens, beetje blikschade, maar voor de prijs van 1 band van ne range rover is em van u!
Echt e koopke!!!
Comment
-
Voila, nog eens in 2 reacties aangetoond waarom het een afgunstbelasting is.
Als ik voor mijn volgende auto 30.000 € spendeer ipv 60.000 €, dan zouden simplisten zoals jullie dat kunnen toejuichen.
30.000 € minder kosten voor mijn bvba (laat ons zeggen 70% aftrekbaar(hangt af van CO2)), dus 21.000€ minder aftrekbaar, dus pakweg 7000€ meer vennootschapsbelasting te betalen.
Goed nieuws voor de staat lijkt het.
Maar dat betekent ook 6200€ minder BTW op de nieuwe auto, verzekering (met hierop ook taksen) zal ook veel lager zijn, inkomsten garage zal lager zijn, dus ook voor hen minder belastingen te betalen etc, lager verbruik dus minder inkomsten voor de staat uit brandstof etc.
Of hoe een maatregel die geld zou moeten opbrengen eigenlijk geld gaat kosten.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten'k wil ni stoken ofzo hier... maar... 147 pagina's gehuil?
verkoopt die range rovers, touaregs, dikke audi's en bmw's...
Klaag er ni over, ge hebt het tenminste gehad, ik heb het ni gehad en zal het nooit kunnen hebben omda ik ni de kans heb te foefelen met de belastingen, ook al is dit legaal foefelen.
Wil ik een auto van 10.000€, moet ik 10.000€ sparen, en kan ik daar geen rotte cent van inbrengen, geen BAL! Sterker nog, 'k mag betalen om naar m'n werk te rijden, denk maar ni da ik ene frank zie van onderhoud en naft...
Ik betaal voor mijn auto om te kunnen komen werken, al jaren lang...
en mijn buurman, ne schilder me een peugeot partner van 300 jaar oud, die alle dagen om 4u30 opstaat en om 19u thuis komt, die hoor ik hier toch ni klagen...
'k weet een schone ford Ka te koop ergens, beetje blikschade, maar voor de prijs van 1 band van ne range rover is em van u!
Echt e koopke!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenVoila, nog eens in 2 reacties aangetoond waarom het een afgunstbelasting is.
Als ik voor mijn volgende auto 30.000 € spendeer ipv 60.000 €, dan zouden simplisten zoals jullie dat kunnen toejuichen.
30.000 € minder kosten voor mijn bvba (laat ons zeggen 70% aftrekbaar(hangt af van CO2)), dus 21.000€ minder aftrekbaar, dus pakweg 7000€ meer vennootschapsbelasting te betalen.
Goed nieuws voor de staat lijkt het.
Maar dat betekent ook 6200€ minder BTW op de nieuwe auto, verzekering (met hierop ook taksen) zal ook veel lager zijn, inkomsten garage zal lager zijn, dus ook voor hen minder belastingen te betalen etc, lager verbruik dus minder inkomsten voor de staat uit brandstof etc.
Of hoe een maatregel die geld zou moeten opbrengen eigenlijk geld gaat kosten.
Over de reactie op Slug, wil ik ergens nuanceren.
Jawel, er is afgunst op het feit dat er mensen met Range Rovers en BMW's rondrijden en anderen niet. Dat is van elke tijd en trouwens, ik heb nooit zoveel afgunst gezien als tegenwoordig BINNEN de bedrijven want het ganse getouwtrek rond "waarom heeft hij electrische ruiten en ik niet" en "waarom mocht hij nen automatiek kiezen en ik niet?" is gewoon belachelijk.
Dat gezegd zijnde, de "afgunst" is er eerder op het feit dat de éne wel een belastingskorting kan gebruiken en de ander niet.
Ik ken mensen die in den ASLK werken (pardon, BNPParisbasFortis), elke dag naar de hoofdzetel in Brussel rijden en een bedrijfswagen krijgen. Daar betaalden ze tot heden haast geen belastingen op. Er zijn er anderen met dezelfde rit elke dag die die optie niet krijgen en dus op hun salaris de volle pot betalen... Normaal? Moeilijk verantwoordbaar in elk geval.
En nu gaan er veel betalen voor de rotte appels die het systeem verkl**t hebben.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik lees dat er hier heel wat zelfstandigen actie ondernomen hebben of plannen zijn aan het maken..
Gaat het ook effectief zo een vaart lopen? Volgens artikel in NETTO wel (reactie orde van advocaten op autosalon).
Is er trouwens al iets bekend of de VAA formule met factuurwaarde of originele cataloguswaarde rekening houdt (sorry geen goesting om 144 pagina's door te spitten )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk BerichtenIk lees dat er hier heel wat zelfstandigen actie ondernomen hebben of plannen zijn aan het maken..
Gaat het ook effectief zo een vaart lopen? Volgens artikel in NETTO wel (reactie orde van advocaten op autosalon).
Is er trouwens al iets bekend of de VAA formule met factuurwaarde of originele cataloguswaarde rekening houdt (sorry geen goesting om 144 pagina's door te spitten )Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten'k wil ni stoken ofzo hier... maar... 147 pagina's gehuil?
verkoopt die range rovers, touaregs, dikke audi's en bmw's...
Klaag er ni over, ge hebt het tenminste gehad, ik heb het ni gehad en zal het nooit kunnen hebben omda ik ni de kans heb te foefelen met de belastingen, ook al is dit legaal foefelen.
Wil ik een auto van 10.000€, moet ik 10.000€ sparen, en kan ik daar geen rotte cent van inbrengen, geen BAL! Sterker nog, 'k mag betalen om naar m'n werk te rijden, denk maar ni da ik ene frank zie van onderhoud en naft...
Ik betaal voor mijn auto om te kunnen komen werken, al jaren lang...
en mijn buurman, ne schilder me een peugeot partner van 300 jaar oud, die alle dagen om 4u30 opstaat en om 19u thuis komt, die hoor ik hier toch ni klagen...
'k weet een schone ford Ka te koop ergens, beetje blikschade, maar voor de prijs van 1 band van ne range rover is em van u!
Echt e koopke!!!
2. Ja miljaarde dat die klote bedrijfsleider zelf eens met een kleine wagen rijden. Ze zouden beter is aan hun medewerkers geven en het voorbeeld geven. Ne Ford Ka is er misschien wat over, maar met een VW Golf kan je alles aan. En met al dat gefoefel vind ik dat de medewerkers die elke dag hun uiterste best doen toch minstens evenwaardig materiaal mogen krijgen. Die kloten van bazen steken toch hun zakken vol met al dat gefoefel.
3. Ik vind trouwens dat we qua integratie hier ook achter lopen, laat ons een stuk van het gespaarde geld, op die manier, investeren in de mobiliteit van de lagere sociale klasse. Iedereen die werkt heeft recht op een wagen, die voor de lagere inkomens wordt gesubsidieerd.
4. MInder dikke wagens, minder verbruik, minder dure banden, minder VAA, minder rijtaks. Miljaar we gaan nog wat geld extra moeten zoeken want er worden straks minder belastingen betaalt. Heb je ook een huis of appartement? Want eigenlijk is het niet fair he, mijn buurman werkt 10 uur per dag, keihard, en kan alleen maar iets huren. Het wordt tijd we beseffen dat het niet normaal is dat je een huis of appartement bezit van meer dan 150 vierkante meter oppervlakte. Hopelijk komen ze ook daar snel met extra belastingen.
Je idee is echt goed en een optie voor de toekomst. Op die manier kunnen wij het hier voor iedereen even goed maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenCataloguswaarde, dus korting wordt niet in aanmerking genomen.
Comment
-
Met nog één dag te gaan verwacht automobielfederatie Febiac dat het 90ste Autosalon zowat 550.000 à 560.000 bezoekers op de been zal brengen. Dat is een daling van 10 procent tegenover de vorige editie in 2010.
... pas dinsdag meer duidelijkheid over de nieuwe berekening van de voordelen van alle aard voor bedrijfswagens...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenJe idee is echt goed en een optie voor de toekomst. Op die manier kunnen wij het hier voor iedereen even goed maken.
Jokke, ge woont al in een communistisch land. Punt.
De vraag is waarom niet elke werknemer kan genieten van dezelfde belastingsachterpoort en een bedrijfswagen krijgen om naar Brussel te pendelen? ...
Het is gewoon efkes een extreem voorbeeld. Maar feit is dat JIJ nu moet betalen voor de rotte appels die het systeem misbruikt hebben.
Anderzijds, ware het niet beter je aan de basis iets minder te belasten ipv je aan te sporen je loon te gaan vervangen door andere voordelen? Want die voordelen trekken aller hande vragen administratief kunst en vliegwerk, en het trekt kritiek van mensen die dan ook een dergelijk voordeel willen.
Typisch is nu wel dat ge zowel op loon als voordelen gepakt wordt
PS: Als ge ooit hulp nodig hebt bij het zoeken voor een nieuwe locatie voor uw firma, ik heb veel ervaring met het opzetten van fabrieken in Oost-EuropaElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenPS: Als ge ooit hulp nodig hebt bij het zoeken voor een nieuwe locatie voor uw firma, ik heb veel ervaring met het opzetten van fabrieken in Oost-Europa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichtenhttp://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120121_102
... pas dinsdag meer duidelijkheid over de nieuwe berekening van de voordelen van alle aard voor bedrijfswagens...
Zou deze maand nog moeten beslissen.
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Iemand zou ze moeten opbellen en zeggen dat ze al met een website moeten starten om ons alvast in te schrijven voor als alles opgestart isHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk BerichtenMan man man... 'k doe eens een goed voorstel van een ford Ka, en 't is weer ni wel...
'k probeer maar te helpen he gasten...My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenhttp://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...ijdragen.dhtml
Iemand zou ze moeten opbellen en zeggen dat ze al met een website moeten starten om ons alvast in te schrijven voor als alles opgestart is
Als ge nu omrekent, staat de naft rond de 65 frank, 't heeft toen ni uitgehaald, en't ga nu ook ni uithalen.
Ik heb een ander besparingsplan maar 'k mag da ni zeggen, 't schijnt da da in sommige anderskleurige culturen of bij chronisch vermoeide Belgen nogal provocerend kan werken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenVolgens mij is het duidelijk dat je maar wat zit te lachen, zonder enige vorm van respect voor de mensen die hier zwaar door geraakt worden.
Nu, geen paniek, ik heb hier niet voor gekozen en ben er trouwens geen voorstander van, het is jammer dat de profiteurs het verk**** hebben voor de eerlijken.
En jammer genoeg zijn er hier DENK ik meer profiteurs dan eerlijken.
Ik hoop ook dat die zever er nooit doorkomt, ik zie ook liever cabrio's en SUV's dan ford Ka's.
Dan opnieuw, m'n buurman schilder krijgt mooie fiscale voordelen met z'n 1700cc peugeot partnerke...
Comment
-
Ik weet niet of het nu aan het lachen bent of niet
maar met zo'n opmerkingen maak je enkel duidelijk dat:
1) je het probleem niet verstaat (VAA is prive, niet zakelijk, niets te maken met zelfstandigen en bvba)
en
2) niet snapt hoe een economoe draait / draaiende houdt.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenVrij interessante stelling. Er gaan inderdaad veel pluskes en minnekes zijn.
Over de reactie op Slug, wil ik ergens nuanceren.
Jawel, er is afgunst op het feit dat er mensen met Range Rovers en BMW's rondrijden en anderen niet. Dat is van elke tijd en trouwens, ik heb nooit zoveel afgunst gezien als tegenwoordig BINNEN de bedrijven want het ganse getouwtrek rond "waarom heeft hij electrische ruiten en ik niet" en "waarom mocht hij nen automatiek kiezen en ik niet?" is gewoon belachelijk.
Dat gezegd zijnde, de "afgunst" is er eerder op het feit dat de éne wel een belastingskorting kan gebruiken en de ander niet.
Ik ken mensen die in den ASLK werken (pardon, BNPParisbasFortis), elke dag naar de hoofdzetel in Brussel rijden en een bedrijfswagen krijgen. Daar betaalden ze tot heden haast geen belastingen op. Er zijn er anderen met dezelfde rit elke dag die die optie niet krijgen en dus op hun salaris de volle pot betalen... Normaal? Moeilijk verantwoordbaar in elk geval.
En nu gaan er veel betalen voor de rotte appels die het systeem verkl**t hebben.
'k Vind maar weinig reacties hier de moeite waard om te reageren, vooral omdat ze duidelijk gepost zijn door fils-à-papa's of onvoldoende ervaren personen. Deze reactie vind ik waardevol genoeg om even op te antwoorden.
Ik heb als verre veertiger reeds behoorlijk wat ervaring in 't beroepsleven. Wat bedrijfswagens betreft heb ik ook al behoorlijk wat kilometers op de teller, meer dan 20 jaar heb ik de luxe om eentje te kunnen en mogen gebruiken.
Wat Zweed hier komt te zeggen klopt! Ik wil niet de oude zak uithangen. Neen, vroeger was niet alles beter. Maar ik vind de huidige bedrijfsculturen omtrent bedrijfswagens ook de pan uitswingen.
Ik maak als afdelingshoofd deel uit van een remuneratiecomité die regelmatig samenkomt om de noden, de eisen en de verwachtingen van onze werknemers te evalueren. Wat het extralegale voordeel 'bedrijfswagen' betreft is het hek compleet van de dam.
Een "gewone" basiswagen is lang niet meer voldoende. Ik heb de leiding over 40 professionele medewerkers ( = geen eindverantwoordelijkheid, geen handtekenbevoegdheid, geen overste). Tot over een vijftal jaren reden deze profielen in een vrij basic VW Golf (variant). Iemand die capaciteit had groeide door en had na enkele jaren (meestal rond zijn/haar 30-35) een VW Passat. Vandaag krijgen wij daarmee geen mensen meer gemotiveerd laat staat aangeworven. Men wil een Audi A3 of een BMW 1.
Binnenin de firma ontstaat rivaliteit: waarom hij een A3, waarom ik een Golf? Een BMW 1 is ook niet meer voldoende...enzoverder.
Status is belangrijk en statusangst zorgt voor stress.
Comment
Comment