Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe zit het nu met wagens aangekocht in het buitenland, in mijn geval UK, nieuw.

    Wordt de faktuurwaarde van de UK genomen (25 % lager) if de belgische faktuurwaarde?

    Scheelt toch serieus veel in de berekening VAA!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
      Dus, als ik het goed begrijp wordt het vaa van onze Phaeton 3.0 tdi van 5 jaar oud die aangekocht werd voor 35000 maar een nieuwprijs (cataloguswaarde) had van 102000 nu berekend op basis van (102000*0.7)= 71400 of meer dan het dubbele van wat we hebben betaald??

      WTF?
      Dit slaat toch helemaal nergens op?
      In het beste geval, volgens het artikel in de tijd ga je beginnen aan 100% en zit je aan 70% binnen 5 jaar, je begint niet aan 70% omdat die reeds 5 jaar oud is....

      Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

      Comment


      • Wat ik mij afvraag: waarom nen oudere wagen (gelijk die phaeton) op de zaak zetten? Hij is toch al grotendeels afgeschreven?

        Kan je hem niet prive zetten en de professionele kilometers doorrekenen?

        Ik ga niet zeggen dat ik 100% akkoord ben met deze nieuwe regeling, maar er zijn toch goede aspecten aan: bedrijven worden gestimuleerd om een nieuwe milieuvriendelijke wagen te kopen. Wil je dat niet, geen probleem, doe het dan gewoon prive... iedere zelfstandige is nog steeds vrij te kiezen of hem nen auto op de zaak neemt of niet... 't zijn de werknemers en diegenen die aan een leasecontract vasthangen die er niet direct onderuit kunnen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Wat ik mij afvraag: waarom nen oudere wagen (gelijk die phaeton) op de zaak zetten? Hij is toch al grotendeels afgeschreven?

          Kan je hem niet prive zetten en de professionele kilometers doorrekenen?

          Ik ga niet zeggen dat ik 100% akkoord ben met deze nieuwe regeling, maar er zijn toch goede aspecten aan: bedrijven worden gestimuleerd om een nieuwe milieuvriendelijke wagen te kopen. Wil je dat niet, geen probleem, doe het dan gewoon prive... iedere zelfstandige is nog steeds vrij te kiezen of hem nen auto op de zaak neemt of niet... 't zijn de werknemers en diegenen die aan een leasecontract vasthangen die er niet direct onderuit kunnen.
          Inderdaad... volgens mijn simpele berekeningen is het zelfs voordeliger nieuwe wagens prive te kopen en de vergoeding van .3352 door te rekenen. Als je nu geen bmw X5 50i koopt komt dit meestal voordeliger uit denk ik.... (vergoeding is aftrekbaar naargelang CO2 wagen, en 75% voor de brandstof waarvan men veronderstelt dat die 30% van de hele forfait is)....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
            En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort?
            De belastingbetaler sponsort juist niks. De koper moet enkel minder belasting betalen, maar de verkoper van deze auto moet meer belasting betalen. Dus voor de staat ontvangt geen frank minder. Integendeel, deze auto zorgt voor werkgelegenheid.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Dat geldt voor iedere type wagen, ja ook een dikke diesel !
              En misschien koop je ooit een huis, appartement, boot, whatever.....waar anderen een auto kopen.
              Maar een sportwagen kopen is voor sommige mensen ook een droom. Je post is pure afgunst kerel.
              Weet jij veel of die koper misschien 20 jaar lang met kleine wagens heeft gereden om dan zijn droom te kopen? Dat die persoon op vakantie gaat? Geen breedbeeld tv koopt of nooit op een duur restaurant gaat?
              What the fuck man, zo een kleinzielige ingesteldheid.

              BTW: kijk naar het voorbeeld: een tweedehands sportwagen van 65.000 euro ! Makker ik wil geen eten geven aan alle mensen die met een diesel rijden van deze prijsklasse !
              Is het omdat er AMG staat dat de afgunst u toch treft.
              Vergeet niet dat er mensen zijn die hiervoor sparen net zoals u spaart voor andere zaken.
              Sorry voor mijn brute reactie op uw post maar ik stoor me mateloos op reacties als de uwe die zo standaard afgunstig zijn.
              Het kan mij niet schelen dat de dikke bakken gepakt worden.
              Wat is dat anders dan AFGUNST? zonder te weten wat die koper daarvoor over heeft? Of hoe hard hij er voor werkt?


              Misschien geeft jij 5000 euro uit aan een vakantie per jaar of heb je voor 20.000 euro een zwembad in je tuin, op je vijfenveertigste, so what ! Je zal er toch voor gewerkt hebben.
              Ik hoop niet dat ze je een vliegtaks van 1000 euro heffen voor je vakantie. 1000 euro extra kadaster voor uw zwembad en 300 euro tax wegens het nutteloos gebruik van water.
              Ga je dan met de trein ipv het vliegtuig en zeggen ze plots, how maar u past zich aan, we gaan u nu ook een trein takske aansmeren.......
              En omdat het een ver van mijn bed show is vind ik dat maar goed dat ze u dat lappen?
              Nee man zo zit ik niet in mekaar hoor. Meer nog ik wens je het plezier volledig toe !
              Dan komen we weer op het punt van wat dat pleziertje, of die hobby te maken heeft met je zaak?
              Er is duidelijk een voordeel om de scheiding privé en werk te laten vervagen voor bepaalde zaken zoals een wagen. Voor mij is dat een wagen met een zeker comfort, voor jou is dat een sportieve wagen. Wij , ik als werknemer en jij als zelfstandige, doen beiden een voordeel dat "ten nadele" is van onze overheid die tracht een "gunstig" investeringsklimaat te scheppen door belastingvermindering te geven op investeringen voor de onderneming ...

              Mensen die dat niet helemaal terecht vinden zijn daarom volgens mij niet afgunstig, het gaat hier meer om een "onterechte" belastingvermindering.

              Uiteraard zijn er ook van mijn kant sterke twijfels bij de redelijkheid van hoe men het voordeel inschat, hoe groot het nadeel is voor de overheid en of er wel een gunstig ondernemersklimaat is. Maar het basisprincipe begrijp ik wel en zie ik niet als afgunst.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Ik merk alleen dat de spelregeles op 3 maand tijd al drie keer VOLLEDIG anders zijn geweest. Hoe kan je je dan deftig aanpassen?
                2nd that.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Dan komen we weer op het punt van wat dat pleziertje, of die hobby te maken heeft met je zaak?
                  Er is duidelijk een voordeel om de scheiding privé en werk te laten vervagen voor bepaalde zaken zoals een wagen. Voor mij is dat een wagen met een zeker comfort, voor jou is dat een sportieve wagen. Wij , ik als werknemer en jij als zelfstandige, doen beiden een voordeel dat "ten nadele" is van onze overheid die tracht een "gunstig" investeringsklimaat te scheppen door belastingvermindering te geven op investeringen voor de onderneming ...

                  Mensen die dat niet helemaal terecht vinden zijn daarom volgens mij niet afgunstig, het gaat hier meer om een "onterechte" belastingvermindering.

                  Uiteraard zijn er ook van mijn kant sterke twijfels bij de redelijkheid van hoe men het voordeel inschat, hoe groot het nadeel is voor de overheid en of er wel een gunstig ondernemersklimaat is. Maar het basisprincipe begrijp ik wel en zie ik niet als afgunst.
                  Zéér goed verwoord wat mij betreft. De nieuwe belasting op het voordeel komt nu voor velen erg zwaar aan en mogelijk is ze te zwaar in verhouding tot datgene wat we vandaag betalen.

                  Maar het is een onmiskenbaar voordeel dat mag belast worden.

                  Ik huiver trouwens van al die zelfstandigen die hier laten uitschijnen dat hun ondernemerschap nu beter wordt opgegeven. Jullie ondernemerschap en motivatie staat of valt dus bij die wagen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Wat ik mij afvraag: waarom nen oudere wagen (gelijk die phaeton) op de zaak zetten? Hij is toch al grotendeels afgeschreven?

                    Kan je hem niet prive zetten en de professionele kilometers doorrekenen?
                    Een oudere wagen?
                    Was 3,5 jaar oud toen we die kochten en had 70000km, wordt nu over 4 jaar afgeschreven. Zal dan 7,5 jaar zijn. Lijkt me allemaal toch erg billijk?
                    Voor dat geld hadden we toen met moeite een nieuwe A4 2.0 tdi! Het is toen de keuze geweest om met dat bedrag iets ouder maar wel veel luxueuzer te kopen
                    Als je in het verleden een goeie deal hebt gedaan, dan ben je nu gejost!


                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    van onze overheid die tracht een "gunstig" investeringsklimaat te scheppen door belastingvermindering te geven op investeringen voor de onderneming ...
                    Overheid schept helemaal geen gunstig investeringsklimaat, wel integendeel! En ik heb het nu niet over bedrijfswagens maar over flexibliteit mbt loon en arbeid!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

                      Ik huiver trouwens van al die zelfstandigen die hier laten uitschijnen dat hun ondernemerschap nu beter wordt opgegeven. Jullie ondernemerschap en motivatie staat of valt dus bij die wagen...
                      Bij de meeste die dit kwamen zeggen, is de aanpassing (waarop en zo) de druppel om de stap te zetten, niet echt de VAA op zich!

                      En als iemand zegt dat die VAA niet verbetert moest worden, die is niet goed bezig.
                      Tuurlijk moet daar meer op betaalt worden, maar hoe doen ze het toch om dat om zo korte termijn te doen! Dat raakt de mensen.
                      Vandaag beslissen voor een goed voordeel, morgen gesjost zijt!
                      Dat is wat de mensen erg vinden.

                      Vraag me zelf af wat de werknemers nu gaan doen. Gaan die nu allemaal hun prijs dat ze krijgen om te kiezen, laten zakken?
                      Want de meeste moesten al nen voordelige auto nemen en dan de rest aan opties nemen. Als je na 4 jaar opnieuw mag kiezen, zal de co2 al minder zijn, maar ik vermoed dat de prijs welke besteed mag worden, niet gezakt zal zijn.
                      Zou ik ook stom vinden, aangezien dat als "loon" gezien wordt.
                      Dus na 4 jaar hebt ge het weer zitten, want ze gaan het co2 cijfer ook jaarlijks proberen aanpassen.
                      Last edited by ; 25/01/2012, 13:30.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                        Bij de meeste die dit kwamen zeggen, is de aanpassing (waarop en zo) de druppel om de stap te zetten, niet echt de VAA op zich!
                        Principes...ik weet het. In principe sta ik niet graag op voor de middag. Maar daarvan kan ik mijn huis niet afbetalen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Jullie ondernemerschap en motivatie staat of valt dus bij die wagen...
                          Jij wil het niet snappen blijkbaar. Het gaat allang niet meer alleen over die wagen! Regeling is voor ons nog een klets water extra in de emmer die al lang aan het overlopen is!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Principes...ik weet het. In principe sta ik niet graag op voor de middag. Maar daarvan kan ik mijn huis niet afbetalen.
                            zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                              Jij wil het niet snappen blijkbaar. Het gaat allang niet meer alleen over die wagen! Regeling is voor ons nog een klets water extra in de emmer die al lang aan het overlopen is!
                              Ik snap het maar al te goed, ook ik ga mogen dokken hoor. Maar kom dan niet lullen dat je als zelfstandige nu naar het buitenland trekt oid.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Zéér goed verwoord wat mij betreft. De nieuwe belasting op het voordeel komt nu voor velen erg zwaar aan en mogelijk is ze te zwaar in verhouding tot datgene wat we vandaag betalen.

                                Maar het is een onmiskenbaar voordeel dat mag belast worden.

                                Ik huiver trouwens van al die zelfstandigen die hier laten uitschijnen dat hun ondernemerschap nu beter wordt opgegeven. Jullie ondernemerschap en motivatie staat of valt dus bij die wagen...
                                Wrong, het is gewoon de waterton (geen druppelke meer) die de al verzopen emmer doet overlopen.
                                Als je als ondernemer van alles hebt opgegeven (BV sociaal vangnet, vakantieregeling, 13e maand, vakantiegeld, vrije tijd, privé geld investeren, etc) en je mag bij enig succes niet eens jezelf een plezierke doen, of dat nu een leuke auto, een boot, een mooi huis, ... is, waarom zou je dan nog ondernemen?
                                Jokke vertelde het hier onlangs nog, fiscus die hem mega boetes aansmeert omwille van een stomme laptop, stakende werknemers, oneerlijke concurrentie uit buitenland, ...

                                Mijn investeringsplannen van een paar miljoen zijn alvast klaar voor de shredder.
                                Met die stunt van gisteren gaat mijn nieuw speelgoed ook buiten. En ik kijk alvast HEEL hard naar oplossingen via het buitenland. Trop is trop.

                                Iedereen, jokke, ikke, BMWMB, alle ondernemers hebben geen ENKEL probleem om belastingen te betalen, maar hou de tarieven normaal, zorg dat ondernemen beloond wordt, en gun de harde werkers ook eens iets...

                                Ik denk dat ik naar het oostblok trek, daar hebben ze hun communistische periode gelukkig achter de rug.

                                Benieuwd wat 't gaat geven als er ineens duizenden KMOs sluiten.

                                Jokke, ik zal u een fabriek zoeken maat, met veel tarmac er rond, en we schrijven onze karren ginder in ;-)
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

                                --------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

                                --------------------------------------------------------------------------------------------

                                Comment


                                • Alle, wedden dat ze binnen x aantal maanden gaan zien naar de co2 voor aftrek?
                                  Dus als ge op de grens zit, kan het plots zijn dat ge niet 70% maar maar 60% kunt aftrekken, met directe werking zoals ze het nu doen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Het is wel te merken dat er geen minister van administratieve vereenvoudiging meer is.

                                    En je moet al een expert inschakelen om een auto te bestellen die fiscaal geoptimaliseerd is.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                    Ooh maar als je die toer opgaat:
                                    laten we dan met z'n allen 75% belastingen betalen, zowel prive als de vennootschappen, en op 2 jaar tijd is belgie er helemaal bovenop. Want we mogen al blij zijn dat we niet in afrika wonen.
                                    Iedereen mee akkoord?
                                    Ja pas op...
                                    Diegene die niks verdienen zullen wel akkoord zijn, want 75% van niks = niks.
                                    Bijgevolg nog meer stemmen voor de communisten!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                      Alle, wedden dat ze binnen x aantal maanden gaan zien naar de co2 voor aftrek?
                                      Dus als ge op de grens zit, kan het plots zijn dat ge niet 70% maar maar 60% kunt aftrekken, met directe werking zoals ze het nu doen.
                                      Naar alle waarschijnlijkheid eerst nog een extra belasting op de tankkaarten!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        met directe werking zoals ze het nu doen.
                                        Met terugwerkende kracht zal je bedoelen, zo laf zijn ze wel en zo gaat het altijd!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                          Ik vind het heel flauw dat wanneer je hier iets zegt dat de wetgeving een verbetering is sommigen onder jullie direct afgunst beginnen te roepen? Afgunst op wat? Een auto? In wat van kinderwereld leven jullie? Een auto is iets met 4 wielen en een motor dat u ergens naartoe brengt zonder veel lichamelijke inspanning. De ene , op eenbepaald moment in tijd voor velen, wat mooier dan de andere.

                                          Ik boek mijn Samsung 8000D(btw , das ne TV) toch ook niet bij onkosten omdat ik er de beursberichten op volg? En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort? Om wat te doen? Van restaurant naar restaurant te rijden? Het is niet omdat het altijd zo geweest is dat men de wetgeving niet mag verfijnen. Mij mag me 100 keer liever een auto MINDER laten aftrekken dan dat men bv geld moet halen uit ziektezorg of onderwijs.

                                          Wij , verwende goedverdienende belgen gaat wat meer betalen, BOEHOE
                                          We slapen niet op straat en gaan niet dood van de honger, en als we thuiskomen heeft niemand ons huis platgebombardeerd. 't Leven hier is goed

                                          Dat soort vergelijkingen slaat nergens op. Het is de typische argumentatie van de geldbeluste politicus: er is altijd wel een land waar de bevolking er erger aan toe is, tot men afgegleden is naar het niveau van Somalië, en dan is er niets meer dat nog erger is. Op zo'n manier komt men nooit tot een rationele discussie.

                                          Om het wat rationeel te houden, moeten volgende punten in het oog gehouden worden:

                                          1) dit land heeft een veel te hoge belastingdruk, waar overigens ondermaatse overheidsdienstverlening tegenover staat (de Scandinavische landen hebben een nog iets hogere belastingdruk, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van de overheidsdienstverlening ligt daar aanzienlijk beter dan hier);

                                          2) de fiscale overheden van dit land weten dat punt 1) hierboven onomstotelijk juist is, en hebben om die reden zelf allerlei constructies, zo niet bedacht, dan minstens aangemoedigd: bedrijfswagens, maaltijdcheques, ecocheques, dienstencheques en wat dies meer zij. Dat zijn allemaal lapmiddelen, die variaties zijn op eenzelfde thema, nl. het wettelijk (niet economisch) buiten het loonbegrip plaatsen van wat in de economische werkelijkheid loon is (nl. tegenprestatie voor geleverde arbeid);

                                          3) omdat de overheid bankroet is, hakt ze nu genadeloos in op punt 2), terwijl ze niets doet aan het fundamentele probleem, geschetst in punt 1).

                                          De handelswijze in punt 3) is contractbreuk door de overheid, meerbepaald een inbreuk op wat Verlichtingsfilosofen al omschreven als het "sociaal contract", d.w.z. een inbreuk op wat in essentie een vertrouwensrelatie is tussen de overheid en haar burgers. Dat is op zich al een gigantisch probleem, want vertrouwen winnen is een lang en moeizaam proces, het vertrouwen verliezen is gemakkelijk en neemt heel weinig tijd. Dit land had al een bedenkelijke reputatie op het vlak van stabiliteit van de regelgeving (en dus voorspelbaarheid van het overheidsgedrag). Die reputatie is nu helemaal en onherroepelijk naar de haaien. Je kan hier gewoon geen verantwoorde investeringsbeslissingen meer nemen.

                                          De overheid verergert dat gigantische probleem nog door de maatregelen op onverholen wijze in een sausje van klassenstrijd en afgunst te dippen.

                                          Dàt is wat de meesten hier stoort, en waarvan de hele bedrijfswagendiscussie maar een onderdeel is. Maar dan wel een onderdeel dat voor autoliefhebbers zoals de forumbezoekers hier zeer nauw aan het hart ligt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X