Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
    Wrong, het is gewoon de waterton (geen druppelke meer) die de al verzopen emmer doet overlopen.
    Als je als ondernemer van alles hebt opgegeven (BV sociaal vangnet, vakantieregeling, 13e maand, vakantiegeld, vrije tijd, privé geld investeren, etc) en je mag bij enig succes niet eens jezelf een plezierke doen, of dat nu een leuke auto, een boot, een mooi huis, ... is, waarom zou je dan nog ondernemen?
    Jokke vertelde het hier onlangs nog, fiscus die hem mega boetes aansmeert omwille van een stomme laptop, stakende werknemers, oneerlijke concurrentie uit buitenland, ...

    Mijn investeringsplannen van een paar miljoen zijn alvast klaar voor de shredder.
    Met die stunt van gisteren gaat mijn nieuw speelgoed ook buiten. En ik kijk alvast HEEL hard naar oplossingen via het buitenland. Trop is trop.

    Iedereen, jokke, ikke, BMWMB, alle ondernemers hebben geen ENKEL probleem om belastingen te betalen, maar hou de tarieven normaal, zorg dat ondernemen beloond wordt, en gun de harde werkers ook eens iets...

    Ik denk dat ik naar het oostblok trek, daar hebben ze hun communistische periode gelukkig achter de rug.

    Benieuwd wat 't gaat geven als er ineens duizenden KMOs sluiten.

    Jokke, ik zal u een fabriek zoeken maat, met veel tarmac er rond, en we schrijven onze karren ginder in ;-)

    Ik ga akkoord met je visie, wat ik trouwens reeds meegaf:

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    De nieuwe belasting op het voordeel komt nu voor velen erg zwaar aan en mogelijk is ze te zwaar in verhouding tot datgene wat we vandaag betalen.

    Maar het is een onmiskenbaar voordeel dat mag belast worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Alle, wedden dat ze binnen x aantal maanden gaan zien naar de co2 voor aftrek?
      Dus als ge op de grens zit, kan het plots zijn dat ge niet 70% maar maar 60% kunt aftrekken, met directe werking zoals ze het nu doen.

      Uiteraard. Ik geloof dat het al van in het begin was voorzien om de CO2 schalen mee te indexeren (daar beneden dus) met de EURO normen. Vorig jaar is de 175g grens toch bvb verlegd naar 170g voor diesels?

      Comment


      • Weet er iemand zit wat de regeling is betreffende het carpoolen. En dan specifiek ivm bedrijfsleiders. Ik heb de mogelijkheid om met mijn collega zaakvoerder te carpoolen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
          Mijn investeringsplannen van een paar miljoen zijn alvast klaar voor de shredder.
          Idem hier. De uitbreiding van de productie-afdeling stond in de startblokken. Alle vergunningen voor de gebouwen zijn bekomen. Echter, ik heb beslist om deze investering 'niet' door te voeren. Integendeel, ik overweeg om de productie hier in België volledig af te bouwen.
          Met al deze nieuwe regelgevingen en belastingen is het niet meer interessant om hier zoveel geld en energie in te steken.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

            En je moet al een expert inschakelen om een auto te bestellen die fiscaal geoptimaliseerd is.



            Ja pas op...
            Diegene die niks verdienen zullen wel akkoord zijn, want 75% van niks = niks.
            Bijgevolg nog meer stemmen voor de communisten!

            haja, nog vergeten:
            zij die niet werken moeten verplicht gaan werken in Stalin... euh Staalfabrieken!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Ik huiver trouwens van al die zelfstandigen die hier laten uitschijnen dat hun ondernemerschap nu beter wordt opgegeven. Jullie ondernemerschap en motivatie staat of valt dus bij die wagen...
              Met de regels tem 2011 deed je er al niet goed aan als ondernemer om met personeel te werken. Met de regels van 2012 is het ook gedaan met de spielerij voor de ondernemer.

              Ik denk dat de meeste ondernemers het doen uit plezier en persoonlijk gewin, en niet als een sociale plicht. Werknemers aannemen om hun onderneming uit te breiden is ook om meer aan plezier en persoonlijk gewin te winnen, maar daar staat een stevige kostprijs tegenover. Als je nu als ondernemer het persoonlijk gewin verminderd wordt, dan wordt het aandeel plezier ook stevig kleiner. Ofwel moet je dus als ondernemer menen dat er nog altijd plezier en persoonlijk gewin te verdienen valt met of zonder werknemers en of er nog genoeg voordelen zijn als ondernemer, of je beslist als ondernemer te stoppen met ondernemen, of andere horizonten te verkennen.

              Het lijkt me vreemd dat werknemers niet snappen dat een ondernemer dit doet uit persoonlijk gewin. Die werknemers gaan toch ook niet werken voor hun plezier, maar voor hun maandelijkse wedde?

              Comment


              • Net even de berekening gemaakt voor m'n audi A4 3.0 TDI van 2005 die ik helemaal legaal in 2008 als tweedehands heb aangekocht omdat ik me toen geen nieuwe kon permitteren. Ik ben zelfstandig handelsvertegenwoordiger dus een goede auto is een must !

                Ik krijg het op m'n heupen dat de beslissingen steeds maar weer veranderen. Waarom wordt er nooit rekening gehouden met mensen die hun wagen echt nodig hebben om te werken, mensen waarvan hun wagen hun rijdend kantoor is ...

                Waarom mogen zijn wij als zelfstandig vertegenwoordiger steeds de dupe ? De brandstofprijzen swingen de pan uit en nu weer dit.

                Ik heb net even de berekening gemaakt en zit met een maandelijkse VAA van 410 euro tov. 182 euro als men zou berekenen op het aankoopbedrag en niet de cataloguswaarde.

                Ik ben het beu, ik betaal me als zelfstandig vertegenwoordiger blauw aan belastingen omdat ik nu eenmaal een lage kostenstructuur heb en steeds in de allerhoogste schijven val.

                Nu vlug terug aan het werk om m'n kosten te kunnen betalen ...

                Comment


                • Wel vind ik deze nieuwe regel correcter.
                  Als je een tweedehands wagen koopt, dan heb je het voordeel dat je minder geld moet uitgeven. Qua gebruik zal de kostprijs echter hetzelfde zijn dan van iemand met een even oude wagen die nieuw werd aangekocht.

                  Neem nu onze M3.

                  Cataloguswaarde: € 90.000,-
                  Tweedehands waarde vandaag: € 45.000,-

                  Het was toch niet correct dat iemand die nu naast mij staat aan de rode lichten met een tweedehands M3, effectief maar voor de helft belast wordt. Met deze nieuwe regelgeving betalen we exact evenveel voor het gebruik. Enkel heb ik dieper in mijn portemonnee moeten tasten om 'm aan te schaffen. Veel eerlijker...
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • klopt wel, maar het is de exponentiele hoogtegraad die het probleem is, de sigaretten gaan toch ook niet ineens naar 20 euro...
                    x2 tot daar aan toe, maar *4à5?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Hoe zit het nu met wagens aangekocht in het buitenland, in mijn geval UK, nieuw.

                      Wordt de faktuurwaarde van de UK genomen (25 % lager) if de belgische faktuurwaarde?

                      Scheelt toch serieus veel in de berekening VAA!

                      Niemand?? Geen experten?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
                        Weet er iemand zit wat de regeling is betreffende het carpoolen. En dan specifiek ivm bedrijfsleiders. Ik heb de mogelijkheid om met mijn collega zaakvoerder te carpoolen.
                        Fiscaal heb ik er geen flauw idee van, maar ik weet wel dat je enkel occassioneel mag carpoolen.
                        Anders moet je een speciaal (medisch) attest krijgen.
                        Hebben we toch ooit iets van te horen gekregen op het werk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Maar het is een onmiskenbaar voordeel dat mag belast worden.
                          Het is niet zo dat het nu niet belast werd.

                          Het wordt alleen nog disproportioneel hoger belast!

                          Comment


                          • dat is niet meer nodig, maar als je als WN carpoolt op minder dan 25 km van je werk, verdwijnt het VAA, ik weet niet hoe dit zit met bedrijfsleiders

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Fiscaal heb ik er geen flauw idee van, maar ik weet wel dat je enkel occassioneel mag carpoolen.
                              Anders moet je een speciaal (medisch) attest krijgen.
                              Hebben we toch ooit iets van te horen gekregen op het werk.

                              Dat is niet meer nodig, maar als WN < 25 km verdwijnt het VAA, en in die situatie zit ik. Maar ik ben geen WN maar bedrijfsleider

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichten
                                klopt wel, maar het is de exponentiele hoogtegraad die het probleem is, de sigaretten gaan toch ook niet ineens naar 20 euro...
                                x2 tot daar aan toe, maar *4à5?
                                Daar ben ik sowieso volledig mee eens. het is teveel in één keer. Ze hadden dit geleidelijk moeten opbouwen. Al was de overgang maar 1 jaar.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Een tweedehandswagen kopen aan de marktprijs vind ik geen achterdeurtje. Het VAA aan 70% van de nieuwprijs als je hem hebt gekocht aan 50% van de nieuwprijs is gewoon onfair.
                                  Het voordeel is natuurlijk meer dan alleen de aankoop van de wagen, dus in zekere zin moet er een onderlimiet zitten op de catalogusprijs in de berekening van het VAA. Uiteraard is dan weer ook daar de vraag wat redelijk is en wat niet ... Jij kan een E AMG kopen voor de prijs van mijn Touran, maar jouw voordeel zal toch groter zijn (taksen,onderhoud,verbruik), lijkt mij duidelijk, niet? De vraag is natuurlijk hoeveel ...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Ik merk alleen dat de spelregeles op 3 maand tijd al drie keer VOLLEDIG anders zijn geweest. Hoe kan je je dan deftig aanpassen?
                                  Tgoh eigenlijk zijn er al 3 maand geen duidelijke regels, daarom snap ik ook niet dat er hier al mensen aan het kopen en verkopen zijn gegaan ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                    Hoe zit het nu met wagens aangekocht in het buitenland, in mijn geval UK, nieuw.

                                    Wordt de faktuurwaarde van de UK genomen (25 % lager) if de belgische faktuurwaarde?

                                    Scheelt toch serieus veel in de berekening VAA!
                                    Mijn buikgevoel denkt dat het de originele factuur zal zijn, dus niet de Belgische.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Iedereen klaagt dat privé en zakelijk strikt gescheiden moet blijven en dat we ons dus geen 'toy' op de zaak mogen aanschaffen vergeten dat de ZAAK gestart werd met PRIVE geld.

                                      Ik zie nergens een regeling staan die mij de kans geeft om mijn 16K kosteloos uit de zaak halen of mijn vader zijn 75K kosteloos uit de zaak mag halen?

                                      Geen prive investering = geen zaak.
                                      Maar owee als je geld uit je zaak haalt of uw een dure auto aankoopt ...want dat is profiteren?
                                      Mijn volstort kapitaal krijg ik NOOIT terug maar ik mag wel privé de gevolgen dragen van een zaak gestart te hebben.

                                      Laat mij allemaal niet lachen.

                                      De een zijn dood, is de andere zijn brood. En binnen een paar jaar nog meer geklaag van mijn generatie of mijn toekomstige kinderen dat er geen werk is. Mijn vader is vandaag gestart met het stopzetten van zijn NV en verhuist naar het buitenland op pensioen, want waarom nog werken?. Mijn 2 broers wonen al in het buitenland, ik, sjah, ik tel de dagen af tot ik kan verhuizen.
                                      Last edited by fblade; 25/01/2012, 13:59.
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Dat klopt. Misschien moet ik wel geen auto hebben tout court, dan betaal ik geen VAA.
                                        Pas op, dat is het volgende: belasting op al wie belasting ontduikt door geen auto te hebben.
                                        Voordeel in natura voor het niet aangerekend krijgen van een voordeel in natura op je auto.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          Niemand?? Geen experten?
                                          Logica zou zijn dat je het factuur kan voorleggen van de nieuw aangekochte wagen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X