Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Meer dan 2000 euro per maand om in een huis van je vennootschap te wonen? Dat is er niet naast!

Zijn daar oplossingen voor? Ik zou denken dat je dat gemakkelijker privé kan hebben dan een wagen met een gedeelte verhuur naar de vennootschap?

In mijn ogen een veel groter drama dan je wagen moeten verkopen, maar ik denk dan waarschijnlijk ook als een typische belg die nogal gebonden is aan zijn huis ...
    Waarschijnlijk woning aan zijn firma en daardoor de woning ook via de vennootschap gezet. Nu omzetten naar privé heeft natuurlijk tot gevolg dat je terug registratie moet betalen, je extra inkomsten krijgt in de vennootschap door de verkoop en je privé het geld moet ophoesten voor de aankoop. Dit is dus veel erger dan dan de aanpassing van de VAA bij de wagens.

Comment

• Zorg gewoon dat het domicilie van de bedrijfsleider(s) niet staat op het adres van je vennootschap. Controle mag er zijn, je bent er immers om te werken dus da's toegelaten (voorlopig toch nog...)
      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
        dat is het absurde van de hele situatie, de gast met zijn phaeton hier zal meer belastingen betalen op die wagen dan wat hij ervoor betaald heeft tweedehands
        Dat is een ander verhaal, een Phaeton op de baan houden kost geld dus in die zin snap ik wel dat daar een zeker bedrag tegenover staat, ook al kostte hij maar in aankoop de prijs van een Golf.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Meer dan 2000 euro per maand om in een huis van je vennootschap te wonen? Dat is er niet naast!

Zijn daar oplossingen voor? Ik zou denken dat je dat gemakkelijker privé kan hebben dan een wagen met een gedeelte verhuur naar de vennootschap?

In mijn ogen een veel groter drama dan je wagen moeten verkopen, maar ik denk dan waarschijnlijk ook als een typische belg die nogal gebonden is aan zijn huis ...
          27k vaa is 13k netto give or take a few. Dat is idd de moeite. Zeker als dat voor 25 jaar is ofzo. Veel ergen dan een auto imo. Prive + huur dan niet voordeliger?

Comment

Dat is een ander verhaal, een Phaeton op de baan houden kost geld dus in die zin snap ik wel dat daar een zeker bedrag tegenover staat, ook al kostte hij maar in aankoop de prijs van een Golf.
            16000 euro vaa per jaar staat totaal niet in verhouding, je mag dat draaien en keren hoe je wilt....

Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

Comment

• Ik denk dat aan dergelijke bedragen VAA alle auto's ouder dan 5 jaar gewoon oninteressant zijn om in de vennootschap te houden, en de markt dus overspoeld gaat worden door dure wagens van 5 jaar en ouder... En het is nu al armoede, met Porsche Cayennes van 2006 voor 20000€

Comment

Awel ik vind dat alles behalve logisch. Zo wordt een Phaeton natuurlijk wel nog goedkoper aangeboden op tweedehandswebsites binnenkort... Privé is dat nog altijd zwaar om te hebben qua verbruik/onderhoud. Dus die gaan heel goedkoop naar het buitenland verscheept worden.

Comment

• Ideaal dus voor particulieren die voor een mooie prijs een dikke wagen kunnen kopen die nog niet half versleten is.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                    27k vaa is 13k netto give or take a few. Dat is idd de moeite. Zeker als dat voor 25 jaar is ofzo. Veel ergen dan een auto imo. Prive + huur dan niet voordeliger?
                    Individualizer zal daar zeker het antwoord op hebben. Langs de andere kant, iets meer dan 1000 euro per maand netto betalen voor je huis, alle kosten in klinkt dan ook weer niet slecht. Als je natuurlijk die 1000 euro netto eerst uit je zaak moet halen, dan doet het weer meer pijn natuurlijk ...

Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
                      Ik kreeg in 2008 de uitdrukkelijke waarschuwing van mijn boekhouder dit niet te doen, ondanks dat mijn bank mij vrolijk zo een constructie wou opzetten in 2010.

Comment

16000 euro vaa per jaar staat totaal niet in verhouding, je mag dat draaien en keren hoe je wilt....

Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
                        Zoals ik al eerder zei vind ik het logisch dat er ergens een ondergrens is aan de cataloguswaarde in deze berekening tegenover de nieuwprijs, net omdat het voordeel dat je uit een Phaeton haalt aan een prijs van een Golf groter is. Of die 70% de juiste maatstaf is, dat is een andere discussie.

Die kisten schrijven sowieso zwaar af en zijn in BE al bijna niet te slijten, dus veel erger zal het niet worden denk ik.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Individualizer zal daar zeker het antwoord op hebben. Langs de andere kant, iets meer dan 1000 euro per maand netto betalen voor je huis, alle kosten in klinkt dan ook weer niet slecht. Als je natuurlijk die 1000 euro netto eerst uit je zaak moet halen, dan doet het weer meer pijn natuurlijk ...

De truc om de registratie te omzielen bij verkoop huis uit vennootschap gaat als volgt:

1) 1 aandeelhouder in de vennootschap (kan niet als er meerdere aandeelhouders zijn)
                          2) Vennootschap verkoopt 1% van de eigendom via notaris (dus registratie op waarde van 1% @ 12,5% taxatie)
                          3) 2-3 jaar wachten
                          4) Eigenaar van 1% wil uit de onverdeeldheid treden en koopt de 99% over. Taxatie = 99% aan 1% want men treed uit de onverdeeldheid.
                          5) Dus totale registratiekost = +/- 1,3% versus 12,5% en kosten

Comment

Zoals ik al eerder zei vind ik het logisch dat er ergens een ondergrens is aan de cataloguswaarde in deze berekening tegenover de nieuwprijs, net omdat het voordeel dat je uit een Phaeton haalt aan een prijs van een Golf groter is. Of die 70% de juiste maatstaf is, dat is een andere discussie.

Die kisten schrijven sowieso zwaar af en zijn in BE al bijna niet te slijten, dus veel erger zal het niet worden denk ik.
                            Mijn voorbeeld: 1 jaar oude E500 met 20K km gekocht bij NNCC 2 weken geleden aan 55K ipv 107K nieuw

Had ik 2 weken geleden geweten dat ze het VAA nu toch op de catalogusprijs gingen berekenen dan had ik hem privé ingeschreven ipv op de vennootschap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ideaal dus voor particulieren die voor een mooie prijs een dikke wagen kunnen kopen die nog niet half versleten is.
                              straks alle ambtenaren in porsches

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
                                Mijn voorbeeld: 1 jaar oude E500 met 20K km gekocht bij NNCC 2 weken geleden aan 55K ipv 107K nieuw

Had ik 2 weken geleden geweten dat ze het VAA nu toch op de catalogusprijs gingen berekenen dan had ik hem privé ingeschreven ipv op de vennootschap
                                Je zal niet de enige zijn.
                                OO 00 OO

Comment

dat is het absurde van de hele situatie, de gast met zijn phaeton hier zal meer belastingen betalen op die wagen dan wat hij ervoor betaald heeft tweedehands
                                  Hoi, hier ben ik

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Die kosten worden imho zwaar overschat. In 1,5 jaar 2 keer op onderhoud geweest aan respectievelijk 700 en 350 euro. Verbruik is gemiddeld 10 liter dus das niks overdreven.

Niettemin, eerstdaags overleg en veel kans dat die buiten gaat.
                                  Privé zetten doe ik uit principe niet want ik weiger nog eens BIV te betalen!
                                  We vinden wel een andere oplossing en als ze niet oppassen zelfs een definitieve...
                                  Last edited by FvDm; 25/01/2012, 18:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                    straks alle ambtenaren in porsches
                                    Porsche is 'te snel' voor een ambtenaar.
                                    OO 00 OO

Comment

• Mijn F10 535D staat al 8 weken in mijn garage, te staan .. .
                                      Ik voelde al nattigheid aankomen. Eerst es bekijken wat er nu precies zit aan te komen vooraleer in te schrijven.

Comment

• ze snappen em nog niet

Als ik 15K kilometer zou rijden met een Caenne
                                        en je dat vergelijkt met de 50K per jaar van de Golfkes/Mini, BMW , ..

dan zal je snel zien dat een Cayenne an zich minder CO2 uitstoot dan een Gold op jaarbasis maar wel 10 keer meer moet betalen.

Touring is tegen
                                        Leaseplan is tegen
                                        febiac is tegen
                                        wij zijn tegen

en toch doen ze het, moeten ze niet luisteren naar het volk in een democratie? :o
                                        Last edited by fblade; 25/01/2012, 18:43.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Ik denk dat je een vergissing maakt. Ikzelf doe het niet. Mijn woning is privé. Maar veel collega zelfstandigen hebben dat gedaan.

---
                                          I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.022048,4.482052
                                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Working...
                                          X