Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    En als je dat niet hebt is het op basis van een Bentley Continental GT
    Dat is makkelijk want die geven geen korting !! Dat rekent dus een stuk makkelijker ;-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
      Hoop dat CD&V/VLD/SPa de volgende verkiezingen een ongelooflijke klap gaan krijgen.
      Hadden ze die dan al niet gekregen bij de vorige verkiezingen??
      Probeer eens aan een buitenlander uit te leggen dat een partij die met een serieuze meerderheid van stemmen de verkiezingen wonnen toch in de oppositie moet zetelen... Dat is dan "democratie" !!!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Aankoopprijs zit daarin, dat zijn die 320 en 400 (32k en 40k /100)
        De business modellen zijn 30k en 36k, daar is de hybride nog voordeliger.
        Toch nog eens goed natellen hoor!
        Ik heb al genoeg nageteld de laatste maand want ik zoek nu een nieuwe leasewagen.
        Koffer van de hybride is spijtig genoeg te klein.

        Edit: en op termijn wordt het voordeel van de hybride nog groter, want 6% van een hoger bedrag geeft ook een hogere korting ieder jaar opnieuw.
        Ik heb vandaag met de Prius gereden, van dat model komt er in de zomer een GRAND Prius+ uit, enorme koffer en veel plaats. (7 zitter standaard).
        In het zwart valt die nog redelijk mee, t'is geen schoonheid maar geen extra tax betalen is me wel wat waard.

        Een test hier :
        Arguably the Prius has already been mainstream for quite a while, but the v will help solidify the name as a brand. Perhaps now the world is even ready for a...


        Prius V ingeven op youtube en je vindt veel info en tests. Ik denk er toch ernstig over na om die te nemen als familiewagen.

        Comment


        • weet iemand of je dit kunt toepassen??

          Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichten
          vraag voor de toekomst... kun je dan als je nu een wagen privé koopt bvb 100.000 euro en je beslist van daar een huur volgens het boekje voor te factureren van bvb 2500 euro aan je bvba, maar je rekent het jaar ervoor (en je houdt dat het jaar erop ook bij) echt iedere km uit dat je met die wagen privé rijdt en voor werk (ik kan dat in mijn beroep perfect controleerbaar doen dag na dag), en je maakt daar een verdeelsleutel van (bvb 20.000 km en bewijsbaar per dag 16.000 voor werk en 4000 privé), dan reken je van wat een normaal aanvaardde huur is voor die wagen maar 4/5, en ga je ook van de verzekering, onderhoudskosten, rijtaks telkens 1/5 gaan terugbetalen aan de vennootschap die ze betaalt.
          dan heb je toch geen VAA, want je betaalt het privégedeelte zelf.
          Is dit dan rechtsgeldig, kun je dit op deze manier doen?? Is daar rechtsspraak rond?

          Want dan kun je toch 2000 euro per maand, marginaal belast naar de privé trekken, en de staat moet veel minder betalen want je schrijft de wagen niet af, en je betaalt privé een deel van de verzekering enz enz, de staat heeft gewoon minder belastingen op 2000*12.

          dit is mi het enige scenario, maar ik ben geen fiscalist/boekhouder/advocaat dus ik weet gewoon n iet of dit aanvaard wordt...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            Das hier vlakbij mij. Wel dure grond denk ik dan.
            Viel wel mee. Al een geluk dat ik met mijn eigen bedrijf bouw.


            ---
            I am here: http://maps.google.com/maps?ll=50.843619,4.509616
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              En als je dat niet hebt is het op basis van een Bentley Continental GT
              vraag mij af what the heck de catalogusprijs is - de prijslijst bij de dealer is mijn gok, zie echt niet in wat het anders zou kunnen zijn

              ongelofelijk dat het nog steeds niet duidelijk is

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichten
                weet iemand of je dit kunt toepassen??
                Wel, die 33 komma iets cent per KM die je als privé persoon mag aanrekenen aan je vennootschap, is een forfait. Het is sowieso zo dat je mits staving dat bedrag kan aanpassen. Maar dan is de kans op een diepgaande controle wel groot...

                Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

                --------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

                --------------------------------------------------------------------------------------------

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                  Wel, die 33 komma iets cent per KM die je als privé persoon mag aanrekenen aan je vennootschap, is een forfait. Het is sowieso zo dat je mits staving dat bedrag kan aanpassen. Maar dan is de kans op een diepgaande controle wel groot...

                  Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer
                  moet je dan één of andere agenda bijhouden welke privé of werk zijn?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                    Ik heb vandaag met de Prius gereden, van dat model komt er in de zomer een GRAND Prius+ uit, enorme koffer en veel plaats. (7 zitter standaard).
                    In het zwart valt die nog redelijk mee, t'is geen schoonheid maar geen extra tax betalen is me wel wat waard.

                    Een test hier :
                    Arguably the Prius has already been mainstream for quite a while, but the v will help solidify the name as a brand. Perhaps now the world is even ready for a...


                    Prius V ingeven op youtube en je vindt veel info en tests. Ik denk er toch ernstig over na om die te nemen als familiewagen.
                    Hier hetzelfde gedacht!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                      Wel, die 33 komma iets cent per KM die je als privé persoon mag aanrekenen aan je vennootschap, is een forfait. Het is sowieso zo dat je mits staving dat bedrag kan aanpassen. Maar dan is de kans op een diepgaande controle wel groot...

                      Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer
                      Tenzij je meer dan 40d/jaar bij één klant zit, dan is het 0,15.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                        Hier hetzelfde gedacht!
                        +1 grote kanshebber als de X5 weg is
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • ik zit nu niet iedere dag bij de dealer in zijn cataloog te kijken maar ik kan mij toch niet herinneren dat er in een cataloog een korting staat. Korting staat op faktuur vermeld maar in de cataloog????

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Met de regels tem 2011 deed je er al niet goed aan als ondernemer om met personeel te werken. Met de regels van 2012 is het ook gedaan met de spielerij voor de ondernemer.

                            Ik denk dat de meeste ondernemers het doen uit plezier en persoonlijk gewin, en niet als een sociale plicht. Werknemers aannemen om hun onderneming uit te breiden is ook om meer aan plezier en persoonlijk gewin te winnen, maar daar staat een stevige kostprijs tegenover. Als je nu als ondernemer het persoonlijk gewin verminderd wordt, dan wordt het aandeel plezier ook stevig kleiner. Ofwel moet je dus als ondernemer menen dat er nog altijd plezier en persoonlijk gewin te verdienen valt met of zonder werknemers en of er nog genoeg voordelen zijn als ondernemer, of je beslist als ondernemer te stoppen met ondernemen, of andere horizonten te verkennen.

                            Het lijkt me vreemd dat werknemers niet snappen dat een ondernemer dit doet uit persoonlijk gewin. Die werknemers gaan toch ook niet werken voor hun plezier, maar voor hun maandelijkse wedde?

                            Met andere woorden , de middenstand is de laatste 15 jaar veel te gulzig geweest .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                              Met andere woorden , de middenstand is de laatste 15 jaar veel te gulzig geweest .
                              Ik denk dat je bedoeld de overheid

                              België staat steevast in de top 5 van meest belaste landen ter wereld met een bedroefend inefficient overheidsapparaat en de laagste pensioenen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Aankoopprijs zit daarin, dat zijn die 320 en 400 (32k en 40k /100)
                                De business modellen zijn 30k en 36k, daar is de hybride nog voordeliger.
                                Toch nog eens goed natellen hoor!
                                Ik heb al genoeg nageteld de laatste maand want ik zoek nu een nieuwe leasewagen.
                                Koffer van de hybride is spijtig genoeg te klein.

                                Edit: en op termijn wordt het voordeel van de hybride nog groter, want 6% van een hoger bedrag geeft ook een hogere korting ieder jaar opnieuw.
                                Ik weet niet hoe jij telt maar als ik 8k meer moet dokken voor die hybride, dan haal ik dat voordeel er prive nooit uit owv lagere VAA. Die 8k meer als dividend uitkeren brengt meer op dan die in de hybride te steken.

                                Als bediende is het uiteraard voordeliger prive om die hybride te nemen :-)

                                Comment


                                • Als die vaa op punt staat gaan ze dan het geld dat naar het voetbal en wielrennen vloeit ook eens duchtig aanpakken . Ze vinden het niet kunnen ten tijde deze crisistijd dat er zoveel bedrijven zijn die vele miljoenen euros met groot gemak hierin blijven pompen .
                                  Last edited by ; 25/01/2012, 22:21.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                    Hier hetzelfde gedacht!

                                    Prius + 7-zitter

                                    - Ik heb het bekeken op het salon en de koffer is en blijft voor mij te klein. Het zou helpen als je de 3e zetelrij zou kunnen weghalen.
                                    - een plug in hybride verlaagde de (officiële) co2 met de helft al hang je hem in de praktijk nooit aan de stekker. Waarom doen ze dat niet ? Het lijkt me toch een eenvoudige ingreep ...

                                    Voor wie het wel wil toch een tip :
                                    Fleetkorting van 10% kan pas als je 3 wagens hebt op de firma BIJ TOYOTA. De versie met de meeste luxe : 40.000 € en dus 4.000 € fleetkorting.
                                    Als je maar 1 of 2 wagens hebt als bedrijf dan vang je bot tenzij ... je least want dan krijg je WEL die fleetkorting.

                                    --> als je hem wil en je moet ervoor lenen : probeer leasing !
                                    --> als je hem cash betaalt : probeer leasing op de kortst mogelijke termijn zodat je die korting van 4.000 € hebt, dat kan wel eens goedkoper zijn dan de korting die je zo krijgt (want die ken ik niet)

                                    Comment


                                    • Tijd voor een grapje :

                                      we draaien de boel om :
                                      - het VAA van de wagens berekenen we idem als vroeger maar dan ipv x2 wordt het x3.8
                                      - het VAA van de woonst : de initiële waarde x EPC factor maar dan voor elk jaar -6% afwaardering

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        ... ik wil bv. ook geen dieselhybride zoals de DS5 en ne Lexus CT is het toch ook niet hoor.
                                        Ik was wel geïnteresseerd in dienen DS5, want de business kost 36k incl btw.
                                        Alleen, dat spel kan "maar" 4km rijden op batterij ....
                                        Vind ik nu toch ook niet echt super hoor.

                                        Wat mij een beetje triestig maakt is het feit dat er nu zo veel aandacht gaat naar die 2dehands, vanwege gefoefel met factuur.
                                        Maar dat was vroeger toch ook al zo? Je kon toen toch ook al foefelen. Alleen, bedrag lager is dan ook minder aftrek.

                                        Voor mij persoonlijk is het een jaar wachten. Heb auto privé, wou 2dehands allroad kopen maar als ik daar de volle pot VAA voor moet betalen, zal ik wel andere dingen doen met mijn geld, zielegaard (aan die mannen van de wetstraat hé)
                                        Last edited by ; 25/01/2012, 22:26.

                                        Comment


                                        • Ik heb 2 wagens op mijn bvba:
                                          Sinds 2010 een BMW E60 525d bj 2008 en
                                          sinds verleden jaar april heb ik een BMW E46 M3 Cabrio bj 2004 bijgekocht.
                                          Die M3 werd trouwens ingeschreven op 1 april... (nu snap ik ze)

                                          Nee serieus, Ik heb die helemaal in orde laten zetten (groot nazicht, 4 x nieuwe banden, andere remmen + remschijven, Bastuck uitlaat, Schrick nokkenassen, had Subframe damage, 1 KW v3 was lek en is gerepareerd,...) Kortom, je pompt daar nog eens veel geld in en dan krijg je zoiets te horen...moest ik het toen geweten hebben dan had ik die natuurlijk nooit gekocht.

                                          Met die M3 wil ik niet blijven rondrijden want dat komt overeen met ca 800 euro dat er maandelijks prive bijgeteld gaat worden, dat wil ik niet betalen en dat gun ik ze niet.

                                          Maar ik wil de wagen ook niet verkopen omdat ik er toch bijna niets meer voor ga krijgen.(en stiekem ben ik er ook wat verliefd op)
                                          Daarom heb ik besloten om die toch op de zaak te houden maar uit het verkeer te nemen.

                                          Ik mag er dan niet meer mee op de openbare weg maar op die manier moet ik geen VAA betalen en moest ik later beslissen om de wagen opnieuw via de zaak in verkeer te stellen dan moet ik enkel een nieuwe plak betalen en geen BIV meer want dat heb ik reeds betaald.
                                          Ik zal wel ergens een remorque met dubbele as vinden zodat ik de M3 naar een paar 'leuke; plaatsen kan vervoeren.

                                          Ik voel me door DiRupo 1 zwaar genomen omdat ze de spelregels tijdens het spel veranderd hebben en daarom wil ik mijn 525d ook een paar jaar uit verkeer nemen. Al bij al word ik daar voor 380 euro (de helft daarvan reeel) per maand op belast en dat vind ik nog aanvaardbaar maar als zij mij niks gunnen dan gun ik hun niets. Zo gaat dat.

                                          In de plaats daarvan zou ik me dan prive een auto aanschaffen die ouder is dan 15j (BIV ca 65 euro) ,liefst op LPG die veel CO2 produceert en ik kan dan aan mijn BVBA een kilometervergoeding aanrekenen en momenteel is dat 33 cent/km:


                                          Ik heb altijd al van een BMW 'sharknose' 628/633/635 gedroomd. Momenteel gaan die een 5 a 6000 euro op de 2de hands markt (met LPG geinstalleerd)...
                                          Professioneel doe ik rond de 30.000 km /jaar dus ik kan mijn bvba 10.000 euro per jaar aanrekenen. Na een 8 a 9-tal maanden maak ik al winst...

                                          Zo slaag ik 4 vliegen in 1 klap:
                                          - Ik betaal geen VAA dus DiRupo en zijn vuil sossen kunnen het niet van mij pikken.
                                          - Mijn bvba heeft een kost van 10.000 euro en moet daar dus geen belastingen op betalen
                                          - Ik krijg prive 10.000 euro netto per jaar oftewel 833 euro per maand. Probeer u als zelfstandige maar eens 833 euro per maand netto bij te geven... Daar moet je anders toch veel voor doen.
                                          - Ik rij met een sharknose

                                          Moest ik er mee doorgaan dan ga ik speciaal nog wat toertjes rijden rond het Sossen-hoofdkwartier om daar wat CO2 te spuwen, te braken. Daarna ga ik hetzelfde doen bij het gebouw van Groen!
                                          Last edited by ; 25/01/2012, 22:42.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X