Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe jij telt maar als ik 8k meer moet dokken voor die hybride, dan haal ik dat voordeel er prive nooit uit owv lagere VAA. Die 8k meer als dividend uitkeren brengt meer op dan die in de hybride te steken.

    Als bediende is het uiteraard voordeliger prive om die hybride te nemen :-)
    Ik volg je maar ben niet akkoord, die 8000 extra krijg je terug bij verkoop. Over een paar jaar zal een hybride nog gegeerder zijn, ook in 2de hands met dan nog steeds 2 a 3 jaar garantie. Want Toyota geeft 5 jaar he.

    Dus ik denk dat er geen probleem is om nu de meerkost te betalen en direct volop te profiteren van laag VAA.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Ik heb even een andere vraag: hoe wordt de VAA van je loon afgetrokken?

      In mijn situatie: Passat 2.0 TDI met 156g CO2.
      Op mijn loonbrief stond in december helemaal onderaan "voordeel wagen -154€".
      Als ik dan opnieuw ging berekenen tot gisterenavond zou er 315€ staan. (nu kennelijk 258€)
      Nu zeggen echter veel mensen dat dit een brutto bedrag is en dus aan ongeveer 53,9% belast wordt. Maar dan komt het eerst bij mijn brutto loon, belastingen berekenen en dan gaat het er weer af. Bij mijn loonbrief staat er echter bovenaan niets.
      Bij mijn vorige werkgever was het inderdaad zo.

      Kerel van de garage zei dat hij inderdaad wist dat er 2 manieren waren. Hoe die van mij dan net werkte wist hij niet.
      Gaat daar bij mij nu -315€ staan of 53,9% van 315, of nog iets anders?
      Op het werk durven ze hierover ook nog niet te communiceren...
      die 154€ wordt netto van je loon afgehouden
      dus zit je in 't systeem dat je een 'factuur' krijgt voor je voordeel in natura
      als de nieuwe berekening op 315 is zal er -indien je baas niks onderneemt- er idd min 315 op staan
      je kan gaan vragen om de 315 bij je bruto te tellen en zo je vaa te beperken(zal dan rond hetzelfde uitkomen als vroeger), maar dan KOST het je baas wel de meerkost tov vroeger... bovenop zijn meerkost van het nieuwe systeem...

      hoe je het draait of keert: de staat is de enige winnaar(voor't moment)
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Gelezen in een reactie op een artikel op DeStandaard.be



        Commentaar van Federauto (Guy Crab) • "De conclusies die door Belga worden gepubliceerd en door de gezamelijke media worden overgenomen, zijn gebaseerd op (nog) niet gepubliceerde info. Er is nog niet geantwoord op enkele openstaande vragen, zoals: - op welke cataloguswaarde gaat men zich baseren ? (Voor een tweedehandsvoertuig is het bepalen van een historische cataloguswaarde niet zo evident. - de juridische aspecten (belasting op belasting en op niet-betaalde belasting; belasting op een bedrag dat nooit werd betaald, de korting; enz...) - de degressiviteit (jaarlijkse leeftijdscorrectie van 6% op de cataloguswaarde) strookt niet met de marktwaarde van een occasie... vb. een occasie van 5 jaar oud die werd aangekocht aan 40% van de cataloguswaarde, wordt toch voor 70% in rekening gebracht voor de VAA berekening.... - wat met elektrische of hybride voertuigen (ref. cataloguswaarde !) enz... FEDERAUTO zal uiteraard reageren zodra de tekst beschikbaar is ! "

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
          Ik ben eens curieus wat dit op termijn gaat brengen... Gaan er nu minder wagens verkocht worden?Of goedkopere? Gaan er nu meer mensen een bedrijfswagen weigeren en (langer) met hun eigen wagen blijven rijden?
          Zo ja, dan wordt er minder verkocht, geproduceerd, wordt er minder brandstof verbruikt en dan zijn er minder inkomsten voor de staat... Benieuwd hoe het gaat lopen...
          mijn gok is dat ze op korte termijn meer inkomsten gaan halen omdat er een hoop vast zitten aan leasing en dergelijk. Op middellange tot lange termijn gaan ze er serieus hun broek aan scheuren

          das mijnen gok

          Comment


          • Hier stond eens mijn auto vermeld.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
              Prius + 7-zitter

              - Ik heb het bekeken op het salon en de koffer is en blijft voor mij te klein.
              Ik heb nu een galaxy 166gr. Een nieuwe zou al zakken naar 139gr. Maar veel lager co2 voor monovolume vindt je niet. Het feit dat deze prius drie afzonderlijke zitjes heeft voor mijn kinderen vind ik al pluspunt. Al een keertje laten berekenen en ik kan een vrij complete versie kiezen binnen mijn budget en minder belastingen betalen dan wat ik 2011 betaalde. Kinderwagens of bedjes heb ik niet meer, dus de koffer kan iets kleiner.

              Ik blijf hopen dat het komende jaar nog meer gelijkaardige alternatieven verschijnen. Ik had ook uitgekeken naar de V60 hybrid maar 60k voor een kleinere wagen!!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Maar er zijn toch echt wel alternatieven met een betrekkelijk laag VAA... of willen jullie per se op 1200/jaar uitkomen? Vroeger waren er toch ook veel wagens met een VAA hoger dan 1200 euro?

                Ik ga nu naar een VAA van 1850 (dat elk jaar 6% zakt, als ze de CO2 normen ni te hard aanpassen tenminste), mn vorige auto zat ook aan 1800€ volgens de regeling van 2011 (zou 3000 zijn in 2012), uiteindelijk is dat dan een netto loonverlies van 26,5 euro per maand als je vergelijkt met het minimum VAA van 1200 euro. De totale maandelijkse belasting is dan 83 euro, of ongeveer de prijs van ene naftbak.
                En dat heb ik er wel voor over om met een iets toffer karretje te rijden dan een Prius of Golf 1.6 TDI. Maar iedereen moet voor zichzelf de rekening maken natuurlijk
                Ola , ik heb me voor het plezier deze week een spiksplinter nieuwe RCZ 200pk op de zaak gekocht. De familiewagen dient uitsluitend als transport middel. En als 'fun' niet van tel is kom ik steevast op die grote Prius uit. Moet automaat zijn, moet naft zijn, moet groot zijn en niet overdreven duur. Stel me dan is iets anders voor ? Want ik weet het echt ook niet meer zenne.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Heb je gemerkt dat er onder de koffer nog een grote ruimte zit ? Dat op zich alleen heeft bijna het volume van de DS5 Hybride koffer. Ik vond die koffer echt wel goed, en idd die derde achterbank eruit en je hebt nog meer plaats. Dat moet te doen zijn indien echt nodig denk ik.

                  Fleet korting (3 wagens) : 11% , vandaag prijs gekregen.
                  Part korting nu : 6+2 = 8%
                  Ik heb wel gezien dat er een koffer is achteraan waar je een valies recht in kan zetten. Ik denk ook dat het mogelijk moet zijn om die achterste zetels eruit te vijzen; dan win je weer wat.

                  Het verschil tussen de 11% en de 8% is dan toch te klein om winst te maken als je de wagen anders gewoon zou aankopen en contant zou betalen.

                  Wel zeer behulpzame mensen op die stand moet ik zeggen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                    Ik had een ander gedacht. Koop mij een Nissan Micra privé van 1000 euro en reken km vergoeding aan. Ik koop mij ook een vette LV Pick-up, zo één waar de roetbollen uit den uitlaat komen als ge op het gas staat. Als de belastingen zagen dat ik die pick-up ook privé gebruik kan ik ze erop wijzen dat ik wel degelijk een bedrijfswagen heb, mijnen Micra en dat die pick-up 100% werk is. Dan goe gas gaan geven in de wetstraat met de pick-up

                    Ik ga hetzelfde als jij doen, al moet ik met een Ford Transit op pad die 20 jaar oud is, klootzakken zullen zo weinig mogelijk krijgen tot ik een "definitieve" oplossing heb

                    Top! Ik dacht eerst voor te stellen om dan samen naar daar te rijden maar dan moeten we mekanders troep inademen en dat willen we natuurlijk ook weer niet. We zullen mekaar aflossen

                    Als het daadwerkelijk zo is dat CO2 de aarde opwarmt dan gaan we een goede zomer tegemoet. Ik persoonlijk zal ervoor zorgen dat het gemiddeld2 graden warmer wordt. Dat is beloofd!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
                      Ik zal nog beter slapen dan voordien want nu moet ik verdorie goed uitkijken wat ik doe met het bedrijf want elk jaar veranderd er wel iets; VAA, automatische index aanpassing, notionele interestaftrek, R&D vrijstellingen etc...

                      Morgen allemaal in lage loon landen en mn kosten gaan met 70% naar beneden en mn winst vervijfvoudigd. Simpel hé.

                      En ja, ik ben weldegelijk sociaal ingesteld maar troop is teveel. Als mn baten niet meer in verhouding tot mn risico's staan dan hoeft het niet meer op deze manier.
                      1000% akkoord!!!!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Ola , ik heb me voor het plezier deze week een spiksplinter nieuwe RCZ 200pk op de zaak gekocht. De familiewagen dient uitsluitend als transport middel. En als 'fun' niet van tel is kom ik steevast op die grote Prius uit. Moet automaat zijn, moet naft zijn, moet groot zijn en niet overdreven duur. Stel me dan is iets anders voor ? Want ik weet het echt ook niet meer zenne.
                        ha... dacht al da die prius uw enige kar zou worden . Goeie keuze dan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                          Vergeet dan ook niet langs de CDV en VLD te rijden, want het zijn tenslotte ook zij die hiermee akkoord gegaan zijn en geknield hebben voor le PS/Pa
                          Ik vind dat zij verantwoordelijk zijn voor wat er nu in de regering zit!
                          Eerst zeggen tegen BDW dat ze mee gaan met hem en niet zullen plooien en dan toch meegaan.
                          De ps kan men eigenlijk niet veel verwijten, het zijn de vlamingen in de regering die letterlijk hun broek afgestoken hebben.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                            Gelezen in een reactie op een artikel op DeStandaard.be



                            Commentaar van Federauto (Guy Crab) • "De conclusies die door Belga worden gepubliceerd en door de gezamelijke media worden overgenomen, zijn gebaseerd op (nog) niet gepubliceerde info. Er is nog niet geantwoord op enkele openstaande vragen, zoals: - op welke cataloguswaarde gaat men zich baseren ? (Voor een tweedehandsvoertuig is het bepalen van een historische cataloguswaarde niet zo evident. - de juridische aspecten (belasting op belasting en op niet-betaalde belasting; belasting op een bedrag dat nooit werd betaald, de korting; enz...) - de degressiviteit (jaarlijkse leeftijdscorrectie van 6% op de cataloguswaarde) strookt niet met de marktwaarde van een occasie... vb. een occasie van 5 jaar oud die werd aangekocht aan 40% van de cataloguswaarde, wordt toch voor 70% in rekening gebracht voor de VAA berekening.... - wat met elektrische of hybride voertuigen (ref. cataloguswaarde !) enz... FEDERAUTO zal uiteraard reageren zodra de tekst beschikbaar is ! "
                            Klopt, de BTW in aanmerking nemen om opnieuw te taksen te heffen... kan dat zomaar? Zouden belangenverenigingen zoals Dolor (dolorvzw.be) misschien bereid zijn om dit en andere ranzige kantjes van de VAA herziening te bekijken? Eén of ander Europees hof inschakelen?? Het zal niet de eerste en laatste keer zijn dat we Europa nodig hebben om onze rotte Belgische politiek bij de les te houden. Waar is de tijd dat Reynders nog op financiën zat . Het is de spa die zijn veto heeft gesteld hiertegen. En er zijn daar nog een paar partijkes die gaan verschieten bij de volgende verkiezingen, nietwaar CD&V? Dit keer hebben ze een niet te onderschatten hoeveelheid Belgen geraakt op een plek waar ze dat beter niet hadden gedaan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                              Ik vind dat zij verantwoordelijk zijn voor wat er nu in de regering zit!
                              Eerst zeggen tegen BDW dat ze mee gaan met hem en niet zullen plooien en dan toch meegaan.
                              De ps kan men eigenlijk niet veel verwijten, het zijn de vlamingen in de regering die letterlijk hun broek afgestoken hebben.
                              Ja, dat is wel zo. Volgens mij zijn er de laatste weken nogal wat kurken geploft daar in de gebouwen van de PS. Ze hebben er alleszins alle redenen toe...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                ha... dacht al da die prius uw enige kar zou worden . Goeie keuze dan.
                                Dat zou ik niet kunnen, veel te veel autofreak.
                                Heb prive nog 2 andere sportwagens en een moto. Dus één Prius zal ik wel kunnen verwerken
                                Heb trouwens zin in een 2de moto, salon bezoeken is slecht voor mijne (prive) portemonnee.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                  Ik heb nu een galaxy 166gr. Een nieuwe zou al zakken naar 139gr. Maar veel lager co2 voor monovolume vindt je niet. Het feit dat deze prius drie afzonderlijke zitjes heeft voor mijn kinderen vind ik al pluspunt. Al een keertje laten berekenen en ik kan een vrij complete versie kiezen binnen mijn budget en minder belastingen betalen dan wat ik 2011 betaalde. Kinderwagens of bedjes heb ik niet meer, dus de koffer kan iets kleiner.

                                  Ik blijf hopen dat het komende jaar nog meer gelijkaardige alternatieven verschijnen. Ik had ook uitgekeken naar de V60 hybrid maar 60k voor een kleinere wagen!!!
                                  Ik heb nu een S-Max 2l diesel en doe 20.000 KM per jaar ; ben zelfstandige ; wil in totaal 8 jaar met de wagen rijden en heb de wagen nu 4 jaar (zit dus halverwege) :

                                  Kost = waardevermindering van de wagen ; onderhoud ; verzekering (eerste 3 jaar omnium) ; genoeg nettoloon om het VAA te betalen ; verbuik ; belastingdruk wegens verworpen uitgaven.

                                  1) vroeger : gemiddelde kost 745 € per maand gespreid over 8 jaar volgens het systeem 2011
                                  voor de eerste 4 jaren gemiddeld : 847 en voor de laatste jaren 642 € per maand. Deze schommeling komt vooral omdat de wagen in de eerste 4 jaar veel meer van zijn waarde verliest dan in de volgende 4 jaar

                                  2) onder het nieuwe systeem betaal ik voor de laatste 4 jaren al 757 € per maand, wat 115 € per maand meer is.

                                  3) als ik vandaag dezelfde wagen nieuw zou kopen dan kost me dat : 905 € per maand gespreid over de volgende 8 jaren ; omdat de moter echter een lager co2 uitstoot heeft zou het dalen naar 860 € per maand (169 naar 152 Co2)

                                  Volgende (diesel) alternatieven bekeken met redelijke doch kleinere koffer dan de S-Max :
                                  - Zafira Tourer Eco Start Stop 130 pk
                                  - Peugeot 5008 - eco 115 pk
                                  - Renault Scenic 130 Start-Stop
                                  - Ford Grand C-Max - econetic 115 pk
                                  - VW Touran - 105 pk

                                  De Zafria Tourer heb ik berekend en die zou me 650 € per maand kosten gemiddeld over de volgende 8 maanden. De koffer valt goed mee.

                                  Mijn voorlopige strategie totdat ze de berekening van de jaarlijkse wegenbelasting bekend maken :
                                  - blijven rijden met de huidige S-Max
                                  - volgend jaar komt een hybride C-Max uit ; daarna hybride Mondeo ; ik hoop binnen de 4 jaar een nieuwe S-Max met hybride in de showroom te vinden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                    Ja, dat is wel zo. Volgens mij zijn er de laatste weken nogal wat kurken geploft daar in de gebouwen van de PS. Ze hebben er alleszins alle redenen toe...
                                    Tja, dat iedereen dronken was toen ze dit hebben beslist is duidelijk ...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                      Ik blijf hopen dat het komende jaar nog meer gelijkaardige alternatieven verschijnen. Ik had ook uitgekeken naar de V60 hybrid maar 60k voor een kleinere wagen!!!
                                      Begin '13 kan je een hybrid Mondeo kopen, ook een plug-in. Knappe wagen !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                                        Tja, dat iedereen dronken was toen ze dit hebben beslist is duidelijk ...
                                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                        Comment


                                        • http://www.politicsinfo.net/viewtopic.php?t=53091Vlaamse senatoren zijn verbolgen over het optreden dat minister van Pensioenen Michel Daerden (PS) donderdag...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X