Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Als er hier mensen aanduiden dat onder de nieuwe regels ze plots onder de zwaarste belastingsschalen vallen puur op wat de fiscus meent hun VAA te zijn, dan heb ik zeker begrip voor die mensen, zeker omdat ze hun beslissing genomen hebben onder voorgaande wetgeving, en er geen overgangsregeling is.

De oplossingen zijn eenvoudig: weg met de dure auto, of weg met de firma naar het buitenland. In beide gevallen vist de overheid, en bijgevolg ook u, achter het net om die 200 miljoen dicht te rijden. En honderden miljoenen gemiste BTW-inkomsten. Inkomsten die dienden om de gaten in de begroting qua onderwijs, gezondheidszorg, sociale zekerheid en pensioenen dicht te rijden. En wees er maar zeker van dat alle Belgen die België verlaten, niet meer terugkomen.
    Heb ik ooit iets anders beweerd? Ik wees gewoon op het imago die hier opgebouwd/bevestigd wordt:
    De zelfstandigen zijn het grootste slachtoffer, en de anderen snappen er niets van, en we gaan met onze pick-up voor de hoofdkwartieren van partijbureaus gaan roken...

Niet echt taal om die zogenaamde jalousie mee weg te werken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
      Hey bedankt!
      Wil dus zeggen dat je vanaf 24000 km in een zone komt waar ze je in het oog gaan houden maar het is dus niet beperkt door een of andere wet.
      Ik kan dit eenvoudig aantonen omdat ik van elke werkdag mijn exacte locatie kan aantonen (omdat ik daar moet inbatchen)
      Laat ze maar komen, die vergoeding op 30000 km zal ik binnenrijven
      Als je altijd naar dezelfde plek rijdt, is het woon-werkverkeer, en dan is het 0.15€/km.
      Last edited by ; 26/01/2012, 12:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
        http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120126_011

weird, 'k dacht dat we allemaal moesten besparen en inbinden
        Europese regel...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
          Als je altijd naar dezelfde plek rijdt, is het woon-werkverkeer, en dan is het 0.15€/km.

Aha, dat wist ik niet. Thx for the info.

Comment

• Hoe zit dat met 2 auto's op een vennootschap? Allebei VAA? Of 1 prive en 1 werk?
            Vorig jaar heeft mijn boekhouder slechts 1 wagen aangegeven (weet nog niet welke, volgende week meeting).
            Gaat dat nog kunnen?

Indien op allebei volledige VAA, then I'm fucked! En zeker als ze catalogusprijs (€52000 in 2002) gaan nemen in plaats van factuurbedrag (€13000 in 2009). Ik heb die auto trouwens gekocht van een Luxemburgse particulier.

Alternatieven?
            - Oudste auto uitschrijven en parkeren
            - Jongste auto uitschrijven en parkeren
            - Jongste auto verkopen (auto uit 2011 -> veel verlies)
            - Alle auto's verkopen en VW Amarok kopen
            - Moto voor woon/werk (alhoewel woon/werk = 0km, indien vennootschap = priveadres, maar bon)
            - ....

Ideeen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Europese regel...
              ik citeer:
              "Europa verplicht niet om die maand te betalen, maar De Coninck wil dat wel doen."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                @ asterduc : Kan je me even uitleggen hoe je aan slechts 36K km per jaar komt, terwijl je regelmatig naar 't buitenland rijdt (hoodzakelijk Duitsland), en soms 1000 km per dag rijdt ?
                Dit vind ik ook wel raar.
                40k km prive inbegrepen, dat is toch helemaal niet zoveel, zeker niet voor een vertegenwoordiger?
                Bij mijn vorig werk reed ik meer 65.000 per jaar en dan moest ik nog 8 uur per dag op de firma werken.
                Hij begint waarschijnlijk al te werken als hij in zijn auto stapt.

Maar ja, nu zal ik weer wel afgunstig zijn zeker? ( ik betaal ook meer voor mijn wagen hoor)

Comment

Ben je daar zeker van? Volgens mij is die vergoeding niet beperkt.
                  Ik heb erachter gezocht maar hierover niets gevonden. Heb je ergens een linkje?
                  Ja, gevonden op het net en ook gehoord van mijn boekhouder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                    ik doe mee.

/edit
                    Mail verzonden samen met de vraag om een petitie online te zetten op hun site waar we gemakkelijk kunnen intekenen.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Toch heel vreemd hoe sommigen hier zo afgunstig zijn van anderen hun wagen.
                      Ik ben zelf een werknemer en heb een Mercedes E-klasse als firmawagen (Europees fleetcontract met 19% korting). Door de nieuwe regeling (belast op cataloguswaarde) gaat me vanaf nu heel wat meer kosten.
                      Mijn leasecontract loopt nog 2 1/2 jaar, dus de wederbeleggingsvergoeding is nog te hoog om het contract te kunnnen opzeggen.

Ik kan inderdaad mijn werk ook doen in een VW Polo en veel minder betalen. Maar wat sommigen hier niet willen snappen, is dat die E-klasse deel uit maakt van mijn loonpakket.
                      Op het einde van de maand at ik er geen boterham meer door, maar die grotere wagen is wel een teken van appreciatie van de werkgever.
                      Door in de toekomst met een kleinere wagen te gaan rijden, wordt onrechtstreeks aan mijn loonpakket geraakt. Wanneer ik met een grotere wagen blijf rijden, wordt rechtstreeks aan mijn loonpakket geraakt door de fiscus. Dus verliezen doe je sowieso.

De werkende Belg (werknemer en zelfstandige) wordt gewoon weer eens genaaid.
                      Toch iemand die daar bij stilstaat.
                      Heb het een 10 tal pagina's ook gezegd...

Nu ja, voor mij is het duidelijk. Privé wagen verhuren en afwachten tot gans die commotie gedaan is, tot er zekerheid is. Aan die verhuur ga ik zelf nog verdienen. Goed om later weer nen auto op privé te kopen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Och voor elke belg die het land verlaat krijgen ze er 10 nieuwe in de plaats ... Ik ben wel niet zo zeker of het echt zo een goeie deal is
                        ze krijgen er 10 asielzoekers bij ja idd, die op hun beurt dan ook mee van het systeem van de sociale zekerheid komen profiteren

Comment

Door in de toekomst met een kleinere wagen te gaan rijden, wordt onrechtstreeks aan mijn loonpakket geraakt. Wanneer ik met een grotere wagen blijf rijden, wordt rechtstreeks aan mijn loonpakket geraakt door de fiscus. Dus verliezen doe je sowieso.
                          Ja wat dacht je, dat er 11 miljard gevonden ging worden zonder dat je dat zou voelen?
                          Beetje naief, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Ja wat dacht je, dat er 11 miljard gevonden ging worden zonder dat je dat zou voelen?
                            Beetje naief, niet?
                            Nooit gedacht dat ik dat niet zou voelen (zo naiëf ben ik niet), alleen niet gedacht dat het zou buitenproportioneel zou zijn. VAA belastingstijging van +207% had ik inderdaad niet zien aankomen.

Comment

Nooit gedacht dat ik dat niet zou voelen (zo naiëf ben ik niet), alleen niet gedacht dat het zou buitenproportioneel zou zijn. VAA belastingstijging van +207% had ik inderdaad niet zien aankomen.
                              What about VAA op de auto x7 en op het huis x2 .... ? Had het maar 207% geweest stond ik hier nu niet te melken ...
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                What about VAA op de auto x7 en op het huis x2 .... ? Had het maar 207% geweest stond ik hier nu niet te melken ...
                                Is inderdaad nog schandaliger, maar +207% is dat op zich ook al.
                                Hadden ze het VAA veel minder laten stijgen, had niemand daar moeilijk over gedaan en zou niemand achterpoortjes zoeken om er aan te ontsnappen.
                                Zoals iemand al eerder zei : ze hebben de melkkoe geslacht om er biefstukken van te maken.

Comment

Hey bedankt!
                                  Wil dus zeggen dat je vanaf 24000 km in een zone komt waar ze je in het oog gaan houden maar het is dus niet beperkt door een of andere wet.
                                  Ik kan dit eenvoudig aantonen omdat ik van elke werkdag mijn exacte locatie kan aantonen (omdat ik daar moet inbatchen)
                                  Laat ze maar komen, die vergoeding op 30000 km zal ik binnenrijven
                                  Als je altijd naar dezelfde plaats rijdt ben je ook genaaid want dan wordt het woonwerk en dat is 0,15 inplaats van 0,33 en voor zover ik weet zit je altijd bij dezelfde klant dus is het scenario prive en km's inbrengen voor jou geen optie.

D-Man was me al voor. Soit dat vliegt hier ook vooruit
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Men vriendin was afgelopen weekend in Parijs, en rarara wie liep er 's zondags over de Champs-Elysées te kuieren, op discrete afstand gevolgd door ne jonge kerel.. Alle zelfstandigen strikken en de Vlaamse tweeverdieners ne kloot aftrekken, maar di rupo gaat ondertussen rustig shoppen in Parijs!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk Berichten
                                      Men vriendin was afgelopen weekend in Parijs, en rarara wie liep er 's zondags over de Champs-Elysées te kuieren, op discrete afstand gevolgd door ne jonge kerel.. Alle zelfstandigen strikken en de Vlaamse tweeverdieners ne kloot aftrekken, maar di rupo gaat ondertussen rustig shoppen in Parijs!
                                      Wat die in zijn vrije tijd doet, dat interesseert me nu eigenlijk niets hoor... Eerder iets voor Dag Allemaal.

Comment

• side question:

Mijn schoonbroer heeft een zaak in Holland en vorig jaar een BVBA opgericht in België. Gezien hij zelf nu een Nederlander is en de bvba een zetel moest hebben in BE staat die bij ons. Hij betaalt geen huur ofzo maar heeft wel een aantal facturen ingebracht mbt de aankleding van de ruimte beschikbaar voor die zaak.

Moeten wij ons ergens zorgen maken om op de een of andere manier een VAA aangesmeerd te krijgen? Gezien wij niet in de zaak zitten etc ontvangen wij geen voordeel maar door die ingebrachtte facturen twijfel ik een beetje

Comment

• Tip: op facebook is er een groep opgestart die het probleem met de bedrijfswagens wil aankaarten , misschien toch een manier om de aandacht te trekken (ref. studenten die staking 30/1 afkeuren) in de media .

Comment

Working...
                                          X