Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
    Mij zeker niet, en mijn vrouw trekt zich daar ook niet veel van aan.

Wat mij frustreert is dat ik meer betaal op mijn wagen door praktijken zoals deze. En wat me nog meer frustreert is het feit dat als ik dit aanklaag nog een hele pak kritiek over me heen krijg. Terwijl de rotte appel beschermd wordt!
    De rotte appel is de appel die geen poot uitsteekt. De appel die al decennia lang wordt bepamperd. De appel die het maar vanzelfsprekend vindt dat het alle dagen Sinterklaas is.

Jij denkt precies dat als ons vennootschap een voertuig aankoopt dat wij daar subsidies voor ontvangen.

Als je een beetje weet hoe een vennootschaps structuur in elkaar steekt en hoe verloning in elkaar steekt dan zou je weten dat we een veelvoud aan belasting betalen in verhouding met de gemiddelde werknemer.
    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Dus volgens jou draagt een onbezoldigde vennoot niet bij... .
      Onbezoldigde vennoten rijden privé niet met een wagen uit de vennootschap, want dat is een bezoldiging.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Onbezoldigde vennoten rijden privé niet met een wagen uit de vennootschap, want dat is een bezoldiging.
        Nee, dat is een voordeel alle aard, en daar worden ze op belast.

Net zoals een bezoldigde of onbezoldigde zaakvoerder.

Comment

De rotte appel is de appel die geen poot uitsteekt. De appel die al decennia lang wordt bepamperd. De appel die het maar vanzelfsprekend vindt dat het alle dagen Sinterklaas is.
          Dat ga ik niet ontkennen, maar is een andere topic. Binnen de vaa -topic is zijn dit soort praktijken wel een rotte plek.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Jij denkt precies dat als ons vennootschap een voertuig aankoopt dat wij daar subsidies voor ontvangen.

Als je een beetje weet hoe een vennootschaps structuur in elkaar steekt en hoe verloning in elkaar steekt dan zou je weten dat we een veelvoud aan belasting betalen in verhouding met de gemiddelde werknemer.
          En hupla daar zijn we weer, iedereen is weer te dom om rond te lopen tenzij de zelfstandigen... we zijn goe bezig.

Comment

En hupla daar zijn we weer, iedereen is weer te dom om rond te lopen tenzij de zelfstandigen... we zijn hoe bezig.
            Alfa-Beemer is niet het scherpste mes in het schof als het gaat over subtiele uitspraken, maar wat jij aanhaalt is niet wat hij zegt.

Comment

En hupla daar zijn we weer, iedereen is weer te dom om rond te lopen tenzij de zelfstandigen... we zijn goe bezig.
              Dat zeg jij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Alfa-Beemer is niet het scherpste mes in het schof als het gaat over subtiele uitspraken, maar wat jij aanhaalt is niet wat hij zegt.
                Botte bijl is eerder toepasselijk nietwaar

Comment

Botte bijl is eerder toepasselijk nietwaar
                  Een goeie beenhouwer heeft vanalles nodig.

Comment

En wat schuift men mij in de schoenen? Of welke woorden legt men mij in mond?

Dat ik sos gestemd heb, dat ik Crombez vriendje ben... dat ik dom ben (ik geef toe: 't lijken allemaal synoniemen )

Comment

En wat schuift men mij in de schoenen? Of welke woorden legt men mij in mond?

Dat ik sos gestemd heb, dat ik Crombez vriendje ben... dat ik dom ben (ik geef toe: 't lijken allemaal synoniemen )

Hoe anderen jou noemen staat los van jouw interpretatie van A-B's post als een belediging naar jou toe.

Dat lijkt verdacht op stoken en stemmingmakerij.

Comment

• Patat. Even kale A6 met tweeliter dieseltje het dubbel aan VAA. Pure afgunsttaks.

Comment

• Unizo: 'Nieuwe maatregelen voor ondernemers zijn gewoonweg grof'

Ondernemersorganisatie Unizo haalt scherp uit naar de federale regering. Topman Karel Van Eetvelt vindt dat het regeerakkoord 'jaloezie' uitademt tegenover ondernemers, en dat de regering werkgevers 'van geen kanten vertrouwt'.
                          'Werkgevers hebben het gevoel dat ze worden afgeschilderd als verdacht, als fraudeurs. Er is veel jaloezie tegenover werkgevers, en het regeerakkoord ademt dat uit', stelt Van Eetvelt. 'Blijkbaar is de boodschap: het economisch herstel moet van uw kant komen, ondernemer, maar we vertrouwen u wel van geen kanten. Wij aanvaarden die boodschap niet.'
                          Een voorbeeld daarvan zijn de maatregelen rond bedrijfswagens. Pure jaloezie op ondernemers met grote auto's, aldus Van Eetvelt. 'We gaan die met de grote wagens eens aanpakken is hier de boodschap.'
                          Ondernemers hebben nood aan een rechtszeker kader om te ondernemen, en dat kader staat zwaar onder druk, waarschuwt Unizo. Voorbeelden daarvan zijn de anti-misbruikafspraken inzake belastingen, of de geplande aanpak rond schijnzelfstandigen.
                          'Het is niet verboden om fiscaal te optimaliseren. Maar deze regering laat het omgekeerde uitschijnen. Dat is gewoonweg grof', aldus Van Eetvelt. De kans dat Unizo over deze maatregel naar het grondwettelijk hof stapt, is groot.
                          Een ander dossier dat de ondernemersorganisatie hoog zit, is de externalisering van pensioenen. Bedrijfsleiders zullen wat ze op hun balans hebben staan voor hun pensioen moeten gaan beleggen, en daar belasting op betalen. Omdat veel ondernemers dat niet in cash hebben, zullen ze gedwongen worden om te gaan lenen. 'Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de regering. We hebben dit aangekaart, maar wachten op een oplossing.'

Bron. De Standaard

Comment

Hoe anderen jou noemen staat los van jouw interpretatie van A-B's post als een belediging naar jou toe.

Dat lijkt verdacht op stoken en stemmingmakerij.
                            Ik ben misschien dom maar kan wel tussen de lijnen lezen.

Maar ok terug serieus. Ik blijf erbij dat een wagen voor de partner (stille venoot) het systeem onder druk zetten is. Het is door dit soort GEbruik dat er minder inkomsten zijn voor de staat, dat er mogelijks jalousie is en dat men het nu dus nodig acht iedereen met een bedrijfswagen te straffen.Hier dan nog eens komen klagen ... sorry, daar trap ik niet in.

Comment

Maar ok terug serieus. Ik blijf erbij dat een wagen voor de partner (stille venoot) het systeem onder druk zetten is. Het is door dit soort GEbruik dat er minder inkomsten zijn voor de staat, dat er mogelijks jalousie is en dat men het nu dus nodig acht iedereen met een bedrijfswagen te straffen.Hier dan nog eens komen klagen ... sorry, daar trap ik niet in.
                              Waarom zijn er minder inkomsten voor de staat... ?

Comment

Je hebt een minderwaardigheidscomplex, nitroglycerine.

Even herhalen misschien dat een wagen inschrijven op naam van een vennootschap niet betekent dat de overheid of de samenleving die betaalt voor die zelfstandige hé.

Comment

• Blijkbaar denkt TNT dat we rondrijden met auto's op kosten van de belastingbetaler.

Daarvoor moet je bij die politiekers zijn en niet bij ons.

Comment

Het is door dit soort GEbruik dat er minder inkomsten zijn voor de staat
                                    beetje kortzichtig, he. Het enige verschil voor iemand dat dit doet is dat hij minder belasting betaalt, maar de verkoper van die wagen moet meer belastingen betalen. De staat ontvangt geen frank minder, integendeel. Deze extra auto brengt extra kosten en taksen met zich mee.

De economie is er veel beter bij dat geld circuleert ipv direct naar de staat te gaan.
                                    Last edited by ; 26/01/2012, 17:55. Reden: typo

Comment

Waarom zijn er minder inkomsten voor de staat... ?
                                      En zeggen dat ik dan dom ben. Of is het een examenproefje voor mij?

Als deze auto volledig privé gebruikt wordt en dus eigenlijk privé bekostigd moet worden zou dit gebeuren met het netto inkomen, dus met geld waar al een heleboel belastingen (ja veel te veel) op betaald zijn. Als de auto in de firma zit worden de kosten (deels) ingebracht voor de belastingen, wordt de btw deels gerecupereerd, ...

Comment

• Prive zou men die auto nooit kopen. Dus dan heeft de staat niks inplaats van iets.

Comment

Prive zou men die auto nooit kopen. Dus dan heeft de staat niks inplaats van iets.
                                          Denk je dat mevrouw zonder auto zou blijven? Ik betwijfel het sterk.

Ik had het gisteren nog opgenomen voor de zelfstandigen. Maar na wat ik hier allemaal te lezen krijg ... ik weet het niet meer.

Comment

Working...
                                          X