Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bij mijn weten nog géén aangezien het momenteel vooral de stock is die ze hebben waar ze moeilijk of niet meer vanaf zullen geraken.
    Ik weet niet of hybride/electrisch een oplossing kan bieden maar als we morgen allemaal Tesla's gaan verkopen is de markt natuurlijk ook snel over-verzadigd. Iedere handelaar heeft zo zijn specifieke niche-mark waarin hij thuis is. Wijzelf zijn al 37 jaar gespecialiseerd in Porsche. Lijkt me dan ook weinig waarschijnlijk om plots alleen nog een ander merk te doen en te onderhouden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Toch is het zo. Dat men een vennootschap opricht is daar geen argument tegen. Mochten ze datzelfde bedrag als eenmanszaak ontvangen, zijn ze 66% kwijt aan belastingen en soc. bijdragen. Dat geeft niet aan dat werknemers dus gekloot zijn met hun personenbelasting, want de patronale bijdragen krijgen ze ook niet op hun belastingsbrief, maar het geeft wel aan dat je appels met appels moet vergelijken: twee vennootschappen, ééntje met personeel, ééntje met een zaakvoerder.

      Als een consultant een wedde ontvangt van vennootschap x, de klant, die een totale uitgave voor hem doet van 100k€, of de consultant ontvangt een wedde van vennootschap y, zijn eigen bedrijf, die een totale uitgave (=inkomst) voor hem doet van 100k€, dan zal die wedde quasi hetzelfde zijn. (er is een afwijking omdat er geen patronale bijdragen zijn voor weddes op zaakvoerders, vandaar ook geen sterk sociaal vangnet)

      Het grote verschil is dat de zelfstandige niet verplicht het volledig inkomen van zijn vennootschap op te souperen aan weddes, en dus ruimte kan laten voor andere zaken: investeringen, sparen, of gewoon een dikke kar.
      Ik ben mee met het feit dat dit de realiteit is, maar waar ik niet mee akkoord ben is dat het in mijn ogen niet eerlijk is.

      Vanuit privé standpunt betaal je evenveel belastingen op 2000 euro bruto als je werknemer bent van je eigen bedrijfje dan wanneer je in loondienst werkt van iemand anders. Maar je hebt minder sociale rechten, hoewel je evenveel bijdraagt en er bovenop nog een risico neemt ook. In mijn ogen zit daar een basisfout in, uiteraard gaat in de praktijk die zelfstandige gaan optimaliseren, maar het is dus al van moeten dat je het systeem gaat 'gebruiken' om er nog iets aan over te houden.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
        bij mijn weten nog géén aangezien het momenteel vooral de stock is die ze hebben waar ze moeilijk of niet meer vanaf zullen geraken.
        Ik weet niet of hybride/electrisch een oplossing kan bieden maar als we morgen allemaal Tesla's gaan verkopen is de markt natuurlijk ook snel over-verzadigd. Iedere handelaar heeft zo zijn specifieke niche-mark waarin hij thuis is. Wijzelf zijn al 37 jaar gespecialiseerd in Porsche. Lijkt me dan ook weinig waarschijnlijk om plots alleen nog een ander merk te doen en te onderhouden.
        Idd, begrijpelijk.
        Het is ook niet direct het type stock dat je gemakkelijk liquideert, natuurlijk.
        Maar ik snap de situatie wel, als ik zie wat voor totaal geschifte overnameprijzen ik al voor mijn 4 maanden oude auto te horen kreeg... dat is een teken dat er gewoon niet meer gekocht/verkocht wordt, is al geen sprake meer van een gewone daling van de tweedehandsprijzen.

        Nogmaals puur uit interesse, heb jij al enig idee hoe je het probleem gaat aanpakken?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Ik ben mee met het feit dat dit de realiteit is, maar waar ik niet mee akkoord ben is dat het in mijn ogen niet eerlijk is.

          Vanuit privé standpunt betaal je evenveel belastingen op 2000 euro bruto als je werknemer bent van je eigen bedrijfje dan wanneer je in loondienst werkt van iemand anders. Maar je hebt minder sociale rechten, hoewel je evenveel bijdraagt en er bovenop nog een risico neemt ook. In mijn ogen zit daar een basisfout in, uiteraard gaat in de praktijk die zelfstandige gaan optimaliseren, maar het is dus al van moeten dat je het systeem gaat 'gebruiken' om er nog iets aan over te houden.

          Dat klopt. De mogelijkheid tot optimalisatie (voor onze rode vrienden: dat is geen fraude, maar de keuze maken om niet alles aan wedde uit te keren bvb), is inderdaad een vereiste. Meer dan dat, het is net dat wat een zelfstandige onderscheidt van een werknemer. In ruil voor die mogelijkheid, moet de zelfstandige inderdaad heel wat inboeten voor wat betreft vangnetten. Dat is geen verzuchting of klacht, dat is een gevolg van de gemaakte keuze.

          Er is geen enkele reden die aangeeft dat het ene statuut intrinsiek beter of slechter is dan het andere, beiden hebben gewoon een andere set regels. Vaak wordt die keuze eerder psychologisch gestuurd.

          Naar verdiensten kan je ook al geen lijn trekken. Ik ken zowel zelfstandigen die met een krantenwinkeltje verre van rijkelijk verdienen, en ik ken werknemers die een jaarlijkse netto bonus van 1 miljoen euro ontvangen.

          Dus laat dergelijke vergelijkingen en verwijten maar weg uit dit topic. Werknemers en zelfstandigen zijn beiden getroffen door de VAA aanpassing. Voor zelfstandigen kan je nog pleiten dat ze vaak nog ontsnappingsmogelijkheden hebben, waar werknemers 'opgescheept' zitten met een firmawagen die ze mogelijks niet meer willen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
            Daar hebben ze ons idd. goed liggen. Ik stel vast dat het nu totaal oninteressant wordt om nog een jonge 2de hands sportwagen/SUV of grote limousine te kopen op de vennootschap. Zelfs al zit er al een groot stuk waardeverlies op bij aankoop, dan nog ga je mogen VAA betalen op basis van de nieuwprijs. Die 6% regel is maar een doekje voor het bloeden.
            Dit is een regelrechte ramp voor de Extravaganzamotors, Powercars, DCT, Bavariamotors, Vandenberghe e.a. van deze wereld die net in deze niche gespecialiseerd waren.
            Ja, 2dehands wordt idd niet correct beoordeelt. Maar ja, die gasten denken dat ze goed bezig zijn.

            Of dat een ramp is voor die bedrijven weet ik nog niet goed. Nu met de stock zal het slikken zijn, maar ze gaan zich nog meer moeten toeleggen op de juiste wagens die ze kopen/verkopen.
            Ik heb er geen probleem mee om nen auto van 50k te kopen aan 30k, als die een goeie co2 heeft.
            Lees, ik heb nu mijn focus gelegd van een A4 allroad naar een A5 SB, gewoon omdat, bij een gelijke aankooprpijs, de co2 wel een serieus verschil geeft.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
              bij mijn weten nog géén aangezien het momenteel vooral de stock is die ze hebben waar ze moeilijk of niet meer vanaf zullen geraken.
              Ik weet niet of hybride/electrisch een oplossing kan bieden maar als we morgen allemaal Tesla's gaan verkopen is de markt natuurlijk ook snel over-verzadigd. Iedere handelaar heeft zo zijn specifieke niche-mark waarin hij thuis is. Wijzelf zijn al 37 jaar gespecialiseerd in Porsche. Lijkt me dan ook weinig waarschijnlijk om plots alleen nog een ander merk te doen en te onderhouden.
              Liefhebbers gaan in mijn ogen de weg blijven vinden naar dit type wagens en ook naar de specialisten. Uiteraard gaat er een deel van het publiek afhaken, diegene die het hun enkel konden veroorloven puur door de zaak. Maar ik denk wel dat op termijn de situatie zich gaat stabiliseren door een groei van de privé-markt, speeltje dat van de zaak privé gaat. Onze ondernemers overleven al jaren op hun creativiteit, dat zal in deze niet anders zijn.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Een mogelijke oplossing voor het omzeilen van het probleem met de speciale packs, bestaat erin dat importeurs een extra uitvoering in hun prijslijst opnemen.
                Stel : je hebt een L, GL en GLX uitvoering. Voeg er, al is het maar tijdelijk, een GLX-S uitvoering aan toe, waar een aantal van die packs standaard op zitten. Ze moeten dan gewoon niet vermelden dat je een prijsvoordeel doet tgo het apart bestellen van die opties.

                Vroeger (vooral jaren 70 & 80) was dat bij een aantal merken heel gewoon om 4-5 verschillende uitvoeringen van eenzelfde model te hebben (van Taunus L tot Ghia, van Golf C tot GL).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Uiteraard gaat er een deel van het publiek afhaken, diegene die het hun enkel konden veroorloven puur door de zaak. .
                  Niet kunnen of niet willen? Bij mij is het dit laatste. Zoals hierboven gezegd, 1 van de voordelen van de vennootschap is (correcite WAS) dat je netto loon kon vervangen/inruilen tegen andere voordelen. Voor mij was dit nu een duurder dan gemiddelde wagen die dan ook nog eens een hoge co-uitsoot heeft. Dat is een eigen keuze en ik vind eerlijk gezegd niet dat je dat ons kon verwijten. Als dit niet meer kan tegen een aanvaardbare kost, dan hoeft het voor mij niet meer hoor. Ben ik dan geen liefhebber? Misschien niet, maar zoals mij zullen er velen zijn, dat weet ik zeker.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Liefhebbers gaan in mijn ogen de weg blijven vinden naar dit type wagens en ook naar de specialisten. Uiteraard gaat er een deel van het publiek afhaken, diegene die het hun enkel konden veroorloven puur door de zaak. Maar ik denk wel dat op termijn de situatie zich gaat stabiliseren door een groei van de privé-markt, speeltje dat van de zaak privé gaat. Onze ondernemers overleven al jaren op hun creativiteit, dat zal in deze niet anders zijn.
                    Goh, kijk, als ik zot zou willen doen, kan ik het nog betalen... Maar jaarlijks een VAA slikken van 15K en daarop belast worden is dan weer weinig nuttig...

                    De markt voor dure spielerei wordt zodus kleiner... Waar vroeger iemand een mooie reeks cilinders in zijn A6 zou kiezen, zou ie nu bv enkel een 2.0tdi kiezen om de stijging van de VAA maar te beperken tot het dubbel...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Waar vroeger iemand een mooie reeks cilinders in zijn A6 zou kiezen, zou ie nu bv enkel een 2.0tdi kiezen om de stijging van de VAA maar te beperken tot het dubbel...
                      Bij die nieuwe bakken is het verschil in co2 tss een 2l of nen 3l dus echt maar 4gr hé.
                      Ok, kostprijs is meer, en zorgt wel voor 1k verschil, maar goed, dat moet iedereen voor zich bekijken natuurlijk wat die nog wil geven voor een wagen.
                      Ik reken er dan ook voor dat die VAA ten volle benut gaat worden voor allerlei, aangezien we dat dan wel betalen en we dus ook alles mogen doen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        Consulting?
                        Ok, maar welk subdomein?
                        IT architectuur/infrastructuur/..?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                          Idd, begrijpelijk.
                          Het is ook niet direct het type stock dat je gemakkelijk liquideert, natuurlijk.
                          Maar ik snap de situatie wel, als ik zie wat voor totaal geschifte overnameprijzen ik al voor mijn 4 maanden oude auto te horen kreeg... dat is een teken dat er gewoon niet meer gekocht/verkocht wordt, is al geen sprake meer van een gewone daling van de tweedehandsprijzen.

                          Nogmaals puur uit interesse, heb jij al enig idee hoe je het probleem gaat aanpakken?
                          Ik heb zojuist 30min telefonisch contact gehad met topman van Federauto die zelf rechtstreeks aan de onderhandelingstafel zit. We bekijken of we met een aantal mensen uit de sector gerechtelijke stappen kunnen ondernemen (grondwettellijk hof / raad van state) tegen de regering.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                            Niet kunnen of niet willen? Bij mij is het dit laatste. Zoals hierboven gezegd, 1 van de voordelen van de vennootschap is (correcite WAS) dat je netto loon kon vervangen/inruilen tegen andere voordelen. Voor mij was dit nu een duurder dan gemiddelde wagen die dan ook nog eens een hoge co-uitsoot heeft. Dat is een eigen keuze en ik vind eerlijk gezegd niet dat je dat ons kon verwijten. Als dit niet meer kan tegen een aanvaardbare kost, dan hoeft het voor mij niet meer hoor. Ben ik dan geen liefhebber? Misschien niet, maar zoals mij zullen er velen zijn, dat weet ik zeker.
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Goh, kijk, als ik zot zou willen doen, kan ik het nog betalen... Maar jaarlijks een VAA slikken van 15K en daarop belast worden is dan weer weinig nuttig...

                            De markt voor dure spielerei wordt zodus kleiner... Waar vroeger iemand een mooie reeks cilinders in zijn A6 zou kiezen, zou ie nu bv enkel een 2.0tdi kiezen om de stijging van de VAA maar te beperken tot het dubbel...
                            Nu zijn er veel van niet willen omdat ze het niet wisten toen ze er aan begonnen, maar (in de hoop en veronderstelling dat ze weer niet gaan sleutelen) binnen een jaar is dat weer achter de rug en zal er zeker terug een lokroep zijn voor velen om naar die wagens over te stappen. Diegene die nu hun exclusieve wagens van de hand doen en in een MINI kruipen gaan volgens mij deels terug naar die wagens gaan op termijn, al dan niet op de zaak

                            Even aanpassen aan de nieuwe situatie, zowel voor de constructeurs als de kopers en we zijn weer vertrokken denk ik.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Liefhebbers gaan in mijn ogen de weg blijven vinden naar dit type wagens en ook naar de specialisten. Uiteraard gaat er een deel van het publiek afhaken, diegene die het hun enkel konden veroorloven puur door de zaak. Maar ik denk wel dat op termijn de situatie zich gaat stabiliseren door een groei van de privé-markt, speeltje dat van de zaak privé gaat. Onze ondernemers overleven al jaren op hun creativiteit, dat zal in deze niet anders zijn.
                              Daar heb je 100% gelijk in. Het probleem stelt zich alleen dat de meeste particulieren zich een dergelijke wagen ook niet 'officieel' kunnen veroorloven. In de prijsklasse van +70K euro is de markt op dit moment volledig stilgevallen.

                              Comment


                              • Het verhaal is nog niet ten einde ! De huidige regeling bevat pure discriminerende maatregelen tov mensen die zich een tweedehands wagen hebben aangeschaft, net om als goede huisvader met hun bedrijf om te gaan. Deze krijgen nu een klap in het gezicht op een manier die eigenlijk kant noch wal raakt.

                                Een auto van 6 jaar oud die nog aanzien wordt aan een marktwaarde van 70% van de nieuwprijs is je reinste waanzin om maar iets te zeggen.

                                De raad van state en het gerecht gaan overuren draaien want ge moet niet slim zijn om te beseffen dat die wetten aan alle mogelijke kanten rammelen.
                                Ne slimme "manager" politieker had dit een pak subtieler aangepakt op een manier dat hij wel geld had opgehaald, met gemor maar zonder probleem. Bv de huidige regeling aanhouden of lichtjes aanpassen en daarbij een forfaitaire extra belasting van bv 100 euro per maand als voordeel alle aard. Veel gemor maar het had imo veel makkelijker kunnen passeren zonder de economische schade die het nu ook veroorzaakt. Bovendien hadden de dikke bakken die veel biv, rijtaks, en benzine slurpen in verhouding ook nog een pak meer geld aan de staat gegeven.

                                Ik vind het voorstel van Federauto heel realistisch, niet overdreven en vanuit echt denkwerk. Niet een vakbondsgewijs nee tegen alles en nog wat, maar een doordachte redenering MET een toch veel objectievere invulling van de wet en vooral niet alleen kritiek maar ook een duidelijk voorstel !


                                Persbericht van Federauto, integraal:
                                PERSBERICHT #02
                                NEEN aan de nieuwe regelgevingen voor bedrijfswagens
                                De meest recente amendementen zijn discriminerend en onaanvaardbaar
                                Brussel, 26 januari 2012 - De laatste amendementen, zoals goedgekeurd door de Ministerraad
                                van dinsdag, zijn voor FEDERAUTO onaanvaardbaar.
                                De definitie van "cataloguswaarde" zou verschillen naargelang het gaat om nieuwe of om
                                tweedehandse voertuigen.

                                Bij nieuwe voertuigen zal de cataloguswaarde de gefactureerde waarde zijn, inclusief opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting,
                                vermindering, rabat of restorno.

                                Bij tweedehandse voertuigen zal het gaan om de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan een particulier, inclusief opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of
                                restorno.

                                FEDERAUTO ziet hierin een discriminatie van personen die voor een tweedehandse wagen
                                geopteerd hebben als bedrijfswagen. Deze discriminatie is nog zwaarder voor de sector, rekeninghoudend met de impact die de maatregel op de markt zal hebben. Deze regelgevingen zijn inderdaad rampzalig voor de professionals van de autodistributiesector van wie de handel ook op tweedehandse voertuigen verkocht aan bedrijven gebaseerd is.

                                Het is tevens onaanvaardbaar dat de economische keuze van de koper niet gerespecteerd wordt en dat de waarde van het tweedehandse voertuig te hoog geschat wordt ten aanzien van zijn reële marktwaarde.

                                FEDERAUTO onderstreept tevens volgende onrealistische aspecten van de maatregel:
                                - De degressiviteit van 6 % stemt niet overeen met de realistische marktwaarde, waarbij een
                                voertuig een degressiviteit van minstens 10 % per jaar kent.
                                - De grens van het percentage van de cataloguswaarde die bij de berekening van het voordeel in
                                aanmerking genomen dient te worden (70 %) is onaanvaardbaar en opnieuw niet in verhouding tot
                                de werkelijke waardevermindering van een tweedehands voertuig op de markt.
                                - Er is geen enkele overgangsperiode voorzien voor de gebruikers of voor de professionals, die
                                niet de mogelijkheid zullen hebben hun stocks aan te passen in functie van de gevolgen van deze
                                maatregelen.


                                FEDERAUTO aanvaardt de tekstvoorstellen zoals geformuleerd door de laatste Ministerraad dus niet en klaagt de discriminatie aan met betrekking tot de verschillende basis van berekening voor het bepalen van het voordeel van alle aard, evenals de belangrijke en gevaarlijke evenwichtsverstoring op de markt die deze maatregelen als gevolg zullen hebben.
                                Rekening houdend met het doel van deze maatregelen, maar ook vanuit het standpunt van alle betrokken sectoren, stelt FEDERAUTO dus het volgende voor:

                                1/ een niet-discriminerende definitie voor tweedehandse voertuigen
                                2/ een degressiviteit van minstens 10 % per jaar
                                3/ een degressiviteitsgrens van 50 % vanaf de 61e maand
                                4/ een overgangsperiode tot 31/12/2012
                                Last edited by Jokke_vlo; 27/01/2012, 13:08.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                  Daar heb je 100% gelijk in. Het probleem stelt zich alleen dat de meeste particulieren zich een dergelijke wagen ook niet 'officieel' kunnen veroorloven. In de prijsklasse van +70K euro is de markt op dit moment volledig stilgevallen.
                                  Is op korte termijn het buitenland geen optie?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Ne slimme "manager" politieker had dit een pak subtieler aangepakt op een manier dat hij wel geld had opgehaald, met gemor maar zonder probleem. Bv de huidige regeling aanhouden of lichtjes aanpassen en daarbij een forfaitaire extra belasting van bv 100 euro per maand als voordeel alle aard. Veel gemor maar het had imo veel makkelijker kunnen passeren zonder de economische schade die het nu ook veroorzaakt.

                                    Dat klopt. We zitten allemaal als kikkers in een opwarmende pot water. Iedereen blijft netjes zitten. Maar wanneer je een kikker ineens in kokend water gooit, springt die er natuurlijk uit.

                                    Mochten ze de belastingen een beetje opgetrokken hebben her en der, iedereen was blijven zitten. Ook al was de belastingsdruk al hoog. Ineens het vuur opendraaien, zorgt ervoor dat er uitwegen worden gezocht.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Het verhaal is nog niet ten einde ! De huidige regeling bevat pure discriminerende maatregelen tov mensen die zich een tweedehands wagen hebben aangeschaft, net om als goede huisvader met hun bedrijf om te gaan. Deze krijgen nu een klap in het gezicht op een manier die eigenlijk kant noch wal raakt.

                                      Een auto van 6 jaar oud die nog aanzien wordt aan een marktwaarde van 70% van de nieuwprijs is je reinste waanzin om maar iets te zeggen.
                                      Ok maar wat met het verschil in voordeel tussen een nieuwe Golf Bluemotion van 30000 euro tegenover een tweedehands Porsche van 30000?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      De raad van state en het gerecht gaan overuren draaien want ge moet niet slim zijn om te beseffen dat die wetten aan alle mogelijke kanten rammelen.
                                      Ne slimme "manager" politieker had dit een pak subtieler aangepakt op een manier dat hij wel geld had opgehaald, met gemor maar zonder probleem. Bv de huidige regeling aanhouden of lichtjes aanpassen en daarbij een forfaitaire extra belasting van bv 100 euro per maand als voordeel alle aard. Veel gemor maar het had imo veel makkelijker kunnen passeren zonder de economische schade die het nu ook veroorzaakt. Bovendien hadden de dikke bakken die veel biv, rijtaks, en benzine slurpen in verhouding ook nog een pak meer geld aan de staat gegeven.
                                      Men had gewoon moeten verder werken op de CO2, dan was de verhouding niet scheef getrokken tussen de oude en nieuwe regel.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Is op korte termijn het buitenland geen optie?
                                        In ons specifieke segment is het zo dat wij zelf veelal in het buitenland (ref. Duitsland) aankopen aangezien de markt daar veel groter is dan hier in België.
                                        Exporteren lijkt ons dan ook weinig zinvol, behalve dan voor chocolade en bier

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                          Daar heb je 100% gelijk in. Het probleem stelt zich alleen dat de meeste particulieren zich een dergelijke wagen ook niet 'officieel' kunnen veroorloven. In de prijsklasse van +70K euro is de markt op dit moment volledig stilgevallen.
                                          op 2 weken tijd zijn er op autoscoot maar liefst 30 M3's extra bij gekomen en als het nog even zo doorgaat gaan er serieuse koopjes te doen zijn .


                                          het grote belgische probleem is dat een communist waar geen enkele vlaming op heeft gestemt hier nu toch maar eventjes 6000000 vlamingen gaat kloten met al zijn kut maatregelen, na de regering di rupo gaat Vlaanderen minstens 6 jaar nodig hebben om haar economie te herstellen, wat doen we eraan ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X