Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    VAA ongeveer 10k ja , voor dinsdag 24/01 toen er nog sprake was van VAA te berekenen op factuur prijs was het rond de 5k , daar kon ik mee "leven"

meeste km's privé
    Als ge kapitaal ter beschikking hebt, verkopen aan privé en dat terug verhuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      De gebruikskost kan nooit meer zijn dan 100% van de nieuwwaarde, verzekeringen en onderhoud, verminderd met 100% van de verkoopprijs als de wagen uit de vennootschap verdwijnt, en dat in een scenario waarbij de gebruiker de wagen nooit voor zakelijke ritten gebruikt.

Met het huidige scenario kan je een VAA scoren waarbij je bij een CO²-zuinige gemiddelde leaser na 6 jaar al belast wordt op de helft van de nieuwwaarde van de wagen. De overheid gaat er dus met andere woorden vanuit dat op dat moment je de helft van de wagen zelf gefinancierd hebt, maar de wagen vervolgens voor niets zou weggeven. Als je ervan uit gaat dat je na 4 jaar een redelijke verkoopprijs krijgt, dan wordt het nog dramatischer want na 4 jaar heb je 2/6e al gefinancierd, en de wagen is met wat geluk nog 3/6e waard. Plots moeten je privékilometers 66% van al je ritten zijn om nog eerlijk belast te worden.
      Ja maar dan ga je de som van wat je privé betaald gedurende de looptijd afzetten tegenover de aankoopprijs. Als je die som van je privé gaat afzetten tegenover wat je er privé ook werkelijk van terugkrijgt zit je na 6 jaar toch niet aan de helft van aankoop + gebruikskost en verbruikskost?

Neem nu onze A4 die kost op de looptijd van 4 jaar 5000 euro vanuit onze privé en onze Touran die kost dan 4000 op 4 jaar. Of zijn dat geen gemiddelde CO2 vriendelijke leasers?

Of ben ik nu te lomp om nog te kunnen volgen en zit ik er naast?
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        voor dat geld heb je wel gratis benzine, verzekeringen, verkeerstaks en gratis herstelling ook bij ongeval als prive persoon ook e om u niet helemaal in de put te steken
        Nope , toch niet ... als je meer uitleg wilt hierover wil ik je daar gerust over PM'en

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
          Verder schrijf ik niet dat het voordeel van een oud model even groot is als een nieuwe.
          Idd, je schreef dit niet maar de fiscus vindt blijkbaar van wel!

Comment

CO2 is vandaag onvermijdelijk. Het binnen het economisch haalbare beperken lijkt me meer dan billijk.
            Wooter heeft het over jij persoonlijk. Als mens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Wooter heeft het over jij persoonlijk. Als mens.
              waw alsof ik dat niet door had. Dacht je dat ik hem dat pleziertje zou hunnen?

Comment

waw alsof ik dat niet door had.
                Jaja, dat was heel erg duidelijk.

Comment

• Ik ga het nog eens proberen : weet er iemand wat aanvaardbaar is als huur prijs?
                  Op wat kunt ge u baseren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                    Ik ga het nog eens proberen : weet er iemand wat aanvaardbaar is als huur prijs?
                    Ik denk niet dat een vaste huurprijs kan. Ofwel bewijs je je werkelijke kosten, ofwel reken je een km vergoeding van 0.32euro(?)

Enkel voor het niet-prive deel natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ja maar dan ga je de som van wat je privé betaald gedurende de looptijd afzetten tegenover de aankoopprijs. Als je die som van je privé gaat afzetten tegenover wat je er privé ook werkelijk van terugkrijgt zit je na 6 jaar toch niet aan de helft van aankoop + gebruikskost en verbruikskost?

Neem nu onze A4 die kost op de looptijd van 4 jaar 5000 euro vanuit onze privé en onze Touran die kost dan 4000 op 4 jaar. Of zijn dat geen gemiddelde CO2 vriendelijke leasers?

Of ben ik nu te lomp om nog te kunnen volgen en zit ik er naast?
                      Wat heeft die A4 nieuw gekost? Hoeveel CO²?

Want een A4 met de laagste CO²-waarde en een prijs van 26000 betekent het eerste jaar een VAA van 2206€. Het tweede jaar is het VAA 2073,19 en het derde jaar is de VAA 1809,15. Dan zit je al over je VAA van 5000€. Het vierde jaar is je VAA 1676,78. Na 4 jaar kan je werkgever die wagen verkopen voor pakweg 14000€ wat betekent dat de wetgever meent dat je 7765,12€ bruto hebt ontvangen in de vorm van die wagen, je werkgever 14000€ terug krijgt door de verkoop van de wagen en de werkgever dus moet opdraaien voor 4234,88€. Best dat je dus 65% privékilometers hebt gedaan en 35% trips voor het werk.

Comment

Ik ga het nog eens proberen : weet er iemand wat aanvaardbaar is als huur prijs?
                        Je kan als particulier een wagen verhuren aan een venootschap, maar als je dan als particulier gebruik maakt van die wagen, geldt daar ook een VAA op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichten
                          Ik denk niet dat een vaste huurprijs kan. Ofwel bewijs je je werkelijke kosten, ofwel reken je een km vergoeding van 0.32euro(?)

Wel ja, ik heb al gelezen u te baseren op wat de leasingmaatschappij zou vragen voor zo een auto.
                          Dat je dat bedrag ook kan rekenen. Maar voor een 2dehands ligt dat moeilijk te achterhalen denk ik.

Comment

Je kan als particulier een wagen verhuren aan een venootschap, maar als je dan als particulier gebruik maakt van die wagen, geldt daar ook een VAA op.
                            Maar daar zit ik niet mee in .
                            Ge moet alleen de juiste verhuur prijs kunnen opstellen

Comment

Maar daar zit ik niet mee in .
                              Ge moet alleen de juiste verhuur prijs kunnen opstellen
                              Eigenlijk zou je de zelfde formule moeten kunnen gebruiken als voor de berekening van VAA. Zou wel eens kunnen dat ze daar juridisch gezien niks op kunnen zeggen. Mes snijdt langs 2 kanten....

Comment

• Als je een 2de handswagen via leasing gekocht hebt telt hij dan op de aankoopprijs van de tweedehandswagen of direkt op nieuwprijs omdat het een leasingwagen is?

Met bedoeling van de periode 1.1.12->1.5.12

Comment

Eigenlijk zou je de zelfde formule moeten kunnen gebruiken als voor de berekening van VAA. Zou wel eens kunnen dat ze daar juridisch gezien niks op kunnen zeggen. Mes snijdt langs 2 kanten....
                                  Is dan wel inclusief verbruik... Bij de wagens die nu zeer zwaar belast worden zou daar wel iets inzitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Denk dat ik mijn M3 toch beter prive had gekocht

En om die bv volgend jaar prive over te kopen is ook niet echt een optie aangezien de BIV dan zoveel hoger ligt

Same shit here...
                                    Mijn zaak heeft die wagen al betaald, al BIV betaald dus als ik die prive wil hebben dan moet ik daar nog eens voor betalen (aan mijn eigen zaak weliswaar maar wat blijft er over als je dit bedrag dan aan jezelf probeert uit te keren) en dan zou ik nog eens BIV moeten betalen...

Comment

Als CO² je stoort zou ik je dringend vragen het niet meer uit te stoten!

Binnenkort misschien de vleestaks

Kan er iemand mij een vergelijkend overzicht geven van wie hoeveel CO2 uitstoot? (industrie, auto's, huishoudens, ...)
                                      Ik ben eens curieus voor hoeveel onze auto's verantwoordelijk zijn voor de totale CO2 uitstoot.... Zou er niet van stomstaan dat het maar een fractie is...

Comment

De vergoeding bedraagt 0,335 euro per km is bij wet vastgelegd:

Een paar duizend posts geleden werd het al eens vermeld maar ik zal je enig graafwerk besparen:
                                        - Deze vergoeding is niet gelimiteerd. De fiscus kan wel lastig doen als dit boven de 24.000km uitkomt maar dit werd in het verleden al meermaals verworpen door de rechtbank.
                                        - Dit bedrag kan je netto uitkeren en je zaak wordt er niet voor belast want het is een kost (2 vliegen in 1 klap)

Fyi: Ik ben van zin om een auto die ouder is dan 15j te kopen (BIV = 65 euro) en die op LPG te laten rijden. Afhankelijk van het verbruik zal 25.000km je rond de 2000 euro aan LPG kosten en 10.000 euro netto opbrengen.
                                        Fyi2: Een BMW 730 of 735 (da's een V8 met 211 of 235pk ) van die leeftijd vind je reeds voor een 3 a 4000 euro. Na 1 jaar maak je dus al winst. Wagen kaput? Geen probleem, dan stamp je die buiten en koop je een andere... In Duitsland groeien ze aan de bomen.

Dit is trouwens perfect legaal en wordt voorzien in de wet. Je gebruikt dus geen achterpoortje. Veel zelfstandigen doen dit al jaren zo.

Comment

• -----
                                          Last edited by ; 27/01/2012, 19:15.

Comment

Working...
                                          X