Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
    Touché. Mooi verwoord, Krikke.
    Merci, toch iemand die snapt wat ik wil zeggen.. (of het ook al aanvaard heeft )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
      Dav1d, nee dat wil ik zeker niet bewijzen... ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen het met minder gaat moeten doen. Of dat nu fair is of niet. Het is gewoon zo punt. Denk je dat ik graag betaal? (ben ook zelfstandige). Denk je dat ik het leuk vindt dat ze de regels tijdens het spel aanpassen (als je dus nog x maanden moet afleggen voor je wagen die je een tijd geleden gekocht hebt)? Ik probeer alleen maar te zeggen dat 100% van de reacties die je hier leest gegrond zijn, maar er geen fuck aan gaan verhelpen dat je TOCH gaat moeten betalen of inkrimpen. Maw wij als (normale werkende mensen die dus nog niet 'binnen zijn' gaan spijtig genoeg moeten inleveren in onze luxe.)
      Ok, ik had het verkeerd geïnterpreteerd en dan heb je inderdaad gelijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        in belgie, of nog beter vlaanderen is dat een heel andere taart (industrie ++++)...maar dat speelt in feite geen rol, de bol is rond natuurlijk
        Langs de andere kant durf ik ook wel stellen dat het aandeel van elektriciteitsgeneratie in België een pak lager ligt door Doel en Tihange. Dat zou het grotere aandeel van industrie wel eens kunnen (over)compenseren. Maar dat is natte vinger werk van mij. Heb geen zin om nu exacte cijfers te gaan zoeken.

        Comment


        • Ik begrijp het niet meer. Wat is er nu van 1 / 1 / 2012 tot 1 /5 / 2012 ?
          ik heb net een 2 de hands gekocht ( van 2009 ) en zou hem graag 1 / 3 / 2012 inschrijven ( BIV )

          Dan is de oude regeling van december nog van kracht. Dus VAA op factuurwaarde. Vanaf 1 mei is het dan plots op de cataloguswaarde - 18% ( 3 X 6 % ) Klopt dit ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
            Ik begrijp het niet meer. Wat is er nu van 1 / 1 / 2012 tot 1 /5 / 2012 ?
            ik heb net een 2 de hands gekocht ( van 2009 ) en zou hem graag 1 / 3 / 2012 inschrijven ( BIV )

            Dan is de oude regeling van december nog van kracht. Dus VAA op factuurwaarde. Vanaf 1 mei is het dan plots op de cataloguswaarde - 18% ( 3 X 6 % ) Klopt dit ?
            Klopt, al kan het evengoed 12% zijn als de auto nog niet de 36 maand is gepasseerd...
            Last edited by ; 27/01/2012, 23:30.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              Klopt, al kan het evengoed 12% zijn als de auto nog niet de 36 maand is gepasseerd...
              Inderdaad, is -6% voor elk volledig jaar dat de auto is ingeschreven.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • djuu, is ingeschreven in DE op 1/08/2009

                Comment


                • Alhoewel ik verwacht nog wel een staartje van Unizo en het grondwettelijk hof !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
                    djuu, is ingeschreven in DE op 1/08/2009
                    Puur uit interesse: Mag ik weten wat je gekocht hebt?
                    Doordat je Dju zegt op 6% gok ik iets wat in het hogere segment thuishoort

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                      Puur uit interesse: Mag ik weten wat je gekocht hebt?
                      Doordat je Dju zegt op 6% gok ik iets wat in het hogere segment thuishoort

                      A4 Allroad 3.0 factuurprijs is 28 000 ex BTW Wat de catalogusprijs is kan ik niet vinden. In 2012 is dit 48 000 maar van het 2009 model kan ik het niet vinden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Hier is hem terug zenne LOL
                        Sorry he, maar goed dat jij geen fiscalist bent want je zou je klanten nogal wat 'zever' verkopen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Hangt volledig af hoe het op uw factuur staat. Staat er 6060 met een korting dan betaal je daarop VAA. Staat er netto 2420 dan is dat de basis. Dus even navragen bij uw dealer. Ondertussen weet ik dat er bij heel wat merken niet met netto kan gewerkt worden, die zitten vast aan facturatie programma invoerder. Weet niet of dat bij Opel ook zo is maar denk het wel.

                        Anders bij Cardoen of andere parallel kopen ? Daar is alles netto. Geen discussie mogelijk !
                        Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk Berichten
                        Als ik de FAQ nalees, die op de site van de overheid staat, vrees ik dat je geen gelijk hebt beste. Er staan daar enkele voorbeelden uitgewerkt.

                        ---------------------------------------------------------------------------
                        14. Hoe moet het voordeel van alle aard worden berekend wanneer er bijvoorbeeld n.a.v.
                        een speciale actie gratis of tegen verminderde prijs optiepakketten worden
                        toegekend?

                        Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een gratis optiepakket ter waarde van
                        3.000 euro wordt toegekend op een wagen met een cataloguswaarde van 30.000 euro, is in
                        voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het voordeel van alle aard gelijk aan 33.000
                        euro (30.000 euro cataloguswaarde + 3.000 euro korting/opties).
                        Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een optiepakket ter waarde van 4.000
                        euro tegen een verminderde prijs van 2.000 euro wordt toegekend op een wagen met een
                        cataloguswaarde van 30.000 euro, is in voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het
                        voordeel van alle aard gelijk aan 34.000 euro (30.000 euro cataloguswaarde + 4.000 euro
                        korting/opties)
                        Immers voor de bepaling van de cataloguswaarde moet er rekening worden gehouden met
                        de opties, maar mag er geen rekening worden gehouden met enige korting, vermindering of
                        rabat.
                        Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Toch wel, die voorbeelden vetrekken van de cataloguswaarde, en die is gelijk aan de factuurwaarde zonder korting, enz.
                        Dus volgens de letter van de wet is cataloguswaarde (voor een nieuwe auto) terug te vinden op je factuur. En daarop wordt je belast. Lees anders is de uitleg van Acerta , die leggen het beter uit dan ik hier blijkbaar kan.
                        Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat je volkomen gelijk hebt.
                        Maar nog 1 keer:
                        Omdat de mensen niet wisten wat cataloguswaarde wilde zeggen hebben ze het verduidelijkt met, Cataloguswaarde = faktuurbedrag (en dan hebben ze beschreven wat dit is) = basis + opties + btw zonder rekening te houden van de korting die je gekregen hebt of andere voordelen en dan zitten we dus terug bij het begin = gelijk aan cataloguswaarde.
                        Kan je al 100 keer terug vinden hier en op ander sites.
                        Als jij dus beweerd (of je boekhouder) dat je zomaar netto bedragen kan factureren zal dit niet juist zijn of aanvaard worden. (mijn aangehaalde voorbeeld met de controlleur). En of dit nu vroeger en nu nog door jou Mercedes garage toegepast wordt zal dit NU dus nietmeer aanvaard worden. (trouwens bij mijn Audi-dealer zou het ook kunnen).
                        Volgens de wet moeten de kortingen steeds op fakturen vermeld worden en die verwijzen naar de basistarieven (maatstaf van heffing). Dit is al jaren zo. De tijd dat er te pas en te onpas nietszeggende CN (creditnota's) werden gemaakt ligt al een tijdje achter de rug. Elke CN moet je kunnen verantwoorden en zo ook met de kortingen die gegeven worden. Dus het enkel melden van een nettobedrag zal geen zier helpen. Vreemd dat jou Mb garage ongemoeid blijft.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door cdc9999 Bekijk Berichten
                          klopt dus dat blijft hetzelfde als de auto in de zaak laten, MAAR je kan wel elke maand een mooi bedrag uit je firma halen. Op geen tijd is die wagen privé afbetaald, nadien recupereer je de VAA.
                          Dat kan voordelig zijn. Maar ik zou dan toch eerst eens alles in een excel gieten . Je moet met vanalles rekening houden dan, niet enkel het VAA maar ook andere kosten die van de zaak naar prive schuiven (benzine, verzekering, onderhoud... ), tenzij je dit ook door de 'huurder' kan laten betalen. Ik ben geen specialist in zulke constructies, dus verder ga ik er over zwijgen . Heb zelf op safe gespeeld en ga nu gewoon voor iets met niet te veel CO2...

                          de tijd van de atmosferische V6'en en andere zware motoren op de zaak lijkt mij eigenlijk wel definitief voorbij te zijn... dus het is ofwel meegaan met de downsizing trend (1.6 turbo ofzo), of een goeie fiscale constructie bedenken ofzo, of uitwijken naar 't buitenland.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                            Hmmm ik wil zeker geen spelbreker zijn en ik vind die VAA regeling ook op niets trekken maar toch ben ik van mening dat velen het hier niet snappen... Snappen is misschien verkeerd, ik zal het woord accepteren gebruiken...

                            Zoals ik eerder gepost heb, is de VAA slechts een symptoom van het gezwel 'meer uitgeven, dan er binnenkomt' van vadertje staat (post http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3822. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen dit niet willen aanvaarden.

                            Aanvaarden dat 99,2% van de bevolking (en jezelf dus incluis) zijn broeksriem zal moeten aantrekken is inderdaad niet zo evident en zal meerdere weken/maanden nodig hebben zodat iedereen die er onderhevig aan is, dit uiteindelijk zal aanvaarden... Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstaander van dergelijke maatregelen, maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat de kloof tussen arm en rijk de laatste decennia 'virtueel' is dichtgemaakt. Hiermee bedoel ik dat er een grote middenklasse is die in principe de laatste jaren 'boven hun stand' leeft... Deze virtuele 'rijke klasse zal met dergelijke maatregelen zoals VAA en binnenkort nog wel andere aanpassingen, weer volledig verdwijnen. Mijn vrouw werkt in de bank en als zij zegt dat 99% van de mensen niet meer (kunnen) sparen, dan zegt dit bij mij genoeg. Iedereen heeft wel nagenoeg alles wat zijn hartje begeerd; een flatscreen, ps3, verschillende kids, één of meerdere wagens, internet, digitale tv, 2 tot 4 keer op congé per jaar, mooie kleren en noem maar op. Niet dat dit niet mag, maar het is gewoon een feit dat je deze stand van leven enkel in leven kunt houden door kredietsystemen... Als ik de 'boekskes' in de bus krijg, dan moet ik verdorie gaan zoeken wat die tv kost als ik hem gewoon ga halen en betalen. Overal zie ik x bedrag maal zoveel maanden... Waarom denk je dat ze dit doen? Stel dat ik een tv wens te kopen dan moet ik x termijn sparen om dat bepaald bedrag vrij te maken. Heb ik eenmaal dit bedrag dan is het op en kan ik opnieuw sparen voor het volgende. MAAR stel dat je op krediet koopt dan kan ik met die bv 600 euro dat ik spaar per maand, wel veel dingen kopen/permitteren. Hier 40 euro (laptop), daar 30 euro (tv) en nog eens 50 euro (frigo) etc...

                            Uiteraard heeft op die manier iederen alles wat zijn hartje begeerd, maar in mijn mening is dit niet 'natuurlijk'. Vandaar ook de vele financiele problemen indien het inkomen (of 1 van de 2 inkomens in een gezin) wegvalt.

                            Naar mijn idee moet er gewoon een mentaliteitsverandering komen bij de mensen zodat ze eindelijk eens gaan beseffen dat ze de laatste jaren teveel luxe op een te korte termijn in huis gehaald hebben.

                            Bij de wagens is het volgens mij net hetzelfde: hoeveel mensen kopen een wagen die in principe te hoog gegrepen is voor hun budget? Hiermee bedoel ik niet dat ze hem niet kunnen betalen, maar dat er bijna geen reserve meer overblijft. Het is gewoon ook een feit dat een wagen in vele gevallen een 'lustobject' is waar de autoliefhebber in de meeste gevallen meer met emotie koopt dan met zijn gezond verstand.

                            Ik denk dat iedereen die een beetje gezond verstand heeft wel zal beamen dat auto's één van de meest verlieslatende aankopen zijn die er zijn. Plaats 1: gokken Plaats 2: drank en vrouwen Plaats 3: de auto. (om nu maar een symbomische top 3 op te maken)

                            Met uitzondering van oldtimers en classics die dan weeral als investering kunnen beschouwd worden, maar 99% verliest al 12% van zodra je de garage met je nieuwe platen buiten rijdt

                            Een slimme aankoop is een auto dus zeker niet...

                            Een emotionele? Zeker en vast wel (camionnetten en vracht buiten beschouwing uiteraard).

                            Aanpassingen zoals deze VAA zijn gewoon een harde pil om te slikken voor de grote doelgroep die 'emotioneel' kiest. Of het nu uit liefhebberij, rijplezier of voor de overburen is. Zoals gezegd het is hard maar de kloof tussen arm en rijk zal opnieuw opengaan en diegenen die er nu (mezelf incluis) tussen zitten zullen ofwel serieus 'minder hun goesting volgen' of 'hun nog meer pijn' doen om hun huidige luxe te garanderen.

                            Uiteraard zullen er ook zijn die alles kunnen betalen indien nodig, maar dit gewoon de staat niet 'gunnen'. Maar ik denk dat dit toch een serieuze minderheid is die dan wel een pak meer geld heeft dan jan en alleman, maar toch niet bij de 0,8% zit. Zit je wel in de 0,8% dan lig je van deze zware VAA aanpassing ook niet wakker want cru gezegd die x aantal duizend euro per jaar aan VAA is peanuts in deze vermogensgroep.

                            Ikzelf heb al vrede genomen met de realiteit dat sommige wagens die haalbaar waren voor mij, helaas geschrapt zijn. Ik wil wel een leuke auto, maar ik ga daar niet voor werken of er andere dingen voor laten. (met werken bedoel ik uiteraard 'niet mijn volledige pré aan uitgeven' ;-)
                            Maw ik zal 'trachten' altijd in een bepaald budget niet emotioneel, maar rationeel te kopen.

                            Ik heb al dikwijls gezegd: iedereen kan bij wijze van spreken een porsche of een m3 kopen, als je maar hard genoeg werkt en spaart. MAAR het zijn enkel echt kapitaalkrachtige mensen die dergelijke wagens als daily gebruiken. Hier ga je dus de volgende maanden serieus de appels uit de bomen zien vallen. Alle dikke SUV's, M3'kes, Porschkes etc... Van de grote groep 'virtuele rijken' gaan er dus een hele hoop (spijtig genoeg) moeten constateren dat ook zij hun broekriem zullen moeten aantrekken, en dus 'afschuiven' naar de gewone middenklasse. Dit is zeer spijtig en hard, maar in mijn ogen is dit de spijkerharde realiteit waar we door moeten... Ik hoop en gun dat iedereen in alle tevredenheid nog van zijn autohobby zal kunnen blijven genieten, maar ik vrees ervoor.

                            Aan de kant blijven schreeuwen van" ja dit en dat is niet eerlijk" is een natuurlijke reactie, maar zal dra vervangen worden door 'acceptatie'.
                            Volgens mij duwen ze er alles gewoon door (omdat ze moeten om geld op te halen) en of er nu stakingen of protesten komen, zal de zaak niet veranderen. (zie stakingen in het verleden). Uiteraard hoop ik dat ze tegenvallende resultaten halen (minder opbrengsten dan geschat, oftewel meer verliezen in btw en de sector zelf) maar tot dan, zal je helaas moeten plooien en volgen...
                            Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                            Touché. Mooi verwoord, Krikke.
                            Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                            Dav1d, nee dat wil ik zeker niet bewijzen... ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen het met minder gaat moeten doen. Of dat nu fair is of niet. Het is gewoon zo punt. Denk je dat ik graag betaal? (ben ook zelfstandige). Denk je dat ik het leuk vindt dat ze de regels tijdens het spel aanpassen (als je dus nog x maanden moet afleggen voor je wagen die je een tijd geleden gekocht hebt)? Ik probeer alleen maar te zeggen dat 100% van de reacties die je hier leest gegrond zijn, maar er geen fuck aan gaan verhelpen dat je TOCH gaat moeten betalen of inkrimpen. Maw wij als (normale werkende mensen die dus nog niet 'binnen zijn' gaan spijtig genoeg moeten inleveren in onze luxe.)
                            Dat jij hier zo een epistel over maakt, ik heb dat hier al 2 x eerder gemeld maar dan in veel kortere versie.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                              Merci, toch iemand die snapt wat ik wil zeggen.. (of het ook al aanvaard heeft )

                              het is niet van niet kunnen betalen bij de meesten(denk ik), maar van niet willen aanvaarden.

                              ikzelf wacht nog even af tot alles defintief duidelijk is en ga hem dan waarschijnlijk prive overkopen. Dit gaat me nog meer geld kosten dan VAA betalen door geen afschrijvingen van de auto , verzekeringen, nafte etc.
                              Maar weet je wat, dat kan mee geen moer schelen liever dat dan aan strikmans iets te gunnen.Het enige waar ik nog over twijfel is om hem eventueel in frankrijk in te schrijven, zodat ik diene kloot van een vuile waalse sos niets moet gunnen.
                              dus wie kloot wie is de vraag, dan verdient hem der niks meer aan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
                                A4 Allroad 3.0 factuurprijs is 28 000 ex BTW Wat de catalogusprijs is kan ik niet vinden. In 2012 is dit 48 000 maar van het 2009 model kan ik het niet vinden.
                                Aaaahhhh yeah , mooi machine.
                                Al moet ik zeggen dat ik de 2.0 met wat opties (47k) ook al genoeg VAA vond.

                                Die 48k waar je van spreekt zal dan wel de serieuze kale versie zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Dat jij hier zo een epistel over maakt, ik heb dat hier al 2 x eerder gemeld maar dan in veel kortere versie.
                                  Greco, dat had je idd al gedaan, en volledig terecht trouwens.
                                  In een lang topic als dit kan het echter geen kwaad om de zaken ff te herhalen.
                                  Ere wie ere toekomt, uiteraard. Respect daarvoor.
                                  Er is nog altijd geen maatschappelijk topic, trouwens...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat je volkomen gelijk hebt.
                                    Ik ben 100% zeker op voorwaarde dat de wettekst niet meer gewijzigd wordt. Jij leest dingen die er niet staan en zegt dan dingen die niet kunnen. Maar weet je wat, uit je posts kom je naar voor als een toffe pee. Daarom :
                                    Let's agree to disagree

                                    @ everyone:
                                    Off topic maar toch niet helemaal, mijn reactie op het extreem dure VAA vindt je hier (en ja hoor , factuur is een netto factuur lol) :

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
                                      Alhoewel ik verwacht nog wel een staartje van Unizo en het grondwettelijk hof !
                                      De voorgestelde aanpassingen zijn zelfs voor de betrokken kabinetten verre van duidelijk... Men wenste de achterpoortjes te dichten (lijkt me ook evident) doch terug heeft men alles snel willen afhandelen zonder na te denken over de gevolgen.

                                      Onze politiekers zijn goed bezig!

                                      Verschillende belangen groepen zullen dit uiteraard aankaarten, "doch het is allemaal in het voordeel van de burger" ... zo stelt onze Minister van Financiën.

                                      Welke burger hij bedoeld is mij in iedergeval niet duidelijk.

                                      Door de recent aangekochte tweedehandbedrijfswagen behoor ik zeker niet tot deze categorie...
                                      Last edited by ; 28/01/2012, 04:12.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat je volkomen gelijk hebt.
                                        Maar nog 1 keer:
                                        Omdat de mensen niet wisten wat cataloguswaarde wilde zeggen hebben ze het verduidelijkt met, Cataloguswaarde = faktuurbedrag (en dan hebben ze beschreven wat dit is) = basis + opties + btw zonder rekening te houden van de korting die je gekregen hebt of andere voordelen en dan zitten we dus terug bij het begin = gelijk aan cataloguswaarde.
                                        Kan je al 100 keer terug vinden hier en op ander sites.
                                        Als jij dus beweerd (of je boekhouder) dat je zomaar netto bedragen kan factureren zal dit niet juist zijn of aanvaard worden. (mijn aangehaalde voorbeeld met de controlleur). En of dit nu vroeger en nu nog door jou Mercedes garage toegepast wordt zal dit NU dus nietmeer aanvaard worden. (trouwens bij mijn Audi-dealer zou het ook kunnen).
                                        Volgens de wet moeten de kortingen steeds op fakturen vermeld worden en die verwijzen naar de basistarieven (maatstaf van heffing). Dit is al jaren zo. De tijd dat er te pas en te onpas nietszeggende CN (creditnota's) werden gemaakt ligt al een tijdje achter de rug. Elke CN moet je kunnen verantwoorden en zo ook met de kortingen die gegeven worden. Dus het enkel melden van een nettobedrag zal geen zier helpen. Vreemd dat jou Mb garage ongemoeid blijft.

                                        In de huidige goegekeurde wet werd echter op vraag van de commissie door de minster op 15 december 2011 gesteld dat voor de tweedehands wagens de factuurwaarde zal tellen!

                                        Nu gezien de sluwe onderlingen verkopen tussen vennootschappen / garages en dergelijk wenst men dit aan te passen, lees voorstel regering 23 januari 2012. Men spreekt voor tweedehands wagens nog steeds over de catalogusprijs, die nu wel duidelijker omschreven is. Betreft cataloguswaarde die particulier zou betalen bij eerste inverkeersstelling / daarnaast werd formule toegevoegd voor de ouderdom lees 6% ...

                                        En als U niet meer kan volgen moet U maar eens bellen naar het kabinet ... ze zullen U alles piekfijn uitleggen.
                                        Last edited by ; 28/01/2012, 04:15.

                                        Comment


                                        • Wel, Ik volg dit topic hier al enkele weken ( sommige passages dan toch ) en wat er allemaal staat geschreven is er soms dik onder of er zuiver over maar vooral vaak er " boonk oup "

                                          Zonder dat ik hier maar 1 iemand van dit forum ken irl weet ik ondertussen nu al met wie ik wel eens nen avond rond de tafel wil gaan zitten met ofetewel nen bak Jup. of fleske Glenfiddich.





                                          .
                                          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                          Comment

                                          Working...
                                          X