zoals hier veel mensen al hebben aangegeven , we zullen het met minder moeten doen . Ik en mijn vennoot hebben bijdoe huidige wagens verkocht (co 2 was 198 en cataloog prijs 43400 € ) en dus plots voor twee wagens een hoger VAA . Hen naar autosalon geweest en verschillende wagens gedaan en gezien dat er plaats genoeg in was (ben 2 meter ) ....een skoda superb was kwa preis al niet slecht maar het interieur vond ik eigenlijk oer saai , tot ik plots op de stand van peugeot kwam en me in een 508 sw plaatste .....grote wagen binnenin en een heel fijn interieur en heb al heel wat testen gelezen en heb er ook 2 besteld .....besparing van rond de 4000 € voor de 2 wagens (ook als men het verbruik rekening houd) al bij al dus een wagen full option , 163 pk automaat . Dus kwa inleveren valt het dus eigenlijk nog mee ...tis wel geen BMW of Audi ....maar ben er van overtuigd dat hij heel dicht in de buurt komt .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk BerichtenDaarom dat men in oostende een tweetal maand terug voor het eerst extra waterkeringsmuren heeft bijgeplaatst. En dat men al aan het plannen is voor permanente dijkverhoging. Zal betaald worden met de extra autobelasingen waarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door marc1 Bekijk Berichtenzoals hier veel mensen al hebben aangegeven , we zullen het met minder moeten doen . Ik en mijn vennoot hebben bijdoe huidige wagens verkocht (co 2 was 198 en cataloog prijs 43400 € ) en dus plots voor twee wagens een hoger VAA . Hen naar autosalon geweest en verschillende wagens gedaan en gezien dat er plaats genoeg in was (ben 2 meter ) ....een skoda superb was kwa preis al niet slecht maar het interieur vond ik eigenlijk oer saai , tot ik plots op de stand van peugeot kwam en me in een 508 sw plaatste .....grote wagen binnenin en een heel fijn interieur en heb al heel wat testen gelezen en heb er ook 2 besteld .....besparing van rond de 4000 € voor de 2 wagens (ook als men het verbruik rekening houd) al bij al dus een wagen full option , 163 pk automaat . Dus kwa inleveren valt het dus eigenlijk nog mee ...tis wel geen BMW of Audi ....maar ben er van overtuigd dat hij heel dicht in de buurt komt .
Nu wat betreft het vaa en er dan ook eens realistisch over nadenk is het niet meer dan normaal dat de staat hier hun deel komt bij halen ( ook bij mij ) jaren heb ik in mijn vennootschap gespeeld met wagens te kopen en te verkopen terwijl ik helemaal geen bedrijf heb dat er toe leent, het zat hem soms zo ver dat mijn boekhoudster en mijn verzekeringsmakelaar er bijna helemaal tureluur van werden. Voor mezelf vond ik het gewoon een leuk spel om eens met alles te kunnen gereden hebben en de fiscus mag je nu eenmaal niet verbieden om zoveel wagens te kopen dat jezelf maar wil ook al kan je ze niet allemaal tegelijk berijden
Ik denk dat ik momenteel een 7tal wagens heb die enkel bij de verzekering genoteerd staan waarvan ik alleen als enige bestuurder ben.
Ook ik weet dat in periodes als nu iedereen de " tering naar de nering " moet zetten maar of ik nu ineens al mijn wagens ga verkopen?? neen hoor. Ik kan mij best verantwoorden voor alles wat ik aan rollend materiaal heb zowel mijn oldtimers/clasiekers en mijn dailys
Gelukkig heb ik als goed verdienende zelfstandige ( door hard en veel te werken ) nooit dure wagens gekocht, terwijl collegas van mij met Porsche Cayennes en X5 X6 rond reden hebben wij dus gewoon een full Hyundai Santa fe of Peugeot 3008 dus ik bedoel maar dat ik zowieso altijd heb gereden met wagens die ten opzichte van mijn vermogen en inkomsten onder het niveau lagen dan dat sommige wel deden. Ik heb mij altijd aan 1 stelregel gehouden en dat is dat met welke wagen je ook rijd, je die steeds in het meervoud moet kunnen kopen, kortom ben ik morgen mijn duurste auto verloren om welke reden dan ook dan moet er ene van dezelfde waarde op mijnen oprit komen te staan VAA of niet !!
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
We gaan idd moeten inbinden en de meesten hadden hier waarschijnlijk ook geen probleem mee, maar de verhoging is zo enorm dat de maatregel mijn insziens een averrechts effect gaat hebben.
Voor zover ik een stand kan bijhouden gaan de meesten ervoor zorgen dat hun VAA gaat zakken.
Ik zal eens een (gratis) poll opzetten op een website. Welke opties hebben we allemaal?
-niets doen (gewoon betalen)
-personenbelastng status quo houden door lager loon (auto bijhouden)
-VAA laten zakken (auto verkopen en goedkoper model kopen)
-auto privé overnemen (kilometervergoeding of huur)
Nog mogelijkheden? Kwestie van de poll niet opnieuw te moeten organiseren....
Comment
-
En de regering blijft maar blunderen in hun communicatie !
De fiscus kondigde donderdagavond aan dat de bezitters van bedrijfswagens een extra belasting van 190euro mogen ophoesten. 'Een vergissing', zegt de regering.
Een foutje dat hen "toevallig" 60 miljoen ging opbrengen indien er niemand reageerde.
Het einde van de tunnel is nog lang niet in zicht lijkt me...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk BerichtenIn de huidige goegekeurde wet werd echter op vraag van de commissie door de minster op 15 december 2011 gesteld dat voor de tweedehands wagens de factuurwaarde zal tellen!
Nu gezien de sluwe onderlingen verkopen tussen vennootschappen / garages en dergelijk wenst men dit aan te passen, lees voorstel regering 23 januari 2012. Men spreekt voor tweedehands wagens nog steeds over de catalogusprijs, die nu wel duidelijker omschreven is. Betreft cataloguswaarde die particulier zou betalen bij eerste inverkeersstelling / daarnaast werd formule toegevoegd voor de ouderdom lees 6% ...
En als U niet meer kan volgen moet U maar eens bellen naar het kabinet ... ze zullen U alles piekfijn uitleggen.
Als ik dit goe lees " Betreft cataloguswaarde die particulier zou betalen bij eerste inverkeersstelling" :
een particulier krijgt ook korting & packs.
Comment
-
Minder loon: niet mogelijk, ik moet leven en leningen betalen.
Privé overnemen: ik doe nog altijd voordeel met bedrijfswagen.
Dus voorlopig idem en betalen.
Bij de volgende zal VAA zeker meespelen in de aanschaf. Een A7 3.0 TDI S-line zoals ik van plan was zal het al zeker NIET worden.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenMinder loon: niet mogelijk, ik moet leven en leningen betalen.
Privé overnemen: ik doe nog altijd voordeel met bedrijfswagen.
Dus voorlopig idem en betalen.
Bij de volgende zal VAA zeker meespelen in de aanschaf. Een A7 3.0 TDI S-line zoals ik van plan was zal het al zeker NIET worden.
Privé overnemen is niet echt een optie, gelet op de verbrekingsvergoeding, want ik heb mijn huidige bedrijfswagen nog maar zeer recent in gebruik genomen.
Minder loon is in beperkte mate een optie, maar het gevolg is dan wel dat de vennootschapsbelasting gaat stijgen.
De volgende gaat in ieder geval iets zijn dat hoogstens 30.000 EUR kost (of het equivalent daarvan over 5 jaar, waarschijnlijk in Reichsmark of zo ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenMinder loon: niet mogelijk, ik moet leven en leningen betalen.
Een A7 3.0 TDI S-line zoals ik van plan was zal het al zeker NIET worden.
nu jah... ik ga een ander z'n rekening niet maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichtenhier heb ik m'n bedenkingen dus bij...
nu jah... ik ga een ander z'n rekening niet maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenIk ben 100% zeker op voorwaarde dat de wettekst niet meer gewijzigd wordt. Jij leest dingen die er niet staan en zegt dan dingen die niet kunnen. Maar weet je wat, uit je posts kom je naar voor als een toffe pee. Daarom :
Let's agree to disagree
@ everyone:
Off topic maar toch niet helemaal, mijn reactie op het extreem dure VAA vindt je hier (en ja hoor , factuur is een netto factuur lol) :
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=56930
Proficiat met uw aankoop.
Zoals ik al zei: Ik ga mijn wagens voor 2 jaar uitschrijven en mijn km's prive factureren aan de zaak... De wet moest ondertussen nog maar eens aangepast worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenWelke bedenking kun je hier in godsnaam bij hebben. Het is toch maar normaal dat je, rekening houdende met de gewijzigde omstandigheden, andere beslissingen neemt.
Laat maar, de mensen die hun wagen mogen verkopen om nog eten te kunnen kopen zullen het wel snappen wat ik bedoel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cdc9999 Bekijk BerichtenWe gaan idd moeten inbinden en de meesten hadden hier waarschijnlijk ook geen probleem mee, maar de verhoging is zo enorm dat de maatregel mijn insziens een averrechts effect gaat hebben.
Voor zover ik een stand kan bijhouden gaan de meesten ervoor zorgen dat hun VAA gaat zakken.
Ik zal eens een (gratis) poll opzetten op een website. Welke opties hebben we allemaal?
-niets doen (gewoon betalen)
-personenbelastng status quo houden door lager loon (auto bijhouden)
-VAA laten zakken (auto verkopen en goedkoper model kopen)
-auto privé overnemen (kilometervergoeding of huur)
Nog mogelijkheden? Kwestie van de poll niet opnieuw te moeten organiseren....
- Auto's van de zaak verkopen/uit verkeer nemen. Prive een goedkopere wagen kopen en daar een km vergoeding voor aanrekenen.
Comment
-
Deze nacht was het te veel, ik zelf heb een beslissing genomen. Ik denk dat ik dit ook gerust openbaar mag zetten daar ik juist probeer om goed te doen.
Om toch elke mogelijke zweem van foefelen te vermijden en ook een aanslag op mijn prive inkomen heb ik mijn beslissing op papier gezet voor de boekhouding en raad gevraagd aan zowel mijn advocaat als bedrijfsrevisor.
Een aantal zullen schieten op mijne kop een ander aantal omdat ik weiger te foefelen. Wel ik ben zo een domme ondernemer die niet wens te foefelen hoewel ik een aantal controleurs over de vloer krijg (met rechtzaken tot gevolg) die dat PROBEREN te beweren.
Ik heb 68 mensen in dienst en rijd morgen met een VW Polo omdat ik de gezondheid van mijn bedrijf uiterst belangrijk vind. Ik had me graag aangepast aan de nieuwe wetgeving, maar die TIJD krijgen we niet eens en in mijn geval riskeerde ik te veel om als "verdacht" te worden bestempeld.
Om gezond te blijven heb ik nu dus mensen in dienst die MEER verdienen dan ik en ik rijd met de KLEINSTE wagen van de firma. De auto's van mijn medewerkers afnemen om zelf mee te rijden en hun de Polo geven zal me niet lukken.......een auto bijkopen zou getuigen van niet realistisch management.
Geachte Meester xxxx,
Geachte Prof. xxx,
Dagen en nachten ben ik bezig met hoe ik in godsnaam de problematiek op mijn VAA privé moet oplossen. Deze nacht heb ik, samen met mijn vriendin, de hele nacht opgezeten en nagedacht hoe dit opgelost dient te worden.
Elke manier om dit op te lossen is de dag erna weer te niet gedaan. Oorspronkelijk dacht ik een tweedehands wagen te kopen op de firma, maar ook daar is de wetgeving wederom aangepast.
De wagen die de firma me aanbood, gekocht aan 107.000 euro wordt nu ook plots getaxeerd op de nieuwprijs cataloog van +/-154.900 euro-12% waar dit vorige week nog 107 000 was en ik een occasie wagen van 50.000 wou kopen.
Mijn loon is al jaren zeer bescheiden, de firma wagens waren dat ook. Na 15 jaar keihard zwoegen kreeg ik deze mooie wagen, die trouwens uiterlijk nog zeer bescheiden is, en misschien niet ongepast voor een bedrijfsleider van een bedrijf dat honderdduizenden euro’s belastingen betaalt.
Mijn loon staat op geen enkele manier toe om dit onwaarschijnlijk hoge VAA van 21.031 euro te financieren. Het verkopen van de wagen met ONMIDDELIJKE ingang leek me dus de juiste optie.
Maar daar komt de kat op de koord. De wagen staat te koop op de grootste internationale website (mobile.de). Bijgevoegd een screenshot van de gemiddelde prijzen voor auto’s van hetzelfde jaar en model ook .
Hierbij ook de link (en screenshot) van mijn eigen wagen. .................
Handelaars in België geven al helemaal niets voor de wagen en zulke wagen te koop zetten op de Belgische sites is een lokmiddel voor criminelen.
Tot nogtoe kreeg ik niet 1 bod of telefoon.
De garages geven me 40.000 tot 45.000 euro voor de wagen.
Zowel de baas van xxxx, yyyyyyyy, als de fiscus gaan nooit aannemen dat ik een wagen die in juli gekocht werd vandaag nog 50.000 – 60.000 euro kost. Bovendien riskeer ik als afgevaardigd bestuurder door bv de Heer yyyyyy zeer sterk aangevochten worden. Ik kan aan een Zwitser deze situatie onmogelijk uitleggen, dat weet de Heer bbbbbb perfect, denk ik.
En dan zwijgen we nog over het gigantisch financieel verlies en de nutteloos betaalde biv !
Na een hele nacht woelen en nadenken ben ik dan ook verplicht een radicale beslissing te nemen, die bovendien nog een extra wagen kost (de Polo) die de firma anders kon verkopen.
Ik denk dat we, ook naar de Zwitserse mede aandeelhouder toe en om hier privé niet aan ten onder te gaan, maar 1 WETTELIJK correcte oplossing hebben die vrij staat van elke mogelijke “verdachtmaking”.
De wagen blijft op het bedrijf staan en wordt, mits een logboek, enkel en alleen aangewend voor representaties die ik doe voor xxxxxx.
Ik wil dan ook graag onderstrepen dat ik weiger ook maar 1 km te doen voor privé gebruik en radicaal kies om me, minstens voorlopig, met een andere wagen te registreren.
Hierbij zijn er een aantal problemen.
- De kosten van de wagen blijven lopen
- De zaken gaan door de economische crisis een pak minder, de broeksriem aanhalen is dus noodzakelijk.
- De stalling van de wagen is een probleem (we hebben enorme last van marters die de leidingen stuk knagen, het verhuren van mijn garage thuis voor stalling, wat een logische oplossing zou zijn, riskeert me ook weer “verdacht” te maken. Ik weet echt niet wat we hier moeten doen. Hem midden tussen de producten in het bedrijf zetten lijkt me dus een de enige, hetzij ridicule, oplossing om ook hier weer niet verdacht te maken. Ik kan dat marter verhaal perfect aantonen, we hebben hier al vele kosten door moeten maken voor auto’s die al eens overnachten op onze parking.
Door dit alles zal ik op maandagochtend de km stand van de wagen opnemen en een logboek, in Excel bijhouden. Deze auto zal dus geen auto meer zijn op mijn naam maar een “represenatie” auto voor de firma tot zijn afschrijfwaarde in overeenstemming is met de marktprijs en hij “onverdacht” kan verkocht worden.
Mijn nieuwe bedrijfswagen zal vanaf maandag de VW Polo zijn van de juist afgevloeide (door de ecnomische crisis) heer CCCCC zijn.
Langs deze weg wil ik zowel juridisch als fiscaal bekijken of ik hiermee GEEN ENKEL fiscaal, noch juridisch risico loop en de zaak, waar ik verantwoordelijk voor ben, niet in financiële problemen kan brengen.
Privé kan ik ook geen risico lopen omdat ik dit VAA ONMOGELIJK kan financieren met mijn netto inkomen.
Mag ik vragen aan te geven of dit dan ook juridisch (xxxxx) als fiscaal (de heer xxxxxxxx) in orde is.
Deze mail zal toegevoegd worden aan onze boekhouding teneinde onze beslissing en het ingewonnen advies te staven.
Tenslotte wil ik opmerken dat het vandaag voor een bedrijfsleider een ONMOGELIJKE taak wordt om de wetgeving te volgen, begrijpen zonder constant in een gevaren zone te zitten en financieel ondergraven te worden, de rechtsonzekerheid is zo groot dat goed ondernemen simpelweg onmogelijk wordt.
Met vriendelijke groeten,Last edited by Jokke_vlo; 28/01/2012, 15:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDeze nacht was het te veel, ik zelf heb een beslissing genomen. Ik denk dat ik dit ook gerust openbaar mag zetten daar ik juist probeer om goed te doen.
Om toch elke mogelijke zweem van foefelen te vermijden en ook een aanslag op mijn prive inkomen heb ik mijn beslissing op papier gezet voor de boekhouding en raad gevraagd aan zowel mijn advocaat als bedrijfsrevisor.
Een aantal zullen schieten op mijne kop een ander aantal omdat ik weiger te foefelen. Wel ik ben zo een domme ondernemer die niet wens te foefelen hoewel ik een aantal controleurs over de vloer krijg (met rechtzaken tot gevolg) die dat PROBEREN te beweren.
Ik heb 68 mensen in dienst en rijd morgen met een VW Polo omdat ik de gezondheid van mijn bedrijf uiterst belangrijk vind. Ik had me graag aangepast aan de nieuwe wetgeving, maar die TIJD krijgen we niet eens en in mijn geval riskeerde ik te veel om als "verdacht" te worden bestempeld.
Om gezond te blijven heb ik nu dus mensen in dienst die MEER verdienen dan ik en ik rijd met de KLEINSTE wagen van de firma. De auto's van mijn medewerkers afnemen om zelf mee te rijden en hun de Polo geven zal me niet lukken.......een auto bijkopen zou getuigen van niet realistisch management.
Geachte Meester xxxx,
Geachte Prof. xxx,
Dagen en nachten ben ik bezig met hoe ik in godsnaam de problematiek op mijn VAA privé moet oplossen. Deze nacht heb ik, samen met mijn vriendin, de hele nacht opgezeten en nagedacht hoe dit opgelost dient te worden.
Elke manier om dit op te lossen is de dag erna weer te niet gedaan. Oorspronkelijk dacht ik een tweedehands wagen te kopen op de firma, maar ook daar is de wetgeving wederom aangepast.
De wagen die de firma me aanbood, gekocht aan 107.000 euro wordt nu ook plots getaxeerd op de nieuwprijs cataloog van +/-154.900 euro-12% waar dit vorige week nog 107 000 was en ik een occasie wagen van 50.000 wou kopen.
Mijn loon is al jaren zeer bescheiden, de firma wagens waren dat ook. Na 15 jaar keihard zwoegen kreeg ik deze mooie wagen, die trouwens uiterlijk nog zeer bescheiden is, en misschien niet ongepast voor een bedrijfsleider van een bedrijf dat honderdduizenden euro’s belastingen betaalt.
Mijn loon staat op geen enkele manier toe om dit onwaarschijnlijk hoge VAA van 21.031 euro te financieren. Het verkopen van de wagen met ONMIDDELIJKE ingang leek me dus de juiste optie.
Maar daar komt de kat op de koord. De wagen staat te koop op de grootste internationale website (mobile.de). Bijgevoegd een screenshot van de gemiddelde prijzen voor auto’s van hetzelfde jaar en model ook .
Hierbij ook de link (en screenshot) van mijn eigen wagen. zzzzz
Handelaars in België geven al helemaal niets voor de wagen en zulke wagen te koop zetten op de Belgische sites is een lokmiddel voor criminelen.
Tot nogtoe kreeg ik niet 1 bod of telefoon.
De garages geven me 40.000 tot 45.000 euro voor de wagen.
Zowel de baas van xxxx, yyyyyyyy, als de fiscus gaan nooit aannemen dat ik een wagen die in juli gekocht werd vandaag nog 50.000 – 60.000 euro kost. Bovendien riskeer ik als afgevaardigd bestuurder door bv de Heer yyyyyy zeer sterk aangevochten worden. Ik kan aan een Zwitser deze situatie onmogelijk uitleggen, dat weet de Heer bbbbbb perfect, denk ik.
En dan zwijgen we nog over het gigantisch financieel verlies en de nutteloos betaalde biv !
Na een hele nacht woelen en nadenken ben ik dan ook verplicht een radicale beslissing te nemen, die bovendien nog een extra wagen kost (de Polo) die de firma anders kon verkopen.
Ik denk dat we, ook naar de Zwitserse mede aandeelhouder toe en om hier privé niet aan ten onder te gaan, maar 1 WETTELIJK correcte oplossing hebben die vrij staat van elke mogelijke “verdachtmaking”.
De wagen blijft op het bedrijf staan en wordt, mits een logboek, enkel en alleen aangewend voor representaties die ik doe voor xxxxxx.
Ik wil dan ook graag onderstrepen dat ik weiger ook maar 1 km te doen voor privé gebruik en radicaal kies om me, minstens voorlopig, met een andere wagen te registreren.
Hierbij zijn er een aantal problemen.
- De kosten van de wagen blijven lopen
- De zaken gaan door de economische crisis een pak minder, de broeksriem aanhalen is dus noodzakelijk.
- De stalling van de wagen is een probleem (we hebben enorme last van marters die de leidingen stuk knagen, het verhuren van mijn garage thuis voor stalling, wat een logische oplossing zou zijn, riskeert me ook weer “verdacht” te maken. Ik weet echt niet wat we hier moeten doen. Hem midden tussen de producten in het bedrijf zetten lijkt me dus een de enige, hetzij ridicule, oplossing om ook hier weer niet verdacht te maken. Ik kan dat marter verhaal perfect aantonen, we hebben hier al vele kosten door moeten maken voor auto’s die al eens overnachten op onze parking.
Door dit alles zal ik op maandagochtend de km stand van de wagen opnemen en een logboek, in Excel bijhouden. Deze auto zal dus geen auto meer zijn op mijn naam maar een “represenatie” auto voor de firma tot zijn afschrijfwaarde in overeenstemming is met de marktprijs en hij “onverdacht” kan verkocht worden.
Mijn nieuwe bedrijfswagen zal vanaf maandag de VW Polo zijn van de juist afgevloeide (door de ecnomische crisis) heer CCCCC zijn.
Langs deze weg wil ik zowel juridisch als fiscaal bekijken of ik hiermee GEEN ENKEL fiscaal, noch juridisch risico loop en de zaak, waar ik verantwoordelijk voor ben, niet in financiële problemen kan brengen.
Privé kan ik ook geen risico lopen omdat ik dit VAA ONMOGELIJK kan financieren met mijn netto inkomen.
Mag ik vragen aan te geven of dit dan ook juridisch (xxxxx) als fiscaal (de heer xxxxxxxx) in orde is.
Deze mail zal toegevoegd worden aan onze boekhouding teneinde onze beslissing en het ingewonnen advies te staven.
Tenslotte wil ik opmerken dat het vandaag voor een bedrijfsleider een ONMOGELIJKE taak wordt om de wetgeving te volgen, begrijpen zonder constant in een gevaren zone te zitten en financieel ondergraven te worden, de rechtsonzekerheid is zo groot dat goed ondernemen simpelweg onmogelijk wordt.
Met vriendelijke groeten,
Ik had onlangs al gevraagd in dit topic op welke manier het mogelijk is om met KM-registratie het VAA te vermijden. In NL kan dit perfect, dus waarom in BE niet ?
Maar ja, bedrijfsleiders zijn allemaal fraudeurs natuurlijk...Last edited by ScoobySimon; 28/01/2012, 16:38.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Respect voor Johan hier om deze beslissing te nemen, Echter wil ik wel opmerken dat het niet verstandig is je exact juiste adres op mobile.de te zetten met huisnr en al, iedereen leest dit mee zowel met goede als slechte bedoelingen!
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Had het niet gezien Daniel, dacht met mijn zzzz ook de link gewist te hebben. Nu nog ffkes aan Scooby vragen om de link te wissen....... het adres op de links is dat van het bedrijf, daar gaan ze toch niet makkelijk de auto kunnen komen "halen" vrees ik
Bovendien staat de straat in nog geen enkele GPS daar ze splinternieuw is
Thx voor de tip.
Comment
-
Vanaf maandag verkoop ik mijn 33j oude bus aan mijn vennootschap voor 30.000€ en ga daar mee rijden, de ficus moet dan wel de officiele cataloogprijs hanteren vanuit 1978 dus een €8.500 nieuw en daar zal ik Vaa op gaan betalen
De bus bezit ik privé en heb deze volledig gerestaureerd, dus de waarde is correct!
Indien de regering nu zegt dat ze enkel voor gaan op de cataloogprijs van de wagen ook al is hij tweedehands wel dan haal ik 30.000€ uit mijn vennootschap die mij privé toekomt en niet belastbaar is!!
Ik haal dus 30.000€ uit mijn vennootschap die normaal mee in de winst zit en op belast word en nu is dit voor het bedrijf een investering en gaat van mijn winst af!
Ik ga met die oude bus rondrijden en word dan belast op een voertuig met destijds een cataloogprijs van circa 8.500€ en dit tot 70% herleid Correct of niet ??
Uploaded with ImageShack.usLast edited by daniell; 28/01/2012, 15:44.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
Comment