Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenMag een zelfstandige die succes boekt, en dan ook de middelen heeft, dan niet een wagen kiezen naar eigen zin?
Waarom moet een privépersoon die zijn auto zelf koopt, 2x zoveel verdienen om diezelfde auto te kopen ?
Het begrip bedrijfsvoertuig is al jaren heel slecht toegepast... Hoe kan jij nog verkopen dat een Porsche cayenne een bedrijfsvoertuig is....
En dan mag je van mijn part voordelen hebben !
Het voertuig moet ervoor zorgen dat je omzet stijgt, en dus ook de belastingen en werkgelegenheid... Dat was het doel van het begrip bedrijfswagen...
Ondertussen is het een veredeld loon geworden met minder belastingen als gevolg...
Waar ik wel kan inkomen is de manier hoe het nu gebeurt...
Nb: Andere maatregelen zoals de index, pensioenleeftijd lijken dan wel weer normaal...
Gelukkig moet je het niets stellen met een aftrekbaarheid van €0,15 per gereden km...
Reken dat eens uit voor je bedrijf of als werknemer met een bedrijfswagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenMag een zelfstandige die succes boekt, en dan ook de middelen heeft, dan niet een wagen kiezen naar eigen zin?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenkan een zelfstandige dan niet succesvol ondernemen in een VW Passat?
Maar als het zo verder gaat is het loon naar werken (lees: werkuren) absoluut niet meer interessant als zelfstandige.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenPrivé mag je doen wat je wilt...
Waarom moet een privépersoon die zijn auto zelf koopt 2x zoveel verdienen om diezelfde auto te kopen ?
Het begrip bedrijfsvoertuig is al jaren heel slecht toegepast... Hoe kan jij nog verkopen dat een Porsche cayenne een bedrijfsvoertuig is....
Waar trek je de grens wat een bedrijfsvoertuig is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenMag een zelfstandige die succes boekt, en dan ook de middelen heeft, dan niet een wagen kiezen naar eigen zin?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenMag een zelfstandige die succes boekt, en dan ook de middelen heeft, dan niet een wagen kiezen naar eigen zin?
Wel pakken ze ons op de wat duurdere auto waarmee we rijden. Wraakroepend zeg ik u...
Veel zelfstandigen zullen hun motivatie verliezen, wat de bedrijvigheid en werkgelegenheid niet ten goede zal komen. Uiteindelijk zullen ook de werknemers daar dupe van zijn, maar dat zien velen niet.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenWaarom moet een privepersoon die een printer koopt 2x zoveel verdienen?
Waar trek je de grens wat een bedrijfsvoertuig is?
; daarmee verhoogt....
Denk je dat de werknemers dat gaan blijven nemen dat zij hun auto aan € 0,15 per km inbrengen... en bedrijven voor hetzelfde werk/geld een grotere auto kunnen kopen...
Op het einde van de berekening is het beter om te doppen... voor velen van ons...
En daar gaat het fout !!! De kloof (voordelen) tussen bedrijfsleider, bediende, arbeider...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWel pakken ze ons op de wat duurdere auto waarmee we rijden. Wraakroepend zeg ik u...
Veel zelfstandigen zullen hun motivatie verliezen, wat de bedrijvigheid en werkgelegenheid niet ten goede zal komen. Uiteindelijk zullen ook de werknemers daar dupe van zijn, maar dat zien velen niet.
Ik hou van zelfstandigen en ik vind dat kmo's het hart zijn van onze economie. Maar leg even Uw hand op Uw ondernemershart en zie dat we de afgelopen decenia eigenlijk voor zeer weinig geld in zeer grote luxe gereden hebben. Wie dit weerlegt is het niet waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAls de omzet/werkgelegenheid/productiviteit, hoe je het ook wil noemen,
; daarmee verhoogt....
Denk je dat de werknemers dat gaan blijven nemen dat zij hun auto aan € 0,15 per km inbrengen... en bedrijven voor hetzelfde werk/geld een grotere auto kunnen kopen...
Op het einde van de berekening is het beter om te doppen... voor velen van ons...
En daar gaat het fout !!! De kloof (voordelen) tussen bedrijfsleider, bediende, arbeider...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenWordt dan een bedrijfsleider denk ik dan
Ik heb toch de vrijheid om te keizen !!! Of mag dat ook al niet meer !!!!
Ik die dacht, dat iedereen gelijk is in België....
Ruikt naar communisme....
nb:
Als ik € 50.000 per jaar verdien als werknemer en een bedrijfsleider verdient ook € 50.000 per jaar.
Waarom kan die laatste, een auto kopen die 2x maal meer kost, dan die werknemer ?
Niet iedere functie kan je als zelfstandige uitvoeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtenin al die jaren heb ik als zelfstandige nog geen indexverhoging gehad. en nu ga ook nog eens meer betalen.
Als zelfstandige bepaal je zelf je prijzenbeleid...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtenin al die jaren heb ik als zelfstandige nog geen indexverhoging gehad. en nu ga ook nog eens meer betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Veel zelfstandigen zullen hun motivatie verliezen, wat de bedrijvigheid en werkgelegenheid niet ten goede zal komen.
Ook eens dat de bedrijfswagen een deel van die hoge loonlast moest compenseren. Echter vindt de huidige regering dit niet meer en zodoende kost ons dat veel centen. Of aanpassen naar zuinige minder dure wagens.
Maar om dan te stellen dat dit voor de zelfstandigen motivatie verlies betekent en zelfs de werkgelegenheid gaat aan tasten, dat begrijp ik niet. Is het gemis van die prestige/sportwagen dan zo groot dat men de zin voor ondernemen verloren is ?
Volgens mij zijn de enigen die nu de motivatie kwijt zijn, en dan nog maar voor even, diegenen die pas een (extreem) dure wagen hebben gekocht op de vennootschap. Ik voel mee met hen. Mocht dit voorgevallen zijn in 2007 toen ik pas mijn nieuwe 997 turbo had ontvangen dan had ik er ook niet goed van geweest.
Die dure bolides verkoop je meestal verder aan een vennootschap en vermits daar nu geen markt meer is worden die wagens plots onverkoopbaar of je moet ze bijna weggeven. Dat is een echt probleem maar de meeste ondernemers hebben toch al ergere tegenslag gehad dan zoiets of ben ik daar verkeerd ?
Een paar jaar terug was mijn familycar een Jaguar V8 compressor, wat later had ik een 997 turbo. Vandaag is de fun car veranderd in een Peugeot RCZ en zal de family car een Peugeot 508 SW worden.
Voel me daar echt niet minderwaardig, slechter of minder gemotiveerd door hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk heb toch de vrijheid om te keizen !!! Of mag dat ook al niet meer !!!!
Het probleem is dat mannen zoals gij ALLES willen hebben.
Wil je de voordelen van X... dan moet je kiezen voor X.
Wil je de voordelen van Y... dan moet je kiezen voor Y.
En je bent volledig vrij in die keuze.
Zou bijna hetzelfde zijn als zeggen, ik wil profvoetballer worden... want zus en zo. Vergeet je wel effe dat je moet kunnen voetballen, maar de keuze heb je sowieso.
Als jij het nodig acht om iedereen dezelfde voordelen te geven, DAT is communisme.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk heb toch de vrijheid om te keizen !!! Of mag dat ook al niet meer !!!!
Ik die dacht, dat iedereen gelijk is in België....
Ruikt naar communisme....
nb:
Als ik € 50.000 per jaar verdien als werknemer en een bedrijfsleider verdient ook € 50.000 per jaar.
Waarom kan die laatste, een auto kopen die 2x maal meer kost, dan die werknemer ?
Niet iedere functie kan je als zelfstandige uitvoeren.
Als zelfstandige neem je net een risico,
je investeert in iets dat onzeker is. De algemene regel zegt, hoe meer risico, hoe groter de potentiële pay-off,
waarom zou je anders risico nemen als je toch maar dezelfde pay-off kan bereiken als iemand die minder risico neemt. Ik ben er vrij zeker van, in de hypothetische situatie, waar elk beroep kan omgevormd worden naar het statuut van zelfstandige, dat niet veel mensen zullen veranderen van werknemer naar zelfstandige. Velen verkiezen net die zekerheid van oa. een 'gewaarborgd' pensioen, zekerheid van inkomen, ook wanneer je ziek bent of wanneer het economisch minder goed gaat.
Moet deze pay-off vertaald worden in een dikker auto ?
Niet noodzakelijk, daar heb je gelijk. Maar was het énkel die dikker auto geweest....
Als zelfstandige wordt je niet gelijk behandeld als een werknemer;
maar hoor je de gemiddelde zelfstandige daar over klagen ?
Maar als een werknemer ziet dat op één of andere manier, zijn werkgever een voordeel kan realiseren;
dan wordt er moord en brand geschreeuw ....
Versta mij niet verkeerd, ik ben niet tegen een regeling van VAA,
maar wel een realistische regeling VAA. Deze is niet realistisch.
Hoe langer hoe meer merk ik toch ongezonde jaloezie in dit land ....
Altijd maar kijken wat een ander heeft, wat je zelf niet hebt.
Zo word je echt niet gelukkig hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAls een zelfstandige zijn motivatie verliest en stopt met ondernemen omdat hij van een dikke A6 naar een dikke Passat wordt verkast ligt zijn motivatie niet bij ondernemen.
Ik hou van zelfstandigen en ik vind dat kmo's het hart zijn van onze economie. Maar leg even Uw hand op Uw ondernemershart en zie dat we de afgelopen decenia eigenlijk voor zeer weinig geld in zeer grote luxe gereden hebben. Wie dit weerlegt is het niet waard.
Wij hebben 30 werknemers, en de dag dat ze allemaal aanwezig zijn zijn geteld op een jaar. De mentaliteit en motivatie van de arbeiders is ook niet meer wat het geweest is. Als ze 's morgens een keutel hebben vastzitten in hun poep komen ze niet werken. En als ze geen meerwaarde zijn voor het bedrijf en de sfeer verzieken tov andere werknemers die wel hun best doen, dan kost het nog een hoop geld om ze uit het bedrijf te krijgen.
Onze bedienden zijn al bij mij aankloppen om hun loon te laten stijgen omdat ze meer gaan moeten betalen voor hun firmawagen.
Ook wordt het elke dag moeilijker om concurrentieel te zijn tov andere landen. Sinds de crisis zijn de marges veel lager. Kijk maar naar de stijging van faillisementen.
Daarbovenop moet je veel alerter zijn voor diefstal. Kijk maar wat er tegenwoordig wordt ingebroken. Bij ons hebben ze tijdens de plaatsingsfase 250 zonnepanelen gestolen.
We zijn een industrieterrein aan het ontwikkelen. Vorige week belt ons iemand van de Voka dat er een Europese Richtlijn gaat komen over een bepaalde kikker. Als die op je terrein wordt gevonden, dan kan je een nieuwe bouwvergunning wel vergeten.
Onze buren wilden een uitbreiding doen van hun bedrijf met een bijkomende tewerkstelling van 25 mensen. Op 100m van ons bedrijventerrein staan een aantal zonevreemde woningen. In één van deze woningen woont een 'groene'. Na deze aanvraag is 'm overal rond het terrein zwarte vlaggen gaan hangen en is 'm een petitie begonnen. Die petitie werd getekend door mensen die op 50km van hier wonen en die hoogstwaarschijnlijk niet weten over welk bedrijf het gaat. Deze firma heeft nog nooit de milieuwetgeving overtreden en is gelegen op een industriezone Klasse 1. Toch werd z'n aanvraag geweigerd.
Daar kan ik dus allemaal verschrikkelijk kwaad van worden. In Oost-Europa en China heb je die miserie allemaal niet. Daar kan een ondernemer z'n ding doen en brengt het ook op. Hier in België kan niets meer...
Wij zijn nu derde generatie in onze bedrijf. We hebben het geluk dat de vorige generaties goed zaken hebben gedaan en ervoor gezorgd hebben dat we een mooie reserve hebben. Moesten we die niet gehad hebben, dan hadden we ook al gestaan in de lijst van de falingen.
In plaats van ervoor te zorgen dat de loonkost wat zou dalen gaan ze ons nog meer belasten? En waar gaat er bespaard worden? Ik weet het niet alleszins.
Nu gaan ze ons ook met de firmawagens privé belasten voor iets wat voordien niet zoveel belast werd. Ja, voor velen is dat de spreekwoordelijke druppel....Last edited by BMWMB; 29/01/2012, 14:37.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk heb toch de vrijheid om te keizen !!! Of mag dat ook al niet meer !!!!
Ik die dacht, dat iedereen gelijk is in België....
Ruikt naar communisme....
nb:
Als ik € 50.000 per jaar verdien als werknemer en een bedrijfsleider verdient ook € 50.000 per jaar.
Waarom kan die laatste, een auto kopen die 2x maal meer kost, dan die werknemer ?
Niet iedere functie kan je als zelfstandige uitvoeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenMaar om dan te stellen dat dit voor de zelfstandigen motivatie verlies betekent en zelfs de werkgelegenheid gaat aan tasten, dat begrijp ik niet. Is het gemis van die prestige/sportwagen dan zo groot dat men de zin voor ondernemen verloren is ?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment