Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
    Hey bedankt voor je bijdrage!
    'k Vrees dat dat naar onze Afrikaanse medemens gegaan is die geen hotelkamer kreeg van Fedasil, heb die mens 2 dagen gesponsord (aan 500 per dag)

    Heb nooit bedankingen gehad van hem...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
      Dank u wel, maar...
      'k Vrees dat dat nooit zal gebeuren.

      Aan uw sarcasme te zien, ben jij dus voorstander van het huidige beleid en moet dat onaangeroerd blijven?
      Ik ben zeker geen voorstander van het huidige of toekomstige beleid.
      Het is 1 grote soep. Maar waar jij naartoe wilt, is ook niet de richting die we volgens mij uit moeten.

      En in plaats van constructief deel te nemen aan de discussie zit je hier post na post dezelfde populistische uitspraken en nonsens te spuien die je op de site van ons allen favoriete krant, Het Laatste Nieuws, ook kan lezen. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
        Peace man?

        't Is uiteindelijk niet uw of mijn schuld maar die van de boys in de wetstraat....


        *De VAA is maar een begin, feit!

        *De nieuwe BIV (slaat dan mss meer op de kleine werknemer) is een radicale flop.
        Een BMW335d goedkoper om inschrijven dan een dacia logan? WHAAAT?

        *De diesel/benzineprijzen zijn belachelijk hoog.

        *De rijtax is vast, MAAR, ik zie die alle momenten veranderen in functie van uitstoot/vermogen.
        Zoals VAA, van dag op dag... (hopelijk is dit niet morgen of ik mag zelf een peugeot 106 kopen)

        *De autokeuring slaat op

        *Boetes slaan op (dit vind ik persoonlijk niet erg en terrecht in veel gevallen)


        Volgende verkiezingen zal het allemaal beteren! Zoals na elke verkiezing... PFFFFF
        Trakteer me op een pint als ik in Oostende ben en we spreken er niet meer over, wil me wel het BTW bonnetje bezorgen . Ik begrijp je punt dat je geen Ferrari nodig hebt voor je werk maar waar trek je de grens? En als je dat dan doortrekt heb ik dan een dure laptop nodig die ik ook wel eens voor prive gebruik etc. 'We' betaalden al prive voor personenwagens en de vergelijking met de koe zijn melk of biefstukken is hier dan ook al enkele keren terecht gevallen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
          En in plaats van constructief deel te nemen aan de discussie zit je hier post na post dezelfde populistische uitspraken en nonsens te spuien
          JUIST, maar...


          Toon me hier eens 1 constructieve post ...


          De ene helft klaagt over de prijzen
          De andere helft is tegen zij die klagen over de prijzen

          Wel... ZEER constructief allemaal...



          Ok, hier komt dan een constructievere post:

          Voor de zelfstandige met exotische superwagens,
          verkoop de duurdere bedrijfswagen, schrijf hem eventueel prive in, koop een zuinige, goedkope bedrijfswagen en schrijf die voor maximale af op werk.

          Op deze manier kan je een dikke wagen houden, en jazeker, ik ben voorstander van mooie, dikke, dure, exotische wagens, het geeft me een goed gevoel als ik zo een mechanisch wonder zie voorbij rijden.

          Het fiscale voordeel haal je dan uit de kleinere, daarom niet slechte, oncomfortabele bedrijfswagen.

          De eigenaars van een hele vloot echter zitten met een groter probleem, hier moet de staat water bij de wijn doen en deze een inloopperiode verlenen om hun huidig wagenpark de kans te geven te vergrijzen en nadien vergroenen met goedkopere, groenere wagens, dewelke fiscaal voordeel kunnen opleveren voor zowel werkgever als werknemer.



          Ik probeer hier constructief te zijn, hoeveel DEStructieve reacties komen hier nu op... Ik hou m'n hart al vast...

          Comment


          • Had vandaag een discussie over VAA: als een bedrijf een classic car (sportwagen van een jaar of 20 oud) opd e zaak zet: op wat wordt hij nu belast? Volgens mij na de wijzigigen vorige week op de NIEUWwaarde X 70%, volgens andere persoon op aankoopprijs van zijn classic car ...

            Wie is juist? Ik zie hier in de 100 blzn door het bos de bomen niet meer, sorry.

            Comment


            • LOL, een week verlof en 73 nieuwe pagina's!
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                JUIST, maar...


                Toon me hier eens 1 constructieve post ...


                De ene helft klaagt over de prijzen
                De andere helft is tegen zij die klagen over de prijzen

                Wel... ZEER constructief allemaal...



                Ok, hier komt dan een constructievere post:

                Voor de zelfstandige met exotische superwagens,
                verkoop de duurdere bedrijfswagen, schrijf hem eventueel prive in, koop een zuinige, goedkope bedrijfswagen en schrijf die voor maximale af op werk.

                Op deze manier kan je een dikke wagen houden, en jazeker, ik ben voorstander van mooie, dikke, dure, exotische wagens, het geeft me een goed gevoel als ik zo een mechanisch wonder zie voorbij rijden.

                Het fiscale voordeel haal je dan uit de kleinere, daarom niet slechte, oncomfortabele bedrijfswagen.

                De eigenaars van een hele vloot echter zitten met een groter probleem, hier moet de staat water bij de wijn doen en deze een inloopperiode verlenen om hun huidig wagenpark de kans te geven te vergrijzen en nadien vergroenen met goedkopere, groenere wagens, dewelke fiscaal voordeel kunnen opleveren voor zowel werkgever als werknemer.



                Ik probeer hier constructief te zijn, hoeveel DEStructieve reacties komen hier nu op... Ik hou m'n hart al vast...
                Is een passat R36 exotisch of is een BMW 520d exotisch? Ik bedoel waar trek je de grens ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                  Had vandaag een discussie over VAA: als een bedrijf een classic car (sportwagen van een jaar of 20 oud) opd e zaak zet: op wat wordt hij nu belast? Volgens mij na de wijzigigen vorige week op de NIEUWwaarde X 70%, volgens andere persoon op aankoopprijs van zijn classic car ...

                  Wie is juist? Ik zie hier in de 100 blzn door het bos de bomen niet meer, sorry.

                  ALs het voorstel van afgelopen week goedgekeurd wordt (hopelijk niet)

                  VAA in bovenstaand geval : Nieuwwaarde X 70%

                  De wet van 28/12 blijft behouden, dit wil zeggen dat
                  De cataloguswaarde van een wagen= de gefactureerde waarde inclusief opties en BTW, zonder dat er rekening gehouden wordt met enige korting. Deze definitie is zowel van toepassing op nieuwe , als op tweedehandswagens of wagens in leasing.
                  Er is echter gebleken dat die definitie in het geval van tweedehandswagens kan leiden tot een ongewilde discriminatie omdat een dergelijk voertuig uiteraard minder waard is dan een voertuig in nieuwe staat. Derhalve heeft de regering beslist om een bijkomende definitie in te voegen namelijk, in alle andere gevallen dan bij verwerving in nieuwe staat is de cataloguswaarde de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan een particulier, inclusief opties, BTW en zonder rekening te houden met enige korting. Bij aankoop van een tweedehandswagen zal bovendien sneller een catalogus met de oorspronkelijke prijs bij verkoop in nieuwe staat worden teruggevonden dan een kopie van de oorspronkelijke factuur.
                  Aangezien alle voertuigen na verloop van tijd in waarde verminderen, wordt de cataloguswaarde aangepast met een percentage dat rekening houdt met het aantal maanden die zijn verlopen na de eerste inschrijving van het voertuig bij de DIV.
                  De basis voor het berekenen van het voordeel is steeds de cataloguswaarde. Na twaalf maanden zal het voordeel nog slechts 94 procent bedragen. Elk jaar gaat er nog eens zes procent af, maar het voordeel kan niet onder de 70 procent zakken en nooit lager zijn dan 1200 euro.

                  bron kabinet financien

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                    JUIST, maar...


                    Toon me hier eens 1 constructieve post ...


                    De ene helft klaagt over de prijzen
                    De andere helft is tegen zij die klagen over de prijzen

                    Wel... ZEER constructief allemaal...



                    Ok, hier komt dan een constructievere post:

                    Voor de zelfstandige met exotische superwagens,
                    verkoop de duurdere bedrijfswagen, schrijf hem eventueel prive in, koop een zuinige, goedkope bedrijfswagen en schrijf die voor maximale af op werk.

                    Op deze manier kan je een dikke wagen houden, en jazeker, ik ben voorstander van mooie, dikke, dure, exotische wagens, het geeft me een goed gevoel als ik zo een mechanisch wonder zie voorbij rijden.

                    Het fiscale voordeel haal je dan uit de kleinere, daarom niet slechte, oncomfortabele bedrijfswagen.

                    De eigenaars van een hele vloot echter zitten met een groter probleem, hier moet de staat water bij de wijn doen en deze een inloopperiode verlenen om hun huidig wagenpark de kans te geven te vergrijzen en nadien vergroenen met goedkopere, groenere wagens, dewelke fiscaal voordeel kunnen opleveren voor zowel werkgever als werknemer.


                    Ik probeer hier constructief te zijn, hoeveel DEStructieve reacties komen hier nu op... Ik hou m'n hart al vast...

                    Beste SLUG

                    TIP : BBC2 om 21h00

                    Geniet ervan!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                      Is een passat R36 exotisch of is een BMW 520d exotisch? Ik bedoel waar trek je de grens ...
                      correct

                      Misschien is een %'tuele berekening van de catalogusprijs dan een toepasselijke optie?
                      Logisch dat een 300.000€ lambo meer getaxeerd wordt dan een 12.000€ renault megane denk ik.

                      De staat is echter niet capabel (nog nooit geweest) om deftig formules op te stellen voor dergelijke situaties.

                      De 2 meest hedendaagse pesterijen (ivm verkeer) zijn namelijk de BIV en VAA...
                      Zelfde situatie bij de BIV als de VAA, de verhouding is belachelijk verkeerd!


                      Ik kan verstaan dat ze de gebruiker willen taxeren, de staat heeft nu eenmaal 360.milj+ schulden en ze willen deze verkleinen. Het ergste is, mensen die totaal NIET verkozen zijn, bepalen wat er de komende jaren op ONS bord komt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
                        Beste SLUG

                        TIP : BBC2 om 21h00

                        Geniet ervan!

                        Ben ni thuis, zit efkes vast in't buitenland...

                        edit: ah, m'n euro valt, top gear
                        Last edited by ; 29/01/2012, 21:28.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                          correct

                          Misschien is een %'tuele berekening van de catalogusprijs dan een toepasselijke optie?
                          Logisch dat een 300.000€ lambo meer getaxeerd wordt dan een 12.000€ renault megane denk ik.

                          De staat is echter niet capabel (nog nooit geweest) om deftig formules op te stellen voor dergelijke situaties.

                          De 2 meest hedendaagse pesterijen (ivm verkeer) zijn namelijk de BIV en VAA...
                          Zelfde situatie bij de BIV als de VAA, de verhouding is belachelijk verkeerd!


                          Ik kan verstaan dat ze de gebruiker willen taxeren, de staat heeft nu eenmaal 360.milj+ schulden en ze willen deze verkleinen. Het ergste is, mensen die totaal NIET verkozen zijn, bepalen wat er de komende jaren op ONS bord komt
                          Mijn inziens taxeerde men al. Een redelijke verhoging had ik en vele anderen gerust willen betalen maar dit is echt buitensporig. Gelukkig dat ik gewacht heb met mijn aankoop en ik zal nog even wachten tot alles 'definitief' is. Al die zware auto's worden nu uit vennootschap gehaald en nieuwe zullen met huidige regelgeving niet meer gekocht worden, wat hebben we dan gewonnen ... En hoe zit dat met die pint die ik van je tegoed heb?
                          Last edited by ; 29/01/2012, 21:36.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                            Mijn inziens taxeerde men al. Een redelijke verhoging had ik en vele anderen gerust willen betalen maar dit is echt buitensporig. Gelukkig dat ik gewacht heb met mijn aankoop en ik zal nog even wachten tot alles 'definitief' is. Al die zware auto's worden nu uit vennootschap gehaald en nieuwe zullen met mijn huidige regelgeving niet meer gekocht worden, wat hebben we dan gewonnen ... En hoe zit dat met die pint die ik van je tegoed heb?
                            Haha, maar op 1 been kan ne mens ni staan he

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              LOL, een week verlof en 73 nieuwe pagina's!
                              Vond het al raar dat je niet meer iets kwam zeggen .

                              Nu, in het begin dat ik dit topic volgde, was het nog interessant. De meningen rond optimalisatie kwamen naar boven, er werd gebabbeld over de VAA (topic toch?) , ...

                              Maar nu zie je wat de regering, die kilometers ver weg is van de burger, doet met de belg.
                              Vind ik het leuk dat veel vlaams geld gaat naar de walen: NEE.
                              Maar ga ik nog graag naar de ardennen: tuurlijk.
                              Heb ik daarom problemen met die mensen: absoluut niet.

                              Door al deze regelingen zet de regering de mensen tegen elkaar op. Zoals je hier kan zien hoe het is tss werknemens en zelfstandige. Een groot deel van de pagina's gaat daar over en niet over het topic. Jammer.

                              Paar dagen geleden is een prof op tv geweest die al een paar grote bewegingen voorspelde. Hij kwam ook te voorspellen dat de komende jaren de mensen meer en meer op straat gaan komen tot zelfs burgeroorlogen als gevolg. En voor wat...

                              Ben je jaloers op de andere, probeer dan eens zijn leven. Het gras is altijd groener, niet waar.

                              Dus probeer hier een beetje overeen te komen mensen!
                              Iedereen heeft al hetzelfde gezegd: de formule en de manier van communiceren is albsoluut klote.
                              Het enige dat volgens mij zinvol is, is zoeken naar een oplossing om zo snel mogelijk die regering te doen stoppen. En aub zonder vakbonden!

                              My 2cents

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                LOL, een week verlof en 73 nieuwe pagina's!
                                Betaald verlof? Da's ook een voordeel he?
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                                  Haha, maar op 1 been kan ne mens ni staan he
                                  Als ik het als kosten kan inbrengen wil ik gerust terug trakteren

                                  Comment


                                  • Deze zin vind ik het grappigst :

                                    Na twaalf maanden zal het voordeel nog slechts 94 procent bedragen. Elk jaar gaat er nog eens zes procent af

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                      Paar dagen geleden is een prof op tv geweest die al een paar grote bewegingen voorspelde. Hij kwam ook te voorspellen dat de komende jaren de mensen meer en meer op straat gaan komen tot zelfs burgeroorlogen als gevolg. En voor wat...
                                      Dat was Ter Zake, brits professor economie Guy Standing.
                                      Heb met open mond zitten luisteren, hij sloeg nagels met koppen.
                                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
                                        ALs het voorstel van afgelopen week goedgekeurd wordt (hopelijk niet)

                                        VAA in bovenstaand geval : Nieuwwaarde X 70%

                                        De wet van 28/12 blijft behouden, dit wil zeggen dat
                                        De cataloguswaarde van een wagen= de gefactureerde waarde inclusief opties en BTW, zonder dat er rekening gehouden wordt met enige korting. Deze definitie is zowel van toepassing op nieuwe , als op tweedehandswagens of wagens in leasing.
                                        Er is echter gebleken dat die definitie in het geval van tweedehandswagens kan leiden tot een ongewilde discriminatie omdat een dergelijk voertuig uiteraard minder waard is dan een voertuig in nieuwe staat. Derhalve heeft de regering beslist om een bijkomende definitie in te voegen namelijk, in alle andere gevallen dan bij verwerving in nieuwe staat is de cataloguswaarde de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan een particulier, inclusief opties, BTW en zonder rekening te houden met enige korting. Bij aankoop van een tweedehandswagen zal bovendien sneller een catalogus met de oorspronkelijke prijs bij verkoop in nieuwe staat worden teruggevonden dan een kopie van de oorspronkelijke factuur.
                                        Aangezien alle voertuigen na verloop van tijd in waarde verminderen, wordt de cataloguswaarde aangepast met een percentage dat rekening houdt met het aantal maanden die zijn verlopen na de eerste inschrijving van het voertuig bij de DIV.
                                        De basis voor het berekenen van het voordeel is steeds de cataloguswaarde. Na twaalf maanden zal het voordeel nog slechts 94 procent bedragen. Elk jaar gaat er nog eens zes procent af, maar het voordeel kan niet onder de 70 procent zakken en nooit lager zijn dan 1200 euro.

                                        bron kabinet financien
                                        dus geen goed idee (meer) om zo'n classic (met hoge nieuwprijs) in te schrijven op de firma ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                          Dat was Ter Zake, brits professor economie Guy Standing.
                                          Heb met open mond zitten luisteren, hij sloeg nagels met koppen.
                                          heb het niet gezien, maar als hij over zoiets sprak is het wel het gevolg van een TE GROOT verschil tussen rijk en arm, en NIET omdat ge VAA moet betalen (op een wagen die je aftrekt van de belastingen)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X