Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
    Hieraan zie je dat men mensen dingen verwijt zonder ze ook maar te kennen. Ik blijft achter mijn punten staan, maar het heeft geen zin ze te herhalen. Dat ik daarvoor iemand persoonlijk heb aangevallen vind ik jammer maar het is nog altijd en duidelijk voorbeeld van mijn overtuiging maar in het grote geheel slechts een futiliteit.
    Hey, mijnen besten, ik heb het hier eerder al gezet: je hebt een minderwaardigheidscomplex. Daardoor lees je niet wat er staat, maar wat je denkt dat er staat. Mijn zin was gemeend.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Hey, mijnen besten, ik heb het hier eerder al gezet: je hebt een minderwaardigheidscomplex. Daardoor lees je niet wat er staat, maar wat je denkt dat er staat. Mijn zin was gemeend.
      Dat dacht ik ook. Heb ik dan verkeerd gereageerd?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
        Dat dacht ik ook. Heb ik dan verkeerd gereageerd?
        Herformuleer je zin dan eens, en leg uit wat 'hieraan' betekent.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Denk dat er moet afgestapt worden om die 6% waarde te nemen als waarde daling van de auto.
          Uw benzine, verzekering, ... zit daar ook in in die VAA hé.
          Maar pas op, snap niet waarom die 70% er moet zijn.

          De leasing maatschappijen zijn blij met zo een regel, "oimdat er nu duidelijkheid is over de 2dehandswagens".
          Nee, omdat ze zelf ook wel weten dat dat alleen meer de aankoop van nieuwe wagens te goed doet!
          Straks gebruikt de regering nog die argumentatie om alles goed te praten.

          Versie 1: Het milieu. Alles moet groener. Alles voor moeder natuur! SUV's zijn foei foei foei!
          Versie 2: We hebben 200 miljoen nodig.
          Versie 3: "Weh sij-neh er iene keslaakt omeh tuitelijk cheit te keven aaneh teh liessienk maatskappijen".

          't is maar wat een mens wil geloven hé.
          Omdat deze regeling oneerlijk is resulteert dit bijvoorbeeld in: hier komt een lichte vracht van 28k nieuw ipv van een personenwagen van 80k nieuw.

          Wie wordt hier beter van? Mijn eigen vennootschap en ikzelf.
          Wie verliest? De staat (5x zelfs - minder accijnzen, minder taks, minder btw, minder verworpen onkosten, ja zelfs minder VAA), verzekeringsmaatschappijen (goedkopere auto en minder lang omnium nodig), leasing of bank (heb ze zelfs totaal niet meer nodig), autodealer en importeur, bandenboer. En op den duur ook al hun werknemers.
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Herformuleer je zin dan eens, en leg uit wat 'hieraan' betekent.
            Men heeft mij hier al voor van alles verweten wat ik zeker niet ben (of jij nu persoonlijk één van hen bent zou ik moeten nakijken). Uw bevestigen dat ik een goed betoog schreef vond ik dus zeer positief. En deze bevestiging was voor mijn dan ook een bewijs van hoe ongefundeerd de vorige verwijten waren. Maar we gaan hier ferm of topic. Straks moet ik naar de psycholoog

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
              Men heeft mij hier al voor van alles verweten wat ik zeker niet ben (of jij nu persoonlijk één van hen bent zou ik moeten nakijken). Uw bevestigen dat ik een goed betoog schreef vond ik dus zeer positief. En deze bevestiging was voor mijn dan ook een bewijs van hoe ongefundeerd de vorige verwijten waren. Maar we gaan hier ferm of topic. Straks moet ik naar de psycholoog
              Maak een afspraak voor ons twee.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                hier komt een lichte vracht van 28k nieuw ipv van een personenwagen van 80k nieuw.
                Ik zou het heel graag ook willen doen, maar eerlijk... Als je 80k gewoon bent, is alles in de prijsklasse van 28k bagger, behalve als je voor een beetje meer geld een 1-reeks Sport kiest.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ik zou het heel graag ook willen doen, maar eerlijk... Als je 80k gewoon bent, is alles in de prijsklasse van 28k bagger, behalve als je voor een beetje meer geld een 1-reeks Sport kiest.
                  Na een hele reeks beemers (330cd, 520d touring, X5, 745d, 325d cabrio) zie ik als een klein kind uit naar de nieuwe Megane RS. De volgende aankoop zou de eerste geweest zijn van prijsklasse 80k, de vorige karren waren 40 à 60k. Bagger is het echt niet voor mij
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                    Zouden we niet beter hier nen mail samenstellen met wat er fout is aan het systeem en mss een voorstel doen van een nieuwe formule?
                    En dan iedereen apart die versturen naar steven.vanackere@ckfin.minfin.be?
                    Zou al een mooie stap in de goeie richting kunnen zijn.

                    Edit:
                    WTF
                    Eén dag staken kost de Belgische economie om en bij de 200 miljoen euro of 18€/belg. Dat blijkt uit onze berekeningen.
                    Het meest recente nieuws uit België en het buitenland, economie en geld, cultuur, sport en lifestyle. Lees online de krant en DS Avond.

                    En daarmee hebben we de oplossing: we betalen allemaal 18€ bij (of iets meer voor diegene die geen auto hebben natuurlijk) en die 200 mio is direct weg!
                    Ik doe mee, als niemand reageert gaat ie straks nog denken dat we het allemaal OK vinden. Die man moet overstelpt worden door ondernemers die dit niet pikken.
                    Ik broed al enkele dagen op een brief incluis een paar getuigenissen van dit forum. Andere bestemmelingen worden kranten, VLD, federauto, Unizo, etc...
                    (PS ik worstel nog met een poll die ik ging opzetten, zou goed zijn ineens de effecten van hun beleid mee te kunnen sturen). Wordt vervolgd....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ik zou het heel graag ook willen doen, maar eerlijk... Als je 80k gewoon bent, is alles in de prijsklasse van 28k bagger, behalve als je voor een beetje meer geld een 1-reeks Sport kiest.
                      Als je eens uitrekend, komt het in de meeste gevallen wel nog altijd goedkoper uit dan privé.
                      Maar ja, we zullen moeten méér moeten betalen. En dat zien we niet zitten, dat het gemakkelijk geld is voor de overheid, waar wij als zelfstandige toch niet véél zullen zien.

                      Ze zouden een verschil moeten maken tussen werknemer met auto, of zelfstandige met auto.

                      Mijn droom auto is einde dze maand daar (UK) => wel besteld voor al dze wijzigingen. Maar toch ga ik het mij nie laten ( voor het moment => misschien na een paar jaar herzien )

                      Hopelijk komt de nieuwe biv er op 1 maart.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                        Na een hele reeks beemers (330cd, 520d touring, X5, 745d, 325d cabrio) zie ik als een klein kind uit naar de nieuwe Megane RS. De volgende aankoop zou de eerste geweest zijn van prijsklasse 80k, de vorige karren waren 40 à 60k. Bagger is het echt niet voor mij
                        Godver dat spel heeft een naftbak die een stuk groter is dan de 1M.

                        Enige eigenschap aan die 1M dat echt klote is, een tank van met moeite 50l
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                          Na een hele reeks beemers (330cd, 520d touring, X5, 745d, 325d cabrio) zie ik als een klein kind uit naar de nieuwe Megane RS. De volgende aankoop zou de eerste geweest zijn van prijsklasse 80k, de vorige karren waren 40 à 60k. Bagger is het echt niet voor mij
                          OK, Megane RS... Ik zag gisteren een Clio RS met veel lawaai van mijn 120d wegrijden herinnerde ook dat Renault Sport nog levend en wel is

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                            Zouden we niet beter hier nen mail samenstellen met wat er fout is aan het systeem en mss een voorstel doen van een nieuwe formule?
                            Lijkt op zich inderdaad een goeie oefening als we ervanuit gaan dat er wel degelijk 200 miljoen opgehaald moet worden via VAA. Als je daar niet vanuit gaat dan is dit een veel te brede politieke discussie. En om de haalbaarheid van de formule te toetsen zou je wat meer info over het huidige fleetwagenpark moeten hebben.

                            Hoe dan ook, de te hoge VAA op dure wagens (met relatief hoog CO2) verminderen zou dan gepaard gaan met VAA verhogingen voor de goedkopere wagens wat de rode regering nooit kan aanvaarden.

                            Ik lees hier regelmatig het voorstel om gewoon de oude VAA met een factor te verhogen. Maar is het rechtvaardig dat een auto van 25K en 140gr evenveel belast wordt als een wagen van 50k en 140gr?

                            Mij lijkt het logisch dat de VAA bestaat uit twee delen: Deels uit de waarde en deels uit een CO2 bedrag (die dan de kosten representateerd: oa verbruik). De twee moeten echter opgeteld worden (en niet vermenigvuldigd). Maar door de hoge aankoop kost zouden Elektrische en Hybride wagen dan weer niet gestimuleerd worden waar men politiek duidelijk voor gekozen heeft. Voordeel van het optellen van de twee factoren zou zijn dat je een realistischer waarde kunt kleven op de wagen (met tweedehands aankopen in het achterhoofd), terwijl de CO2 factor de overige kosten voorstelt.

                            Comment


                            • Nog 2 jaar wachten en dan is hij er.


                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                Denk dat er moet afgestapt worden om die 6% waarde te nemen als waarde daling van de auto.
                                Uw benzine, verzekering, ... zit daar ook in in die VAA hé.
                                Maar pas op, snap niet waarom die 70% er moet zijn.

                                De leasing maatschappijen zijn blij met zo een regel, "oimdat er nu duidelijkheid is over de 2dehandswagens".
                                Nee, omdat ze zelf ook wel weten dat dat alleen meer de aankoop van nieuwe wagens te goed doet!
                                'k heb ook dat gevoel !
                                'k ben nog steeds aan het wachten op een antwoord van het kabinet ....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Nog 2 jaar wachten en dan is hij er.


                                  Dat is wat wij willen, maar de sossen zien je liever rijden in dit:

                                  Comment


                                  • Bedenking.

                                    Wanneer ik zonder bijdrage met een auto rijd, die niet van mij is, maar van een vriend:

                                    En die auto is eigendom van mijn vriend privé, dan betaal ik uiteraard geen VAA.

                                    Als die auto eigendom is van een vennootschap van een vriend, en ik ben daar niet de zaakvoerder, noch een werknemer, maar ik heb toch dat voertuig ter beschikking, is er dan VAA? Waarom word ik belast voor het aanwenden van -niet mijn- gelden voor de aankoop van dat voertuig?

                                    Idem VAA woning. Wat als je in een woning woont van een buitenlandse vennootschap?

                                    Comment


                                    • TNT vindt het dus gewoon een vorm van immanente rechtvaardigheid dat wij plots van dag op dag het mes op de keel krijgen.
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                        Nog 2 jaar wachten en dan is hij er.


                                        Jaarlijks zullen ze het CO2 gedoe aanpassen, remember?
                                        Een sportkar van de zaak wordt nooit meer betaalbaar, dat is een illusie.
                                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                          Jaarlijks zullen ze het CO2 gedoe aanpassen, remember?
                                          Een sportkar van de zaak wordt nooit meer betaalbaar, dat is een illusie.
                                          Met een norm verbruik van 2,7l benzine zal de uitstoot wel meevallen. Plus dan nog 2 elektro motoren en alle start/stop/recuperatie en etc... dada.
                                          U hoeft dit niet te lezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X