Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

BPM er van aftrekken en je weet het.
    Waar zie je precies hoeveel bpm er toen werd aangerekend?
    ik vind dat niet terug.
    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Lijkt me geen slecht idee door met gewone wagens de VAA aan te klagen. Door te klagen dat je 911 of Ferrari te duur wordt, ga je de gewone man met zijn Renault Megane niet overtuigen dat de VAA overdreven is.
      De gewone man moet niet overtuigd worden. Die kan het toch allemaal geen hol schelen zolang zijn eigen eco-krel maar niet duurder wordt of toch niet meer dan 5 euro/maand. Integendeel die vindt het zelfs net goed (Belgische mentaliteit).

Er moet gewoon gewezen worden op de onzinnige exponentiële verhoging vanaf een bepaalde nieuwprijs (annex co-uitstoot) tegenover vroeger + de gevolgen voor de niet onbelangrijke sector van de 2de hands autohandel + het feit dat dit helemaal geen 200 milj. gaat opbrengen maar integendeel zelfs geld gaat kosten.
      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        De gewone man moet niet overtuigd worden. Die kan het toch allemaal geen hol schelen zolang zijn eigen eco-krel maar niet duurder wordt of toch niet meer dan 5 euro/maand. Integendeel die vindt het zelfs net goed (Belgische mentaliteit).

Er moet gewoon gewezen worden op de onzinnige exponentiële verhoging vanaf een bepaalde nieuwprijs (annex co-uitstoot) tegenover vroeger + de gevolgen voor de niet onbelangrijke sector van de 2de hands autohandel + het feit dat dit helemaal geen 200 milj. gaat opbrengen maar integendeel zelfs geld gaat kosten.
        de stijging is gewoon te plots en te veel (zeker voor de dure bakken), op die manier verkoopt iedereen nu plots zijn dure kar. heb het zelf ook gedaan en dat was nog geen overdreven dure bak (32000 cataloguswaarde, met korting voor 25700 gekocht maar dat telt niet mee).
        Als ze echt geld hadden willen ophalen, hadden ze het geleidelijk moeten doen, maar het wordt stilletjesaan duidelijk dat dat toch wel aan 't mislukken is en zijn er nu eigenlijk enkel verliezers in heel dit verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          Benieuwd wat ze er vnv. in Telefacts gaan van maken.
          In de trailer was een gezette man van middelbare leeftijd te zien die klaagt over het hogere vaa voor zijn...Saab. WTF?
          Hehe, dat ze volgend jaar dan maar eens aan de invoerder gaan vragen naar de catalogusprijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            de stijging is gewoon te plots en te veel (zeker voor de dure bakken), op die manier verkoopt iedereen nu plots zijn dure kar. heb het zelf ook gedaan en dat was nog geen overdreven dure bak (32000 cataloguswaarde, met korting voor 25700 gekocht maar dat telt niet mee).
            Als ze echt geld hadden willen ophalen, hadden ze het geleidelijk moeten doen, maar het wordt stilletjesaan duidelijk dat dat toch wel aan 't mislukken is en zijn er nu eigenlijk enkel verliezers in heel dit verhaal.
            Hadden ze gewoon gezegd voor iedereen 10% erbij op de VAA van 2011 dan was er geen probleem geweest (een beetje gemor maar dat was het) en dan hadden ze hun 200 miljoen wel gehaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
              Haha, veel geluk, dan, want ik weet nog uit mijn jeugd dat er bij een hele hoop luxewagens de prijs niet vermeld werd, maar dat er enkel "op bestek" stond
              Ah, the good old days, toen we nog autogidsen en jaaroverzichten verzamelden...
              En als ze van de Autogids prijslijstcatern een officiële bijbel willen maken, dan wens ik ze veel geluk toe. Die staat vaak vol met fouten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                En als ze van de Autogids prijslijstcatern een officiële bijbel willen maken, dan wens ik ze veel geluk toe. Die staat vaak vol met fouten...
                En als ze autogids.be ook gaan gebruiken, dan zullen ze het rap opgeven.

Comment

• Het is hier stillekes, iedereen naar Telefacts aan het kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                    Het is hier stillekes, iedereen naar Telefacts aan het kijken

ik wel maar ook volgend bericht : http://www.autoforum.be/showthread.p...99#post4831699

Comment

• Ferrari, Aston Martin en Cayenne op de zaak...

Misschien zijn het juist die mannen die ze willen veranderen bij de FOD Financien...

Comment

• Ik kijk normaal geen VTM maar die Elke Pattyn is wel een leuke ontdekking
                        On topic: die woordvoerder FOD financiën wist duidelijk totaal niet waarover hij het had.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                          Ferrari, Aston Martin en Cayenne op de zaak...

Misschien zijn het juist die mannen die ze willen veranderen bij de FOD Financien...
                          En een Abarth!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TON Bekijk Berichten
                            En een Abarth!
                            Die gaat hij houden, de rest moet buiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              ...
                              On topic: die woordvoerder FOD financiën wist duidelijk totaal niet waarover hij het had.

jaloers omdat zijzelf geen firmawagen krijgen?

deze http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/...o-62420040.htm was er ook bij, vorig jaar 2e hands gekocht en nu weer weg ... zou hem 6 à 7000 € per jaar extra kosten ???
                              Last edited by Stef69; 07/02/2012, 22:39.

Comment

• Gemiste kans imho.

Een lijst met vergelijkingen voor/achter was schoon geweest.
                                4 luxe wagens is inderdaad mss vn het goede teveel... En dat het goedkoop was weet iedereen. Maar dat het een ordinaire belastingsverhoging is mochten ze wel zeggen... Al goed dat een gewoon gezin aan bod kwam en dien met Saab.
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Een van de perverse gevolgen op het belasten op nieuwwaarde van 2e handswagens...

Comment

• Ze hebben er rekening mee gehouden dat er veel auto's zullen weggedaan worden, maar rekenen alsnog op die 200 miljoen. Ze gaan nog verschieten op t einde van t jaar .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      jaloers omdat zijzelf geen firmawagen krijgen?

deze http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/...o-62420040.htm was er ook bij, vorig jaar 2e hands gekocht en nu weer weg ... zou hem 6 à 7000 € per jaar extra kosten ???
                                      voor mensen zoals die Saab rijder en dat koppel met 350 euro extra per maand vind ik het triestig die vaa.

Maar, ook al krijg ik er hier kritiek voor, voor die man met zijn am, Ferrari, Porsche en abarth als bedrijfswagen.... Kom zeg, steek de hand in eigen boezem en vraag u eens af of er dat niet wat over is. T is door zo een gasten dat alle zelfstandigen en mensen met bedrijfswagen als profiteurs bekeken worden, en mss zelf mede de oorzaak dat de regering hier geld geroken heeft en die nieuwe regeling heeft uitgebracht.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

Working...
                                      X