Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bionic Bekijk Berichten
    Ja, dat bedoel ik. Is toch goedkoper dan 4 jaar belast worden op basis van de initiële prijs?
    je hebt gelijk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
      Het is maar een voorstel van Federauto, dus nog lang geen realiteit.
      Ik geloof nooit dat dat ze de wet voor een 3de keer gaan wijzigen.
      Waarom zou dit niet kunnen? Na al de reacties en vb dat deze nieuwe maatregel hen minder zal opbrengen dan oorspronkelijk gedacht en de nefaste geschatte inkomsten in de toekomst ben ik nog niet zeker.
      We kunnen enkel hopen dat federauto ( de vakbond voor de automobilist ) hetzelfde kan realiseren dan hetgene de echte vakbond heeft kunnen realiseren ivm de pensioenregeling die nu toch ook is afgezwakt.

      Misschien een beetje naïef , maar hoop doet leven nietwaar?
      Al laat ik er mijn slaap niet voor, heb besloten dat zelfs met de huidige regeling ik mijn wagen zal behouden,
      maar indien het minder zou zijn zal ik niet gaan reclameren.
      Duimen maar voor federauto

      Comment


      • Wat sommige hier precies nog steeds niet begrijpen is dat voor veel mensen het een werktuig is, ik denk maar aan vertegenwoordigers. Ikzelf kan mijn werk niet doen zonder mijn wagen en wordt hiervoor gestraft. Waarom? Omdat ik na het werk mijn wagen mee naar huis neem? Wat gezegd dan van mensen die hun camionette of vrachtwagen voor de deur parkeren? Zijn dit de volgende belachelijke maatregelen van 't strikske? En wat met de politie die de wagen van de firma gebruiken om hun frieten of pitta te halen.... Is dit dan geen voordeel

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jorisvc Bekijk Berichten
          En wat met de politie die de wagen van de firma gebruiken om hun frieten of pitta te halen.... Is dit dan geen voordeel
          Dat klopt! Vroeger had de rijkswacht een paar 911's rondrijden. Hebt het maar voor als rijkswachter dat je daar VAA op moet betalen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jorisvc Bekijk Berichten
            Wat sommige hier precies nog steeds niet begrijpen is dat voor veel mensen het een werktuig is, ik denk maar aan vertegenwoordigers. Ikzelf kan mijn werk niet doen zonder mijn wagen en wordt hiervoor gestraft. Waarom? Omdat ik na het werk mijn wagen mee naar huis neem? Wat gezegd dan van mensen die hun camionette of vrachtwagen voor de deur parkeren? Zijn dit de volgende belachelijke maatregelen van 't strikske? En wat met de politie die de wagen van de firma gebruiken om hun frieten of pitta te halen.... Is dit dan geen voordeel
            Ik volg je hier volledig in. En als we de redenering door trekken, dan moeten mensen die privémails sturen op de PC van het werk hier ook een VAA voor aangerekend worden.En hetzelfde voor privételefoontjes, gratis water en koffie op het werk.

            Eens zien of ze dan nog zo'n voorstander zijn van de jaloezietaks.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
              Ik volg je hier volledig in. En als we de redenering door trekken, dan moeten mensen die privémails sturen op de PC van het werk hier ook een VAA voor aangerekend worden.En hetzelfde voor privételefoontjes, gratis water en koffie op het werk.

              Eens zien of ze dan nog zo'n voorstander zijn van de jaloezietaks.
              PC, doen ze al hoor...






              "Het gebruik van een pc of een internetverbinding die gratis ter beschikking werd gesteld voor privédoeleinden.

              Als een werkgever gratis een pc, een laptop of een internetverbinding ter beschikking stelt, genieten de werknemers een voordeel in natura voor het privégebruik van dit materiaal.

              Dit voordeel wordt als volgt geschat :

              180 euro per jaar voor een pc, eventuele randapparatuur of printer inbegrepen;
              60 euro per jaar voor een internetverbindingen en -abonnement."

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                ik heb mss toch goed nieuws ...


                Bron:


                6% --> 10%
                70% --> 50%

                zou de dingen toch al leefbaarder maken ..
                Hier wordt toch iets vergeten :

                Die 6% en 70% is tot stand gekomen door overleg tussen politici.

                Terwijl de ene kant graag 10% en 50% had gezien wilde de andere kant altijd een taxatie op de nieuwwaarde en nog een paar enkel een afwaardering na het 3e jaar.

                Wat hier voorligt moet je dus niet beginnen spiegelen aan de werkelijke ontwaarding maar het is :
                - een COMPROMIS ;
                - een mix van alle voorstellen
                - het gemiddelde van iedereen zijn wensen

                Men denkt hier blijkbaar dat men de beleidsmakers moet doen inzien dat hun regels niet stroken met de economische ontwaarding MAAR DAT WAS OOK HELEMAAL NIET HUN BEDOELING GEWEEST TOEN ZE DIT BESLIST HEBBEN.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                  PC, doen ze al hoor...






                  "Het gebruik van een pc of een internetverbinding die gratis ter beschikking werd gesteld voor privédoeleinden.

                  Als een werkgever gratis een pc, een laptop of een internetverbinding ter beschikking stelt, genieten de werknemers een voordeel in natura voor het privégebruik van dit materiaal.

                  Dit voordeel wordt als volgt geschat :

                  180 euro per jaar voor een pc, eventuele randapparatuur of printer inbegrepen;
                  60 euro per jaar voor een internetverbindingen en -abonnement."
                  Klopt, maar wat ik bedoel is de PC's die op bureau blijven maar waar toch volop privé mee gemaild/gesurfd wordt.

                  Comment


                  • Ik zit met volgende situatie:

                    bmw touring 530d 192g co2 2004 lichte vracht nog in te schrijven en nodig voor mijn bvba. (vervoer van pakketen en verkoop). Verder geen 2de wagen in bezit.

                    schrijf ik deze dan best privé in? (kopen van BVBA) geen VAA? maar ook geen kosten in te brengen? maar wel kilometeronkosten.
                    of in bvba houden en 100% in kosten incl. onderhoud, afschrijvingen, enz.. maar met kans op hoge VAA??

                    om alle problemen (privé/bvba kilometers) te voorkomen dacht ik eraan deze privé in te schrijven.

                    nu heb ik deze topic eens diagonaal gelezen en de LV regel voor breaks zou vervallen na de zomer?? dan gaat ook mijn voordeel van de lage verkeerstaks wegvallen..jammer want de ombouw + homolegatie kost ook wel wat..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk Berichten
                      Ik zit met volgende situatie:

                      bmw touring 530d 192g co2 2004 lichte vracht nog in te schrijven en nodig voor mijn bvba. (vervoer van pakketen en verkoop). Verder geen 2de wagen in bezit.

                      schrijf ik deze dan best privé in? (kopen van BVBA) geen VAA? maar ook geen kosten in te brengen? maar wel kilometeronkosten.
                      of in bvba houden en 100% in kosten incl. onderhoud, afschrijvingen, enz.. maar met kans op hoge VAA??

                      om alle problemen (privé/bvba kilometers) te voorkomen dacht ik eraan deze privé in te schrijven.

                      nu heb ik deze topic eens diagonaal gelezen en de LV regel voor breaks zou vervallen na de zomer?? dan gaat ook mijn voordeel van de lage verkeerstaks wegvallen..jammer want de ombouw + homolegatie kost ook wel wat..
                      ik zou hem prive zetten.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk Berichten
                        Ik zit met volgende situatie:

                        bmw touring 530d 192g co2 2004 lichte vracht nog in te schrijven en nodig voor mijn bvba. (vervoer van pakketen en verkoop). Verder geen 2de wagen in bezit.

                        schrijf ik deze dan best privé in? (kopen van BVBA) geen VAA? maar ook geen kosten in te brengen? maar wel kilometeronkosten.
                        of in bvba houden en 100% in kosten incl. onderhoud, afschrijvingen, enz.. maar met kans op hoge VAA??

                        om alle problemen (privé/bvba kilometers) te voorkomen dacht ik eraan deze privé in te schrijven.

                        nu heb ik deze topic eens diagonaal gelezen en de LV regel voor breaks zou vervallen na de zomer?? dan gaat ook mijn voordeel van de lage verkeerstaks wegvallen..jammer want de ombouw + homolegatie kost ook wel wat..
                        Waar heb je dit gelezen dat lichte vracht bij breaks gaat vervallen na de zomer?
                        Is dit een roddel of kan iemand dit bevestigen?

                        Comment


                        • Ik zou als lichte vracht dat toch op de zaak houden
                          Ten eerste zijn alle aanverwante kosten normaal 100% fiscaal aftrekbaar.
                          En aangezien dat een LV is (camionette dus) is het toch aannemelijk dat deze uitsluitend voor werk dient? Ik zou in dat geval WEL een 2e wagen privé aankopen, al is het een occasie van 1500€. Dan kan je makkelijk zeggen dat dat je wagen voor privé verplaatsingen is...

                          De taksen voor een LV worden ook heel anders berekend als voor een personenwagen hé. en een 3L is voor een camionette niet zo uitzonderlijk
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                            Waar heb je dit gelezen dat lichte vracht bij breaks gaat vervallen na de zomer?
                            Is dit een roddel of kan iemand dit bevestigen?
                            Hoe zouden ze dat doen?!
                            Elk voertuig waar de lengte van de laadvloer minstens 50% van de wielbasis bedaagd is een camionette... Dus een break zonder achterbank en met de nodige aanpassingen toch ook...

                            De meeste (échte) camionetten kun je ook als personenwagen kopen met ramen en banken, dus eigenlijk is er geen verschil. Merken als Ford en Opel bieden bepaalde modellen standaard aan als LV waar zelfs de ramen achteraan uitgelaten zijn (opel corsa, astra break, ford focus)
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

                            Comment


                            • ... Maar er zijn er genoeg die een pickup kopen om ook of zelfs voornamelijk privé te gebruiken, maar wel met de voordelen van LV...

                              Ik denk niet dat ze bij een volgende wetswijziging waar ze het oneigenlijk gebruik van LV toch een uitzondering gaan maken voor iemand met een 530d Touring waarvan de achterbank weg is...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                ... Maar er zijn er genoeg die een pickup kopen om ook of zelfs voornamelijk privé te gebruiken, maar wel met de voordelen van LV...

                                Ik denk niet dat ze bij een volgende wetswijziging waar ze het oneigenlijk gebruik van LV toch een uitzondering gaan maken voor iemand met een 530d Touring waarvan de achterbank weg is...
                                Dat zal allemaal wel, ik heb ook 8 jaar met een Opel Combo gereden, en niet omdat ik dat een geweldige mooie wagen vond :-p

                                Het is aan de fiscus en de gebruiker om aan te tonen dat die LV wel of niet als privéwagen gebruikt wordt hé... Met een volledig ingerichte camionette zal dat niet moeilijk zijn, daarmee ga je normaal minder snel mee op familiebezoek of shoppen. met een 530d toering is dat iets moeilijker. Maar of ze het volledig de wereld uitkrijgen? !

                                VW bijvoorbeeld kan ELK model leveren standaard in LV... als je wil zelfs een Golf GTI.

                                Ik zie ook het probleem niet: ding heeft geen achterbank en is dus bijgevolg ook niet bruikbaar als volwaardige personenwagen. Mag ook niet overal parkeren (niet op parkeerplaatsen voor personenwagens bijvoorbeeld) moet jaarlijks naar de keuring etc.

                                Dus wat is het probleem? Waarom is een camionette met een 3.0 erin wel een terechte LV, en een kleinere wagen of break met zwaardere motor en dezelfde beperkingen niet?!

                                Als de zelfstandige het een beetje slim aanpakt, is het geen enkel probleem om aan te tonen dat die wagen 100% voor werkverkeer dient. Dan kan de fiscus imo niet anders dan dit te aanvaarden. Sowieso is de lagere taks en volledige fiscale aftrekbaarheid al een groot voordeel.
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  heb jij contract waar bruto in staat ???

                                  en morgen zegt je baas, ik voer een extra belasting in? 50% voor mijzelf ...



                                  en jij gaat morgen met even veel zin gaan werken?



                                  budget voor je wagen is vast? dan rij je vandaag met een passat en binnen 10 jaar met een 2e handse polo ???
                                  Ik heb een normaal wettelijk contract en dat vermeld zeker geen netto lonen Een werkgever kan zelf geen belastingen invoeren, dat lijkt mij vrij duidelijk, een zware onderschatting blijkbaar van mij. In mijn contract is een referentie opgenomen voor een bedrijfswagen, geen bedrag.

                                  Maar ik zou daar eerlijk gezegd niets van maken als dat een 2de handse Polo zou worden, want dat zou willen zeggen dat dat binnen de markt past. Mijn baas gaat het heus niet in zijn hoofd halen mij niet marktconform te verlonen
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Maar ik zou daar eerlijk gezegd niets van maken als dat een 2de handse Polo zou worden, want dat zou willen zeggen dat dat binnen de markt past. Mijn baas gaat het heus niet in zijn hoofd halen mij niet marktconform te verlonen
                                    Ik ken iemand die 80 km van zijn werkgever woonde, en daarom altijd de afdankertjes kreeg van andere werknemers om ze toch maar op te rijden. Momenteel rijdt hij met een Ford Escort met meer dan 500000km, en de bestuurderszetel is half ingezakt maar de werkgever wilt dat niet repareren omdat de wagen opgereden moet worden.

                                    Marktconform?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik ken iemand die 80 km van zijn werkgever woonde, en daarom altijd de afdankertjes kreeg van andere werknemers om ze toch maar op te rijden. Momenteel rijdt hij met een Ford Escort met meer dan 500000km, en de bestuurderszetel is half ingezakt maar de werkgever wilt dat niet repareren omdat de wagen opgereden moet worden.

                                      Marktconform?
                                      Tgoh, als die dat bleef doen waarschijnlijk wel, anders zou hij al ergens anders werken
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Ik ken iemand die 80 km van zijn werkgever woonde, en daarom altijd de afdankertjes kreeg van andere werknemers om ze toch maar op te rijden. Momenteel rijdt hij met een Ford Escort met meer dan 500000km, en de bestuurderszetel is half ingezakt maar de werkgever wilt dat niet repareren omdat de wagen opgereden moet worden.

                                        Marktconform?
                                        Die heb ik dan op 1 weekend tijd toch "op" hoor... tenzij hij daar echt nog een nieuw kleppendeksel en coulasse etc wil gaan laten steken
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • Laat je mening over de nieuwe regeling hier horen :

                                          www.iprotest.be

                                          De statistieken zijn best interessant
                                          Last edited by ; 09/02/2012, 14:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X