Oorspronkelijk geplaatst door 3Daniel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Mede forumlid 993S gaat je daar,van zodra hij dit leest, zonder verpinken op antwoorden.
Ik heb een dag of 3 geleden ook een aantal van die gevalletjes aangehaald waar het begrip "nieuwwaarde" wel eens voor moeilijkheden kunnen zorgen, maar volgens hem was dat allemaal geen probleemMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3Daniel Bekijk BerichtenHallo allemaal,
Na deze 252 blz. te hebben gelezen, heb ik ook maar besloten om me te registreren.
Ik had me altijd voorgenomen om voor m'n 40'ste verjaardag een Muscle Car aan te schaffen,
maar hoe bereken ik m'n VAA hierop, na minister Vanackere zijn vereenvoudigingen op 2'de handswagens?
Optie A: Een jong 2'de hands Mustang GT.
Intiële catalogusprijs? Deze auto' worden niet officieel verkocht in Europa, dus geen catalogusprijs. Of mag ik de Amerikaanse catalogusprijs nemen? Da's nog interessant
Optie B: Een Chevrolet Chevelle 1969-72
Nog plezanter. Hoe begin je hier aan om de catalogusprijs te bepalen?
Heeft iemand hier een antwoord op?
Optie A : In Europe kan je officieel geen Mustang kopen. Als je werkelijk alle pagina's gelezen hebt zal je gemerkt hebben dat ik precies die auto als voorbeeld heb aangehaald. Dus wat doe je ?
2 mogelijkheden :
- Je koopt de wagen nieuw bij een grijze importeur, de wagen is dus nog nooit in het verkeer gebracht. Dan is het gemakkelijk want dan wordt jouw factuur de basis (cataloguswaarde = factuur nieuwwaarde)
- Je koopt de wagen okkazie (bv eigen import uit de VS) , dan neem je de cataloguswaarde uit het land waar de wagen vandaan komt, telt daar 10% invoerrechten en 21% btw bij en je hebt opnieuw je VAA basis.
Optie B : Vermits de nieuwwaarde toen lager was dan de huidige waarde kan je kiezen. Ofwel ga je op zoek naar de oorspronkelijke cataloguswaarde. Dat zal dus het voordeligste zijn en de fiscus MOET dit aanvaarden.
Je kan echter ook je aankoopfactuur als waarde gebruiken omdat in dit geval de huidige waarde de nieuwwaarde overstijgt. De fiscus zal je dankbaar zijn.
Maar , nu eerlijk, in de praktijk zal het niet of nauwelijks voorkomen dat zo een wagen op een vennootschap wordt ingeschreven, niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk BerichtenBij privégebruik van lichte vrachtwagens telt deze regeling niet, en wordt het privégedeelte berekend naar werkelijk gebruik.
Een lichte vracht die je dus totaal niet voor de zaak gebruikt kan 100% in de privé belast worden als VAA, maar dat weten velen blijkbaar niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenMaar , nu eerlijk, in de praktijk zal het niet of nauwelijks voorkomen dat zo een wagen op een vennootschap wordt ingeschreven, niet ?
En waarom zoiets op bedrijf zetten? Wat is de CO2 van zoiets wel niet Die VAA zal gewoon niet te betalen zijn!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenMaar stel dat ik een pickup krijg als firmawagen. En mijn andere auto (waar de vrouw mee rijd in de week) staat ook op mijn naam. dan kan ik toch zeggen dat ik die pickup enkel voor het werk gebruik?
edith : en als ze echt moeilijk doet, moet je de pick-up dan ook op het werk laten en met de privé wagen naar het wrk gaan. Dat wil zeggen dat ze bij controle steeds 1 van de 2 wagens moeten kunnen aantreffen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenHoezo? Welke? Waar?
pensioensparen bij grote bank waarvan de waarde systematische achteruit gaat ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZeker weten. Je zou eens moeten weten hoeveel brave spraarders persoonlijk al duizenden euro's en meer kwijtgespeeld zijn aan de grootbanken. En dan heb ik het nog niet over hoeveel procent er bovenop van hun belastingsgeld nog eens naar die banken gaat. Da's dubbel in 't zak gezet.Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk BerichtenRaar dat mensen de dag van vandaag nog "papier" naar de bank brengen/sparen....
Groot gelijk , best alles uitgeven !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenGroot gelijk , best alles uitgeven !!!
Inderdaad,uitgeven in iets wat alleen meer omhoog gaat in waarde ,ik hoef geen aalmoezen van de bank na een jaar...Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk BerichtenInderdaad,uitgeven in iets wat alleen meer omhoog gaat in waarde ,ik hoef geen aalmoezen van de bank na een jaar...
Heb hier nog enkele stukken van 2€ over en wil dat ze wat opbrengen !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenTips ?
Comment
-
Waarom zou je nog willen ondernemen ????
Werknemers betalen minder belastingen, zelfstandigen steeds meer
De fiscus zit steeds dieper in de zakken van de zelfstandigen.
De gemiddelde Belg betaalde in 2009 2,1 procentpunten minder belastingen op zijn inkomsten dan in 2000. Alleen voor zelfstandigen is de fiscale druk gestegen, blijkt uit een studie van de federale overheidsdienst Financiën.
De werknemers zagen in een decennium tijd hun belastingpercentage dalen van 42,4 naar 39,1 procent, vooral dankzij de fiscale hervorming van de eerste paarse regering.
Bij de zelfstandigen steeg de fiscale druk van 10 naar 14 procent. Inclusief de sociale bijdragen stijgt de fiscale druk bij zelfstandigen zelfs van 29 naar 34 procent.
Volgens de studie daalde de vennootschapsbelasting vanaf 2006, met de inwerkingtreding van het systeem van notionele intrestaftrek. De evolutie van de fiscale druk is wel sterk afhankelijk van het soort onderneming. (belga/vsv)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenTips ?
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk BerichtenWaarom zou je nog willen ondernemen ????
Werknemers betalen minder belastingen, zelfstandigen steeds meer
De fiscus zit steeds dieper in de zakken van de zelfstandigen.
De gemiddelde Belg betaalde in 2009 2,1 procentpunten minder belastingen op zijn inkomsten dan in 2000. Alleen voor zelfstandigen is de fiscale druk gestegen, blijkt uit een studie van de federale overheidsdienst Financiën.
De werknemers zagen in een decennium tijd hun belastingpercentage dalen van 42,4 naar 39,1 procent, vooral dankzij de fiscale hervorming van de eerste paarse regering.
Bij de zelfstandigen steeg de fiscale druk van 10 naar 14 procent. Inclusief de sociale bijdragen stijgt de fiscale druk bij zelfstandigen zelfs van 29 naar 34 procent.
Volgens de studie daalde de vennootschapsbelasting vanaf 2006, met de inwerkingtreding van het systeem van notionele intrestaftrek. De evolutie van de fiscale druk is wel sterk afhankelijk van het soort onderneming. (belga/vsv)2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Leuk email gekregen deze morgen:Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten34 procent inclusief sociale zekerheid? Waar moet ik tekenen?
- gemiddelde van 80u per week met je werk bezig zijn
- gemiddelde uitkering loon of bezoldeging van circa €2000 p/m
- alle risico's incl. je eigendom-men
- geen ziekenkas of werkeloosheidsuitkeringen
- geen vakantiegeld of 13de maand
- geen degelijk pensioen ( indien ik nu op pens. zou gaan = €845,00 p/m )
- en noem maar op
Waar wil je tekenen??
Opgelet! mij hoor je nu niet klagen, zal dit leven wss gewoon zijn en als werknemer nu aan de slag gaan zou me mss niet meer bevallen?? er staat tegenover al deze waarden wel enige vorm van vrijhied bijEen goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenLeuk email gekregen deze morgen:
Comment
Comment