Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iedere zelfstandige of werknemer zal nu wel een gevoel hebben van onzekerheid wat betreft inkomstenzekerheid. Maar dit is een verschijnsel dat zich elk decenia voordoet.

Je moet enkel een bedenken van hoe slecht of goed je het nu eigenlijk wel hebt, buiten is het -10° en ik zit hier achter mijn laptopje terwijl het binnen 22° graden is, uiteraard is 70% van mijn warmte nu van de haard waar ik heel de zomer voor gezorgd heb dat er 20m³ hout in de schuur ligt. Het is maar wat je er voor doet...

We leven nu anno 2012 en als ik het zie van wat men allemaal kan en doet dan zijn er eigenlijk weinig verschillen tussen werknemers en zelfstandigen, Ik was in november nog met mijn gezin in Egypte voor een korte nazomervakantie en dan denk je van ach, we zullen wel niet veel Belgen zien daar maar nee hoor we hebben daar heel wat Vlamningen gezien en leren kennen en maar uitzonderlijk 1 zelfstandige, de rest was allemaal werknemer maar dan wel in de betere sectoren zo herinner ik me een koppel waarbij hij bij IBM werkte als opleider en zij als bediende bij een groot verzekeringsmaatschappij, hij reed elke 3j met een nieuwe Benz E-klasse en privé reed zij met een Hyundai I35 hadden 2 tienerdochters die studeerde en niets aan kledij te kort kwamen en later zijn we ze ook een bezoekje gaan brengen bij hun thuis, leuke villa met deftige tuin en de 45inch flat tv was voorradig, dochterlief had ook een voorliefde voor paarden en dat hadden ze dan ook nog, let op ik schrijf hier geen afgunst maar ik wil maar aangeven dat 2 verdieners op basis als werknemer het in Belgie zeker niet slecht hoeven te doen en daarbij alle voordelen kunnen genieten,,, zij kunnen best nu al hun reis boeken voor deze zomer of welke tussenvakantie dan ook omdat dit zo kan voorzien worden geen uitzonderingen op de regel!!

Als mijn vrouw me nu vraagt waar we deze zomer naartoe zullen gaan dan kan ik wel al een bestemiing raden en een vermoedelijke periode inplannen maar exact iets vastleggen nee hoor moest toch maar eens zijn dat mijn verplichte afwerkopdracht door omstandigheden wat uitloopt of er komt nog net een leuk winstgevende job binnen dan zet ik daar gewoon mijn vakantie voor aan de kant duidelijk toch!

Iedereen moet eens leren van de tering naar de nering te zetten en het ook wat met iets minden te kunnen uitzingen. We lijken echt wel een bende verwende nesten die steeds maar meer willen voor minder presteren

.
    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Maar de LV zijn ook niet meer interessant of gaan het ook niet meer zijn, wat wel jammer is. Anders kocht ik me direct een LV en een andere wagen privé.

Wete, ik ben die discussies meer dan beu over zelfstandigheid tov werknemer.
      Elk heeft zijn voordeel, elk heeft zijn nadeel maar ge weet pas hoe het echt is als je beide gedaan hebt.
      Het probleem ligt gewoon bij het feit dat de regering alle mensen tegen elkaar aan het opzetten is: de vlamingen tegen de walen, de zelfst tegen de werknemers, de personen met bedrijfswagens tegen deze zonder. Wete het gras is altijd groener aan de overkant.
      Ben je niet gelukkig met je leven, doe er dan iets aan! Heb eens wat meer respect voor elkaar, het zou allemaal wat leuker en makkelijker zijn volgens mij.
      Maar ja, wie ben ik ...
      Groot gelijk !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        Een echte LV met daarbij een prive wagen zal nog steeds kunnen indien je die nodig hebt voor je bedrijf.
        Een verkapte personewagen niet meer, dat zal wel kloppen.
        Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
        Staat er al een tijdje op ze,

De link naar plezier dus privé gebruik is te duidelijk. Dus ook vaa betalen
        Heb zelf op het punt gestaan om dergelijk voertuig aan te schaffen. Op tijd tegengehouden door de boekhouder.
        Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
        ff offtopic, krijg je nooit gehomologeerd als lichte vracht,audi laat dit niet toe...
        trouwens moest dit wel kunnen zou je ze hier in B veel meer zien rond rijden

Waar halen jullie al deze informatie?
        Er is naar mijn weten nog NIETS officieel geweten over nieuwe wetgeving omtrent lichte vracht.
        Die Audi RS4 kan je perfect op lichte vracht zetten en ook op je zaak.
        Als je kan aantonen dat je deze LV echt nodig hebt voor je werk is er niets aan de hand.
        Als je natuurlijk vertegenwoordiger bent en je verkoopt bijvoorbeeld verzekeringen heb je wel een probleem natuurlijk.
        Je moet het ook niet opzoeken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
          Als je kan aantonen dat je deze LV echt nodig hebt voor je werk is er niets aan de hand.

Aja?

Dus als ik nu bv zeg dat ik een LV nodig heb omdat ik regelmatig vlees ga gaan halen bij mijn leveranciers zouden ze dit aanvaarden denk je ?

Comment

• Dat denk ik wel hoor Toere, dat is nu eens een typisch voorbeeld waar je het echt wel nodig hebt.
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Aja?

Dus als ik nu bv zeg dat ik een LV nodig heb omdat ik regelmatig vlees ga gaan halen bij mijn leveranciers zouden ze dit aanvaarden denk je ?
              Als dit inderdaad wekelijks is kunnen ze toch niets ondernemen?
              Als ze natuurlijk in uw boekhouding zien dat dit telkens maar over 2 dozen bitterballen gaat heb je het ook wel vlaggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                Iedere zelfstandige of werknemer zal nu wel een gevoel hebben van onzekerheid wat betreft inkomstenzekerheid. Maar dit is een verschijnsel dat zich elk decenia voordoet.

Je moet enkel een bedenken van hoe slecht of goed je het nu eigenlijk wel hebt, buiten is het -10° en ik zit hier achter mijn laptopje terwijl het binnen 22° graden is, uiteraard is 70% van mijn warmte nu van de haard waar ik heel de zomer voor gezorgd heb dat er 20m³ hout in de schuur ligt. Het is maar wat je er voor doet...

We leven nu anno 2012 en als ik het zie van wat men allemaal kan en doet dan zijn er eigenlijk weinig verschillen tussen werknemers en zelfstandigen, Ik was in november nog met mijn gezin in Egypte voor een korte nazomervakantie en dan denk je van ach, we zullen wel niet veel Belgen zien daar maar nee hoor we hebben daar heel wat Vlamningen gezien en leren kennen en maar uitzonderlijk 1 zelfstandige, de rest was allemaal werknemer maar dan wel in de betere sectoren zo herinner ik me een koppel waarbij hij bij IBM werkte als opleider en zij als bediende bij een groot verzekeringsmaatschappij, hij reed elke 3j met een nieuwe Benz E-klasse en privé reed zij met een Hyundai I35 hadden 2 tienerdochters die studeerde en niets aan kledij te kort kwamen en later zijn we ze ook een bezoekje gaan brengen bij hun thuis, leuke villa met deftige tuin en de 45inch flat tv was voorradig, dochterlief had ook een voorliefde voor paarden en dat hadden ze dan ook nog, let op ik schrijf hier geen afgunst maar ik wil maar aangeven dat 2 verdieners op basis als werknemer het in Belgie zeker niet slecht hoeven te doen en daarbij alle voordelen kunnen genieten,,, zij kunnen best nu al hun reis boeken voor deze zomer of welke tussenvakantie dan ook omdat dit zo kan voorzien worden geen uitzonderingen op de regel!!

Als mijn vrouw me nu vraagt waar we deze zomer naartoe zullen gaan dan kan ik wel al een bestemiing raden en een vermoedelijke periode inplannen maar exact iets vastleggen nee hoor moest toch maar eens zijn dat mijn verplichte afwerkopdracht door omstandigheden wat uitloopt of er komt nog net een leuk winstgevende job binnen dan zet ik daar gewoon mijn vakantie voor aan de kant duidelijk toch!

Iedereen moet eens leren van de tering naar de nering te zetten en het ook wat met iets minden te kunnen uitzingen. We lijken echt wel een bende verwende nesten die steeds maar meer willen voor minder presteren

.
                Het probleem is dat je godverdomme opdraait voor het gekloot van banken, politiek en de misbruiken in onze sociale staat.
                Dat heeft niet veel met tering naar de nering te maken imo .
                Nu goed de winnaars blijven banken en multinationals het zijn de KMOs zelfstandigen en de mensen die werken in deze sectoren die er voor opdraaien. De tering naar de nering wil voor die bedrijven ook zeggen : ontslagen, besparingen, minder personeel en ja als je toch niks meer meer mag hebben ook een hele pak die er niet meer aan beginnen, stoppen of downsizen. Of dit allemaal zo goed en normaal is als je laat uitschijnen weet ik niet.
                Let op ik kan sommige van je redeneringen volgen hè maar geef graag een beetje tegengewicht

Ik ben wel bang dat we eerder richting Griekenland afzakken dan pakweg Duitsland.

Je mag de mensen uit de privé massa's geld afhandig maken er gebeurt niets.
                Je vraagt aan mensen die op pensioen mogen voor hun 60 om twee jaar langer te werken en het land ligt plat, de besparing brengt minder dan de helft op.....

Rarara wie mag de volgende ronde bijpassen? Griekenland here we come ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Rarara wie mag de volgende ronde bijpassen? Griekenland here we come ?
                  het grote geld is daar al lang weg
                  dat is hier niet anders
                  het is niet "gaan we Griekenland achterna' maar 'wanneer gaan we Griekenland achterna'.
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• +1. zelfstandig, werknemer, gewoon ambtenaar, alleen zijn we de dupe.
                    We schuiven naar Griekse toestanden maar wat doe je eraan als gewone man?
                    Je verder laten uitzuigen heeft niemand zin in, betogen brengt ook geen kloten op. Tja, braaf verder doen zeker?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Persoonlijk vind ik belastingen betalen een noodzaak,echt waar.
                      Wij,werkende mensen,moeten solidair zijn met bvb kankerpatienten,gehadicapten en andere mensen met weinig kansen.
                      Maar het probleem voor mij is dat we ons betaalde belastingsgeld zien verbrassen. Het word verbrast,wij moeten hoge wagentaksen betalen en de ministers en het koningshuis hebben een vloot vol. Wij moeten extra betalen voor een onkundig bestuurd Europa. Wij moeten betalen om gediscutieer over communotaire twistpunten,....

Wij zijn niet de verwende nesten,dat zijn onze politiekers die hun blunders steeds doorschuiven op de zelfde groep. De modale mens
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                        Dat denk ik wel hoor Toere, dat is nu eens een typisch voorbeeld waar je het echt wel nodig hebt.
                        Interessant om te horen

Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                        Als dit inderdaad wekelijks is kunnen ze toch niets ondernemen?
                        Als ze natuurlijk in uw boekhouding zien dat dit telkens maar over 2 dozen bitterballen gaat heb je het ook wel vlaggen...
                        Hoe moet ik bewijzen dat ik zelf achter dat vlees ben gegaan ?
                        Of moet dit gewoon op het vervoerdocument staan ?
                        want dit is simpel op te lossen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Interessant om te horen
                          Hoe moet ik bewijzen dat ik zelf achter dat vlees ben gegaan ?
                          uw elke keer laten flitsen op weg naar daar moet wel genoeg zijn.
                          en gek kunt er anders ook 'echt' achter rijden met de M3 :p

/Edit
                          iemand die een link heeft waar de laatste versie van het VAA kan berekend worden?
                          /edit 2
                          domme vraag, maar aangezien alles op de originele factuurprijs zal moeten worden berekend, hoe de fok moet ik mijn VAA kunnen berekenen op basis van de 2de hands wagens die nu online staan zonder originele factuurprijs?
                          Last edited by fblade; 12/02/2012, 13:42.
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Vanochtend Wouter Beke in de Zevende dag, tevreden over een overheidstekort van 4%... Want we zijn daarmee de beste van de klas binnen de Europese unie. Volgend jaar mikken we op een tekort van 2.xx % (alweer tevredenheid).

Ik ben geshockeerd hoe tevreden de politiek is met een verlies. Ik kan het nog accepteren als ze op hun knieën hun excuses aanbieden, maar ik walg van deze laksheid. De NV België gaat op die manier dan ook failliet. Het erge is, wij zien het al lang aankomen, maar in de politiek overheersen nog steeds politieke spelletjes, we wel zullen saneren, maar lang niet snel genoeg waardoor we nog vele jaren zullen afzien. Dan prefereer ik de korte pijn, hervorm!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                              Waar halen jullie al deze informatie?
                              Er is naar mijn weten nog NIETS officieel geweten over nieuwe wetgeving omtrent lichte vracht.
                              Als je natuurlijk vertegenwoordiger bent en je verkoopt bijvoorbeeld verzekeringen heb je wel een probleem natuurlijk.
                              Je moet het ook niet opzoeken ...
                              Vandaag kan je dat nog proberen, maar het zal zijn zoals met de 2dehands uitweg, die achterpoort hebben ze ook defenitief gesloten.
                              Dus onderneem nu met een glazen bol, en neem beslissingen die nog in het slechtste geval te doen zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Vanochtend Wouter Beke in de Zevende dag, tevreden over een overheidstekort van 4%... Want we zijn daarmee de beste van de klas binnen de Europese unie. Volgend jaar mikken we op een tekort van 2.xx % (alweer tevredenheid).

Ik ben geshockeerd hoe tevreden de politiek is met een verlies. Ik kan het nog accepteren als ze op hun knieën hun excuses aanbieden, maar ik walg van deze laksheid. De NV België gaat op die manier dan ook failliet. Het erge is, wij zien het al lang aankomen, maar in de politiek overheersen nog steeds politieke spelletjes, we wel zullen saneren, maar lang niet snel genoeg waardoor we nog vele jaren zullen afzien. Dan prefereer ik de korte pijn, hervorm!
                                Wel ja, da is de grootste misere. Vraag aan de mensen en ze willen belastingen betalen voor wat ze hebben.
                                Althans, tot een bepaald punt. Als er dan andere zijn die dat geld gebruiken voor zichzelf te verrijken (in mijn ogen zijn de politiekers niet veel beter dan die van rusland hoor), dan heb ik het daar moeilijk mee. Zeker dat wij moeten toekijken hoe we de afgrond benaderen.

Wat kunnen we er aan doen? Massaal stemmen op dezelfde partij (aja, dat hebben we al grotendeels gedaan maar die gattenlekkers van cd&v en open vld spelen de lafaards) en hopen dat het betert.

Soms heb ik wel goesting om echt een staatsgreep op gang te brengen en de regering als volk buiten te zetten. Laat een paar economen aan het woord (zoals in Italië) die verstand hebben van lange termijn visie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

en ik die dacht dat je een duitse kar moest kopen voor een inruilwaarde van kweenihoehoog?

Zelfs de eigen dealer geeft je een welgemeende f*ck you als 't op inruilwaarde aankomt. Leuk.
                                  Het hele verhaal goed samengevat Stefanus

Comment

• Daniell, hoe oud ben je? Je spreekt als iemand die 55+ is: "vroeger was het beter, de toekomst zal minder zijn, blij dat ik het niet meer moet doen, de jeugd van tegenwoordig zal niet meer..."

Ik krijg de kriebels van die beperkende parlé.

Mij stoort het gewoon dat men:

- met terugwerkende kracht regels invoert zodat je je gedrag niet kan aanpassen aan de wet, (werknemers zijn hier het meest de dupe van)

- blijft sleutelen aan die nieuwe wetten, en er te snel nieuwe blijft bij verzinnen, zodat je rechtszekerheid wordt aangetast en men (vooral voor ondernemers dan) geen stabiele omgeving creëert.

Voor wat de crisis: Men zal altijd zeggen dat deze crisis de ergste is die we ooit hadden. Echter, we zijn zeker dat er nog crisissen zijn geweest, dat deze voorbij gaat, en dat er nog zullen volgen. Crisis eind jaren 70 voor olie, crisis in 94, crisis in 2000 (dotcom), crisis in 2008 (vastgoed), crisis in 2011 (banken).

We sleuren gewoon de complexiteit van de fiscaliteit uit het verleden mee. Je rendement of koopkracht garanderen vereist gewoon meer en meer constructies en creativiteit, wat eigenlijk niet zou moeten hoeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Ja, daar zal je, indien die wagen privé effectief genoeg km's doet, mee weggeraken. Doet die daarentegen maar 2000km, dan zullen ze je met de vinger wijzen en zeggen dat je de pick-up ook privé gebruikt.

edith : en als ze echt moeilijk doet, moet je de pick-up dan ook op het werk laten en met de privé wagen naar het wrk gaan. Dat wil zeggen dat ze bij controle steeds 1 van de 2 wagens moeten kunnen aantreffen.
                                      Die doet zeker 10.000 km perjaar
                                      Moet wel te doen zijn denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Daniell, hoe oud ben je? Je spreekt als iemand die 55+ is: "vroeger was het beter, de toekomst zal minder zijn, blij dat ik het niet meer moet doen, de jeugd van tegenwoordig zal niet meer..."

Ik krijg de kriebels van die beperkende parlé.

Mij stoort het gewoon dat men:

- met terugwerkende kracht regels invoert zodat je je gedrag niet kan aanpassen aan de wet, (werknemers zijn hier het meest de dupe van)

- blijft sleutelen aan die nieuwe wetten, en er te snel nieuwe blijft bij verzinnen, zodat je rechtszekerheid wordt aangetast en men (vooral voor ondernemers dan) geen stabiele omgeving creëert.

Voor wat de crisis: Men zal altijd zeggen dat deze crisis de ergste is die we ooit hadden. Echter, we zijn zeker dat er nog crisissen zijn geweest, dat deze voorbij gaat, en dat er nog zullen volgen. Crisis eind jaren 70 voor olie, crisis in 94, crisis in 2000 (dotcom), crisis in 2008 (vastgoed), crisis in 2011 (banken).

We sleuren gewoon de complexiteit van de fiscaliteit uit het verleden mee. Je rendement of koopkracht garanderen vereist gewoon meer en meer constructies en creativiteit, wat eigenlijk niet zou moeten hoeven.
                                        ICM, Neen de 55+ heb ik nog niet gehaald, maar heb Abraham al wel gezien! Maar mijn leeftijd heeft op zich niets te maken met dit onderwerp en de uitlopers ervan

Wel heb ik mss jongere kinderen dan heel wat bezoekers hier? twins van 11j die voor mijn part nog wel een goede toekomst dienen te maken en dat zal dan eerder een zorg zijn dan een gegeven luxe.

In de eerste plaats ben ik een ondernemer en ik zit zelf op dat niveau dat ik volgende maand bij de notaris binnenloop om de opstart van een nieuw bedrijf onder de vorm van een nv en wat gescheiden staat van wat ik nu doe en blijf doen.
                                        Het opstarten van een bedrijf kan je beter doen in een economische daling dan in de goede tijden, alleen al omdat je dat de waarden geeft aan je bedrijf en je inzet hier wel echt doorgrond moet zijn, Als de economie goed draait dan durft elke oetlul wel zelfstandig worden maar nu zal het bewijs gaan komen wie zich vertrappelt heeft en wie niet

Ik snap de regel best wel, het gaat niet of je nu een dure wagen hebt en daardoor in de problemen zal komen, het is uiteraard een priciepskwestie waarbij het de meeste wat te gemakkelijk word gemaakt. Ik zie het wel om me heen hoe de dikke bakken bij mijn collegas de deur worden uitgeranselt om van een X5 naar een 1serie te moeten stappen doet de buren ook hun wenkbrauwen fronsen, Maar is dit dan allemaal niet een beetje terecht??

Het is voor iedereen die hier in betrokken is toch wel vrij simpel dacht ik zo, gooi die last van je af met het nodige verlies nu en bijt de zure appel door en vooral probeer het te recupureren langs een andere kant, daar zijn we Belgen voor

.
                                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Vanochtend Wouter Beke in de Zevende dag, tevreden over een overheidstekort van 4%... Want we zijn daarmee de beste van de klas binnen de Europese unie. Volgend jaar mikken we op een tekort van 2.xx % (alweer tevredenheid).

Het is eigenlijk ongelooflijk hoe voor landen andere regels gelden dan voor ondernemingen. Kan je je een onderneming voorstellen die jaarlijks 3% tekort komt, en daar nog blij mee is ook?
                                          Dat moest vroeg of laat op een ramp uitdraaien.

Alleen jammer dat de socialisten in Wallonië incontournable zijn, dat betekent dus veel extra belastingen en weinig extra besparingen.

De staat zou moeten zorgen dat ze break-even draait of met licht winst, net zoals een bedrijf.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Working...
                                          X