Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
    ICM, Neen de 55+ heb ik nog niet gehaald, maar heb Abraham al wel gezien! Maar mijn leeftijd heeft op zich niets te maken met dit onderwerp en de uitlopers ervan

Wel heb ik mss jongere kinderen dan heel wat bezoekers hier? twins van 11j die voor mijn part nog wel een goede toekomst dienen te maken en dat zal dan eerder een zorg zijn dan een gegeven luxe.

In de eerste plaats ben ik een ondernemer en ik zit zelf op dat niveau dat ik volgende maand bij de notaris binnenloop om de opstart van een nieuw bedrijf onder de vorm van een nv en wat gescheiden staat van wat ik nu doe en blijf doen.
    Het opstarten van een bedrijf kan je beter doen in een economische daling dan in de goede tijden, alleen al omdat je dat de waarden geeft aan je bedrijf en je inzet hier wel echt doorgrond moet zijn, Als de economie goed draait dan durft elke oetlul wel zelfstandig worden maar nu zal het bewijs gaan komen wie zich vertrappelt heeft en wie niet

Ik snap de regel best wel, het gaat niet of je nu een dure wagen hebt en daardoor in de problemen zal komen, het is uiteraard een priciepskwestie waarbij het de meeste wat te gemakkelijk word gemaakt. Ik zie het wel om me heen hoe de dikke bakken bij mijn collegas de deur worden uitgeranselt om van een X5 naar een 1serie te moeten stappen doet de buren ook hun wenkbrauwen fronsen, Maar is dit dan allemaal niet een beetje terecht??

Het is voor iedereen die hier in betrokken is toch wel vrij simpel dacht ik zo, gooi die last van je af met het nodige verlies nu en bijt de zure appel door en vooral probeer het te recupureren langs een andere kant, daar zijn we Belgen voor

.
    Blij te horen dat je nog gemotiveerd bent.

Meer uitgeven dan nodig, of aan de verkeerde zaken, is van alle tijden en heeft volgens mij niets met ondernemerschap te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Ik ben wel bang dat we eerder richting Griekenland afzakken dan pakweg Duitsland.

Je mag de mensen uit de privé massa's geld afhandig maken er gebeurt niets.
      Je vraagt aan mensen die op pensioen mogen voor hun 60 om twee jaar langer te werken en het land ligt plat, de besparing brengt minder dan de helft op.....

Rarara wie mag de volgende ronde bijpassen? Griekenland here we come ?
      Dat is 1 van de reden waarom ik eigenlijk stilletjes hoop op een ingreep van het IMF en Europa hier in België. Waarom,stilletjes? Omdat je weet waar het begint maar niet waar het eindigt. De 1 ste ingrepen zijn altijd besparingen in de overheidsuitgaven en wat doen ze hier? Zoals eerder al vermeld onder invloed van de PS : meer inkomsten genereren terwijl iedereen weet dat zowel in de politiek, asiel, ambtenarij, overheidsbedrijven ( of wat ervan overblijft) , donaties aan ontwikkelingslanden en goede doelen , dotaties koningshuis en vakbonden,zorgsector, sponsoring sport(manifestaties), dop etc... kan besparen !
      Maar nee, liever de prive laten opdraaien voor de rest van het land . Wat waren de statistieken ? 1 op 4 werkt in de prive ? oftewel 25% zorgt ervoor om het land iets of wat leefbaar te houden. Ze wisten godverdomme goed genoeg waarom ze plots een regering moesten hebben. Ze wilden geen bemoeienissen van Europa!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        Aja?

Dus als ik nu bv zeg dat ik een LV nodig heb omdat ik regelmatig vlees ga gaan halen bij mijn leveranciers zouden ze dit aanvaarden denk je ?
        En zorg ervoor dat je een kleine koeling kan voorzien of koelzakken/boxen . Anders krijg je misschien nog last met de FAVV .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
          En zorg ervoor dat je een kleine koeling kan voorzien of koelzakken/boxen . Anders krijg je misschien nog last met de FAVV .
          Had daar ook al aan gedacht ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            domme vraag, maar aangezien alles op de originele factuurprijs zal moeten worden berekend, hoe de fok moet ik mijn VAA kunnen berekenen op basis van de 2de hands wagens die nu online staan zonder originele factuurprijs?
            niemand ?
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

niemand ?
              Ik heb naar mijn dealer gebeld waar ik de auto 2 de hands gekocht heb.
              Indien van particulier gekocht dacht ik hier gelezen te hebben om aan de hand van het inschrijvingsbewijs en chassis-nr ? naar de importeur te bellen . Ben niet echt zeker en weet niet meer op welke pag ik dat hier gelezen heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sceptisch Bekijk Berichten
                Idd. Goede herinneringen kan het krapuul niet afpakken. Misschien geilen ze even op de gedachte dat ze het speelgoed van iemand anders hebben kapotgestampt, maar daarmee hebben ze het zelf nog niet. Geen spek voor hun bek.

Het ordewoord is nu 'starve the beast', dus er met alle mogelijke middelen voor zorgen dat de parasieten verhongeren, en zich al verkneukelen op de Griekse situaties die onvermijdelijk volgen.
                Idd. Kijk, wat hebben ze nu bij mij bereikt hebben:

De Porsche is verkocht, hier halen ze dus helemaal niets meer op, vroeger zou dit opgebracht hebben:

- VAA was toch een 1600EUR, dus 800EUR belastingen.
                - Rijtaksen: 700EUR
                - 15% van de verzekeringspremie zijn taksen: 50EUR
                - 10000 km per jaar = 1000 liter benzine van 1,5EUR/liter (98RON, dus ondertussen al pakje meer) = 1500EUR x 65% accijnzen = 850EUR.

Totaal verlies voor de staat = ongeveer 2400EUR, en dan heb ik het nog niet over BTW en al de rest bij Porsche voor een onderhoud, een keer een accessoire,...

Niet alleen hebben ze dus dit netto minder van de Porsche, meer nog, de ganse meer belastingen die ik op mijn BMW F10 520d zal hebben: 3000EUR extra VAA (van 1500UER naar 4500EUR), dus 1500EUR extra belastingen is bij deze volledig geneutraliseerd.

Netto zal de overheid dus minder aan mijn "wagenpark" verdienen volgend jaar (er is ook "park"meer...). En veel van mijn kenissen die met Range Rovers reden (die had ik vorig jaar al weggedaan, zag toen al de bui hangen met de "vergroening" van de fisaliteit...), "leuke" 2e wagens hadden, enz, enz, enz, doen allemaal hetzelfde.
                Last edited by Yves_0016; 12/02/2012, 21:51.

Comment

niemand ?
                  Tenzij het de laatste 2 dagen weer veranderd is doet de factuurwaarde niet ter zake. Het is wel degelijk de originele cataloguswaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                    Iedere zelfstandige of werknemer zal nu wel een gevoel hebben van onzekerheid wat betreft inkomstenzekerheid. Maar dit is een verschijnsel dat zich elk decenia voordoet.

Je moet enkel een bedenken van hoe slecht of goed je het nu eigenlijk wel hebt, buiten is het -10° en ik zit hier achter mijn laptopje terwijl het binnen 22° graden is, uiteraard is 70% van mijn warmte nu van de haard waar ik heel de zomer voor gezorgd heb dat er 20m³ hout in de schuur ligt. Het is maar wat je er voor doet...

We leven nu anno 2012 en als ik het zie van wat men allemaal kan en doet dan zijn er eigenlijk weinig verschillen tussen werknemers en zelfstandigen, Ik was in november nog met mijn gezin in Egypte voor een korte nazomervakantie en dan denk je van ach, we zullen wel niet veel Belgen zien daar maar nee hoor we hebben daar heel wat Vlamningen gezien en leren kennen en maar uitzonderlijk 1 zelfstandige, de rest was allemaal werknemer maar dan wel in de betere sectoren zo herinner ik me een koppel waarbij hij bij IBM werkte als opleider en zij als bediende bij een groot verzekeringsmaatschappij, hij reed elke 3j met een nieuwe Benz E-klasse en privé reed zij met een Hyundai I35 hadden 2 tienerdochters die studeerde en niets aan kledij te kort kwamen en later zijn we ze ook een bezoekje gaan brengen bij hun thuis, leuke villa met deftige tuin en de 45inch flat tv was voorradig, dochterlief had ook een voorliefde voor paarden en dat hadden ze dan ook nog, let op ik schrijf hier geen afgunst maar ik wil maar aangeven dat 2 verdieners op basis als werknemer het in Belgie zeker niet slecht hoeven te doen en daarbij alle voordelen kunnen genieten,,, zij kunnen best nu al hun reis boeken voor deze zomer of welke tussenvakantie dan ook omdat dit zo kan voorzien worden geen uitzonderingen op de regel!!

Als mijn vrouw me nu vraagt waar we deze zomer naartoe zullen gaan dan kan ik wel al een bestemiing raden en een vermoedelijke periode inplannen maar exact iets vastleggen nee hoor moest toch maar eens zijn dat mijn verplichte afwerkopdracht door omstandigheden wat uitloopt of er komt nog net een leuk winstgevende job binnen dan zet ik daar gewoon mijn vakantie voor aan de kant duidelijk toch!

Iedereen moet eens leren van de tering naar de nering te zetten en het ook wat met iets minden te kunnen uitzingen. We lijken echt wel een bende verwende nesten die steeds maar meer willen voor minder presteren.
                    Blijkbaar hebben wij toch dezelfde gedachten, mijn bijdrage van enkele honderd blz. terug ook gelezen dan?

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Het probleem is dat je godverdomme opdraait voor het gekloot van banken, politiek en de misbruiken in onze sociale staat.
                    Dat heeft niet veel met tering naar de nering te maken imo .
                    Nu goed de winnaars blijven banken en multinationals het zijn de KMOs zelfstandigen en de mensen die werken in deze sectoren die er voor opdraaien. De tering naar de nering wil voor die bedrijven ook zeggen : ontslagen, besparingen, minder personeel en ja als je toch niks meer meer mag hebben ook een hele pak die er niet meer aan beginnen, stoppen of downsizen. Of dit allemaal zo goed en normaal is als je laat uitschijnen weet ik niet.
                    Let op ik kan sommige van je redeneringen volgen hè maar geef graag een beetje tegengewicht

Ik ben wel bang dat we eerder richting Griekenland afzakken dan pakweg Duitsland.

Je mag de mensen uit de privé massa's geld afhandig maken er gebeurt niets.
                    Je vraagt aan mensen die op pensioen mogen voor hun 60 om twee jaar langer te werken en het land ligt plat, de besparing brengt minder dan de helft op.....

Rarara wie mag de volgende ronde bijpassen? Griekenland here we come ?
                    Kan mij ook hier in vinden, we zullen dus met zen allen wel hetzelfde gevoel hebben zeker. Vraag is wat er aan te doen? Europa...hangt als het zwaard van Damocles boven onze hoofden.

Regeringen alle landen ter wereld....één pot nat. Als je ziet wat de Griekse regeringslieden aan vergoedingen vangen Liggen nog een pak hoger dan bij onze circus-artiesten hier. Laat ons dan nog zwijgen over het Europese parlement waar zelfs de werkvrouw meer verdiend dan een gemiddeld gezin. Enkel de werkende groep mensen kan dit blijven sponseren, als deze groep dan steeds maar kleiner wordt is de vraag, hoe lang nog?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Aja?

Dus als ik nu bv zeg dat ik een LV nodig heb omdat ik regelmatig vlees ga gaan halen bij mijn leveranciers zouden ze dit aanvaarden denk je ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                      Dat denk ik wel hoor Toere, dat is nu eens een typisch voorbeeld waar je het echt wel nodig hebt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                      Als dit inderdaad wekelijks is kunnen ze toch niets ondernemen?
                      Als ze natuurlijk in uw boekhouding zien dat dit telkens maar over 2 dozen bitterballen gaat heb je het ook wel vlaggen...
                      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Interessant om te horen

Hoe moet ik bewijzen dat ik zelf achter dat vlees ben gegaan ?
                      Of moet dit gewoon op het vervoerdocument staan ?
                      want dit is simpel op te lossen hoor
                      Zal daar dan geen koeling moeten in geplaatst worden?
                      Tuurlijk kan je ook wekelijks je zwart (hangbuik) varken gaan ophalen, heb je de koeling niet echt nodig natuurlijk zoals de ex beenhouwer uit een mondain Belgische badstad...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
                        Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Had daar ook al aan gedacht ...
                        Oeps, nu pas gelezen.

Comment

iemand die een link heeft waar de laatste versie van het VAA kan berekend worden?
                          /edit 2
                          domme vraag, maar aangezien alles op de originele factuurprijs zal moeten worden berekend, hoe de fok moet ik mijn VAA kunnen berekenen op basis van de 2de hands wagens die nu online staan zonder originele factuurprijs?

Waar je de nieuwprijs moet halen, is uw probleem (zou de fiscus zeggen) :-)

Comment

• Nog eens vragen :

Op welke manier moet ik bewijzen naar de fiscus toe dat ik een auto gebruik voor de zaak om bv vlees op te halen bij leveranciers ?
                            Door het te vermelden op het vervoerdocument ofzo?

LV dus ...

Comment

Nog eens vragen :

Op welke manier moet ik bewijzen naar de fiscus toe dat ik een auto gebruik voor de zaak om bv vlees op te halen bij leveranciers ?
                              Door het te vermelden op het vervoerdocument ofzo?

LV dus ...
                              Je hebt toch een factuur van dat vlees?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                Je hebt toch een factuur van dat vlees?
                                Tuurlijk , maar daar staat niet op of het geleverd of afgehaald werd he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                                  Waar halen jullie al deze informatie?
                                  Er is naar mijn weten nog NIETS officieel geweten over nieuwe wetgeving omtrent lichte vracht.
                                  Die Audi RS4 kan je perfect op lichte vracht zetten en ook op je zaak.
                                  Als je kan aantonen dat je deze LV echt nodig hebt voor je werk is er niets aan de hand.
                                  Als je natuurlijk vertegenwoordiger bent en je verkoopt bijvoorbeeld verzekeringen heb je wel een probleem natuurlijk.
                                  Je moet het ook niet opzoeken ...
                                  raar,hier zijn nogthans al discussies geweest dat dit niet kon bij audi(en zij leveren die homologatie toch af?),heb trouwens nog nooit een rs4,s4,rs6etc op lichte vracht gezien.
                                  focus rs,megane rs daarentegen kom je al is tegen als LV

Comment

• Is gewoon een trucje van DCT om hun nu onverkoopbare karren toch kwijt te raken. Eens verkocht is het hun zorg niet meer indien de koper dan toch niet van het daaraan verbonden fiscaal voordeel kan genieten.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Tuurlijk , maar daar staat niet op of het geleverd of afgehaald werd he
                                      Ah,laten opzetten, betaald en afgehaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                                        https://tasc.deloitte.be/WebClient/W...alculator.aspx

Waar je de nieuwprijs moet halen, is uw probleem (zou de fiscus zeggen) :-)
                                        mjah, ik ga echt niet voor elke wagen dat ik online zie, bellen naar de invoerder om te vragen welke prijs die auto mogelijks had toch ? zottenwerk gewoon.

volgens mij moet de 2de hands markt sinds de invoering vn catalogusprijs op zijn gat liggen.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

mjah, ik ga echt niet voor elke wagen dat ik online zie, bellen naar de invoerder om te vragen welke prijs die auto mogelijks had toch ? zottenwerk gewoon.

volgens mij moet de 2de hands markt sinds de invoering vn catalogusprijs op zijn gat liggen.

Wat ik gedaan heb is enkele oude magazines gezocht via ebay. Bv in autogids staan de prijzen van (bijna) alle wagens die dan te koop zijn, met de meeste voorkomende opties. Of als je veel geluk hebt kun je soms zelfs PDF's vinden van testen die een magazine uitgevoerd heeft en staat daar ook de prijs ergens tussen. Volgens mij is dat een "geldige" catalogusprijs om de fiscus voor te leggen. Zo heb ik mijn prijs teruggevonden in een Duits automagzine en die is bijna 30% lager dan wat ik op een website zoals autoweek.nl gevonden heb. Toch de moeite om enkele van die boekjes te zoeken i.m.h.o.

gr
                                          W

Comment

Working...
                                          X