Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Nog eens vragen :

    Op welke manier moet ik bewijzen naar de fiscus toe dat ik een auto gebruik voor de zaak om bv vlees op te halen bij leveranciers ?
    Door het te vermelden op het vervoerdocument ofzo?

    LV dus ...
    Toere best een navragen bij je boekhouder (en ik zou het persoonlijk ook terugkoppelen met de belastingen). Ik ben dat toch van plan te doen

    Comment


    • Ik heb een heel interessant gesprek gehad met een secretaris van een (uit Oostenrijk afkomstig) bekende politicus.
      De 'werken' van deze politicus is niet volledige goed te keuren. Ik ben zelfs helemaal geen fan van dit figuur. Doch heeft hij wel indrukwekkende goede programmapunten. Ik zou graag hebben dat onze Belgische prutspolitiekers zich willen engageren om een deel van zijn politiekprogramma over te nemen.
      De politieker in kwestie heeft in zijn programma staan:
      1) Het volk een degelijke automobiel geven.
      2) Vermijden dat minderheidsgroeperingen het bestaand volk niet stigmatiseren
      3) De godsdienst (in alle vormen ook) minder invloed geven.
      4) De industrie een boost geven door actief leiderschap
      5) Werk(uren) belonen
      6) Rijkdom vergaren op korte termijn mogelijk maken

      De politicus in kwestie is ook een groot liefhebber van Mercedes-Benz en zelfs een anglofiel.
      Hieronder vinden jullie een filmke hoe hij zijn positieve ideeën in werkelijkheid wenst om te zetten.
      http://www.youtube.com/watch?v=r8Hgw6OMhoc&feature=related
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


      Comment


      • Maakt de nieuwe antifraudewet van de fiscus een scherpschutter die enkel gewiekste belastingontwijkers neerhaalt? Of zet ze een rem op ondernemen wegens fiscale onzekerheid?



        Volgens hem is het ook een kwestie van ‘wetgevend fatsoen'. Het Grondwettelijk Hof stelt dat retroactiviteit niet kan in fiscale zaken, behoudens ‘zeer uitzonderlijke omstandigheden'.
        Call me stupid, maar dit hebben ze toch gedaan met het VAA? Dus een klacht zou moeten volstaan om het kaartenhuis te doen in elkaar vallen?
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Een RS4 Lichte vracht om vlees rond te brengen...

          OK.



          Wat klopt er niet in die zin?


          Audi doet geen homologatie Lichte Vrachten. Misschien met de nieuwe regeling VAA wel?

          "mogelijkheid ombouw". Dus de klant moet dan zelf de ganse weg doorlopen? Ombouw, herkeuring, papierwerk?

          Ik denk dat een foontje naar d'Ieteren veel wijsheid en raad zal brengen.

          een RS4 LV om vlees rond te brengen...

          HAHAHAHA

          Ja, da zijn de echte zulle!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
            raar,hier zijn nogthans al discussies geweest dat dit niet kon bij audi(en zij leveren die homologatie toch af?),heb trouwens nog nooit een rs4,s4,rs6etc op lichte vracht gezien.
            focus rs,megane rs daarentegen kom je al is tegen als LV
            Zegt iemand dat je dit wel kan bij Audi?
            Waarom zou je Audi nodig hebben om je wagen te laten ombouwen tot LV ?
            Ga naar een garage waar ze dit wel kunnen.
            Hier in mijn regio rijden er enkele RS6'en rond op lichte vracht.

            Comment


            • Omdat je een ander gelijkvormigheidsattest nodig hebt natuurlijk.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Is gewoon een trucje van DCT om hun nu onverkoopbare karren toch kwijt te raken. Eens verkocht is het hun zorg niet meer indien de koper dan toch niet van het daaraan verbonden fiscaal voordeel kan genieten.
                Correctie KdF, al voor er sprake was van de nieuwe regeling VAA kon je dit al lange tijd via DCT Belgium. Dit heeft niets te maken met een truc voor de zogezegde "onverkoopbare karren".
                Wat wel een feit is, door de huidige crisis krijgt men nu wel veel meer aanvragen.

                Als je momenteel kan aantonen dat je een LV nodig hebt voor je werk kan je momenteel nog elke break of jeep laten ombouwen tot LV.

                Wat NIEMAND weet is wanneer de overheid de wetgeving zal aanpassen hieromtrent.
                Dus iedereen moet voor zichzelf beslissen of men dit eventuele risico wil nemen.

                Het is dus maar al te makkelijk om DCT af te schilderen als 'trucendoos'.
                Als er een garage is die service geeft en waarbij de klant geen nummer is zal het DCT Belgium wel zijn...
                (spreek uit eigen ervaring als tevreden klant)

                Iedereen moet eerst voor zichzelf informeren wat er fiscaal kan in zijn zaak en wat niet, dit doe je best met je boekhouder of dergelijke gezien de gevoelige materie.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Omdat je een ander gelijkvormigheidsattest nodig hebt natuurlijk.
                  Dat brengt men allemaal inorde.

                  Comment


                  • Een voertuig kan omgebouwd worden naar lichte vrachtwagen indien op datum van de eerste in dienst stelling van het voertuig er een goedkeuring beschikbaar is als lichte vrachtwagen waarmee het betreffende voertuig overeenstemt.

                    Dit overeenstemmen wordt door de constructeur bekrachtigd door het afleveren van een nieuw gelijkvormigheidsattest als lichte vrachtwagen.

                    De autokeuring kan dit eveneens afleveren na het doorlopen van een gelijkvormigheidsprocedure Alvorens deze procedure kan aangevat worden, dient het voertuig voorzien te zijn van een schriftelijke originele toelating op chassisnummer waarin de constructeur of zijn mandataris meldt dat hij geen bezwaar heeft tegen die ombouw en waarin er meegegeven wordt onder welk goedkeuringsnummer het voertuig kan aangenomen worden.

                    Autokeuring gaat dan, op afspraak, het betrokken voertuig toetsen aan het bestaande Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG). Indien het ermee overeenstemt, wordt het PVG-nummer toegekend. Indien het voertuig verschilt met het goedgekeurde type, dient het aangepast te worden opdat het voertuig alsnog overeenstemt.



                    Het blijft een heel warrige materie. Het is alleszins geen kwestie van even de achterzetels er uit en hop een LV.
                    En hier komt meer dan "een garagist" bij kijken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                      Dat brengt men allemaal inorde.
                      Wie is "men"?
                      Het gaat niet zomaar om "ombouwen" ttz achterste zetels eruit en een wand plaatsen.
                      De constructeur moet een bepaald type ook homologeren om tot LV te MOGEN ombouwen.
                      Als Dieteren weigert, wat doet "men" dan, er zelf ene schrijven?
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Wie is "men"?
                        Het gaat niet zomaar om "ombouwen" ttz achterste zetels eruit en een wand plaatsen.
                        De constructeur moet een bepaald type ook homologeren om tot LV te MOGEN ombouwen.
                        Als Dieteren weigert, wat doet "men" dan, er zelf ene schrijven?
                        voila,en audi(D'Ieteren) weigert dit

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                          voila,en audi(D'Ieteren) weigert dit

                          Dan kunnen er ook geen RS6'en als Lichte Vracht rondrijden bij dingske in de streek.

                          Wie heeft nu gelijk???

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                            Dan kunnen er ook geen RS6'en als Lichte Vracht rondrijden bij dingske in de streek.

                            Wie heeft nu gelijk???
                            ergens anders nog gelezen...
                            "
                            Voor Audi kan ik al zeker zeggen dat het een njet is. Speciaal gebeld naar D'ieteren voor audi RS6.
                            Reactie Dieteren: nee meneer, wij bouwen geen enkele audi om naar lichte vracht.

                            Dus negatief voor Audi RS4, S4, S6, RS6 lovers etc... helaas"

                            Comment


                            • Vroeger kon je van alles aan lichte vracht maken met een hamer en een zaagske. Dat kan nu niet meer, is al enkele jaren zo.


                              Zijn het nieuwe RS6-en?

                              Comment


                              • Misschien een ouder model RS6 dan nog wel he.
                                Eens gehomologeerd, altijd gehomologeerd.
                                Nu doen ze het alleszins niet meer bij Audi.
                                De eerste generatie Cayenne kon je ook LV laten ombouwen.
                                Sinds de face-lift ik denk in 2007 laat Porsche dat ook niet meer toe.
                                Maar er rijden dus wel nog 'oude' Cayennes LV rond
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Wie is "men"?
                                  Het gaat niet zomaar om "ombouwen" ttz achterste zetels eruit en een wand plaatsen.
                                  De constructeur moet een bepaald type ook homologeren om tot LV te MOGEN ombouwen.
                                  Als Dieteren weigert, wat doet "men" dan, er zelf ene schrijven?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                  voila,en audi(D'Ieteren) weigert dit
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                  Dan kunnen er ook geen RS6'en als Lichte Vracht rondrijden bij dingske in de streek.

                                  Wie heeft nu gelijk???
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                  ergens anders nog gelezen...
                                  "
                                  Voor Audi kan ik al zeker zeggen dat het een njet is. Speciaal gebeld naar D'ieteren voor audi RS6.
                                  Reactie Dieteren: nee meneer, wij bouwen geen enkele audi om naar lichte vracht.

                                  Dus negatief voor Audi RS4, S4, S6, RS6 lovers etc... helaas"
                                  Ze doen dit inderdaad niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                                    Vroeger kon je van alles aan lichte vracht maken met een hamer en een zaagske. Dat kan nu niet meer, is al enkele jaren zo.


                                    Zijn het nieuwe RS6-en?

                                    Het waren RS6'en van het laatste model die tweedehands te koop stonden bij DCT Belgium.
                                    Maar nieuw of tweedehands maakt eigenlijk niet uit.
                                    Van zodra de wagen in je bezit is kan je hem achteraf laten ombouwen tot LV.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Misschien een ouder model RS6 dan nog wel he.
                                      Eens gehomologeerd, altijd gehomologeerd.
                                      Nu doen ze het alleszins niet meer bij Audi.
                                      De eerste generatie Cayenne kon je ook LV laten ombouwen.
                                      Sinds de face-lift ik denk in 2007 laat Porsche dat ook niet meer toe.
                                      Maar er rijden dus wel nog 'oude' Cayennes LV rond
                                      In het buitenland zijn er andere wetgevingen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                                        Het waren RS6'en van het laatste model die tweedehands te koop stonden bij DCT Belgium.
                                        Maar nieuw of tweedehands maakt eigenlijk niet uit.
                                        Van zodra de wagen in je bezit is kan je hem achteraf laten ombouwen tot LV.
                                        ok straatje zonder einde
                                        ik ben van mening dat dit niet lukt ivm homologatie(heb je audi
                                        /d'ieteren dus echt nodig en geven die goedkeuring niet),en jij hebt de uwe

                                        anders zijn we hier morgen nog bezig met wel,niet,wel,niet,maarja daar dient n forum zeker he

                                        Comment


                                        • Inderdaad, het blijft een welles nietes.

                                          Een officiele LV kan het niet zijn. Misschien achterbank er uit en plank gelegd, maar naar de letter van de wet zeker niet in orde.

                                          Ik zie niet in hoe ze bij de keuring dan een officieel zegel voor LV voor aan de voorruit gaan krijgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X