Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan zo'n Audi RS wel ombouwen naar lichte vracht door middel van een keuring alleenstaand geval en daarna een behoorlijk lange administratieve procedure te doorlopen. Blijkbaar is dit niet bij veel mensen gekend.

Feit is natuurlijk dat wanneer iedereen op die lichte vracht zal springen het zeer snel gedaan zal zijn. Herinner je het gefoefel met de luxe SUV's een tijd geleden.

Comment

• Alleenstaand geval, dan nog heb je goedkeuring van de constructeur nodig, anders geen pvg nummer. Blijkbaar is dit bij veel mensen niet gekend
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ombouw van een audi break kan inderdaad niet in belgië maar kan nog via Duitsland. De wagen moet er zelfs ingeschreven worden, dus infeite ook eerst doorverkocht. M a w je moet de baan weten, en die weet DCT wielsbeke dus.
        Door de grote vraag, is hun prijs ervoor er ook naar namelijk 5k en een duur van minstens 3maand.
        Of ze dit poortje gaan sluiten is de vraag, zo ja ben je weer 5k armer... en nen hoop vaa aan de broek. Ook moet je zeker kunnen bewijzen dat met die wagen 0km privé wordt gebold. volgens mijn boekhouder niet te doen met bv een rs6 of impreza sti en dergelijke...
        T'is aan de durvers

Comment

• Neen, 't is aan de dommeriken.
          Is toch zo klaar als een klontje dat dit niet gaat pakken!
          komaan zeg
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
            ok straatje zonder einde
            ik ben van mening dat dit niet lukt ivm homologatie(heb je audi
            /d'ieteren dus echt nodig en geven die goedkeuring niet),en jij hebt de uwe

anders zijn we hier morgen nog bezig met wel,niet,wel,niet,maarja daar dient n forum zeker he
            Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
            Inderdaad, het blijft een welles nietes.

Een officiele LV kan het niet zijn. Misschien achterbank er uit en plank gelegd, maar naar de letter van de wet zeker niet in orde.

Ik zie niet in hoe ze bij de keuring dan een officieel zegel voor LV voor aan de voorruit gaan krijgen.
            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Alleenstaand geval, dan nog heb je goedkeuring van de constructeur nodig, anders geen pvg nummer. Blijkbaar is dit bij veel mensen niet gekend

Daar heb je inderdaad een forum voor

De laatste 6 maanden zijn er waarschijnlijk al 10 breaks C63's AMG verkocht op lichte vracht.
            Sinds vorige week staat er een BMW X5M op lichte vracht, allemaal officieel wettelijk inorde, en niet via 'alleenstaand geval' of wat dan ook.

Maar... jullie hebben gelijk! Ik ben aan het liegen en het is onmogelijk.
            Het heeft blijkbaar geen zin om er nog meer uitleg aan te geven.
            Ik rep er geen woord meer over, de uitdrukking "ongelovige thomas' is hier wel van toepassing bij jullie.
            Jullie hebben het laatste woord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten

De laatste 6 maanden zijn er waarschijnlijk al 10 breaks C63's AMG verkocht op lichte vracht.
              Sinds vorige week staat er een BMW X5M op lichte vracht, allemaal officieel wettelijk inorde, en niet via 'alleenstaand geval' of wat dan ook.

Ik rep er geen woord meer over, de uitdrukking "ongelovige thomas' is hier wel van toepassing bij jullie.
              We hebben beide gelijk ik denk dat delou dicht bij de waarheid zit en nu zwijg ik er ook over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Omdat je een ander gelijkvormigheidsattest nodig hebt natuurlijk.
                daar wil ik meer van weten.. ik heb aanvraag gedaan bij Dieteren en het kon NIET

Comment

Tijd zal het uitmaken.
                  Volgens mij doen ze die achterpoort ook dicht, en dan zitten ze daar weer net iets onverkoopbaars.
                  Wil je iets sportief, zet die prive, maar dat blijkt hier niemand te willen, en op de bvba koop je iets goedkopers en zuinig.

Comment

• Het kan niet in België.
                    Period.

Dat het via een Duitse omweg of whatever wel kan, (al kost het dan blijkbaar 5000 euro en duurt het x maanden), dat ga ik niet betwisten.
                    Maar dat is hier het punt niet, geloof je nu werkelijk dat de fiscus dit zal laten passeren? Daar sta je dan met je "wettelijke" LV maar wel volle tarief VAA aan je broek en ook nog eens 5000 euro en een achterbank lichter.
                    Ik hoop dat je je 10 klanten met hun c63 amg en x5M dan nog in de ogen zal kunnen kijken.

Ik vind dit echt laakbare praktijken om zoiets zonder de exacte gevolgen te kennen aan onwetenden op te draaien.

Meer ga ik er hier niet over zeggen, elk moet maar doen wat hij het beste acht en daarna ook de gevolgen dragen.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Dit kan wel in België...

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Kan hier niet beter de topictitel aangepast worden?? hoe verander ik een Audi naar LV?

.
                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Daarnet ter zake gezien, het begint serieus te rommelen.
                          Als die mannen van Deloitte al afkomen, dan gaan we niet de goeie richting uit.
                          Ze haalden daar ook cijfers aan van kmo's die "maar" 21% belastingen moeten betalen. Hoe doen die dat?
                          De grote bedrijven moeten 5% tot niks betalen. We zijn dus echt onderweg om een 2de griekenland te worden.
                          Sorry voor de gevoelige lezers, maar dan hoop ik dat het eerst nog aan italië, portugal en zo is

Comment

• Een knuppel in het hoenderhok gooien is al te gemakkelijk, Laat er maar eens wat hardere tijden komen zodat iedereen terug naar zijn waarden keert. Neen ik wil hier niet de moraalridder komen spelen.
                            Maar er word hier soms toch wel wat overdreven, sommigen die het hier nog kunnen moeten nog maar eens op bezoek gaan bij hun grootouders en vragen hoe zij in gouden jaren leefden.

Nogmaals ik gun iedereen het beste maar het is toch wel duidelijk dat er wel enkelen boven hun theewater leefden, ongeacht de nieuwe regels die nu van kracht worden

.
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                              Daarnet ter zake gezien, het begint serieus te rommelen.
                              Als die mannen van Deloitte al afkomen, dan gaan we niet de goeie richting uit.
                              En wat zeggen die mannen van Deloitte???

Comment

• wij worden arm tegen 100 per uur, en dat heeft nix met vreemdelingen te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                  Een knuppel in het hoenderhok gooien is al te gemakkelijk, Laat er maar eens wat hardere tijden komen zodat iedereen terug naar zijn waarden keert. Neen ik wil hier niet de moraalridder komen spelen.
                                  Maar er word hier soms toch wel wat overdreven, sommigen die het hier nog kunnen moeten nog maar eens op bezoek gaan bij hun grootouders en vragen hoe zij in gouden jaren leefden.

Nogmaals ik gun iedereen het beste maar het is toch wel duidelijk dat er wel enkelen boven hun theewater leefden, ongeacht de nieuwe regels die nu van kracht worden

.
                                  Daar hebt ge wel gelijk in, alleen heb ik geen zin om in zo een situatie te komen als daar door (ik siteer de professor over de noteriële intrest aftrek) "het amateurisme op politiek niveau".

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  En wat zeggen die mannen van Deloitte???
                                  Wat hier al duidelijk naar voor is gekomen. Niet de VAA op zich is zorgwekkend, wel het feit dat het geen gunstig klimaat is voor ondernemingen, die wel zorgen voor welvaart. Mensen weten gewoon niet meer wat ze nog kunnen doen, zeker niet als het met terugwerkende kracht is.
                                  Wat ik ook wel raar vind aan gans die fraudebestrijding: doel is om 720 mio op te brengen. Waarom?
                                  Gaan ze dan stoppen met fraude bestrijding?

Link ter zake: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rammas/terzake
                                  Last edited by ; 13/02/2012, 21:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    domme vraag, maar aangezien alles op de originele factuurprijs zal moeten worden berekend, hoe de fok moet ik mijn VAA kunnen berekenen op basis van de 2de hands wagens die nu online staan zonder originele factuurprijs?
                                    Ik had vorige week een seminarie en daar wist men mee te delen dat er momenteel mensen bij de Fod Financiën bezig zijn om een lijst samen te stellen van alle (recent) verkochte wagens/versies op de Belgische markt met daarin hun catalogusprijzen en prijzen van opties op't moment dat die dus nieuw verkocht werden.

Als je zelf die oorspronkelijke waarde dus niet meer kunt achterhalen aan de hand van vb. een factuur zou je dan in die lijst kunnen terugvinden op welke basis je uw VAA moet berekenen. Tegen dat het natuurlijk zover zal zijn...
                                    2018 BMW X1 18d

Comment

Het gaat om wat de fiscus zal aanvaarden he.

Helaas zullen de c63amgs, x5m en andere absurde ombouwen zorgen voor een versneld afsluiten van dat poortje.

Comment

• Lichte vracht, da's nu eens een geniaal idee, dat we daar niet eerder opgekomen zijn...

2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          wij worden arm tegen 100 per uur, en dat heeft nix met vreemdelingen te maken
                                          Je zegt het verkeerd:..., en dat heeft niet alleen met vreemdelingen te maken.
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X